Samsung PS42P5H, Nydelig!!! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 241
    Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Alfak
    Dette må være en mystisk plasma.

Da jeg så den for et par dager siden på Expert v/holmensenteret i Asker, syntes jeg den hadde det fineste bildet av alle i butikken.

Det var vanlig NRK tv som ble vist. En av de lavoppløste Panasonicene sto i nærheten men jeg syntes Samsungene var mye bedre.

Jeg fikk lyst på en og gikk hjem for å lese litt på internett. Da fant jeg ut at mange var i ekstase over det gode bildet, men minst like mange var sjokkert over hvor dårlig den var. Dette gjaldt både i inn og utland. Hva skjer her?

Jeg er ikke noen "AV proff" men jeg vet jo om jeg liker et skjermbilde eller ikke. Samsung sitt var i mine øyne helt topp. Noen teorier om hvorfor opplevelsen av denne skjermen spriker så veldig hos folk ?

Jeg skal nedover til messen i tyskland i begynnelsen av neste uke, og se om jeg får tak i noen som virkelig KAN plasmaskjermene våre.. Samsung Nordic sier ikke så mye bortsett fra at det er et spørsmål om innkjøring, og det kan det jo også nesten se ut som nå som skjermene i butikk etter noen uker i "påslått" tilstand samt skjermene hjemme hos folk begynner å se meget bra ut.. Skjermen på Elektrofil var en "messeskjerm", så den har nok blitt brukt på mange shows rundt om kring i europa, så den var nok allerede innkjørt.. (ergo var den også bra)..

Litt innkjøring er vel de fleste lyd & bilde fantaster vant til ?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gjort seg noen nye erfaringer med S5H/P5H?

Var innom expert igår, og nå har skjermen vært påslått i flere uker uten noen synlig forbedring. De hadde faktisk stuet skjermen bort i en krok pga den elendige bildekvaliteten, så jeg måtte spørre om den var fjernet før jeg fant den.. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej

Hoppas ni kan förstå min svenska ;-)

Jag har haft denna tv;n nu i en månad och den åkte tillbaka för några dagar sedan.

Varför??

Analog TV

Jo, bilden är under all kritik, vid vanliga analoga tv sändningar speciellt filmer som är lite mörka så blir alla människor gråa i ansiktet eller på huden, vid ex. mörka scener så flyter färgerna ihop och bildar en massa grå sörja (mess). Jag har verkligen försökt allt men fick inte rätt på bilden hur jag än vred och vände på det!!

DVD via Komponent (1080i) (Philips DVP-9000S)

Bilden blir bättre helt klart men fortfarande så har denna tv;n stora problem med sina svarta/gråa färger, speciellt scenen i Gladiator i början så är hans ansikte en sörja (mess) av gråsvart dynga (skit)

DVD via HDMI (720p,1080i) (Philips DVP-9000S)

Lite bättre än komponent men problemet kvarstår fortfarande!!

Droppen för mig blev efter att jag hade tittat på TV3 i c.a 1 timme, då bränndes tv3 loggan in, ja ni läste rätt den bränndes in, helt sjukt tycker jag!!!

Jag har ringt och pratat med Samsung om detta, speciellt problemet med färgerna och sagt till dem att många andra användare (www.prisjakt.nu) har samma problem med färgerna men det visste dem ingeting om (yeah right)

Det verkar som om vissa skärmar har alltså blivit fel kontruerade enligt mig, då vissa har samma problem som mig och vissa har det inte alls.

Nu har jag lämnat tillbaka min och jag vet inte om jag ska köpa en ny likadan eller kanske den nya lg;n som börjar dyka upp nu.

Jag är otroligt besviken på Samsung att de inte kan erkänna att det är FEL på denna tv;n.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan faktisk virke som om det faktisk er en eller annen produksjonsfeil på denne tv'en. Med et så elendig bilde og så fantastiske spesifikasjoner er det bare nødt for å være et eller annet feil! Utrolig at samsung har sendt disse skjermene ut på markedet, spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja, det kan faktisk virke som om det faktisk er en eller annen produksjonsfeil på denne tv'en. Med et så elendig bilde og så fantastiske spesifikasjoner er det bare nødt for å være et eller annet feil! Utrolig at samsung har sendt disse skjermene ut på markedet, spør du meg.
    Yes håller fullständigt med dig!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde skikkelig tro på disse Samsung skjermene... Men men, sånn er livet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag med, hoppade över semester bara för att kunna köpa denna vilket blev helt förfärligt istället!!

Men jag fick ha den en stund i alla fall!!

Bild Här

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har venta lenge på denne plasmaen og, mykje pga det rå utseendet.
    Tven min mista rødfargen tidleg i juni so no orkar eg ikkje venta so mykje lenger.....
    Men eg kjøper ikkje ein plasma til 30k når bildet er så dårleg so mykje tyder på.
    Vurderar sterkt å kjøpe panasonic sin 500-modell i stedet.

Eg har heller ikkje klart å finna ein einaste test på nettet av Samsungen.
    Og når i tillegg pstraums som var nedover i Europa på ei messe for 14? dagar sidan og skulle sjekke opp dette er taus som ein østers, har eg mista truen på Samsung.

Det elegante utseendet på den plasmaen der fortjener bedre "innmat".

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Vidar
    Eg har heller ikkje klart å finna ein einaste test på nettet av Samsungen.
    Og når i tillegg pstraums som var nedover i Europa på ei messe for 14? dagar sidan og skulle sjekke opp dette er taus som ein østers, har eg mista truen på Samsung.
    Det elegante utseendet på den plasmaen der fortjener bedre "innmat".
    Ja, hvorfor er du så taus, pstraums. Av ditt forrige innlegg fikk man inntrykk av at du skulle komme tilbake med mer info om denne TV. For øyeblikket virker det som russisk rulett å bestille denne. Jeg har lyst på denne og hadde bestillt forlengst hadde det ikke vært for de motstridene tilbakemeldingene fra brukere i diverse fora. Som Samsungs mann burde du prøve å finne ut hva som skjer her.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfak
    Ja, hvorfor er du så taus, pstraums. Av ditt forrige innlegg fikk man inntrykk av at du skulle komme tilbake med mer info om denne TV. For øyeblikket virker det som russisk rulett å bestille denne. Jeg har lyst på denne og hadde bestillt forlengst hadde det ikke vært for de motstridene tilbakemeldingene fra brukere i diverse fora. Som Samsungs mann burde du prøve å finne ut hva som skjer her.
    Det er ingen spesiell grunn til det egentlig, bortsett fra at etter at Samsung Norge ble etablert 1.9 og vi skiftet status fra importør til distributør har det vært litt vanskligere for meg å få info fra Samsung Nordic Og det har vært så hektisk med etablering av det nye selskapet at jeg ikke har hatt like mye overskudd til å kose meg med dere her inne på kveldstid ... på IFA fant jeg heller ingen som hadde 100% kontroll på skjermene våre, så slik sett er jeg ikke så mye klokere.. Jeg har dialog med nordisk produkspesialist a/v og jeg skal sørge for at det kommer en respons så fort det lar seg gjøre.. (skal iallefall prøve)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Info

Hvor produseres Samsung? Korea?

Da kan man plukke opp en ip-telefon og ringe en chief scientist, og legge fram problemstillingen. Er det verre enn som så?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung känner till detta, det är jag säker på, teknik firman som anlitas av Samsung för att reparera dessa apparater visste mycket väl om detta felet, som jag sa tidigare, hade jag vetat att ex skärmar som tillverkas i juli eller aug har detta felet hade jag ju beställt en som inte hade varit tillverkad just då så att säga.

Som sagt, på pappret är detta en toppen tv, men tyvärr inte så i verkligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om denne tv`n ? da jeg synes den ser lekker ut,men såfremt den ikke er noe bra å se på så må jeg vel velge en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gjort seg noen nye erfaringer med S5H/P5H? Svartfargen på skjermen var ikke imponerende i avslått tilstand, virket brun-grå.
    Denne går nå til ca. 20.000. Er det fremdeles et dårlig kjøp???

Anyone???

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt ikke sett noe annet enn brunt der det skal være sort på de skjermene der..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det brunfarge der det skulle vært sortfarge ved bilde også?

På de to testene jeg vet om, berømmer de Samsungen for sort nivået. Mørkets fyrste og lignende er uttalelser på denne testen.
    http://www.dinside.no/php/art.php?id=276485
    http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1158877.ece

Noen som kan bekrefte om ett målflagg vises sort/hvitt eller brunt/hvitt på denne???
    Dere som har denne hjemme i stua, kan dere avkrefte eller bekrefte brun-sort tvilen min???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Så kva er dommen?

Hei.

Var på Expert i går og testa eit par TV'ar, ein Hitachi (hugsar dessverre ikkje modellen), Panasonic TH42PA50 og Samsung PS42S5H.

Må seie at Samsung var den som imponerte mest, med Panasonic på andreplass., totalt sett. No er Panasonic veldig billeg for tida, mens Samsung er HD-klar.

Ser at det er forskjellege kommentarar ang Samsung her på forumet, men ser ikkje ut til at det har skjedd så mykkje i denne tråden i det siste. Så kva er konklusjonen? :???:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis S5H har bedre sortnivå en PA50 spiser jeg hatten min!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd ikke noen av SH5 eierne kan eller vil bekrefte/avkrefte dette med sortfargen.

Blir lite hattespising av antakelser... :grin:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skulle jo egentlig fått en for testing under "hjemmelige" forhold, men har ikke sett noe til den... Rapportene fra DVD&HK som har sett på denne er at den leverer relativt godt sortnivå og generell bildekvalitet, men at det allikevel ligger godt bak Pioneer og Panasonic...

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •