Scansonic 42 plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scansonic 42 plasma

Tenkte jeg skulle komme med en tilbakemelding på denne plasma tv'en.
    Var en av disse fattig tullingene som kjøpte meg en slik skjerm :P ....
    Har funnet ut at denne skjermen er helt grei bare en velger riktige kabler.
    Gikk fra 32 wide der jeg brukte svhs. Fant ut at svhs skal ikke ....gjentar...SKAL IKKE..brukes på scansonic plasma.
    Nå bruker jeg komponent overgang til scart fra dvd, og scart til scart fra dreamboks. Valgte komponent instillingen på dvd spiller og rgb på dreamboks......og resultatet ble utrolig bra til denne "billig" skjermen.
    Scart kabelen er av merke TECH LINK og scart/rgb er av merke QED.
    Der er ikke ren rgb inngang på denne skjermen til opplysning. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du forklare meg det litt nærmere? har ikke peiling på tv, og vurderer å kjøpe den... Vi skal henge den opp evt, har du gjort det, og hvis ja var det noen problemer?
    Har funnet ut at ingen jeg kjenner kan noe om tv... whats's a girl gotta do`?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags TV er dette? Er det Scansonic du tenker på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er det... men leste nettopp endel negativt om den, i tillegg må man jo kjøpe veggfeste, bordstativ og høytalere, og da er plutselig tv'en ganske dyr...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broren min har en Scansonic 42". Den er hengt opp med patentbånd og koblet til noen høyttalere som ikke var i bruk uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa er dette en "billig" skjerm. Så ta den for det den er.
    Det stemmer at der ikke følger med veggfeste eller fot.På Elprice kostet dette ca 2500 i tillegg, noe jeg mener er lureri når tv'en faktisk er avhengig av en av delene for å brukes.Men tro meg, det fikk gutta på Elpice høre. Nok om det, jeg synest bildet er "greit" nok til den prisen.
    En har vel ikke så mange valg i den prisklassen, og mitt valg var mellom denne og QP vision. Men etter sammenligning av de to skjermene synest jeg Scansonicen falt best i smak.Ulempen er at den ikke har komponent, men fordelen er at den er svart. Vet ikke hvorfor, men jeg syns bildet virker "større" med svart kontra sølv. I Danmark heter denne skjermen Dantax. Det er en V2 versjon. Etter å ha ommøblert stua litt kan jeg nå sitte ca. syv meter i fra skjermen og det er helt perfekt etter min mening :shock: . Og med litt handyman kunnskaper er det ikke noe problem å henge den opp. Jeg hadde laget meg en hjemmesnikret benk på forhånd...se bilde

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 meter unna? Det var da en fryktelig avstand.

Blir jo som å ha 14" på 2 meters avstand.

Når det gjelder veggfeste så står det jo oppgitt at det ikke følger med. Kan ikke se grunnen til å kjefte opp selgerne pga av det. Det er flere som har lagd hjemmelagde fester som omtrent koster ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ha skjermen 7 meter unna skal bilde bli bra......samma som at de to damene du har i armkroken blir penest på 400 meters avstand når de bikker 50 år.......... :lol: . Og ja..stemmer at det står at fester ikke føger med, men allikavel så må en tv ha enten veggfeste eller fot...så hvorfor ikke selge driten for 14500,- istedenfor???

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er litt fingernemme og har de rette ingrediensene er det gjort i en håndvending å lage et veggfeste som koster minimalt. Det er ikke alle som er interessert i å betale skjorta for et veggfeste, så jeg synes det er greit at den selges uten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for så vidt enig med veggfestet...greit at det ikke følger med...
    Da kan man raske til seg et originalt/uoriginalt/mekke sjølv etter hvor stor lommeboka er...eller hvor stor mekkelysten er kanskje.

Så denne skjermen ved siden av min 42PA50, og syntes det var langt mellom de to bildene, og at det helt klart "var verd" de ekstra tusenlappene for Panasonic.
    Men har man et budsjett, så har man et budsjett...og jeg tror ikke denne skjermen er det værste man kan kjøpe.

Fores med skikkelig signal og gleder sikkert mange.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •