Samsung PS42P5H, Nydelig!!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 241
    Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer 50" i samme serien med samme specs i aug/sept.. (~59k) og en 63" som også har dual 12 bits, men som har litt lavere kontrast og lysstyrke.

Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Lurte bare på om det vil komme en 50" ++, med noenlunde samme specs?

Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomashw
    Da var nevnte skjerm bestilt og levert, står på lageret på jobben og venter på å bli hentet av meg (sans om en drøy uke, siden jeg skal flytte da). Jeg har ikke åpnet esken og sett på den, så bare lurte på om noen visste bredden på bordstativet? Skal kjøpe meg et multimediemøbel å ha den og dvdspiller, forsterker, PS2 osv i, men vet ikke hvor mange cm bordstativet er på.

Noen som vet?

Kan komme tilbake med bilder og synsinger så fort jeg får hentet og pakket den opp.

70cm er foten.

Si ifra om du finner noe bra møbel. Det bordet jeg har idag kan jeg dekke på til middag forran TVn på da det er laget for 32-36" CRT tv hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meget fornøyd så langt ...

Var nedom og plukket denne ut av lageret og skulle putte den i bilen i dag. (En Carina som jeg lånta av en kompis.) Dette skulle vise seg optimistisk :-) Den skle som hånd i handske inn i baksetet uten eske. Tror jeg gjorde mange billister sure på veien hjem med min sneglekjøring i går.

Så da sto den på stue gulvet, men selvfølgelig kunne jeg ikke la den stå der. Selv om jeg flytter morgen måtte jeg jo koble den opp. Hadde siklet på hjernebarken min i en uke nå, nå skulle den ikke få vente lenger. Etter litt omøblering, sjauing og kobling sto jo tven der. Koblet til pcen. I og med at jeg forlater denne kåken i morgen har jeg ikke kabel tv lagt inn her. Så jeg fikk bare testet med gammeldags antenne. men må si at jeg ble faktisk overraskende imponert over bildet (for å være gammel bordantenne). Så skal det og sies at jeg ikke er så über-kresen på slikt.

Men nå sitter jeg her, godt tilbakelent i sofan og skriver på min nyoppkoblede skjerm. Har ikke fått testet den med noe DVD enda, da alt som står her er en lusen united spiller som jeg ikke tok meg bryet med å grave frem kabler til.

Men jeg gleder meg i hvert fall veldig til å få satt denne skjermen til livs. Bildet fra pcen er krystallklart, og prøvde å spille litt pc spill på den i stad *sikle* *sikle*. Er også overrasket over hvor fyldige fargene er. Nesten litt for fyldige i forhold til hva jeg er vant til.

Under har jeg knipset noen bilder av vidunderet, dog med kameraet på SE k750i siden jeg ikke gidder å grave frem digicamet mitt.
    http://home.no.net/thomas83/DSC00127.JPG
    http://home.no.net/thomas83/DSC00128.JPG
    http://home.no.net/thomas83/DSC00130.JPG
    http://home.no.net/thomas83/DSC00131.JPG

Her er et bilde av et mediemøbel jeg kunne tenke meg å plasere henne på (bildet er klippelimet i mspaint for å se ca størrelseforhold og sammensetting.).
    http://home.no.net/thomas83/tvbord.jpg

Skal komme tilbake med ordentelige bilder og videre inntrykk. Disse bildene gir ikke et godt bilde av hvordan bildet fremstår på skjermen. Det ser mye klarere ut egentlig. Keep in mind at bildene er tatt i litt mørke, med et ikke så bra kamera, i flytterot :-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomashw
    Keep in mind at bildene er tatt i litt mørke, med et ikke så bra kamera, i flytterot :-)
    Kameraet er vel bra nok? Ikke så bra fotograf, mener du vel?... :wink:

Fint innlegg! Bra du er fornøyd!:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kameraet er vel bra nok? Ikke så bra fotograf, mener du vel?... :wink:

Fint innlegg! Bra du er fornøyd!:smile:

yeye ... kanskje det. :wink: Tar ikke så gode bilder så fort det blir litt mørkt da.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fram til flere erfaringer med denna panasonic-dødaren!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På plass

Da var tven på plass på tidlgiere nevnte mediemøbel. En Melody tv benk fra Bohus. Passer perfekt under denne tven og resten av anlegget.
    http://www.bohus.no/default.asp?page...t=221&p221_v=1
    (bare skriv inn postnr så får du den opp).

Tven var meget enkel i oppsettet, og auto-store funksjonen for kanalene gjorde jobben sin bra. Fant alle kanalene jeg ville ha, og en hel haug av kanaler jeg aldri kommer til å se på. Det var enkelt å sortere og sette navn på de kanalene det ikke kom automatisk på. Tok et par runder på Troy og LOTR, og ja ... dette kan jeg vende meg til :-D . PS2 bildet var også greit, ikke best, men ok. Dette går vel på oppløsningen på maskinen tenker jeg. Gleder meg til 3'ern kommer, og Xbox 360. Kvaliteten på tvbildene var meget bra. (Men så er jeg som sagt ikke så kresen). Ble litt skuffet over TV3, men tror det var de gamle reprisene av Walker texas ranger som er litt dårligere kvalitet. Eller burde jeg lete videre etter en "tv3" som har bedre kvalitet på kabelnettet? (har lagt merke til at det noen ganger er fler av samme kanal, med varierende kvalitet).

Har ikke fått internett i leil. enda, så blir litt vanskelig å få lagt ut noen bilder. Men skal få tatt noen bedre bilder så fort som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av khelben
    kjøpte denne for etpar uker siden gjennom en kompis i bransjen:

http://www.samsung.com/no/products/t...Specifications

Må si meg meget fornøyd med TVn uten at jeg er noe ekspert på området.
    Det som uroet meg mest ved kjøp av plasma TV var at man ville få en delay i lyden i forhold til bildet om man koblet TV til ekstern forsterker/surround anlegg. Dette var ikke noe problem med denne TVn hvertfall Enkel funksjon for å disable intern forsterker i TV og vips så var alt i orden.
    Jeg regner med at du sikter til funksjonen "internal mute -on-". Den heter iallfall det på min Samsung PS42V4S. Når man henter lyden fra "monitor out" på skjermen, og kobler til ekstern forsterker med denne funksjonen i "on", legges det inn en forsinkelse på lydsignalet slik at det blir noenlunde i sync. med bildet. Det gir imidlertid en klart merkbar forringelse av lydkvaliteten i forhold til å koble direkte fra paraboltuner/DVD til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det enda ikke mulig å bestille denne tven noe sted? ingen som har hørt noe om når den kommer ut? (PS42P5H med sort list altså)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tidytrax
    Er det enda ikke mulig å bestille denne tven noe sted? ingen som har hørt noe om når den kommer ut? (PS42P5H med sort list altså)
    Nei, det virker ikke sånn..er stadig innom elkjøp og expert og spør, men dem er like kloke som meg.. :sad:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så vil ikke Elkjøp/Lefdal ta inn noe samsung i år. Så du må nok satse på Expert.

Var innom Expert på torsdag og da hadde de ikke fått den enda. (ved byporten)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Slik jeg har forstått det så vil ikke Elkjøp/Lefdal ta inn noe samsung i år. Så du må nok satse på Expert.
    Sier du det, det var dumt..hadde håpet at disse skjermene skulle bli gjenstand for priskrig elkjøp - expert

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS42P5HX lanseres i september

Fått vite av en pålitelig kilde at denne modellen først slippes i september...

Klarte ikke å vente lenger , så jeg har bestillt PS42S5HX i steden.

Bruker heller ekstra penger på et nye JM LAB høytalere i stua

Vell og merke 2 hdmi innganger + bedre høytalere på P5hx modellen + sort design. Men synes ikke det er verdt prisforskjellen og tiden jeg må vente

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vær vennlig forhold denne tråden teknisk. Ønsker dere diskutere pris, kan enten AVnytt eller "Produkt -og prisjakt" benyttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen DVI

Ifølge hjemmekino.no sin database er det ingen DVI på PS42S5H? Er det litt dumt eller klarer man seg bra uten?

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zneip
    Ifølge hjemmekino.no sin database er det ingen DVI på PS42S5H? Er det litt dumt eller klarer man seg bra uten?
    Du trenger ikke DVI når den har HDMI som er den nye digitale "scarten".
    Kan overføre både bilde og lyd og støtter HDCP

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps-42s5hx

Hei. I dag så jeg PS-42S5HX for første gang. Skal si jeg ble skuffet. Jeg har hatt kjempe store forventninger til denne tv siden den er HD klar og har et kontrastforhold på hele 10000 : 1 Men det jeg reagerte på var at skjermen var så lys. Den var faktisk den lyseste skjermen av alle skjermene som var i butikken. Alt som var svart på andre tvene i butikken, ble lyst på PS-42S5HX. Da PS-42S5HX var slått av så jeg også at panele var det minst svarte av alle. Er dette rett? Kan det hende at det er noe gale med det Samsung tv jeg så i dag? Trodde dette skulle være en av de beste på sortnivå. Det er jo helt umulig hvis det er som det jeg så i dag.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm, håper Samsung ikke har dratt en "dynamisk kontrast" igjen... Har imidlertid fått høre fra Samsung direkte at så ikke skal være tilfelle på plasmaskjermene. Vi få håpe det var noe feil på brightness instillingene eller noe (kan jo tyde på det, gitt at bildet generelt sett var lyst), for i motsatt fall er kontrastbegrepet blitt helt uhåndterlig, hvis verdens største elektronikkprodusent velger å oppgi et tall helt ut av det blå (som ble gjort på LCD-TVene). Er litt hard mot Samsung nå, men synes slike unøyaktive, misledende tall er en uting. Nå er det kun Samsung LCD-TVene som benytter "dynamisk kontrast" tulletallene så langt da, så vi får se det an før vi dømmer plasmaene nedenom og hjem selvsagt!

For øvrig er mitt klare råd til magasiner som DVD&HK og Lyd&Bilde at en går til innkjøp av luxmeter for faktisk måling av sortnivå og maksimalt lysutbytte i lux på testapparater. Dette ville være en svært enkel måte å avdekke faktisk sortnivå på uten rom for subjektive vurderinger, gitt at testene foretar under samme forhold. Det er dermed ikke slik at en nødvendigvis får en vitenskapelig korrekt test, men foretas samme måling på et utvalg skjermer, vil i det minste det relative forhold mellom disse skjermene kunne tallfestes.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en kort prat med Peakman på avforum-walkabouten i oslo idag, og han kunne fortelle meg det at han hadde også blitt skuffet over S5H. Den hadde visst kommet på expert på nesbru ved holmensenteret like ved asker. Han var dog mest skuffet over problemer med graderinger, noe som jo er merkelig i og med at dette er en 12-bis skjerm..jeg tror forøvrig den kun ble sett på med vanlige analoge tv-signaler.

Får håpe denne skjermen kommer sterkere tilbake senere under skikkelige testforhold, for denne hadde jeg store forventninger til.. !

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Kan det være at denne Samsung skjermen prøvde å kompensere for at det var så lyst i butikklokalet(som det jo ofte er)? Den har vel automatisk brightness/kontrast etter forholdene i rommet, har den ikke det? Kanskje den ville sett bedre ut i et sånt miljø dersom denne funksjonen var slått av og man stillte brightness/kontrast manuellt?
    Jeg bare tenker litt høyt her.

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •