Hjelp til valg av 40" flatskjerm til presentasjons bruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av 40" flatskjerm til presentasjons bruk

Hei

På jobbe min, er salgsavdelingen på utkikk etter en grei 40" (eller gjerne litt større også) , flatskjerm til å rigge opp på salgsmesser ol. Kilde blir nok en bærbar pc, som viser powerpoint presetasjoner, litt videosnutter og kanskje DAC tegninger ol. De har fått et tilbud på en 40" SyncMaster 403T TFT

(Kontrast 600:1 (Burde kanskje vært høyere)
    Lysstyrke 450 cd/m2
    betraknings vinkel 170 / 170 grader
    Responstid 23ms
    oppløsning 1280x768 (burde kanskje vært 1366 x 768 for 16:9)
    DVI-D D-sub S-video BNC(video), BNC (component*2))

som vi tror vi har fått en grei pris på (rundt 27000,- +mva), men lurer på om det er noen bedre alternativer, som ville passe bedre, for eksempel blandt plasma skjermene. Vet ikke heller om det er noe HDCP behov her, men det kanskje greit om det er støtte for hdmi også , noe det ikke ser ut til at SyncMaster skjermen støtter

Noen synspunkter og forslag motaes med takk :wink:

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hitachi 42PMA500 plasma 1024x1024

Garanterer bra kjøp!.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hitachi 42PMA500 plasma 1024x1024

Sitat Opprinnelig postet av loggon
    Garanterer bra kjøp!.
    ALIS-skjermer har en billedoppkøsning på 1024x512, altså 64 færre linjer enn PAL. Jeg tror nok vedkommend er ute etter noe med både større vertikal og horisontal oppløsning.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått for en LCD, pga eneste signalkilde er en PC.. Spesielt fordi det skal vises powerpoint, som gjerne skal stå på leeenge? (innbrenning!)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hitachi 42PMA500 plasma 1024x1024

Sitat Opprinnelig postet av loggon
    Garanterer bra kjøp!.
    Til PC-bruk er det en fordel at oppløsningen samsvarer med formatet på skjermen, altså (sannsynligvis) 16:9.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, og takk for tilbakemeldingen.
    Nå ser det imidlertid nå ut til at skjerm valget ble tatt av sjefen på salgsavdelingen, og "vinneren" ble den 40" SyncMaster 403T TFT skjermen jeg nevnte, så får jeg håpe de andre på salgsavdelingen blir fornøyd med den, og den kan brukes til de behovene de har.

Jeg var også redd for eventuelle innbrenninger en plasma skjerm kunne få, med et statisk bilde med lyse felt i lengere perioder av gangen, de skal jo ha blitt en del bedre når det gjelder innbrenning på de nyere modellene, men til gjengjeld , er det jo innbrenning ikke et tema en gang på en LCD skjerm, hvor det mer er hurtighet på pixcelene, levetid på baklys systemet og eventuelle døde pixceler som er problemet hvis det er noen.

Når det gjelder oppløsningen, så burde jo en pc med WinXP støtte 1280x768 på en grei måte , men det blir vel ikke helt idiellt for eventuellt 16:9 visninger, uten at man får noen tynne sorte striper over og under et 1280x720 skalert dvd bilde i 16:9, eventue litt strekking av bildet. Litt av ankepunktene jeg har mot LCD skjermer i utgangspunktet i disse størrelsene 40" og oppover , er at de har ofte kostet en del mer enn en tilsvarende størrelsene i plasma, og jeg synes at fargene fort virker litt mer kunstige på de LCD skjermene jeg har sett til nå kontra plasma, som vel er mer i slekt med crt skjermer på farger, men desverre ikke matcher CRT i sortnivå igjen.

Ellers må jeg si tusen takk for alle svarene synspunktene og nyttig info dere svarte om temaet, (skal for egen del sjekke den Hitachi 42MA500 plasmaskjermen som ble nevt her, kanskje en grei kandidat når tven tar kvelden. ) synes ellers det er litt vanskelig å få noe god oversikt over de forskjellige flatskjerm modellene, det virker som om produsentene kommer med nye modeller ganske ofte, og utviklingen går med stormskritt fortiden, stemmer det, eller er det bare jeg som har falt litt av flatskjerm lasset... :wink:

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •