Samsung PS42P5H, Nydelig!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 241
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sakset fra en annen tråd:

"HD" er ingen fast oppløsning, og 1280x720 er heller egentlig ingen "HD" oppløsning utover at det er 720 linjer horisontal oppløsning som ble ratifisert som foreløpig minstekrav til "HD-ready"-logoen. Horisontal oppløsning er ikke nevnt, dermed oppfyller alle XGA skjermer som også innehar de øvrige krav (HDMI/DVI m. HDCP osv) "HD-ready"-kravene.

Når det er sagt er "HD" ofte oppfattet som minst 1920x1080 punkter, så for mange er 720p ikke "ekte" HD.

Poenget er imidlertid at bildekvalitet avhenger av så mye mer enn kun oppløsning. Oppløsningen gir definisjon og "sømløsthet" til bildet, der begge også avhenger av pixlenes tetthet, respons og selvsagt en rekke øvrige faktorer. Det kan med andre ord lett være slik at en 720p SXRD-skjerm med 95% fillrate fremstå langt mer sømløs og definert enn en 1080p LCD-basert løsning med langt lavere pixeltetthet.

I tillegg er en svært vesentlig faktor kildematerialets båndbredde. Det hjelper ikke å produsere en disc med 720p der bitrate ligger på 5 Mbit. Interpoleringen gjør bildet litt "penere", men komprimeringsartifaktene fremstår like tydelig som på f.eks. 480p (dagens NTSC-format). I motsatt fall kan et 480p signal på 50 Mbit se laaaaaangt bedre ut enn et tilsvarende 1080p med f.eks. 15 Mbit.

Videre er det slik at de aller fleste nyere apparater fra kjente merker skalerer signaler utmerket, dermed er oppløsningen stort sett viktig for å minimere "hønsenetting"-effekten, samt gi en "glassklart" bilde. Eksempelvis kan en 848x480 plasmaskjerm gi et vel så sømløst og oppløst resultat fra 3-4 meters sitteavstand som et 1024x768 gir på 2-3 meter.

Det viktigste du skal se etter i dag, er etter min mening kontrast, HDMI-inngang (for å sikre kompabilitet med fremtidige HDCP-beskyttede HD-signaler) samt selvsagt den generelle tilbakemelding på skjermen. Eksempelvis gir en LG 42" med 3000:1 et langt dårligere resultat enn en tilsvarende Panasonic skjerm, som stort sett har de samme spesifikasjoner. Du må med andre ord følge med her på forumet!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Edit: Ca. 26500 i Sverige...

Hvis den havner like under 30.000,- når den kommer i vanlige (nett)butikker her i landet, tror jeg både den ene og den andre skjermprodusenten bør skjelve litt i buksene...

Riktignok er ikke tekniske data alt, men denne skjermen slår det meste på det området ihvertfall. Plus at den ser meget bra ut.

-Nå får jeg bare håpe skjermen min tar kvelden snart da, for jeg kjøpte fem års "idiotforsikring" på den, så jeg får en ny til samme verdi som nypris på den jeg har hvis den ikke kan repareres. Og desverre har jeg ikke samvittighet til å kaste den ut vinduet og kalle det en ulykke... :? :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er S5H som koster det i Sverige. Ikke P5H som det er snakk om her.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er visst noen som har rotet litt på AVnytt... Har oppdatert til korrekt skjerm. Pris på P5H er dermed fremdeles ukjent!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er S5H som koster det i Sverige. Ikke P5H som det er snakk om her.
    Uff så dum jeg var som leste....ehh...riktig da...

Greit at det var feil, men du får det jo til å høres ut som det var min feil.

Jeg leste bare det som sto til høyre på AVForum siden. Hvis du ikke gjorde det, og/eller så etter direkte på Fyndbörsen(noe jeg ikke gjorde da jeg stolte på det som sto her), får jeg vel beklage at jeg reagerer litt 'brått'.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge kalkylene våre (foreløpige sådanne, prisen kan i aller høyeste grad forandre seg i tiden frem til lansering) vil den ha en veil. utsalgspris på 34.990,- Siden den ikke kommer på en stund enda og prisene på slike produkter har en ekkel tendels til å gå feil vei (nedover ;-)), tror (håper) jeg at den skal kunne selges for under 30k hvis vi klarer å få den inn hos en kjede eller 5... Før den tid vil nok S5H være en veldig attraktiv modell for de som ikke har bruk for mer enn 1 HDMI..

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Er visst noen som har rotet litt på AVnytt... Har oppdatert til korrekt skjerm. Pris på P5H er dermed fremdeles ukjent!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellene på modellene? (eller er det mange?)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50"?

Kommer denne skjermen til å bli tilgjengelig som 50-tommer?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 50"?

Det kommer også en PS50P5H i løpet av høsten. Har ingen dato enda på denne.. HÅPER den kommer samtidig med 42P5 ca. aug.

Forskjellene på S5 og P5 er ikke mange. Det er litt på designsiden, og litt på tilkoblingssiden (2hdmi kontra 1, 3 scart kontra 2 etc..) bildemessig er de like, så S5 bør bli et smart produkt for de som ikke har behov for "mer enn normalt" antall innganger.

Sitat Opprinnelig postet av larskr
    Kommer denne skjermen til å bli tilgjengelig som 50-tommer?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 50"?

Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Det kommer også en PS50P5H i løpet av høsten. Har ingen dato enda på denne.. HÅPER den kommer samtidig med 42P5 ca. aug.
    PS50P5H, hvilken oppløsning vil den ha?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel sikkert ha 1366 x 768

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, på linken under kan dere lese litt om den (og de andre, 42, 50 og 63.. 80 kommer rundt årskiftet, og blir, HÅPER jeg, den første Samsung PDP med 1080p for dere som maser så voldsomt om at 1080 er eneste "ekte" oppløsningen..... anbefaler dere definitivt å begynne å spare i fjor! ... kanskje wvga, xga eller wxga ikke er så dumt likevel) ops: Tror vi skal klare å få en slik 80" til Norge til Elektrofil messen (sammen med de litt mer kredittkortvennlige 50p5, 42p5, 42s5, 42d5, le40r51, 32r51 etc.. kom å se alle fans og "infidels" som kanskje blir "soon to be" fans ?

http://www.pos-mail.de/pdf-archiv/aktuell/Seite_29.pdf Tysk, men dere skjønner det meste anyways.. (hvis ikke, er det utrolig hva man får til med en fullversjon av Fantastiske Adoce Acrobat og http://babelfish.altavista.com/)

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Vil vel sikkert ha 1366 x 768

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det kommer noen 1080p-skjermer under 80" etter hvert også da..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heldigvis en viss fare for at det gjør det ..
    men er det så mange land som har gått for 1080p so far? er det ikke for det meste 1080i og 720p ? hvor vil vi få 1080p de første 5 åra hvis du ser bort fra microsofts hjemmesider (og import, og muligens noe kjøpefilm etterhvert).. det kan da ikke være SÅ viktig?? Hvis du hadde fått en 1080p TV i posten i morgen, hva skulle du sett på den som hadde sett så mye bedre ut på den enn det hadde gjort på en high end 720p/768p skjerm? Jeg holdt på å få fnatt når vi fikk låne en D-VHS maskin fra en VELDIG snill og god og dyktig mann (som faktisk -OGSÅ- nettopp har blitt far, gratulerer offentlig, uten å nevne navn ) på siste Plaza messe, og jeg prøvde den både på plasma PS50P4H og DLP (SP50L7) og det var så bra at det var til å grine over! spesielt den japan eller hva det var filmen ... 720p på DLP`n og 768 på PDP`n .. Satt jeg 3 meter fra TV`en.. hvor mye mer detaljer er det mulig å faktisk se selv om det var 1080? det var jo helt sinnsykt rått i mine øyne? Når vi får slike signaler inn gjennom hullet i veggen, kommer ola og kari til å skli rett av stolen.. og bare de som sitter med øya planta inni TV`en kommer til å merke de siste mikrodetaljene du får på 1080p? .. correct me if I`m wrong?

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Får håpe det kommer noen 1080p-skjermer under 80" etter hvert også da..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

Det handler om illusjonen kalt perfeksjonisme, som vårt konsum-samfunn har plantet i oss. Når 1080p er et faktum, vil øyet (ikke ulikt det i ringenes herre) begynne å se seg om etter noe annet. Kanskje SED-tv er bedre enn LCD, kanskje ryktes det at det kommer en tv med 24-bit, og en HD-dvd spiller som har det samme og med trippel HDMI som får utnyttet alt, hurra. Og da er det på tide å tenke lyd. DTS-ES er for pingler, vi vil ha Sony 8-kanals surround, med trådløse høyttalere som likevel skal ha gullkontakter, best skal det være. Men at vi alle noensinne blir perfekt tilfredse, kan vi nok bare glemme. Sukk...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det så mange land som har gått for 1080p so far? er det ikke for det meste 1080i og 720p ? hvor vil vi få 1080p de første 5 åra hvis du ser bort fra microsofts hjemmesider (og import, og muligens noe kjøpefilm etterhvert).. det kan da ikke være SÅ viktig?? ]
    Viktig at utviklingen fortsetter er det jo. PS3 kommer jo neste år og kjører i 1080p. I og med at forgjengeren er verdens desidert største spillkonsollsuksess med over 90 millioner solgte maskiner skulle jeg tro det snart vil bli marked for 1080p-skjermer

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    men er det så mange land som har gått for 1080p so far? er det ikke for det meste 1080i og 720p ? hvor vil vi få 1080p de første 5 åra hvis du ser bort fra microsofts hjemmesider (og import, og muligens noe kjøpefilm etterhvert).. det kan da ikke være SÅ viktig?? ]
    Viktig at utviklingen fortsetter er det jo. PS3 kommer jo neste år og kjører i 1080p. I og med at forgjengeren er verdens desidert største spillkonsollsuksess med over 90 millioner solgte maskiner skulle jeg tro det snart vil bli marked for 1080p-skjermer

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette flyter vel litt ut i off-topic nå, men kommer man til å klare å lage små nok plasmaceller til at en 42" plasma kan ha 1080 oppløsning da?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Dette flyter vel litt ut i off-topic nå, men kommer man til å klare å lage små nok plasmaceller til at en 42" plasma kan ha 1080 oppløsning da?
    Jeg tviler på at det noengang kommer til å skje.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omvendt; vil vi kunne se 480p-skjermer større enn 42"? Kunne jo fort blitt noen billige 50-tommere mener jeg .. 8)

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •