Samsung PS42P5H, Nydelig!!! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 241
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg skulle jo egentlig fått en for testing under "hjemmelige" forhold, men har ikke sett noe til den... Rapportene fra DVD&HK som har sett på denne er at den leverer relativt godt sortnivå og generell bildekvalitet, men at det allikevel ligger godt bak Pioneer og Panasonic...
    Skulle ikke helt tro det når man ser testresultatene, men...

S5H må betegnes som en flopp, det er fortsatt ikke kommet noen god forklaring på hvorfor alle skjermene som er utstilt i butikker har et BRUNT panel med tilsvarende sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

brun?

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Skulle ikke helt tro det når man ser testresultatene, men...

S5H må betegnes som en flopp, det er fortsatt ikke kommet noen god forklaring på hvorfor alle skjermene som er utstilt i butikker har et BRUNT panel med tilsvarende sortnivå.
    Eg må tydelegvis tilbake til butikken og ta med meg ein ny DVD for å teste. Eg testa med eit par DVD'ar i går, bl.a. ein med ganske mørke scener, og eg synest absolutt ikkje biletet såg brunt ut.

Eg har lest den andre tråden ang Samsung (og L&B osv osv), verkar som om kvaliteten varierer ein del.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lenker ang Samsung

Litt linkar:

Først brukarkommentarar om denne TV'en:

http://www.futurehome.co.uk/scripts/...?idProduct=499

Så ein kort test:

http://www.goodgearguide.com.au/inde...3;pid;399;pt;1

Og ein lang tråd:
    http://www.avforums.com/forums/archi.../t-224332.html

Den siste var ganske interessant. Både fordi det er mange innlegg, nokre positive, nokre negative. Men eg kan ikkje sjå at dei har fokus på bruntonar i skjermen. Ser ut til at Fight Club er tingen å teste denne skjermen med, av ein eller annan grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett rykende ferskt januar 2006 produksjon av PS42S5HX/XEE står nå hjemme hos meg for test. Etter lett innstilling med THX optimizer ser det tilfredsstillende ut, men skal få en runde med DVE om noen dager.

Det første jeg oppdaget når jeg begynte å "pille" i justeringene var at på dette "januar 2006" apparatet kunne det meste settes på NORMAL og sliderne for farge, kontrast, lys etc på 50 (halv skala). Dette gav da ett meget greit bilde i motsettning til apparater jeg har sett og justert på i butikker i den siste tid. De jeg har sett på har vært produsert i siste del av 2005. Har heller ikke noen fremtredende brunfarge på denne skjermen, som jeg tidligere har komentert at butikk utstillingene har. Det viser faktisk meget gode detaljer i sortnivået bare etter en liten justering med nevnte THX materiale.

Kan Samsung ha gjort radikale endringer med 2006 produksjonene, eller er det jeg som er blitt tullete??? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spent........

Sitat Opprinnelig postet av helken
    Ett rykende ferskt januar 2006 produksjon av PS42S5HX/XEE står nå hjemme hos meg for test. Etter lett innstilling med THX optimizer ser det tilfredsstillende ut, men skal få en runde med DVE om noen dager.
    Dette ser bra ut. Får forhåpentlegvis mitt nye apparat tidleg i neste veke (det var tomt på lageret til Expert så det tok litt tid). Skal kome tilbake med meir info når eg har fått leika meg med det litt.

Kva er THX optimizer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

THX optimizer

THX optimizer er en enkel måte å justere skjermen din på. Du finner den på en rekke filmer, blant annet på Pirates Of Caribbean.

Se ellers her for innføring og bruk av dette materialet.

Tomt på Expert lager ja, det betyr sikkert at du også får ett januar 2006 pruduksjon apparat. Lykke til, og kom gjerne med tilbakemeldinger når du får satt opp ditt apparat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man se på apparet noen plass om det er en 2006 produksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2006 produksjon

Det står på den store ID lappen bakpå apparatet, der hvor serienummer, typenummer, stømforbruk etc er. Se etter "MANUFACTURED: Januar 2006" like over strekkoden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det forskjell på apparater manufactured januar 2006 og app manufactured oktober 2005

Newcomer oddadvd sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!!
    Har vært veldig i tvil om Samsungen. Men tvilen kom produktet til gode...desverre.
    Nettopp mottatt den, og etter 2 dager dukker det plutselig opp en horisontal svart stripe i venstre billedkant (ca. 12 cm. inn i bildet). Hva i all verden er dette??? Er det en direkte feil på tv`en?
    Fortvilet..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe plasmateknologi når det finnes LCD. Samsung sin M51 og M61 serie er det beste kjøpet pr. dags dato. Glem plasma!!!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nuvolari
    Hvorfor kjøpe plasmateknologi når det finnes LCD. Samsung sin M51 og M61 serie er det beste kjøpet pr. dags dato. Glem plasma!!!
    TULL.

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nuvolari
    TULL OG TØYS !

LCD og plasma har forskjellige styrker og svakheter.
    Derfor er det fortsatt avgjørende hva man skal bruke TVen til som avgjør hva som er det beste valget av disse teknologiene!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå denne tven sterkt hjemme. Expert kjører nå et tilbud på denne tv'emn til 23999 kroner med samsung dvd 180 gb spiller. Er dette et godt kjøp?. Hvordan er denne tven med innbrenning ved xbox spilling i forhold til andre tver?
    HAr denne tven funksjonen med at man flytter pikslene hele tiden, noe som minimaliserer innbrenning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Piksel flytting

Sitat Opprinnelig postet av fredhelg
    Vurderer nå denne tven sterkt hjemme. Expert kjører nå et tilbud på denne tv'emn til 23999 kroner med samsung dvd 180 gb spiller. Er dette et godt kjøp?. Hvordan er denne tven med innbrenning ved xbox spilling i forhold til andre tver?
    HAr denne tven funksjonen med at man flytter pikslene hele tiden, noe som minimaliserer innbrenning?
    Jeg har testet denne noen uker nå og er fremdeles meget fornøyd. Ikke sett noe til "innbrenning" som dere kaller det... Samsung`en har funksjonen med flytting av piksler, det er justerbart hvor mange (1-4) i både horisontal og vertikal rettning samt hvor ofte dette skal gjøres (1-4 min).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fornøgd....

Hei.

Eg fekk tv'en inn døra på tysdag, så den er framleis ganske fersk, men må seie meg særs nøgd. I forhold til Grundigen så er det som natt og dag, har ikkje sett snurten til gradering. Om eg skal sette fingeren på noko så må det vel vere at Grundig'en faktisk såg ut til å ha litt betre svartnivå enn Samsung'en har, men det kan også vere innstillingane, har ikkje fått leika meg så mykkje med dei enno.

Eg har bestilt Digital Video Essentials (DVE), så når den kjem kan eg sikkert få ut maks ytelse frå denne tv'en. Eg såg "The Terminal" her ein kveld på den, og det var ei stor oppleving, eg kan aldri hugse å ha vorte så "oppslukt" av film på TV før.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dve

Tro meg Samsungen trenger en omgang med Digital Video Essentials (DVE), men den blir meget bra etter litt jobbing med dette materialet. Jeg hadde også Grundigen i hus noen uker før Samsungen, plagdes fælt med graderinger som forøvrig er helt fraværende på Samsungen... Sortnivået var bra på Grundigen, men det er etter min mening meget bra på Samsungen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det i det hele tatt noen reell fare for innbrenning dersom man kjører pikselforflyttning ved xbox spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dve

Sitat Opprinnelig postet av helken
    Tro meg Samsungen trenger en omgang med Digital Video Essentials (DVE), men den blir meget bra etter litt jobbing med dette materialet. Jeg hadde også Grundigen i hus noen uker før Samsungen, plagdes fælt med graderinger som forøvrig er helt fraværende på Samsungen... Sortnivået var bra på Grundigen, men det er etter min mening meget bra på Samsungen.
    Har byttet min 2005 modell til 2006. Jeg synes bildet ble "roligere" og ansiktfargen er i "ro, stabilt" ved hurtige bevegelser. Har skaffet meg DVE men vil bruke skjermen litt først før jeg bruker den. Vet ikke om det har noen betydning, noen sier det har betydning andre ikke.. Nå har jeg innstillingene under 50 på alt unntagen sharpness som er på 0. Brukte du skjermen noen timer før du brukte DVE platen og er det vanskelig å stille inn med platen? mvh srv

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett i gang med DVE...

Hvis du ikke har satt deg inn i hva DVE dvd`en inneholder vil jeg anbefale deg og laste ned MANUALEN
    Ser du kjører alle instillinger under 50 (halv fjøl) nå, det må da gi ett elendig bilde? Det kan da ikke finnes nyanser i sort på din skjerm nå med slikt oppsett??? Sett i gang og kjør DVE`en, hvorfor vente? Du kan om du gidder gjøre dette hver dag.

Jeg bruker min Samsung stort sett foret med RGB over scart på EXT1 fra en Dreambox satelitt tuner, derfor koblet jeg opp dvd spilleren med scart og kalibrerte via EXT1 som har RGB på scart. DVD spilleren kjører jeg nå via komponent, og har kalibrert det signalet med DVE også. Ikke store forskjeller, men noe er det.

Mine instillinger kan du se på denne siden.

Lykke til...

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •