HDTV og nye spillkonsoller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDTV og nye spillkonsoller

Mange har sikkert fått med seg de siste dagers hendinger i USA med forhåndsvisningene fra MS, Sony og Nintentdo. I forhold til valg av flatskjerm er det verdt å merke seg at alle disse maskinene vil støtte HDTV. Playstation3 vil til og med støtte 1080p. Etter det jeg kan se har PS3 to HDMI utganger.

Dette gjør etter min mening enda viktigere å velge en flat-tv som støtter HDTV. Selv om det nok vil være 720p som blir dominerende over eteren, vil vi nok se nye modeller som også har 1080p i løpet av året. Nå er det vel bare Sharpt sin 45" LCD som har denne støtten på LCD siden. (kanskje mer støtte på DLP/prosjektror siden?). Tror kanskje at PS3 sin 1080p-støtte også vil sette fart i denne utviklingen.

Hmmm, enda en grunn til å vente litt lenger med flat-tv investeringen....

ps. Noen som vet hvordan plasma-utviklingen er i forhold til 1080p støtte?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At PS3 i teorien kan støtte 1080P betyr ikke at noen av spillene nødvendigvis vil kjøre i denne oppløsningen. Xbox kan jo kjøre 1080i, men hvor mange spill er det som støtter det??? Det som er bra med 360 er jo at det er et minstekrav at spillene kjører i 720p, jeg tror ikke PS leiren har kommet med slike krav til sine spill foreløpig. Uansett, spennende tider dette...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke noe problem å gi spill støtte for flere oppløsninger akkurat som PC. Tipper alle spillene vil ha mulighet å kjøre i begge oppløsninger på XBOX.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle pc-spill støtter i dag hvilken oppløsning som helst. Det skulle ikke være noen grunn til at tidenes regnemaskin ikke skulle greie det samme.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... ja jeg tenkte bare på at det er svært få spill på xbox som støtter maksoppløsningen, og tenkte at dette kom til å skje på de nye konsollene også. Hovedpoenget med konsoll er jo optimalisert kode, og hvis den er rettet mot 720p er det jo mulig spill ikke kjører like jevnt / bra på høyere oppløsning. Men dette er jo uansett bare spekulasjoner, 720p holder i massevis for meg.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om PS3 kan sende DVD-signaler i 1080p jeg. Det hadde i så fall vært ganske revolusjonerende det også

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror PS3 kan gjøre dette - så lenge DVD (blu-ray) materialet er i denne oppløsningen.

Så er jo spørsmålet om det blir Blu-Ray eller HD-DVD som vinner slaget om Hollywood...

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Xbox kan jo kjøre 1080i, men hvor mange spill er det som støtter det???
    Alle 360-spill har visstnok støtte for 720P og 1080i. Det er jo ikke en ekstrem oppløsning for spill, jeg har da spilt i 1600*1200 på PC lenge.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Tror PS3 kan gjøre dette - så lenge DVD (blu-ray) materialet er i denne oppløsningen.

Så er jo spørsmålet om det blir Blu-Ray eller HD-DVD som vinner slaget om Hollywood...
    Tenkte på oppskalering fra 720x576

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at PS3 inneholder den kraftigste prosessoren og grafikkortet verden noen gang har sett inne i en hjemme-pc, så burde oppskalering og etterprosessering av dvd være veldig godt egnet. Så spørs det om ikke brukeren må modifisere den noe for å få det til da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •