Sun plasma 46"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sun plasma 46"?

i

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er lavoppløst, men det er nå greit; det må man vurdere på egen hånd bl.a. i forhold til pris og egendefinert behov - men den har også 8bit fargebehandling, noe som mest sannsynlig vil skape 'banding' effekt; altså at fargeoverganger som skal være jevne fra én farge til en annen(eller fra én fargetone til en annen innen samme farge) vil spaltes opp i 'bånd' av tydelig separate farger.

Siden nettopp dette er mitt eneste store ankepunkt med min (gamle) plasma, vil jeg "advare" mot dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16.7 millioner farger = 8bit, om jeg ikke tar feil. Har tatt feil før jeg, for all del...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke bet. før varen er på Posten

ref. Du vil ikke motta noe krav om innbetaling før varen er klar til utsending.

http://www.mamut.com/sunprice

dvs. hente selv eller kjøp hos seriøs shop, hva hvis det er feil på skjermen webbsiden indikerer ikke evne til å gi forbruker retur rett/angre rett .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Ikke bet. før varen er på Posten

Sitat Opprinnelig postet av loggon
    hva hvis det er feil på skjermen webbsiden indikerer ikke evne til å gi forbruker retur rett/angre rett .
    Retur- og angrerett er lovfestet. Hvis de nekter å ta inn en produkt innen garantiperioden (2-5år, avhenger av pris, står i kjøpsloven) hvis det er feil på produktet, så truer du dem med forbrukerombudet, og viser dem et utklipp av loven. De har nemlig ikke lov til å nekte deg å bruke angreretten din.

Hvis det er fortsatt feil på produktet etter at du har levert det inn til rep. 2 ganger, så har du krav på å få pengene tilbake.
    I de siste årene så har jeg lagt merke til hvor utrolig lite forbrukerne vet om hvilke rettigheter de har. De fleste tror f.eks. garantiperioden på en tv til 10k er 2 år, men tvert imot, den er på 5 år. Og tro meg, butikker og firmaer vet å utnytte seg av dette.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av espenk

Retur- og angrerett er lovfestet. Hvis de nekter å ta inn en produkt innen garantiperioden (2-5år, avhenger av pris, står i kjøpsloven) hvis det er feil på produktet, så truer du dem med forbrukerombudet, og viser dem et utklipp av loven. De har nemlig ikke lov til å nekte deg å bruke angreretten din.

Hvis det er fortsatt feil på produktet etter at du har levert det inn til rep. 2 ganger, så har du krav på å få pengene tilbake.
    I de siste årene så har jeg lagt merke til hvor utrolig lite forbrukerne vet om hvilke rettigheter de har. De fleste tror f.eks. garantiperioden på en tv til 10k er 2 år, men tvert imot, den er på 5 år. Og tro meg, butikker og firmaer vet å utnytte seg av dette.
    Angrerett har ingenting med kjøpsloven å gjøre. Angrerett gjelder ved kjøp utenom fast utsalgssted eller webshop/postordre, og gir deg mulighet til å se/teste varen før du bestemmer deg helt. Når det gjelder garanti, så er det noe som en leverandør tilbyr. Det eneste som er lovfestet er reklamasjonsrett.

Frode

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ventet med å handle hos et firma som tydelig er i oppstart fase, viser de seg å ha kapital som f.eks QPVision dvs. bygger salgs nett og har bra panel presser pris ja da er de velkommen
    I verste fall er det privat som driver det som hobby og yter service bak mål.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Angrerett har ingenting med kjøpsloven å gjøre. Angrerett gjelder ved kjøp utenom fast utsalgssted eller webshop/postordre, og gir deg mulighet til å se/teste varen før du bestemmer deg helt. Når det gjelder garanti, så er det noe som en leverandør tilbyr. Det eneste som er lovfestet er reklamasjonsrett.

Frode
    Retten til å angre kjøp er da lovfestet . Men det er riktig at det ikke står i kjøpsloven. Har faktisk sin egen lov populært kalt "Angrerettloven". Se her: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...angrerett&

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av loggon
    webbsiden indikerer ikke evne til å gi forbruker retur rett/angre rett .
    Det ser ut som om de følger med på tråden, hjemmesiden er oppdatert. Artig, siden trådstarter har brukernavn frode001 og daglig leder i firmaet heter Frode Kristiansen, er det noen sammenheng?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda artigere at frode001 fjerner alle sine innlegg i tråden etter at du postet ditt innlegg. Men de to tingene er vel ikke relatert til hverandre...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Enda artigere at frode001 fjerner alle sine innlegg i tråden etter at du postet ditt innlegg. Men de to tingene er vel ikke relatert til hverandre...
    Kan aldri tenke meg det!

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Fikk i går kveld greie på at min sønn og en kamerat har startet en diskusjon om Sun 46” og utgitt seg som potensiell kjøper av dette produktet her på AV forum, dette beklager jeg på det sterkeste.
    Jeg tror han fikk litt kalle føtter når han så navne til pappaen sin i et av de siste innlegget, det var da han kom krypene å fortalte det.
    Men han fikk jo noen gode tips som gjorde at kjøpsloven kom bedre fram på nett siden, den takker jeg for.(den tokk han æren for, men nå ser jeg jo hvor han fikk den iden fra)
    Det er ikke denne form for markedsføring jeg ønsker fra mine egne.

Siden jeg først er her kan jeg jo svare på et innlegg.

Ville ventet med å handle hos et firma som tydelig er i oppstart fase, viser de seg å ha kapital som f.eks QPVision dvs. bygger salgs nett og har bra panel presser pris ja da er de velkommen
    I verste fall er det privat som driver det som hobby og yter service bak mål.
    Svar:

Kapital har vi og den første 40ft container er nå på vei til Norge.
    Vi jobber med å bygge et forhandler nett i Norge.
    Vi kommer til å bruke Elesco Norge som vår service avd. http://www.elesco.no/
    Alle Plasma og LCD produktene har SAMSUNG panel. 42” kommer med V4 panel(contrast 10000:1)
    Vi skal konkurrere på pris, kvalitet og service.

Det tokk oss 6 mnd. Med forhandlinger og fabrikk besøk før vi kom fram til denne leverandøren, som kun driver med Plasma og LCD produkter i tillegg har dem en fabrikk garanti på hele 3 år.

Nå har jeg lest innlegg i 2 ½ time å er imponert over alle gode svar og løsninger på disse sidene.

Dette er et forum jeg skal anbefale videre.
    Stå på.

Ha en god dag

Hilsen

FK import/ Sunprice

Frode Kristiansen

www.mamut.com/sunprice

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine