Samsung PS42P5H, Nydelig!!! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 241
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Kan det være at denne Samsung skjermen prøvde å kompensere for at det var så lyst i butikklokalet(som det jo ofte er)? Den har vel automatisk brightness/kontrast etter forholdene i rommet, har den ikke det? Kanskje den ville sett bedre ut i et sånt miljø dersom denne funksjonen var slått av og man stillte brightness/kontrast manuellt?
    Jeg bare tenker litt høyt her.
    Får håpe det er noe sånt (og at man kan justere det manuelt om ønskelig). Dessuten er jo ikke betjeningen på sånne butikke videre kjent for å kalibrere skjermene optimalt..!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Kan det være at denne Samsung skjermen prøvde å kompensere for at det var så lyst i butikklokalet(som det jo ofte er)? Den har vel automatisk brightness/kontrast etter forholdene i rommet, har den ikke det? Kanskje den ville sett bedre ut i et sånt miljø dersom denne funksjonen var slått av og man stillte brightness/kontrast manuellt?
    Jeg bare tenker litt høyt her.

Nei tror ikke det hadde noe med at det var mye lys i romme. Det var den innebygde lysføleren jeg også trodde var grunn til dette. Men jeg fikk de til å slå av tv og da så jeg at selve panele i seg selv var mye lysere enn andre panel. I vanlig romlys kan ikke et plasma tv vise sortere bilde en paneles egen sortfarge. Det virker som det er dette PS-42S5HX sliter med. Men alle som har plasma tv, vet jo at hele pamele lyser litt når det er på. Kan jo være at Samsung har klart å dempe dette lyse, slik at det virker mye sortere i rom med lite lys.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Samsungen i godt over en uke nå. I begynnelsen var jeg skeptisk. Fjernsynsbilder virketg uskarpe sammenlignet med min tre år gamle Philips CRT, pixel plus (bedre bilder med "linjedobling"), og jeg vurderte å returnere apparatet. Så satte jeg opp Philipsen sammen med Samsungen med henblikk på å teste DV-materiale. Resultatet var forbausende. Samsungen var bedre en Philipsen: bildene var like skarpe,¨og fargepaletten var mer nyansert. Jeg har også et HD videokamera (Sony HDR-Fx1; 1080i). Samsungen ga nydelige bilder. Jeg synes også at TV bildene er blitt bedre. Det kan enten skyldes "innkjørong" eller et pykologisk forhold - man vender seg til det nye.

Sortnivå: vanskelig å måle, men noen "objekter" har i alle fall sett meget sorte ut.

Graderinger ved bevegelse har jeg ikke kunnet registreret som et problem.

Sammenlignet med Philipsen er lysstyrken noe mindre; svakt opplyste scener blir mørkere.

Samsungen har i det minste ett stort fortrinn: en imponerende fargegjengivelse, som overgår Philipsen.

Jeg har ikke sammenlignet Samsungen med andre plasma skjermer (det er lite å hente fra å se på TVer i butikker), men jeg synes sammenligningen
    med mitt gamle CRT-TV (den gang et "high end" CRT) var så pass talende at jeg - så langt - har bestemt meg for å beholde apparatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-JOH
    Jeg har hatt Samsungen i godt over en uke nå. I begynnelsen var jeg skeptisk. Fjernsynsbilder virketg uskarpe sammenlignet med min tre år gamle Philips CRT, pixel plus (bedre bilder med "linjedobling"), og jeg vurderte å returnere apparatet. Så satte jeg opp Philipsen sammen med Samsungen med henblikk på å teste DV-materiale. Resultatet var forbausende. Samsungen var bedre en Philipsen: bildene var like skarpe,¨og fargepaletten var mer nyansert. Jeg har også et HD videokamera (Sony HDR-Fx1; 1080i). Samsungen ga nydelige bilder. Jeg synes også at TV bildene er blitt bedre. Det kan enten skyldes "innkjørong" eller et pykologisk forhold - man vender seg til det nye.

Sortnivå: vanskelig å måle, men noen "objekter" har i alle fall sett meget sorte ut.

Graderinger ved bevegelse har jeg ikke kunnet registreret som et problem.

Sammenlignet med Philipsen er lysstyrken noe mindre; svakt opplyste scener blir mørkere.

Samsungen har i det minste ett stort fortrinn: en imponerende fargegjengivelse, som overgår Philipsen.

Jeg har ikke sammenlignet Samsungen med andre plasma skjermer (det er lite å hente fra å se på TVer i butikker), men jeg synes sammenligningen
    med mitt gamle CRT-TV (den gang et "high end" CRT) var så pass talende at jeg - så langt - har bestemt meg for å beholde apparatet.
    Hei. Jo jeg skal ikke ligge skjul på at TH-42PV500E hadde fine bilder. I sammen med Panasonic sitt TH-42PV500E er vel TH-42PV500E den plasma tven jeg har sett med minst støy i bilde. Så det eneste jeg har å klage på er at Samsung panele er det lyseste jeg har sett av plasma panel. Hadde det ikke vært for det. så hadde det sikker vært min nr. 1

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tigergutten
    Hei. Jo jeg skal ikke ligge skjul på at TH-42PV500E hadde fine bilder. I sammen med Panasonic sitt TH-42PV500E er vel TH-42PV500E den plasma tven jeg har sett med minst støy i bilde. Så det eneste jeg har å klage på er at Samsung panele er det lyseste jeg har sett av plasma panel. Hadde det ikke vært for det. så hadde det sikker vært min nr. 1
    Hmm va mener du her..? ble vel litt for mange PV500E eller?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    K-JOH, du har ikke lyst/mulighet å slå av alt lys, sette på en helt mørk scene og ta bilde uten blitz? Det hadde vært veldig interessant!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av age
    Hmm va mener du her..? ble vel litt for mange PV500E eller?
    Hei.

Hehe du har nok rett i det ;-) Ser ut som det har gått litt i ball for meg. Men det jeg mente var at jeg ikke skal legge skjul på at PS-42S5HX hadde fine bilder. I sammen med Panasonic sitt TH-42PV500E er vel PS-42S5HX den plasma tven jeg har sett med minst støy i bilde. Så det eneste jeg har å klage på er at Samsung panele er det lyseste jeg har sett av plasma panel. Hadde det ikke vært for det. så hadde det sikker vært min nr. 1

Håper det ikke er noe gale nå da ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ HAR S5H ANKOMMET EXPERT BONUS PÅ ÅSSIDEN I DRAMMEN!!

Og jeg må dessverre si meg enig med flere andre her, at førsteinntrykket av selve bildekvaliteten var alt annet enn imponerende :sad:

Det første jeg la merke til var sortnivået, som noen andre også har påpekt.

For å si det enkelt: Det sto en 32" samsung LCD med 300:1 (ja, tre hundre) i kontrast ved siden av, og der var sortnivået 1000 ganger bedre!

Så hvordan denne skjermen kan ha 10 000:1 i kontrast er for meg totalt ubegripelig........

Ikke nok med det, men den middelmådige LCD'en ved siden av vartet faktisk opp med et langt mer imponerende fargespekter også. Så nå begynner jeg virkelig å lure her...

Er 12bit fargegjengivelse og 10 000:1 i kontrast bare ren og skjær propaganda uten noen som helst forankring i virkeligheten?

Selgeren kunne fortelle meg at skjermen var korrekt kalibrert, så det skulle ikke stå på det. Han var riktignok temmelig skuffet selv, og det virket som de hadde prøvd å kalibrere den skikkelig for å få den til å fremstå best mulig..

Materialet som rullet og gikk på skjermen var forøvrig noe demomateriale fra hitachi eller panasonic om jeg ikke husker helt feil, og signalkilden var en av de nye altetende budsjett-spillerne fra pioneer. Allikevel - dette var et sørgelig inntrykk. Jeg håper virkelig den kommer sterkere tilbake under litt skikkelig testing senere..

Forøvrig var prisen satt til 29 999,- inkludert 10 DVD-filmer.

PS! Når det gjelder design er fortsatt denne skjermen helt rå, men så var det bildekvaliteten da, huff. Mener nemlig å huske at den fremsto så mye bedre på elektrofilmessa! :???:

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    NÅ HAR S5H ANKOMMET EXPERT BONUS PÅ ÅSSIDEN I DRAMMEN!!

Og jeg må dessverre si meg enig med flere andre her, at førsteinntrykket av selve bildekvaliteten var alt annet enn imponerende :sad:

Det første jeg la merke til var sortnivået, som noen andre også har påpekt.

For å si det enkelt: Det sto en 32" samsung LCD med 300:1 (ja, tre hundre) i kontrast ved siden av, og der var sortnivået 1000 ganger bedre!

Så hvordan denne skjermen kan ha 10 000:1 i kontrast er for meg totalt ubegripelig........

Ikke nok med det, men den middelmådige LCD'en ved siden av vartet faktisk opp med et langt mer imponerende fargespekter også. Så nå begynner jeg virkelig å lure her...

Er 12bit fargegjengivelse og 10 000:1 i kontrast bare ren og skjær propaganda uten noen som helst forankring i virkeligheten?

Selgeren kunne fortelle meg at skjermen var korrekt kalibrert, så det skulle ikke stå på det. Han var riktignok temmelig skuffet selv, og det virket som de hadde prøvd å kalibrere den skikkelig for å få den til å fremstå best mulig..

Materialet som rullet og gikk på skjermen var forøvrig noe demomateriale fra hitachi eller panasonic om jeg ikke husker helt feil, og signalkilden var en av de nye altetende budsjett-spillerne fra pioneer. Allikevel - dette var et sørgelig inntrykk. Jeg håper virkelig den kommer sterkere tilbake under litt skikkelig testing senere..

Forøvrig var prisen satt til 29 999,- inkludert 10 DVD-filmer.

PS! Når det gjelder design er fortsatt denne skjermen helt rå, men så var det bildekvaliteten da, huff. Mener nemlig å huske at den fremsto så mye bedre på elektrofilmessa! :???:
    Hjelp Den LCD`en har nok 3000:1 i den meget omtalte "dynamiske" kontrast målingen... (det må det være, siden samsung har hatt over 500:1 i kontrast helt siden 29" LCD var vår største LCD TV for mange år siden) .. Jeg så at det stod 300:1 på de produktlappene som Expert kjørte ut til oss på Elektrofil messen også, så det er nok en "input" feil i deres data system.. Når det gjelder kontrast og fargegjengivelse på disse skjermene, så skal jeg SJEKKE dette nå, for siden du, som har vært verdens mest positive mann når det gjelder denne Plasma serien, og også Peakman sier det samme, så må det være noe galt. Det er ikke dette jeg så på Elektrofil og CEBIT, for der var bildekvaliteten strålende, og det må være noe gæærnt her (Jeg skal forske på dette).. Så du hvordan den var koblet opp? var det via Scart?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Hjelp Den LCD`en har nok 3000:1 i den meget omtalte "dynamiske" kontrast målingen... (det må det være, siden samsung har hatt over 500:1 i kontrast helt siden 29" LCD var vår største LCD TV for mange år siden) .. Jeg så at det stod 300:1 på de produktlappene som Expert kjørte ut til oss på Elektrofil messen også, så det er nok en "input" feil i deres data system.. Når det gjelder kontrast og fargegjengivelse på disse skjermene, så skal jeg SJEKKE dette nå, for siden du, som har vært verdens mest positive mann når det gjelder denne Plasma serien, og også Peakman sier det samme, så må det være noe galt. Det er ikke dette jeg så på Elektrofil og CEBIT, for der var bildekvaliteten strålende, og det må være noe gæærnt her (Jeg skal forske på dette).. Så du hvordan den var koblet opp? var det via Scart?
    Ja da var det nok 3000:1 på den LCD'en, pstraums - både produktlappene og selgeren tok antakeligvis feil, jeg synes riktignok at det hørtes noe besynderlig ut med 300:1 i kontrast

S5H var koblet opp med monster componentkabel fra en pioneer DV-585A, og kjørte på demomateriale som er laget for å se "pent ut". Jeg synes også det så meget bedre ut på elektrofilmessen. Nå i butikken så det som sagt alt annet enn bra ut..

Jeg var 99,9% sikker på at jeg skulle kjøpe denne tv'en i høst. Nå er jeg heller usikker..skal ta en tur å høre om jeg ikke får testet litt med en DV-868 med HDMI og noen filmer jeg kjenner

Fint om du kommer til bunns i saken!!

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja da var det nok 3000:1 på den LCD'en, pstraums - både produktlappene og selgeren tok antakeligvis feil, jeg synes riktignok at det hørtes noe besynderlig ut med 300:1 i kontrast

S5H var koblet opp med monster componentkabel fra en pioneer DV-585A, og kjørte på demomateriale som er laget for å se "pent ut". Jeg synes også det så meget bedre ut på elektrofilmessen. Nå i butikken så det som sagt alt annet enn bra ut..

Jeg var 99,9% sikker på at jeg skulle kjøpe denne tv'en i høst. Nå er jeg heller usikker..skal ta en tur å høre om jeg ikke får testet litt med en DV-868 med HDMI og noen filmer jeg kjenner

Fint om du kommer til bunns i saken!!
    Og jeg hadde satt pris på om du holdt meg (oss) informert om "your findings" også :-) (Vi kjørte komponent signal på elektrofil messen, og jeg er 96% sikker på at det var komponent som ble brukt på Cebit oxo..) Jeg HAR jo ingen slik skjerm tilgjengelig .. den vi har er fullbooket hos journalister..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer det vel forhåpentligvis noen dyptpløyende tester i nær fremtid også..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Og jeg hadde satt pris på om du holdt meg (oss) informert om "your findings" også :-) (Vi kjørte komponent signal på elektrofil messen, og jeg er 96% sikker på at det var komponent som ble brukt på Cebit oxo..) Jeg HAR jo ingen slik skjerm tilgjengelig .. den vi har er fullbooket hos journalister..
    Hei. Jeg har bare sett PS-42S5HX i en Expert butikk utenfor Bergen. Det var ikke bra. Men stemmer det at dette plasma panele er mye lysere enn andre panel i avslått tilstan?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så temmelig lyst ut, uten at jeg fikk sammenlignet med noen andre direkte. Det er i så fall merkelig i og med at denne plasmaen skal ha 10 000:1 i kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    time to step in...

(håber i kan læse dansk )

Jeg har nu haft S5H i ca. en uge og er udemærket tilfreds.
    Alle default settings (specielt "dynamic" = default) er alt for lyse og farverne er skruet alt for meget op.
    15 minutter med DVE og S5H bliver en helt anden skærm (i positiv retning ).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dude
    time to step in...

(håber i kan læse dansk )

Jeg har nu haft S5H i ca. en uge og er udemærket tilfreds.
    Alle default settings (specielt "dynamic" = default) er alt for lyse og farverne er skruet alt for meget op.
    15 minutter med DVE og S5H bliver en helt anden skærm (i positiv retning ).
    Det er noe sånt jeg håper på...får høre med den lokale ekspert-sjappa om jeg kan få gi meg i kast med innstillingene en dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også reagert på at panelet på min plasma (Samsung PS42V4S) er temmelig lyst i avslått tilstand. Mange LCD-skjermer (selv skjermen på min bærbare DELL PC) som har mindre kontrast på papiret har MYE svartere panel i avslått tilstand. Nå sier vel egentlig ikke kontrastforholdet noe om svartnivået, men er vel heller et forholdstall mellom det lyseste og det mørkeste som skjermen kan prestere. Høy lysstyrke vil dermed øke kontrastforholdet uten at svartnivået blir bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ALEXXX !!! HVA SKJER HER....?? Venter spent på å gjøre innkjøp, men hvis den ikke er så bra blir det PV500 heller...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    ALEXXX !!! HVA SKJER HER....?? Venter spent på å gjøre innkjøp, men hvis den ikke er så bra blir det PV500 heller...
    Så elkjøp averterte 42PV500 til 29990,- idag, da begynner det jo unektelig å ligne på noe Forøvrig samme prisen expert tar for S5H - en liten tankevekker, kanskje. Var innom expert igjen idag, og en av selgerne fortalte meg at de hadde mast fælt på samsung om S5H pga bildekvaliteten, og klaget ved hver anledning de fikk. De lurte faktisk på om det var noe direkte feil med de første skjermene! Bildet fremstår ihvertfall som ELENDIG der den står på expert bonus på åssiden, drammen....

PS: Nok en gang bekreftet de at de hadde kalibrert og stilt inn tv'en etter alle kunstens regler, så det skulle ikke være der problemet ligger.

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må være en mystisk plasma.

Da jeg så den for et par dager siden på Expert v/holmensenteret i Asker, syntes jeg den hadde det fineste bildet av alle i butikken.

Det var vanlig NRK tv som ble vist. En av de lavoppløste Panasonicene sto i nærheten men jeg syntes Samsungene var mye bedre.

Jeg fikk lyst på en og gikk hjem for å lese litt på internett. Da fant jeg ut at mange var i ekstase over det gode bildet, men minst like mange var sjokkert over hvor dårlig den var. Dette gjaldt både i inn og utland. Hva skjer her?

Jeg er ikke noen "AV proff" men jeg vet jo om jeg liker et skjermbilde eller ikke. Samsung sitt var i mine øyne helt topp. Noen teorier om hvorfor opplevelsen av denne skjermen spriker så veldig hos folk ?

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •