Samsung PS42P5H, Nydelig!!! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 241
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av srv
    Har byttet min 2005 modell til 2006. Jeg synes bildet ble "roligere" og ansiktfargen er i "ro, stabilt" ved hurtige bevegelser. Har skaffet meg DVE men vil bruke skjermen litt først før jeg bruker den. Vet ikke om det har noen betydning, noen sier det har betydning andre ikke.. Nå har jeg innstillingene under 50 på alt unntagen sharpness som er på 0. Brukte du skjermen noen timer før du brukte DVE platen og er det vanskelig å stille inn med platen? mvh srv

Hilke problemer med ansiktet var det du hadde på din gamle?

Hos meg så blir ansiktet veldig lyst når du feks har scener som er generelt mørke der hvor ansiktet er opplyst. Da ser det ut som ansiktet veldig merkeligt ut, helt hvit i panna og andre steder der lyset treffer. Overgangen mellom lyst og mørkt ser også litt rar ut som om det mangler farger.

Jeg har hatt TV'en noen månder og var først veldig fornøyd så veldig missfonøyd. Men jeg nå synest jeg at bildet har roet seg ned og er vel nå mere OK. Bortestt fra dette med ansiket i spesielle sitvasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppsett, innstillinger og inngangs valg?

Kan jeg spørre deg ArtVandelay hva inngang du bruker og hva signalkilde du kjører her?
    Også interessant om du poster instillingene som du nå kjører...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dve

Sitat Opprinnelig postet av helken
    Hvis du ikke har satt deg inn i hva DVE dvd`en inneholder vil jeg anbefale deg og laste ned MANUALEN
    Ser du kjører alle instillinger under 50 (halv fjøl) nå, det må da gi ett elendig bilde? Det kan da ikke finnes nyanser i sort på din skjerm nå med slikt oppsett??? Sett i gang og kjør DVE`en, hvorfor vente? Du kan om du gidder gjøre dette hver dag.

Jeg bruker min Samsung stort sett foret med RGB over scart på EXT1 fra en Dreambox satelitt tuner, derfor koblet jeg opp dvd spilleren med scart og kalibrerte via EXT1 som har RGB på scart. DVD spilleren kjører jeg nå via komponent, og har kalibrert det signalet med DVE også. Ikke store forskjeller, men noe er det.

Mine instillinger kan du se på denne siden.

Lykke til...
    Du sier du har kalibrert EXT1 inngang og komponent inngang, vil det si at kaliabreringa gjort på komponent ikke har innvirkning på kalibreringa gjort på EXT1. Begge i NORMAL modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dve Ext1

Hvorfor ha den på NORMAL på begge disse inngangene?
    Det som er fint med Samsungen er jo at det er mulig å ha disse 4 forskjellige modusene (Normal, Dynamisk, Tilpasset og Film) på de respektive inngangene. Ja Samsungen "husker" hva modus du setter på den respektive inngangen.
    Feks:
    EXT1(RGB)=Normal
    EXT2(VIDEO)=Tilpasset
    Komponent=Film
    RF=Dynamisk
    Da kan du ha forskjellige oppsett/innstillinger på hver enkelt kilde/inngang. Ikke sikkert Samsungen jobber likt om det er RGB, Komponent, Video RF etc. som mates inn. Kildene vil også levere ulikt signal, som det da kan kompenseres for om det brukes ulike modus for de respektive inngangene.

Enig srv???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dve

Hvorfor ha den på NORMAL på begge disse inngangene?
    Det som er fint med Samsungen er jo at det er mulig å ha disse 4 forskjellige modusene (Normal, Dynamisk, Tilpasset og Film) på de respektive inngangene. Ja Samsungen "husker" hva modus du setter på den respektive inngangen.
    Feks:
    EXT1(RGB)=Normal
    EXT2(VIDEO)=Tilpasset
    Komponent=Film
    RF=Dynamisk
    Da kan du ha forskjellige oppsett/innstillinger på hver enkelt kilde/inngang. Ikke sikkert Samsungen jobber likt om det er RGB, Komponent, Video RF etc. som mates inn. Kildene vil også levere ulikt signal, som det da kan kompenseres for om det brukes ulike modus for de respektive inngangene.

Enig srv???
    Ja, dette høres veldig bra ut. Da kommer jeg til å leke meg i kveld med DVD plata. Jeg vil da justere komponent om kvelden da det er da jeg ser mest film, justere den i modus FILM og EXT1 i NORMAL. Takk for nyttig info

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til srv, ser du har tatt poenget...
    Kan du legge ut dine verdier på de respektive kildene på tråden om innstillinger for flatskjermer ???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre deg ArtVandelay hva inngang du bruker og hva signalkilde du kjører her?
    Også interessant om du poster instillingene som du nå kjører...
    Hepp
    Jeg kjører HDMI fra DVD spilleren og RGB fra satelitt tunere DreamBox.

Instillinger har jeg prøvd ganske mange forskjellige nå kjører jeg

standard
    con 30 bright 51 sharp 50 colour 24
    dyn
    47/52/68/24
    movie
    70/50/25/26
    custom
    61/50/55/27
    my colour cont
    pink 5
    green 49
    blue 50

Når du fikk den gamle gikk du fra missfonøyd til kjempefornøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ulike innstillinger...

Må si jeg reagerer på dine innstillinger ArtVandelay, tydeligvis stor forskjell enten på apparatene eller våre øyne.

Du kjører nesten ikke farge, ingen over 27.
    Lys har du satt så lavt at på min blir alt bare sort med det nivået, ingen over 52.
    Regner med du kjører fargetone på normal og holder deg vekke fra varm og kald alternativene?

Mine instillinger på RGB signal over scart utført med DVE en ettermiddag/kveld med moderat lys i rommet er som følger:
    Kontrast, 50
    Lys, 57
    Skarphet, 25
    Farge, 48
    Fargetone, NORMAL
    Digital NR, PÅ
    Min fargekontroll Detalj kontroll, Rosa 25, Grønn 75 og Blå på standard verdi 50

Med lavere lys setting enn 57 forsvinner 2% og ved 53 forsvinner 4% og da er detaljer i sortnivået en saga blott.
    Fargesettingen min på 48 er utført med fargefilter og DVE, går jeg lavere blir det helt feil ifølge blåfilteret som er det enkleste å se dette på. Mulig at farge kan økes til 50-52 uten at det vil være galt.

Da vi begge kjører RGB signal over scart fra DB burde det være like signalforhold inn på apparatene.
    Hvordan blir det om du prøver "mine" innstillinger???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ansikt farge

Sitat Opprinnelig postet av ArtVandelay
    Hilke problemer med ansiktet var det du hadde på din gamle?

Hos meg så blir ansiktet veldig lyst når du feks har scener som er generelt mørke der hvor ansiktet er opplyst. Da ser det ut som ansiktet veldig merkeligt ut, helt hvit i panna og andre steder der lyset treffer. Overgangen mellom lyst og mørkt ser også litt rar ut som om det mangler farger.

Jeg har hatt TV'en noen månder og var først veldig fornøyd så veldig missfonøyd. Men jeg nå synest jeg at bildet har roet seg ned og er vel nå mere OK. Bortestt fra dette med ansiket i spesielle sitvasjoner.
    hei'
    det var som om detaljene i ansiktet forsvant ved hurtige bevegelser, men det bedret seg betraktlig med 2006 modellen selv med lave innstilinger på contrast,lysstyrke,skarpehet. Nå har jeg prøvd helken sine innstillinger som fungere utmerket, det gjelder innstillingene på EXT1. Skal prøve med dve plata også men må lese litt på manualen først. Prøvde å stille inn component på dvd spilleren men jeg syntes plata var litt uoversiktlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2006 produksjon vs. 2005 produksjon

Hmmm.... Høres unektelig ut som om Samsung har gjort radikale endringer på 2006 modellen. Det er også min erfaring ut fra de 2005 modellene jeg har sett utstillt hos Expert vs. min januar 2006 model. Teorien styrkes også av dine uttalelser srv vedrørende din 2006 modell kontra den 2005 som du hadde. Når du nå kan bruke mine instillinger med meget bra resultat på Ext1 (RGB) viser det at våre apparater er like. ArtVandelay`s innstillinger ville ikke fungert i det hele tatt på min skjerm...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Høres unektelig ut som om Samsung har gjort radikale endringer på 2006 modellen. Det er også min erfaring ut fra de 2005 modellene jeg har sett utstillt hos Expert vs. min januar 2006 model. Teorien styrkes også av dine uttalelser srv vedrørende din 2006 modell kontra den 2005 som du hadde. Når du nå kan bruke mine instillinger med meget bra resultat på Ext1 (RGB) viser det at våre apparater er like. ArtVandelay`s innstillinger ville ikke fungert i det hele tatt på min skjerm...
    Vel kontrast og lys er vi vel ikke så veldig forskjellige. Dine i parantes
    Dynamic
    Kontrast 47 (50)
    Lys 52 (59)
    Sharpness 68 (25) Denne innstillingen gir ingen forskjell hos meg.
    Colour 24 (48)
    Colour tone Normal
    My control pink 1 green 48 blue 54.

Det er på farger vi virkelig begynner å bli forskjellige, jeg har også brukt DVE og The Calibrator på fargene, og dine instillinger her gir veldig sterke farger her. Disse instillingene er veldig forskjellige, nå er det da mulig at øynene våre er forskjellig. Jeg skal ihvertfall ikke skryte på meg å ha farge følsome øyne.

Jeg får se om jeg sender den inn til rep. Men bildet er liksom ikke skremmede dårlig heller da. Sjekk ansiktene på Monser filmen så ser du hva jeg mener med rare ansikts farger. Denne filmen er ekstrem (ihverfrall hos meg) men jeg ser litt av det på andre sendinger/filmer også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dve innstillinger

Sitat Opprinnelig postet av ArtVandelay
    Vel kontrast og lys er vi vel ikke så veldig forskjellige. Dine i parantes
    Dynamic
    Kontrast 47 (50)
    Lys 52 (59)
    Sharpness 68 (25) Denne innstillingen gir ingen forskjell hos meg.
    Colour 24 (48)
    Colour tone Normal
    My control pink 1 green 48 blue 54.

Det er på farger vi virkelig begynner å bli forskjellige, jeg har også brukt DVE og The Calibrator på fargene, og dine instillinger her gir veldig sterke farger her. Disse instillingene er veldig forskjellige, nå er det da mulig at øynene våre er forskjellig. Jeg skal ihvertfall ikke skryte på meg å ha farge følsome øyne.

Jeg får se om jeg sender den inn til rep. Men bildet er liksom ikke skremmede dårlig heller da. Sjekk ansiktene på Monser filmen så ser du hva jeg mener med rare ansikts farger. Denne filmen er ekstrem (ihverfrall hos meg) men jeg ser litt av det på andre sendinger/filmer også.
    Hei igjen

Har lekt litt med dve plata og kommet frem til disse innstillingene:Scart1 RGB
    modus: Normal
    Kontrast 48
    Lysstyrke 60
    Skarphet 20
    Farge 48
    Fargtone Normal

Innstilt tidlig kveld. Bildet er forholdsvis lyst på dagtid men blir veldig bra utover kvelden. Er det bra sendinger så er også bildet bra. Er det noen som vet hvordan en kommer inn i servicemenyen? Vi er noen kamerater som vil prøve og få ned Bjørn Hegelstad til kalibrering av noen prosjektorer, jeg vil da samtidig få han til å kalibrere min skjerm og trenger å komme inn i service menyen. Vet noen hvor jeg kan få tak i samsung dvd 950?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilgang service meny er som følgende:

Apparatet skal stå i stand-by (av)
    Trykk så INFO-MENU-MUTE-POWER og da tennes apparatet i service modus.
    Du får tilgang til service meny for den sist brukte inngang du hadde før service mode. Dvs. hadde du Ext1 (scart) er det den du kalibrerer. Således kan de forskjellige inngangene kalibreres en etter en. NB dine personlige innstillinger nullstilles når du entrer service modus (farge, lys etc etc), men dette er jo fort gjort å sette opp etterpå.
    Denne butikken har Samsung DVD HD850 på lager og HD950 forventet til lager 28/2

Ellers så var innstillingene dine farlig like mine, så tydeligvis Januar 2006 produksjonen er endret fra tidligere. Høres interesangt ut med besøk av proff kalibreringshjelp, håper du holder oss løpende orientert...

Lykke til.

Newcomer Dataknut sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Misfornøyd med PS42P5H

Dette er beklagelig men denne tv-en virker til å være et hasteprodukt uten særlig uttesting før det ble sendt ut på markedet.

Jeg har hatt PS42P5H en ukes tid nå og er ikke fornøyd.
    Produksjons dato er 17 januar 2006.

Hva er jeg misfornøyd med:

Når et ansikt vises på nært hold er fargene kunstige og bleke, det mangler liksom noe.
    Jeg klarer ikke å lykkes med å stille denne tv-en slik at bildet blir bra.
    Det kan vel ikke være meningen at en forbruker må sitte inne med tv -reparatør kompetanse for å justere en tv riktig.

Jeg har justert skjermen på alle mulige måter, også ved bruk av enkle kalibreringsverktøy som det som for eksempel det som følger med Pirat of the Carabian.

Har også prøvd med parametre som andre på forumet har kommet frem til, men er ikke fornøyd.

Når jeg ser på værmeldingen på NRK1 og bildet panorerer blir det grøtete.

Skarpehets kontrollen virker ikke, det er ingen forandring mellom 0 og 100!

Tv-en får signal fra en Force kabeltv dekoder på 90% signal kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dataknut
    Dette er beklagelig men denne tv-en virker til å være et hasteprodukt uten særlig uttesting før det ble sendt ut på markedet.

Jeg har hatt PS42P5H en ukes tid nå og er ikke fornøyd.
    Produksjons dato er 17 januar 2006.

Hva er jeg misfornøyd med:

Når et ansikt vises på nært hold er fargene kunstige og bleke, det mangler liksom noe.
    Jeg klarer ikke å lykkes med å stille denne tv-en slik at bildet blir bra.
    Det kan vel ikke være meningen at en forbruker må sitte inne med tv -reparatør kompetanse for å justere en tv riktig.

Jeg har justert skjermen på alle mulige måter, også ved bruk av enkle kalibreringsverktøy som det som for eksempel det som følger med Pirat of the Carabian.

Har også prøvd med parametre som andre på forumet har kommet frem til, men er ikke fornøyd.

Når jeg ser på værmeldingen på NRK1 og bildet panorerer blir det grøtete.

Skarpehets kontrollen virker ikke, det er ingen forandring mellom 0 og 100!

Tv-en får signal fra en Force kabeltv dekoder på 90% signal kvalitet.

Høres ut som om du har litt det samme problemene som jeg har/hadde. Skarphets kontrollen min har heller ingen effekt (jeg tror det er noe NTSC greier).

Jeg er forøvrig blitt litt mere fornøyd etter som tiden har gått. Om det er jeg som er blitt vant til den 'manglende ansiktskomponenten' eller om TV'en er blitt bedre skal være usagt. Det er vel litt av begge kansje.

Men hadde jeg hatt åpent kjøp i 30 dager på den så hadde den ikke hengt på stue veggen min i dag.

Newcomer Dataknut sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skarphetskontrollen på denne tv-en virket heller ikke på 2 andre forskjellige butikker som jeg har hvert innom.
    Selgeren på en av utsalgsstedene ble temmelig forundret, det spørs om denne fabrikkasjonsfeilen er lite kjent rundt om på denne modellen.

Tv-en markedsføres som før, med eller uten skarphets kontroll av aktører i bransjen som har blitt gjort kjent med denne feilen.

I allefall slik som denne tv-en er i dag synes jeg at forbrukeren bør styre unna!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS42S5HX er virkelig nydelig...

Det er synd dere ikke er fornøyd med apparatene deres Dataknut og ArtVandelay.
    Min Samsung PS42S5HX/XEE leverer helt nydelige bilder på alle mulige måter.
    Kan varmt anbefale dette apparatet etter mine erfaringer på både teknisk og bildemessig grunnlag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DNie

Kan varmt anbefale dette apparatet etter mine erfaringer på både teknisk og bildemessig grunnlag.
    Har noen vært inne i servicemeny og forandret på : Menu 9: DNie - Black - GainMax? Det sies at sortnivået kan bli enda bedre på den måten, noen erfaringer der ute?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp

Har sharpness noen effekt hos deg???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av srv
    Har noen vært inne i servicemeny og forandret på : Menu 9: DNie - Black - GainMax? Det sies at sortnivået kan bli enda bedre på den måten, noen erfaringer der ute?
    Har ikke prøvd selv, da jeg synes min er bra.
    Har du gjort noen endringer selv her og hva verdi var din satt til i utgangspunktet?

Fant imidlertid dette på avforums.com
    I have a good tip for samsung PS42S5HX owners to improve black level detail.
    Goto the service menu and change the following and notthing else.

MENU 9: DNIe

BLACK_GAINMAX to 67

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •