Panasonic PV500 design/teknisk - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 119
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Var å kikket på 42PV500 i går. Fikk pristilbud og levering var ikke noe problem. Fikk også pristilbud på 50PV500. 50K skulle han ha, og det vil altså si en prisreduksjon fra veiledende på 10K før den egentlig er leveringsklar.

Det er vanskelig å fatte at for litt over et år sden kjøpte jeg min 42PW6 usett og måtte vente i 3 måneder på den(uten rasjoneringskort).
    Jeg kan ikke annet enn å konstatere enn at dette er en meget gledelig utvikling. Mon tro om vi ser 50PV500 til under 30k utpå nyåret..

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anslå når vi ser 37" rundt/under 20.000kr?

Jeg var og så på denne ved siden av PA50 i dag, begge koblet mot et HD-signal. (PA50 koblet via komponent, Pv500 koblet med HDMI/DVI) Jeg må bare konkludere at mens Pv500 var skarpere + penere design var det ikke mye som skilte Tvne fra hverandre.

Hvordan de kan forsvare en prisforskjell på 10.000kr er helt latterlig. Den er LANGT i fra så mye bedre.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel heller ikke Mercedes 10 ganger bedre enn Toyota.

Syns prisforskjellen er liten.

OG generellt er det vel lite utstyr hvor det forsvares seg å legge i ekstra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Designen på PV500 er mye penere enn PA50 og PA30 etter min mening. Foten er også mye penere. Designen på fjernkontrollen er også mye penere.
    Hvordan vil den se ut? Bilde?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at dette er en VIRKELIG lekkerbisken..håper indelig den blir utsatt for kraftig priskonkurranse slik at jeg kanskje ender opp med en sånn istedenfor 42PA50..

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Jeg var og så på denne ved siden av PA50 i dag, begge koblet mot et HD-signal. (PA50 koblet via komponent, Pv500 koblet med HDMI/DVI) Jeg må bare konkludere at mens Pv500 var skarpere + penere design var det ikke mye som skilte Tvne fra hverandre.
    Med "skarpere", mener du "dæven så skarpt det var med HD-signal"?
    Hvis ikke, er du sikker på at det var en HD-kilde?

Det er jo nettopp muligheten til å få sett hd-kilder som er grunnen til at jeg kommer til å bruke 10K mer på PV500 enn PA50.
    Vet at dagens skjermer ikke får utnyttet signalet 100%, men PV500 har 92% flere pixler enn PA50, så det burde hjelpe på

I nesten alle tråder som diskuterer en "HD-ready" skjerm dukker det opp "noen" som påpeker at du mister så så mye av HD signalet på den og den skjermen. Det er jo riktig, men jeg har nå valgt å kjøpe nå snart.
    Hadde det vært 10 år til neste gang jeg kunne kjøpt meg TV, eller at jeg hadde tjent pengene på å sammle tomflasker på søndagsmorgener, så hadde jeg antakelig ventet til fandens oldemor hadde kjøpt seg en også.

Regner med at det kommer en flatskjerm til i hus i løpet av de neste 3-6 åra, da kan man sikker smelle inn en ekte 50" HD skjerm til dagens priser, i mens kan jeg ha mye morro mens andre venter på nirvana.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg må innrømme at dette er en VIRKELIG lekkerbisken..håper indelig den (50PV500) blir utsatt for kraftig priskonkurranse slik at jeg kanskje ender opp med en sånn istedenfor 42PA50..
    Var på bikken til å seriøst vurdere 50PV500, men jeg renger med at den blir brukt mest til TV og DVD de første årene, så da tror jeg det blir for nært, 3.4m fra vegg til vegg, så ca 3.10 sitteavstand.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om å sitte 2-3 meter fra tv'en og har ikke de MINSTE bekymringer om at det er for nærme en 50"

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om å sitte 2-3 meter fra tv'en og har ikke de MINSTE bekymringer om at det er for nærme en 50"
    Argh, hadde håpet på litt forståelse :wink:
    Det hele bunner vel ut i hvor bra jobb PV500'n gjør med "vanelige" tv-signaler, alt handler jo ikke om tommer og meter.
    Får jeg 50PV500E for noe under 45K og vanelig tv titting er bra på litt over 3 meter så har jeg ett "problem".
    Vurderer seriøst å kjøpe en Dreambox (digital satelittuner) i tillegg til kabel tv'n, iallefall hvis jeg "tjener" på det billedmessig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Får jeg 50PV500E for noe under 45K og vanelig tv titting er bra på litt over 3 meter så har jeg ett "problem".
    Da tror jeg fort du for problemer. Jeg tipper 50PV500 vil være å oppdrive til under 40k før jul :wink:

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det 3.4m fra vegg til vegg vil det se HELT latterlig ut med en 50" TV på veggen. Drit i sitteavstanden... Hjemmet skal se pent ut det og! (og det er jo halve vitsen med å skaffe seg en flat-tv?)

Jeg er 100% Sikker på at jeg så ett HD-signal. Jeg har fått "dæven" opplevelser med HD-signal før, men har aldri sett ett HD-signal på en lavoppløst TV før. Det var faktisk godt nok.... Det var ikke den store forskjellen jeg hadde ventet. (økt båndbredde gir jo også bedre signal) Begge bildene hadde gode farger, godt sortnivå (panny vet du ) ingen merkbare graderinger (nå så jeg faktisk ikke spesielt etter det heller - og ikke så jeg etter flimmer, eller så noe.)
    Jeg prøver mer å se på hva som er ett bra bilde, enn på de småtingene - er det noe "galt" med bildet, prøver jeg å se HVA som er galt. - Ser man etter feil først, ødelegger det bildeopplevelsen!

Eneste forskjellen jeg (og modern) så var at bildet litt skarpere på PV500. Hun trodde det var fordi PA50'n var mindre (37" vs 42") - før jeg påpekte at begge faktisk var 42" store. Pv500 har latterlig store svarte kanter rundt

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Vurderer seriøst å kjøpe en Dreambox (digital satelittuner) i tillegg til kabel tv'n, iallefall hvis jeg "tjener" på det billedmessig.
    Kan du ikke bare bestille digital kabel? Og kanskje en Dreambox kabeltuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også og tok en kikk på PA50 og PV500 i dag.

Akkurat nå er jo alt av konkurenter i prisklassen drøye 20k og drøye 30k frakjørt fullstendig!
    Hvordan går det egentlig an å velge noe annet enn en av disse skjermene om man er ute etter en flat tv?
    Jeg fikk også demonstrert HD signal inn på PA50, og det var overbevisende. Ikke fullt så knivskarpt som på PV500, men jeg er ikke sikker på om forskjellen forsvarer en 50% høyere pris på PV500.

Noen som vet om sortnivået på disse to panelene er likt?
    Hva med lipsyncproblemer? Noen som vet om panny har fått bukt med dette på de siste modellene sine?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået skal være bedre på de lavoppløste modellene. Lipsync kan man jo alltids korrigere med dvd-spiller eller forsterker/receiver.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er 4000:1 på den billige og 3000:1 på den dyre. det er uansett det beste sortnivået man får i dag. at andre merker påberoper seg 5 og 10000:1 på en plasma skjerm er bare svada. vi får foresten pv500 inn i redaksjonen i dag. stor takk til elkjøp for utlån av denne
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du med svada at det oppgitte sortnivået på 10000:1 til de kommende samsung modellene ikke kan matche panasonic sitt?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex: Det er jo umulig å svare på.... Det er jo ingen i Norge (bortsett fra produsenter og få unntakstilfeller) som har SETT de nye Samsungene.

Dessuten vet vi vel alle at kontrast og sortnivå ikke nødvendigvis henger sammen. Se f.eks på PV500 (3000:1) vs LG PY10 (5000:1) - PV500 vinner sortnivået her gitt!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt følelsen av at "contrast is the new Watt", for å si det sånn. De forskjellige fabrikantene måler det så forskjellig at det blir meningsløst til slutt.

-Bilen min kan sikkert gjøre 0 - 100 på 5 sekunder - - - hvis man kjører den utfor et stup...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører bilen utenfor et stup vil du få en aksellerasjon på 9.8m/s^2, dvs at du får 100/9.8 ~ 10s

Det vil altså ta 10s å nå en fart på 100km i timen ved fritt fall

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0