Valg av LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Valg av LCD

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av LCD

Morn,

Har bestemt meg for en 37 " LCD etter nøye å ha vurdert 42 " plasma.
    Mine krav til LCD

Digital inngang: HDMI (med HDCP), ikke ren DVI, pluss min VGA
    Analog inngang: 3 X scart, s-video og kompositt
    Min oppløsning: 1366 X 768
    Min lysstyrke: 450
    Innebygget Multiformat TV tuner
    Synsvinkel: Rundt 170 grader
    HD kompatibel
    Mulighet for DVB-T (Nye digitale bakkenettet). For digital overføring terrestrial og overføring av HD i nær fremtid.
    PIP (og da med split screen, ikke en liten visningsrute oppe i hjørnet)
    Mulighet for montering på vegg

Har funnet et par LCd'er som matcher dette nogenlunde, dette er bl.a loewe xelos 37. Dessverre er prisen noe høy.

Vet noen om det finnes LCD'er med disse krav til fornuftigere priser, evt hvilke firmaer som forhandler disse ?

Mvh
    Øivind

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viewpia har vel ikke HDMI. (de står den har, men de som har fått 32" som også oppgir at den har HDMI har ikke)

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener 32" Viewpia ikke har HDMI mens Viewpia 37 har! koriger meg om det er feil.

ser elprice holder på med butikk innredning på Forus Stavanger da slipper Jeg kanskje frakt ? men irriterer meg at de oppererer med to priser på Viewpia 37 Vil jo gjærne ha et butikk åpnings tilbud som er lavere en kr. 14995

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener ingen av dem har HDMI som var kravet til trådstarter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viewpia har vel i det minste hdmi via dvi? Hvordan kan dette være med på å løse kabelsalaten?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Viewpia har vel i det minste hdmi via dvi? Hvordan kan dette være med på å løse kabelsalaten?
    "HDMI via DVI" gir ingen mening, HDMI og DVI er to forskjellige standarder som er elektrisk kompatible men med forskjellige plugger. HDMI kan også transportere lyd.

Det spiller fint liten rolle om en skjerm har HDMI eller DVI, det som er viktig er at den støtter HDCP via en av disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er så poenget med en dvi-->hdmi kabel, som visstnok følger med viewpia-skjermene? (jeg har ikke denne skjermen selv, men leste i den store viewpia-posten at en slik kabel fulgte med tv'n).

Jeg har altså ikke så mye peiling, men lurer på hva godt en slik kabel (overgang) kan gjøre....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ANG HDMI over DVI:

Dette er løst på følgende måte på Viewpia:
    Apparatet kunne hatt egen plugg for HDMI, men da de færreste bruker DVI og HDMI samtidig er det gjort over samme plugg bakpå TV'en. Når man kobler til den medfølgende HDMI-kabelen til DVI puggen på TV'en, vil elektronikken i TVen sjekke om det er et DVI eller et HDMI signal som mottas. Ved bruk av HDMI kabelen har m.a.o. DVI socket'en på TVen ikke noe med DVI å gjøre lengre men brukes til overføring av HDMI signal fra din DVD til Viewpia fjernsynet.

De som hevder at HDMI via DVI ikke gir mening har rett da det ikke er mulig å sende et HDMI signal via DVI protokollen - men det er heller ikke det som er gjort på Viewpia TVene- det er et HDMI signal som går via pinnene i det som vanligvis kalles DVI kontakten.

Håper dette oppklarer HDMI via DVI.

Mvh

Elprice

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elprice
    ANG HDMI over DVI:

Dette er løst på følgende måte på Viewpia:
    Apparatet kunne hatt egen plugg for HDMI, men da de færreste bruker DVI og HDMI samtidig er det gjort over samme plugg bakpå TV'en. Når man kobler til den medfølgende HDMI-kabelen til DVI puggen på TV'en, vil elektronikken i TVen sjekke om det er et DVI eller et HDMI signal som mottas. Ved bruk av HDMI kabelen har m.a.o. DVI socket'en på TVen ikke noe med DVI å gjøre lengre men brukes til overføring av HDMI signal fra din DVD til Viewpia fjernsynet.

De som hevder at HDMI via DVI ikke gir mening har rett da det ikke er mulig å sende et HDMI signal via DVI protokollen - men det er heller ikke det som er gjort på Viewpia TVene- det er et HDMI signal som går via pinnene i det som vanligvis kalles DVI kontakten.

Håper dette oppklarer HDMI via DVI.

Mvh

Elprice

Etter det jeg har lest, går det ikke lyd via DVI, mens det kan gå lyd sammmen med bilde via HDMI. Har jeg forstått dette riktig? Regner da med at det kan gå lyd via denne HDMI-løsningen Viewpia bruker? Hvis ikke er noe av poenget med HDMI borte (færre kabler, i tillegg til god digital kvalitet).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går lyd gjennom DVI pluggen når man kobler til HDMI kabelen. DVI protokollen støtter ikke lyd, men med Viewpia sin løsning benytter man pinnene i DVI kontakten på en helt annen måte enn det som gjøres når det sendes DVI signal via kontakten - og heldigvis er det tilstrekkelig med pinner i DVI kontakten til å overføre HDMI signalet

Mvh

Elprice

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •