Samsung PS42P5H, Nydelig!!! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 241
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå står Samsung PS42P5H til 26599,- under "siste priser" - samme pris som jeg fikk "kjeft" for å ha nevnt forrige gang fordi det ikke gjaldt den TVen(trykkfeil her på AVForum). Og når man går til Fyndbörsen.se(ja - denne gangen gjorde jeg det først...) ser man at det fortsatt er PS42S5H det er snakk om.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S=H? Eller er P=H kanskje?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, faen nå la jeg inn feil igjen, hahahaha

Men jeg trodde jeg la inn på S5H.................................. Det må jo ha vært meg da...

Vi skylder på at klokken var 6 i natt...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner mindre og mindre av disse modellbetegnelsene til samsung..

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg skjønner mindre og mindre av disse modellbetegnelsene til samsung..
    Dere roter det jo litt til for dere selv da kjære fellow-forumeers

Drit i fyndbørsen og alt annet. (og ps42s5h har noen andre enn meg lagt inn på Av-nytt, så den får jeg (tror jeg) ikke gjort noe med... )www.samsung.se bør holde, har ikke modellene kommet der enda, er www.samsung.fr ett godt alternativ. De er noen ganger litt tidligere ute.

Her er kort forklaring på navn :
    PS (standard for alle Samsungs plasma TV i europa, 42/50/63 etc. = (u guessed it) tommer, D/S/P = serie (d= enklest, s=medium, p=top-of-the-range. S eller H til slutt beskriver SD panel eller HD panel.

Line up (ankommer norden kommende uke
    PS42D5S : Lavoppløst SD skjerm med innebygget høyttaler, lyssensor, 13/12 bit, 10000:1, 1500cdm2, 2100s txt, fot, vga, component etc.. Høyttalern "innbakt" i karosseriet under skjermen

PS42S5S : I tillegg til D5. Mer påkostet materialvalg, Floating design, HDMI. (den ser i praksis MER enn 3000,- dyrere ut enn d5. (for den som bryr seg om slikt er det viktig))

PS42S5H : Som S5S men HDReady (1024x768) og "bare" 1300cdm2 lysstyrke.

Kommende modeller (de legges vanligvis ikke ut på hjemmesidene før en uke eller to før de lanseres)

PS42P5H : Som S5H men enda råere design og materialvalg. extra hdmi , 10 høyttalere i listen under skjermen, og den får etter planen 2 tunere. Est. Lansering Jul/Aug.

PS50P5H : som 42P5, men 1366x768 oppl. (~59.990,-)
    Est. Lansering Jul/Aug.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Da er jeg med

Da blir det vel høyst sannsynlig at jeg kikker litt på en PS42S5H før jeg endelig kjøper TV

Ang P5H:
    Disse 10 høyttalerne, er det de som visstnok skal gi "surround" ved bl.a å bruke veggene bak? Selv om alle høyttalerne er i front?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Flott! Da er jeg med

Da blir det vel høyst sannsynlig at jeg kikker litt på en PS42S5H før jeg endelig kjøper TV

Ang P5H:
    Disse 10 høyttalerne, er det de som visstnok skal gi "surround" ved bl.a å bruke veggene bak? Selv om alle høyttalerne er i front?
    Nei, Det er rett & slett for å gi bedre lyd til de som ikke på død og liv må kjøre full surround på Skavlan Og apropos dette med masse høyttalere og "surround" .. det funker! jeg hørte på Samsung standen på Cebit et lite DVD-Surround anlegg med 5 høyttalere i "en høyttaler" og det funket HELT uten tvil.. Men det forutsetter et rom som er akkurat slik ingeniørene har tenkt det.. ellers reflekterer ikke lyden slik det skal.. (og nei, det er ikke like bra som separate høyttalere, men mye bedre enn jeg hadde trodd.. Jeg har jo vokst opp med masse "surround" ting.. f.eks. husker dere Gravis Ultrasound? (som IKKE funket, i mine ører)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til pstraums:

Jeg har en eldre Samsung nå, som er blitt mye bedre med DVDO. Men - mye vil ha mer selvsagt. Så det er mulig jeg kikker nærmere på disse nye Samsung skjermene etterhvert.

MEN - jeg har ikke lyst på tuner. Har hverken behov for tuner eller tekst-TV. Jeg vil heller ikke ha innebygde høyttalere.

Så det jeg lurer på er om disse nye panelene vil komme i rene monitor-utgaver? Hvor man kan velge inngangskort, på samme måte som f.eks. Panasonics TH-42PHD7 og den serien der.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Spørsmål til pstraums:

Jeg har en eldre Samsung nå, som er blitt mye bedre med DVDO. Men - mye vil ha mer selvsagt. Så det er mulig jeg kikker nærmere på disse nye Samsung skjermene etterhvert.

MEN - jeg har ikke lyst på tuner. Har hverken behov for tuner eller tekst-TV. Jeg vil heller ikke ha innebygde høyttalere.

Så det jeg lurer på er om disse nye panelene vil komme i rene monitor-utgaver? Hvor man kan velge inngangskort, på samme måte som f.eks. Panasonics TH-42PHD7 og den serien der.
    Jeg får ikke så mye info om hva Samsung InfoSys driver med desverre, så jeg vet ikke. Har ikke hørt noe om det, men slik info kommer ikke min vei vanligvis før jeg leser om det her, på komplett/smg etc, eller avsforum eller lignende.. Jeg er litt usikker på hvor viktig det er med 12/13 bits panel/bildebehandlingskrets på en pc skjerm?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Jeg er litt usikker på hvor viktig det er med 12/13 bits panel/bildebehandlingskrets på en pc skjerm?
    Den ville jo bli brukt som TV, men jeg har ikke bruk for tuner, fordi en UPC digital TV dekoder tar seg av den biten, jeg har ikke bruk for tekst TV, for det bruker jeg aldri, og jeg har ikke bruk for innebygde høyttalere, for det tar anlegget seg av. I tillegg vil jeg helst ha så direkte tilgang på selve panelet som mulig, uten unødvendig elektronikk i selve skjermen imellom, da jeg bruker DVDOen til å skalere etc.

Jeg vil allikevel gjerne ha en 12bit slik 'monitor', fordi den jeg nå har er 8bit og har graderinger, selv om de riktignok har blitt 'færre' nå som jeg bruker DVDO iScan HD.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklaringen rundt modellbetegnelsene psstraus! Det virker veldig lovende dette her..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklaringen rundt modellbetegnelsene psstraus! Det virker veldig lovende dette her..
    Det viser seg at det er bare satt opp en PS42P5H til Elektrofil .. jeg jobber på spreng for å få Samsung til å sende med en S5H også, slik at dere får se dem begge "in action".. håper det ordner seg! (selv om de er bildemessig like)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært supert. Hva med en 50P5H også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært supert. Hva med en 50P5H også?

Denne du tenker på? Søte skjermen!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, Du trenger 50 tommer når jeg kommer.

Hu var søt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var tyskeren fornøyd da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    var tyskeren fornøyd da?
    Joa .. men panasonicen var vissnok bedre. Samsungen kunne trenge "natural motion" hørtes det ut som. Merket det meget godt ved panoreringer.

Meeeenn .. du vet nå .. disse gale tyskerne. Jeg tror det ikke før jeg for sett det

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hadde denne modellen utstillt på messa i spektrum.
    Utseende messig så er det en klar tier. Lyden var visst også veldig bra mente mannen/gutten fra samsung (uten at jeg fikk høre det...)
    Tilkoblinger var det jo også flust av, men jeg så bare en HDMI inngang... skulle ikke denne modellen ha to?
    Bilde er det umulig å uttale seg om da de kun viste en sånn døll samsung demo :evil: Å sette på f.eks en dvd ble blankt avslått.
    Veil. pris skulle vist bli 31.990,- og skjermen skulle kunne kjøpes fra august.
    Jeg glemte selvfølgelig digitalkameraet ops: så ingen bilder, sorry...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over et bilde av Loewe Xelos her om dagen, og må si jeg synes det ser ut som Samsung har "lånt" litt av designet til Loewe. Loewe vant vel en designpris for denne også?

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •