Panasonic PV500 design/teknisk - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 119
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan kan du sammenligne TH-50PV500E med Pioneer 505? Panasonicen har ikke kommet enda, mens Pioneeren har vært et år og tilhører forrige generasjon - men vil snart bli avløst arvtageren. Det er jo den som blir konkurrent til TH-50PV500E og vi må sammenligne med.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, man må nu ta utgangspunkt i hva som finnes på markdet nå og ikke i november. Den sammeligningen kan vi ta da. Men da kan jo jeg begynne å si at man må sammenligne med PV600 serien.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Du bør forresten samle kablene som henger ned til EN kabel (strikk eller noe)
    Og forårsake masse støy i bildet fra strømkabelen?
    Vel, de er da ganske bra isolert disse strømkablene da? Det går ann å si ifra på en penere måte forresten. F.eks: "da vil han få støy i bildet fra strømkabelen" :wink:

Ellers ville jeg prøvd - får han støy så er det jo bare å samle til to kabler i stedet!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Tja, man må nu ta utgangspunkt i hva som finnes på markdet nå og ikke i november. Den sammeligningen kan vi ta da. Men da kan jo jeg begynne å si at man må sammenligne med PV600 serien.
    Den ligger jo nesten et år fram i tid da. Du vet godt at det er disse (TH-50PV500E og 506) som blir de reelle og naturlige konkurrentene. Dessuten ligger vel Pioneers nesten generasjon nærmere fram i tid enn november? Mener jeg leste noe om september et eller annet sted..

Og du sier det du sier bare fordi du er en innbitt kverrulant av en panasonic-fan!!! :P :P :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør forresten samle kablene som henger ned til EN kabel (strikk eller noe)
    Og forårsake masse støy i bildet fra strømkabelen?
    Vel, de er da ganske bra isolert disse strømkablene da? Det går ann å si ifra på en penere måte forresten. F.eks: "da vil han få støy i bildet fra strømkabelen" :wink:

Ellers ville jeg prøvd - får han støy så er det jo bare å samle til to kabler i stedet!
    Vanlige strømkabler som følger med produktene har ikke akkurat rykte på seg for å være spesielt godt isolert, nei..jeg ville ihvertfall ikke teipet sammen strømkabelen og bildekabelen hvis jeg var ute etter å få et best mulig bilde. Disse strømkablene støyer jo som en transformator noen ganger.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du sier det du sier bare fordi du er en innbitt kverrulant av en panasonic-fan!!! :P :P :P
    Jeg håper faktisk at bildet på Pioneer er mye bedre enn på Panasonic for ingeting ville vært bedre, for designet på Pioneer er klart best.

Pioneer kommer til å vise disse skjermene på messen i Berlin i september. Deretter vil det nok gå en stund før 50" er tilgjengelig. Tipper november.

Har et håp om å få demonstret den nye serien i september i Oslo. Har iallfall avtalt at jeg skal kontakte Pioneer da for en titt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper faktisk at bildet på Pioneer er mye bedre enn på Panasonic for ingeting ville vært bedre, for designet på Pioneer er klart best.
    Ja, designet er utvilsomt meget tiltrekkende..men designet på panasonics 500-serie er jo som nevnt også meget lekkert. (Jeg er Pioneer-tilhenger, men har ingen ting imot panasonic). Det skal uansett bli spennende å se noen dueller mellom disse når begge er klare til dyst!!

Pioneer kommer til å vise disse skjermene på messen i Berlin i september. Deretter vil det nok gå en stund før 50" er tilgjengelig. Tipper november
    Ja..det var jo en litt dyster spådom men du har sikkert rett..

Har et håp om å få demonstret den nye serien i september i Oslo. Har iallfall avtalt at jeg skal kontakte Pioneer da for en titt.
    Dæven. Da skulle jeg gjerne vært flue på veggen 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har en unik posisjon her i landet på grunn av "Lyd og Bilde" og en fin design. At Panasonic først nå forteller oss at de har HD skjermer, har ført til at alt plutselig har blitt snudd på hodet. Dette forandrer ikke faktumet at Panasonic lenge har hatt de beste panelene. At dette skulle forandre seg igjen når Pioneer "bytter modellbetegnelse" har jeg liten tro på.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. For den gamle serien til Panasonic er fortsatt bedre enn Pioneer sin nåværende modellserie.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jeg nødt for å si meg uenig. Synes Pioneers nåværende modeller fortsatt holder meget god stand mot det meste av konkurrenter. Det eneste Panasonics forrige serie var bedre på var sortnivå - men det er nå min mening

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sammenlignet TH-50PV30 med 505HDE?

Selv PA30 serien gir bedre bilde på vanlig TV titting enn f. eks 435.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå skal vi bedømme TV'ens kvaliteter helt og holdent utifra vanlig TV-titting?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå skal vi bedømme TV'ens kvaliteter helt og holdent utifra vanlig TV-titting?
    Neida, hvordan der er til å steke egg på å bruke som anker er jo også aspekter som virkelig bør telle. ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg er enig i at 42PA30 var en tanke bedre på vanlige analoge TV-signaler. Men på DVD og andre kilder av høyere kvalitet, derimot..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjeeeelp! Jeg får ikke til å vise komponent fra min Pioneer DV575a. Når jeg bruker scart går det problemfritt å få opp bildet på PV500. Når jeg skifter til en Monster komponent kabel får jeg imidlertid ikke bilde uansett hva jeg gjør. Jeg har satt TV'en i komponent instilling, men jeg før kun svart skjerm :?

Noen tips?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må se etter at du har stilt inn i menyen på DVD-spilleren også, og om det er satt til progressivt eller interlaced

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må se etter at du har stilt inn i menyen på DVD-spilleren også, og om det er satt til progressivt eller interlaced
    Thanx! Men jeg fant det ut selv. Var noe annet mikk makk i oppsettet til DVD spilleren :wink:

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående Panasonic eller Pioneer:

Pioneer burde først klare å få prisen på 435 ned på 42PV500E nivå før jeg holder pusten til September i påvente av 436.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    435 blir jo solgt til rett i overkant av 30k nå. I høst vil sannsynligvis få kjøpt den til 20-25k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kikket på 42PV500 i går. Fikk pristilbud og levering var ikke noe problem. Fikk også pristilbud på 50PV500. 50K skulle han ha, og det vil altså si en prisreduksjon fra veiledende på 10K før den egentlig er leveringsklar.

Det er vanskelig å fatte at for litt over et år sden kjøpte jeg min 42PW6 usett og måtte vente i 3 måneder på den(uten rasjoneringskort).

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •