Sagem axium hd45 vs Plasma til 25k. fks TH-42pa50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem axium hd45 vs Plasma til 25k. fks TH-42pa50

Hei skal flytte inn i en ny bitteliten leilighet om ca 1 mnd. trenger da selvsagt en stoor tv.

Har lenge siklet etter Sagems sin Axium hd45 dlp tv. er dette et bra kjøp kontra en plasma til samme pris (rundt 25k) fks TH-42pa50.

Til dere med sagemen:
    1. Hvor langt unna bør man sitte for å få bra bildet? Blir muligens sittende kun 3,5meter fra tvn
    2. Hvor kjøpte dere denne tvn? og finnes det butikker som har den utstilt slik at jeg kan få den demonstrert?
    3. Hvordan er viftesøyen\varmeutvikling på denne? Tenker da i forhold til vanlige dlp projektorer.
    4. Har der oppdaget noen feil og mangler som dere mener er viktig og ta med i betraktningen hvis man skal kjøpe den?

til slutt. Jeg kommer til og sitte ca 3,4 +++ fra tvn er det da bedre med en 37" kontra 42" plasma? Hvis det er en slik tv jeg kommer til å gå for.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PÅ 3,4 meter ville jeg minst hatt 42".

Optimale avstand på 42" er ca 2,5 meter.

Newcomer cfi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Sagem HD D45 for ca tre mnd. siden, og er godt fornøyd.
    Jeg sitter vel ca fem meter unna... det er litt langt. Når det gjelder viftestøy, er det minimalt. Jeg har en pc i stua som støyer mye mer.

Skulle egentlig ha plasmatv jeg også, men kom over Sagemen hos en forhandler... det angrer jeg ikke på. Det eneste negative er at jeg ikke kan henge den på veggen. Den er 33cm dyp.

Litt stilig var det at det fulgte med hvite hansker da jeg pakket den opp...
    2 X SVS PB13 Ultra - The Bass Authority

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sagem kontra th42pa50

På DVD film er de ganske like begge apparatene, men jeg har ikke prøvd sagemen med progressive scan. obs på at sagemen er meget lyssterk slik at viss du sitter for nært i et mørkt rom kan det bli noe ubehagelig.

uansett så har du MANGE flere tilkoblinger på sagemen, det er mye mer begrenset på en plasma, og viss du har et ønske om å bruke HDTV signaler så er sagemen ekstremt god med HD signaler.

min mening er sagemen, den tar noe mer plass, men gir en meget bedre kino opplevelse

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som selger Sagem, han mener dette er et bedre kjøp en plasma i denne prisklassen. Sagem er forøvrig straks på vei med en 56" i samme utførelse som 45" den kan sikkert bli meget interessant.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg kommer den nye 50" med Hd4 chippen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også kjempefornøyd med min Sagem 45" DLP.

Den er tross alt bare 33 cm dyp og ser ut som en plasma når den er plassert på tv benken.

Husk at om du kjøper en plasma for å henge den på veggen må du tenke på alle kablene som skal kobles til. Tror de fleste derfor har sin plasma stående på et tv bord allikevel. Da kan man like godt kjøpe en slik sagem tv. Da får man større skjerm, HDTV og kjempegod kvalitet.

Viftestøy legger jeg ikke merke til, Innsynsvinkelen er også veldig bra. Det eneste er om man står oppreist og veldig nært tv'n og titter ned på den. Da vil man få et mørkere bildet. (men hvem ser på tv slik)

Jeg fikk feil på dvi inngangen etter en dag. Men forhandleren ordnet med en servicemann som kom hjem og byttet ut et kort i tv'n og så var alt ok igjen og har fungert utmerket siden da (3 måneder)

Og ikke minst den er lekker å se på, veier kun 30 kg og er lett å flytte på.

Noe av det som er et stort pluss er at den har veldig mange tilkoblingsmuligheter.

Den har native oppløsning på 1280 x 720
    Kontrast 3000:1 (som er veldig bra til å være en bakprosjektor tv)
    Lysstyrke på 700
    DVI med HDCP

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er det vel egentlig ikke noen tvil. blir sagem tv da

Takker for alle svar og tips.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har slettet en del innlegg vedr. prisdiskusjon. Vær vennlig forhold denne tråden teknisk, og legg ev. opp beste priser på AVnytt eller opprett en produktjakt tråd under dertil egnet fora! På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hos en forhandler i trondheim og så på sagemen i går. ble meget imponert. selv om lokalet var veldig lyst og man slapp inn en del sollys.

har satt av en så til helga blir det tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Sagem Axium er absolutt en av de mest attraktive DLP-TVene på markedet akkurat nå. Men som alle TVer har den også sine negative sider.

Axium 45 har en stor svakhet på komponent-inngangen (rød - gul - blå). I tillegg godtar ikke TVen vanlig DVD-oppløsning på 576i eller 576p på DVI. Du må derfor ha en DVD-spiller som oppskalerer til 720p eller 1080i for å kunne benytte DVI-inngangen!

Her er mine erfaringer med TVen:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=
    Du kan også søke med stikkord "green tint" på avforums.com for å lese mer om komponent-problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var tvn i hus. Hva menes med at den har svakheter i component inngangen?

Ska innvestere i en ny dvdspiller. har kun xbox i dag og det blir alt for dårlig.
    hvilken spiller kan du anbefale til denne tvn?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sagem kontra Plasma med høyoppløsning

Er det noen som vet hvor bra sagem tvn er i forhold til høyoppløst plasma
    tv forex Pa-500 . Har massevis av plass,må derfor ikke nødvendigvis
    være en plasma.Er klarover at toppmodellen til Panasonic er over
    10000kr dyrere,men alikevel.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagem matcher fint sjølv høyoppløselig plasmaskjermer.

No har eg ikkje sammenlignet, så det kan nok lønne seg å ta ein kikk om du får demonstrert begge.. uansett ville eg valgt Sagem DLP av disse grunnene..:

-. DLP har ingen innbrenning, du kan bruke den som PC-monitor uten bekymring. (fungerer konge! til den bruken) Plasma har innbrenningsproblemer..

-. DLP har lyspære du kan bytte, og den er god som ny.. Plasma blir svakere med årene..

-Billigere. Du kan f.eks. få deg 56" Sagem og fremdeles spare penger i forhold til ein 50" plasma med samme oppløsning..

..så.. større, bedre og billigere.. Eineste fordel eg ser med plasma er at den kan henges på veggen.. så om det er eit poeng for deg, så må du vurdere det plasmaskjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •