Panasonic PV500 design/teknisk - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 119 av 119
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: what

Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jasså, de ville ikke stille?

Har dere vært slemme mot en av tvene deres?
    Alternativt så tør de kanskje ikke, de vil vel ikke at det skal avsløres hvor store forskjellene det er på gode og dårlige plasmaskjermer. Noen kunne jo da tenke seg å utsette kjøp av en QPVision og heller spare opp til noe som ser bra ut ETTER at den er skrudd på også :-D

M.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    nei de har en god test fra et annet blad, da ville de ikke risikere noe. feigt spør du meg. litt tiltro bør man ha til eget produkt.
    Dere kan vel alltids teste skjermen til QPVision selv om dere ikke får en tilsendt fra dem :P

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    næh. men bact to topic.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    nei de har en god test fra et annet blad, da ville de ikke risikere noe. feigt spør du meg. litt tiltro bør man ha til eget produkt.
    Dere kan vel alltids teste skjermen til QPVision selv om dere ikke får en tilsendt fra dem :P
    Det syns jeg dere bør

Stygg glipp av meg med å blande km/t og m/s - men ser du på tiden var det halv to!! (Unnskyldninger, unnskyldninger)

Jeg håper selv å kjøpe meg en slik TV, hvis jeg får den billig nok. Synd jeg aldri har fått sett den mot mitt alternativ: LG MZ-42PM12X.... Noen som har sett disse mot hverandre?

Prisjakt finnes her: http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bits

Ja, mens vi snakker om diverse her, hvor mange bit er PM12X? 10?

Graderinger?

Det er synd man ikke tar med f.eks PM12X, Qpvision eller siste Samsung, for da er det faktisk ikke en test som viser beste plasma under 35000 for en kjøper som leser bladet 1 august og kanskje skal kjøpe seg plasma innen 1 september.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bits

Graderinger?

Det er synd man ikke tar med f.eks PM12X, Qpvision eller siste Samsung, for da er det faktisk ikke en test som viser beste plasma under 35000 for en kjøper som leser bladet 1 august og kanskje skal kjøpe seg plasma innen 1 september.
    Pm12X har 8 bit og har mer synlige graderinger enn f.eks PV500, som har 10bit. Det er likevel ikke så ille....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Bits

Graderinger?

problemet er jo at qpvision ikke vil la seg teste og samsung har ingen skjermer å sende oss.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen i Oslo området som kan låne ut sin QPVision skjerm?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, tema... Dette er VELDIG off-topic... 8)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør i QPvision tråden

Hvis wintermute fortsatt har sin vil han sikkert låne den ut

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

Folkens, tema... Dette er VELDIG off-topic...
    Dette er en politisk debatt. Vi kommer tilbake til poenget når vi absolutt må

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja - da har jeg endelig sett denne skjermen i aksjon. Men det ble ikke så mye å skrive hjem om. Ikke fordi skjermen er dårlig, for det er den sikkert ikke, men den var koblet opp på et dårlig analogt antennesignal. Den var riktignok skarpere enn Philipsen som hang ved siden av, men den var til gjengjeld ganske uskarp. I tillegg så bildet "stillere" ut enn på Philipsen.

Irriterende da at en Pioneer 435 og en 42" Philips sto tre meter fra og var koblet til DVD og HD...

Men - designet på TVen var ihvertfall bra/pent. Eneste "negative" jeg kunne anføre i den forbindelse, var at den nok er en del dypere enn den skjermen jeg har, men Panasonicen har jo innebygget tuner med koblinger pluss høyttalere, mens min er en ren monitor.

Høyttalerne var pent skjult i TVens design, og var egentelig lite "påtrengende", eller synlige for den saks skyld, noe jeg synes er bra. Man må faktisk tett innpå for å skjønne hvor høyttalerne er. Vel - man gjetter seg jo til hvor de må være da, men...

Håper de har koblet på en annen kilde neste gang jeg tar en titt.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har bilder av skjermen i hjemme-miljø? Spess 42"? Hvis noen har den så ta noe "closeup" bilder... Thanks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei HFfredd, fant en link på et annet nettsted; http://no.msnusers.com/foxrocker . Ellers ligger det en del bilder ute under testen av denne, se http://www.dinside.no/php/art.php?id=218894 .

Om du er i ferd med å kjøpe plasma, anbefaler jeg pv500 på det varmeste. Finnes neppe en plasma med bedre bildekvalitet.

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thanks bobby 35 masse bra bilder der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en SZ1350 (http://www.snazio.com/Links/Net%20DVD%20Cinema(new).htm) som jeg primært skal bruke for å feede HD materiale (.ts) til min PV500. SZ1350 har DVI-I utgang. PV500 har HDMI inngang. Noen som har forslag til hvilken kabel jeg bør kjøpe? Regner med jeg må ha en HDMI-DVI, men ser at det finnes mange forskjellige DVI kontakter. Vil sette stor pris på et konkret forslag til kabel (bør ikke være av de dyreste)

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har denne og har sammenlignet mellom HDMI og Komponent? Er det stor forskjell?

Tenker da på PV500 og ikke generelt.
    Mener å huske en test av en annen skjerm som vel var hakket bedre på komponent, så det er vel ingen selvfølge at HDMI "ruler"

Kjøper meg reciver med Komponent switching i tillegg til at den konverterer S-video & kompositt til komponent (H/K AVR 635), det gjør det jo enklere hvis jeg kjører Komponent signaler.

Har jo da også litt lyst på H/K DVD, men de har ingen med HDMI :\

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning

Hei.

Hvordan er det med innbrennings problematikken på denne skjermen?

Kommer til å bli brukt endel til tv-spill/pc, så hvis noen har erfaringer vil jeg gjerne høre om det.

Per S.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ingen autoristert tester, men her er min oppfattning:

Har hatt 42PV500E i hus en stund nå og må si meg meget fornøyd.
    Den gjør en suveren jobb på tv-sendinger, feks fotball på NRK & TV2 er ingen problem.
    Har dessverre bare kabel-tv enn så lenge, og de (min leverandør i allefall) lager 4:3 av 16:9 sendinger, man har da ett bilde med færre linjer med info. Må da zoome opp bilde slik at de svarte kantene forsvinner.
    Så en film på NRK1 på mandag som var slik, og kunne med hånden på hjertet ikke finne en eneste feil i bilde!

Når jeg ser på de kanalene som tydeligvis er mer komprimert så dukker det jo opp endel ting, men de samme tingene kan jo også sees på den gammle 28" CRT'n.

Har sett endel DVD'r over scart-RGB og lurer bare på hva som kan bli bedre når jeg går over til Komponent og siden over til HDMI?? Suverent bilde allerede, ansikter som fyller 2/3 av skjermen har ingen tegn til graderinger.
    Klart, stikker du nesa borti panelet så kan man jo finne "myldring" og overganger, men det blir jo som å innhalere marsipankaka for så å klage på at jordbærfyllet setter seg fast i bronkiene. Sitter 3.0m fra skjermen

Har bare testa litt med PC tilkoblet på VGA, ble overasket over hvor skarpt bilde var. Windows'n blir jo litt trukket hvis man viser det i 16:9, men de fleste nye spill kompangserer for det. Testa noen HD-klipp, meget bra

Har enda ikke kaliberet skikkelig, men det virker som den lar deg kalibrere hver enkelt inngang separat.
    Finner ikke at den har separate instillinger for hver farge, men ser ut til at man får alle 3 fargene i DVE til nesten å stemme.

Alt i alt, meget fornøyd

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •