Jente trenger hjelp til kjøp av tv!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jente trenger hjelp til kjøp av tv!!

Jeg skal kjøpe min første flatskjerm og stoler ikke på at de på expert o.l. gir meg de beste rådene...! tv'en skal plasseres på vegg i en liten stue hvor vi minimum er tre som ser samtidig, må derfor ha nogenlunde grei innsynsvinkel...(?)! Jeg har lyst på en 32"++ eller så stor som mulig til rundt 10.000.. Max 15.000.. Er helt i villrede når et gjelder hdtv, s-video, bilderør osv... Kan noen hjelpe meg ta en god avgjørelse? Vil gjerne kjøpe en som holder i endel år... det er spotter i hele stuen, men ikke mye ekte lys, og tv'en vil bli mest brukt til tv-titting, og litt film via ps2...

Værsåsnill hjelp meg på vei...?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan overleve med en billedrørs tv, kan du bruke litt av budsjettet ditt på denne: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH..._vartypes_text

Den er på tilbud hos lefdal nå, og koster fremdeles 10.000 på elkjøp. Denne vil gi deg mye bedre bilde enn en lcd/plasma skjerm i prisklassen 10-15.000!!! Eneste negative er at den tar litt plass, men bortsett fra det er den ypperlig!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hå. Her spør noen etter flatskjerm, og det første forslaget er en billedrørsTV?!

Jeg ville heller gått i butikken og stolt på egne øyne. Gå omtrent 2 meter unna hver skjerm og se på den. Det bør definitivt se bra ut på den avstanden. For meg er de fleste flatskjermer "pikslete" på den avstanden (man ser de intividuelle pikslene, og de flimrer). Det er dessuten lett å se fargegraderinger på den avstanden.

Så stol på øynene dine. Ikke tro på at "det blir bedre når du kommer hjem" eller at "nå står du fryktelig nær, kom lenger unna, så ser du hvordan det vil se ut til vanlig."
    Man kjøper ikke stor skjerm for å sitte lenger unna, man kjøper stor skjerm for å oppleve større bilde på den avstanden man sitter, og har man en sittegruppe, så er 2 meter ikke spesielt nær. Barna mine er ofte bare en drøy meter unna skjermen når de aker seg ned på gulvet for å se barne-TV.

Må nok likevel advare: Til 10-15000 er det ikke så mange gode flatskjermer på over 32 tommer...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hei og hå. Her spør noen etter flatskjerm, og det første forslaget er en billedrørsTV?!
    På denne tv'en er jo skjermen flat....

Men seriøst, denne kan jo gi et meget bra bilde, til en forholdsvis lav penge... Derfor jeg foreslo den. Ellers er jeg enig med deg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er nødt til å ha en plassbesparende tv, helst en på veggen, og derfor trodde jeg valget var lcd eller plasma? Er denne bilderørstv'en så smal altså`? og er det muligheter for å henge den opp?

hva med denne forresten? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...planation_text

Vi har en veldig liten stue i den leiligheten vi skal flytte inn i (63kvm med tre soverom) og da tenkte jeg å investere i en tv jeg kan ha i mange år, som det samtidig er et stort bilde på...

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag tok jeg min første runde med testing av Plasma og LCD tver og kan sies å ha litt av samme tankegang som deg. Den første jeg testet var nettopp denne modellen fra Phillips. Først vil jeg oppfordre deg til å teste selv, men jeg synes dette var en skikkelig elendig TV. Testet litt med både tv signaler, Finding Nemo og Pirates of the Caribbean. Kornete, dårlige panoreringer og alt ialt dårlig inntrykk.

Skal bli spennende med videre testing...

PS! Forøvrig var dette på Elkjøp i Stavanger Sentrum

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde vært supert om du ga meg info hvis du finner noen du liker.. trenger ikke kjøpe før 1.juli, men da flytter vi inn og kan ikke vente lengre

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål til magine:
    - Hvor langt unne tv-en vil dere sitte? En 42" plasma blir kanskje litt stor hvis stuen er liten?
    - Har dere tilgang til digital-tv enten via kabel eller parabol? Mange billige flatskjermer fungerer dårlig på analog kabel eller antenne

Uansett bør du gå i en butikk og kreve å få se flatskjermene med det signalet og type program du vil bruke mest. Kvalitet og utseende er en høyst subjektiv greie.

Har selv kjøpt en billig 32" LCD som fungerer helt fint til vårt bruk i en relativt liten stue. Har derimot ikke forventninger til at denne ikke skal leve som hoved-tv så veldig lenge. Utviklingen av spesielt lcd-tver (inkl. LED-LCD og OLED) vil gjør et det kommer mye bedre modeller om relativt kort tid. Men hvem har tid til å vente....

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Jente trenger hjelp til kjøp av tv!!

Sitat Opprinnelig postet av magine
    Jeg skal kjøpe min første flatskjerm og stoler ikke på at de på expert o.l. gir meg de beste rådene...
    På elektrofil messen den 25. til 26. juni skal det være en "flatskjermskole". Der kanskje du kan få litt innblikk i teknikken. Nå er jo elektrofil messen i regi av Expert, men de vil kanskje kunne gi litt upartiske vurderinger uansett. I tillegg er det kanskje litt muligheter for gode pristilbud også :wink: Se på www.elektrofil.no for mer info.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magine
    Vi er nødt til å ha en plassbesparende tv, helst en på veggen, og derfor trodde jeg valget var lcd eller plasma? Er denne bilderørstv'en så smal altså`? og er det muligheter for å henge den opp?
    Selve skjermen på tv'en er flat, og ikke buet som på eldre apparater.. bortsett fra det er den svær som et beist og kan definnitivt ikke henges opp. Veier vel opp mot 60 kg. Beklager hvis jeg villedet deg, det var ikke meningen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi blir vel sittende ca tre meter fra tv'en tenker jeg... Og tror det blir analogt signal foreløpig...

Hva med denne da?

http://www.yatack.no/product?product_id=10800

Elektrofilmessen er et godt råd, får se om vi får tid...!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde nok valgt Panasonic TH-37PA50 fra www.fyndborsen.se. Med dagens valutakurs kom jeg til en totalpris på 15.500,-. I tillegg kommer sikkert noen kroner til transportør for fortolling. Prisen er ikke mye høyere enn på en del av alternativene du nevner, men dette er vel et av de beste kjøpene når det gjelder flatskjerm for øyeblikket.

Frode

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke toll inn i norge, derimot kan det vedkomme mva. Denne er på 25%, som i sverige (?) - derfor kan man se bort i fra dette.

De tar ca 400kr for frakt, totalpris: ca 16000kr. Det er en MYE bedre deal enn philips TVn linket til høyere opp.

PS: Jeg har hørt at DHL, firmaet som leverer for fyndbørsen, skal ha noe toll. Man må kanskje betale dette, men det er ikke i henhold til norsk lov..

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Det finnes ikke toll inn i norge, derimot kan det vedkomme mva. Denne er på 25%, som i sverige (?) - derfor kan man se bort i fra dette.

De tar ca 400kr for frakt, totalpris: ca 16000kr. Det er en MYE bedre deal enn philips TVn linket til høyere opp.

PS: Jeg har hørt at DHL, firmaet som leverer for fyndbørsen, skal ha noe toll. Man må kanskje betale dette, men det er ikke i henhold til norsk lov..
    alternativet er å sende den poste restante til et postkontor i nærheten av grensa, så kan man plukke den opp der. Det gir billigere frakt, + at man kan orden momsen selv.

Roy

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varene må vel fortolles selv om det bare moms som skal betales. Det er arbeidet med dette transportøren eventuelt tar seg betalt for.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani

Leser man på sidene til fyndbørsen finner man dette:

"Är varan tillverkad inom EU så är det ingen tull men om varan är tillverkad utanför EU så får Du betala norsk tullavgift."

Noen som har bestilt tv fra fyndbørsen som kan bekrefte at man ikke får norsk toll på en slik tv? Høres i allefall ganske utrolig ut å ikke få toll på en tv til nesten 16000 NOK.

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet for mangfoldige tusen fra Fyndborsen, både høyttalere, forsterker, etc.

Det ER ikke toll på slike varer, men du må betale norsk moms.

Roy

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    riktig, sakser fra www.toll.no

Pakkepost fra utlandet

(09.12.02) Får du pakker fra utlandet får du ofte også krav på et såkalt "fortollingsgebyr". Dette er betaling for utførte tjenester, ekspedisjonsgebyr, og kreves av firmaet som utleverer pakken. Dette har ikke tollvesenet noen befatning med. Dersom du ønsker å klage på "fortollingsgebyret" må du derfor ta kontakt med firmaet som har utstedt gebyret.
    Fortolling er enkelt og latterlig å kreve penger for. Så vidt jeg vet leverer de bare pakken ett sted, og henter den samme sted neste dag...

Edit: Kan legge til at jeg handlet fra en nettbutikk i tyskland en reciever til ca 5k kroner. DHL var fraktselskap. De krevde ingen slike gebyrer. (men så fikk jeg den heller ikke levert på dør, slik jeg regner med er tilfellet for en plasma skjerm)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •