Ja, nå har vi priser på Panasonic TH-42PV500E... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer manfred sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Sitat Opprinnelig postet av tidytrax
    Skal også nesten 100% sikkert ha en av disse noen som vet om de har slik boks som samler alle ledningene i en opp til skjermen eller må jeg lagge hull i veggen for å samle klasen?
    Du kan bruke en plastkanal som beskrevet over, men det mest elegante er å skjule kabling i veggen om du har mulighet for det.

Har du gipsvegg, så er dette en smal sak.
    Lag et 5cm hull bak skjermen, og en bak stereobenken litt lenger ned på veggen. Slipp kablene ned i det øverste hullet, og dra de ut i det nederste. Dette blir veldig elegant.

Skal du ha veggmonterte høytalere så er det samme prosess der, men du klarer deg med 1cm hull. Slipp ned et fiskesnøre med blylodd i det øverste hullet som du fisker ut i det nederste. Så trekker du kabler gjenom.

Roger
    Mener du altså et 5x5 cm hull i veggen? Er ikke dette litt drastisk? Hva om tv'en må ned i fra veggen eller flyttes, hvordan får man da tettet det igjen?

Og beregner du via dette hullet å ha scart kontakter og alle tilkobinger?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en hullsag aa ta vare paa biten du sager ut saa fuger du den fast1-2 mm lenger inn i hullet viss du vil tette igjen saa er det bare aa sparkle. easy peasy!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Foreløpig så sender den eneste kanalen 1920 x 1080.

Dette er også oppløsningen som nok blir på de fleste HD-DVD/Blue ray utgivelser.

XBOX 360 tilbyr 1080i på alle spill. Det samme vil sikkert PS2 gjøre.

Oppløsningen på LG er 1920 x 1080 og den er på 71" (koster ca 450k)

På 720p vil bare XGA tape ca 20%, mens WGA skjermer taper 55%.
    XBOX tilbyr 1080i eller 720p på alle spill.
    Ja, det har jeg vel ikke sagt noe om?
    Jo, du skriver at XBOX 360 vil tilby 1080i i alle spill. Jeg poengterer at dette ikke stemmer, men at spesifikasjonene sier 1080i eller 720p, altså ikke KUN 1080i.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM

Da regner jeg med at du kun vil satse på LG sin plasma som er den eneste HD skjermen på markedet.
    LG sin plasma er da ikke den eneste HD skjermen på markedet!
    Flere produsenter har 1920x1080 skjermer.
    Fint, da kan du vel linke til butikker som selger disse.

Jeg vet ikke om noen iallfall, men du er så skråsikker så da regner jeg med at du har rett. (og ikke kom å si at du tenkte på Samsung som er vist på messe og slikt for de er ikke kommet på markedet enda)
    Jeg beklager hvis jeg har tråkket deg på tærne, eller noe. Men jeg synes du virker någet hårsår. Det er da faktisk du som skråsikkert hevder at LG sin plasma er den eneste HD skjermen på markedet.
    I tillegg påstår du like skråsikkert, og like feilaktig, at samsung ikke har 1920x1080 HD skjermer på markedet.

Samsung har skjermen LT-P468W
    http://product.samsung.com/cgi-bin/n...LTP468WX%2fXAA

Sharp har skjermen LC-45GX6U
    http://www.sharpusa.com/

BenQ har den meget interessante DV 3750 37"
    http://www.benq.us/Products/LCDTV/index.cfm?product=513

Alle disse er tilgjengelige i dag.

BenQ har også en interessant 46" på gang. Og mange fler kommer det til å bli i nær framtid.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD skjermer?

Vi snakker om plasma her. Hvis man skal snakke om LCD kommer man ikke unna 37PF9830 og 42PF9830 fra Philips som også har 1920 x 1080 men dette er ikke noe tema.

Men som sagt, har du noen andre plasma skjermer som tilbyr 1920 x 1080 på markedet? Nope, for det finnes ikke bortsett fra noen demomodeller vist på messer på 84 og 102 tommer.

Alle XBOX spill vil nok kunne gi 1080i akkurat som 480p. Det er ingen problemer å få spillene til å gi mulighet for alle oppløsninger.

Og jeg er ikke hårsår :-) Vil bare at ting skal være rett.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD skjermer?

Vi snakker om plasma her. Hvis man skal snakke om LCD kommer man ikke unna 37PF9830 og 42PF9830 fra Philips som også har 1920 x 1080 men dette er ikke noe tema.

Men som sagt, har du noen andre plasma skjermer som tilbyr 1920 x 1080 på markedet? Nope, for det finnes ikke bortsett fra noen demomodeller vist på messer på 84 og 102 tommer.

Alle XBOX spill vil nok kunne gi 1080i akkurat som 480p. Det er ingen problemer å få spillene til å gi mulighet for alle oppløsninger.

Og jeg er ikke hårsår :-) Vil bare at ting skal være rett.
    Når ble LCD ekskludert?
    Men det er greit, vi legger den død. Du har helt rett i at det ikke finnes andre plasma skjermer med 1920x1080 oppløsning.
    Mitt poeng i utgangspunktet var at "HD-ready" skjermer er, i alle fall for meg, et "must" i dagens situasjon. XGA eller WXGA skjermer gjengir HD innhold langt bedre enn WVGA skjermer. I tilleg mangler flere av WVGA skjermene DVI/HDMI inngang. Og vi skal ikke se bort fra at digitale innganger med HDCP blir et krav fra programleverandørene. Sky har tidligere spesifisert dette kravet ifm sin kommende HDTV lansering. Nå har de modifisert seg noe og sier at de initsielle HDTV-boxene også vil ha component-video ut. Men at de ikke kan garantere at dette vil fungere mot tredjeparts programleverandør.
    For meg er det helt uaktuelt å kjøpe en WVGA skjerm i dag. Jeg ønsker meg selvfølgelig 1920x1080 native oppløsning og ser med stor spenning fram i mot de nye slike LCD skjermene, spesielt fra BenQ og andre rimeligere aktører.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •