Panasonic PV500 design/teknisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 119
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PV500 design/teknisk

Hei,

Jeg vurderte for noen måneder siden å kjøre en PA30, men droppa det da jeg ikke likte designen (spesielt den brede, sølvgrå "stripen" nederst på skjermen - forferdelig ugly).

Jeg har sett noen bilder av PV500 modellene, men klarer ikke helt å se om designen er eksakt lik PA30, eller om de har gjort forbedringer.

Noen som vet?

ErikX

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye modellene har "strammere" i design.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sølvkanten nede er ikke buet, og inneholder høytalerene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som var misfornøyd med PA30 designet og som har sett PV500 - hva synes dere? Er det en forbedring?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye modellene ser bedre ut i mine øyne iallefall.
    MEn siden det er du som er på kjøpevogna, er det til syvende og sist din mening som betyr noe her

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå vært å sett på PA50. Den har etter min mening betydelig coolere design en PA30. Vil Pv500 ha samme design som PA50?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke å se noen forskjell på bildene på panasonic.no

Fortsatt ingen publiserte tester på web eller noen magazziner? Vet det finnes for den amerikanske modellen, men vil se hvordan den klarer seg med PAL tv-signal.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designen på PV500 er mye penere enn PA50 og PA30 etter min mening. Foten er også mye penere. Designen på fjernkontrollen er også mye penere.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Designen på PV500 er mye penere enn PA50 og PA30 etter min mening. Foten er også mye penere. Designen på fjernkontrollen er også mye penere.
    Spennende. Har du link til noen bilder? På panasonic.no ser PV500E helt lik ut som PA50E

Edit: ser nå at kanten nede virker smalere, bra.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV500 er MYE lekrere i designet enn PA50. Pianolakk og enkte metall look på undersiden! Den TVèn var virkelig FET 8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvor?

Peakman, hvor i Tr.heim så du den? Tiller? Leangen?

Og hadde den flimmerproblem?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: hvor?

Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Peakman, hvor i Tr.heim så du den? Tiller? Leangen?

Og hadde den flimmerproblem?
    Så den på Tiller.

Ja, den flimrer. Men dette er noe fåtallet får meg seg.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman:
    Er den egentlig forskjellig fra PA50?

Jeg trodde det var samme plasmateppe, men at PA50 er lavere oppløst.

Derfor burde jo PA50 ha bedre bildekvalitet enn PV500, fordi den får 1:1 pixelmapping...

Eller?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sammenlignet med PA50, og bildet på PV500 er en del skarpere. Var ganske enkelt å se, da de stod side ved side med samme kilde. Men begge gir mye valuta for pengene og er best i sin klasse.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm

Jeg er redd jeg er perfeksjonist, og i tillegg lett ser slikt som flimmer og annet.

Vil min DVDO HD-videoprosessor kunne gjøre noe med flimring?

Justere Hz ut, feks?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PV500

Ble oppfordret til å dele erfaringer med pv500. Den er nå hengt opp på veggen i stua og koblet ferdig. Jeg har tidligere hatt CRT tv, en Sony KV32FX65, og dette er den første flat tven jeg har sett som kan konkurrere på bildekvalitet. Føler at sonyen var bedre på tv, men at panasonicen er mye bedre på DVD som signalkilde (en ny denon 1910 og HDMI input har vel noe å si også, he he).

Det som overrasket meg aller mest med tven er betraktningsvinkel. Det er faktisk mulig å se på helt fint fra siden.

Kabel TV (uten dekoder)
    Jeg har hørt mange som har plasma klage over at signaler fra kabel (ikke digitalt) er dårlig. Jeg ble positivt overrasket over kvaliteten på kabelsendingene. Men, det er fortsatt bedre bilde fra dekoder.

Kabel TV (UPC digital - SCART/RGB)
    Mange som har UPC digital klager over at widescreen settingen på dekoder ikke fungerer, på panasonicen fungerer dette helt fint. Men det er ikke anbefalt å ha denne på hele tiden siden UPC legger på sorte striper ved siden av 4:3 sendinger og panasonic har grå for å hindre burn in. Bilde er veldig bra, jeg fant ut at jeg likte bedre at MPEG Noise reduction var satt på Max, særlig på fotballsendinger. Default innstillingene på farge og kontrast er litt for høye, og bildet blir mye bedre etter litt tweaking.

DVD (Denon 1910 - 720p - DVI-D/HDMI)
    Dette slår tidligere oppsett med Sony CRT og RGB Scart Sony DVD spiller ned i støvlene. Bildet er sinnsykt bra. Prøvde scener fra Star Wars IV, Gladiator Superbit og Ringenes Herre.

Playstation 2 (Komponentkabel)
    Blir ikke bedre enn dette :-) Har bare spilt med composite kabel før og kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Har litt koblinger og skjulinger av kabler å gjøre, men skal nok få opp noen bilder etterhvert. Designet er veldig fint, og den har høy høy WAF.

Er det noen spørsmål om tven så er det bare å fyre løs, så skal jeg prøve å svare.

M.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor viktig vil det være med en DVD spiller som støtter DVI/HDMI for å få god bildekvalitet? Jeg har en Pioner DV575a som jeg er meget fornøyd med, men den støtter desverre ikke DVI/HDMI. Bør jeg kjøpe ny DVD spiller dersom jeg anskaffer en PV500?

DV575a spec:
    DVD-player spec: http://www.pioneer-eur.com/eur/produ...onomy_id=62-84

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    Hvor viktig vil det være med en DVD spiller som støtter DVI/HDMI for å få god bildekvalitet? Jeg har en Pioner DV575a som jeg er meget fornøyd med, men den støtter desverre ikke DVI/HDMI. Bør jeg kjøpe ny DVD spiller dersom jeg anskaffer en PV500?
    Det vet jeg ikke siden jeg ikke har prøvd. Det er veldig vanskelig å koble på tv'en etter at den har kommet opp på veggen (dessverre). Vil uansett tro at bilde blir mer enn godt nok med komponent.

Bildekvaliteten på de kanalene på UPC som har høyest båndbredde (typisk NRK og TV2) er veldig veldig bra og de overfører jeg med RGB SCART. Så også litt film fra Canal+ i 16:9 format og det var helt glimrende, på høyde med det jeg var vant med som dvd kvalitet. Digital dekoderen bruker jo MPEG2 så det bør jo være en pekepinn på hva du kan forvente deg.

Skal kjøpe meg Digital Video Essentials idag og kalibrere endel, så blir sikkert bilde veldig mye bedre.

Så spec'en på DVD spilleren din nå og jeg ville ikke gått å kjøpt en HDMI spiller.

M.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig

Jeg har samme dilemma, har samme dvd-spiller, og kjører idag komponent til DVDO HD- og DVI til plasma.

tror nok det å ha en digital utgang på spilleren vil gi et enda skarpere og mer detaljert bilde, MEN et godt komponent-signal er bedre enn et dårlig digitalt, spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Magnus i at dette er en kanonbra TV. Analoge TV signaler ble overraskende bra, og sinnsykt bra med UPC digital. Selv har jeg bare kjørt DVD over kompositt foreløpig, så jeg trenger noe bedre så jeg kan dra bedre nytte av potensialet i skjermen. Skal kjøpe en DVD-opptaker og kjøre det over komponent, og jeg vurderer en ren DVD-spiller med HDMI i tillegg. Blir kvaliteten på bildet så mye bedre med HDMI vs komponent at det er verdt investeringen når man vet at HD-DVD/Blueray kommer neste år?
    ...en ting jeg er misfornøyd med er bilde-i-bilde funksjonen. Jeg får store bildeforstyrrelser i ventre del av bildet når jeg prøver dette. Mulig det har med dårlige signaler og billige kabler å gjøre... Har du hatt dette problemet Magnus?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •