Ja, nå har vi priser på Panasonic TH-42PV500E... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    komponent til komponent.

Har testet dette selv på plasma og det blir veldig bra.

(du kan også kjøre det via DVI)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Har du gipsvegg, så er dette en smal sak.
    Lag et 5cm hull bak skjermen, og en bak stereobenken litt lenger ned på veggen. Slipp kablene ned i det øverste hullet, og dra de ut i det nederste. Dette blir veldig elegant.

Skal du ha veggmonterte høytalere så er det samme prosess der, men du klarer deg med 1cm hull. Slipp ned et fiskesnøre med blylodd i det øverste hullet som du fisker ut i det nederste. Så trekker du kabler gjenom.

Roger
    Meget gode tips som jeg har brukt selv flere ganger. Fiskesnøre med blylodd er en vinner dersom man ikke har for mye isolasjon i veggen. Å putte en tommestokk ned i hullet (fordrer litt større hull) er også en typisk "elektrikerting" å gjøre.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil hjem fra denna forbanna riggen å bruke feriepengene mine på fet HDplasma NÅ

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1/2kg multebær og en salami til den første som finner en seriøs review av Panasonic TH-42PV500E på web :!:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en smule skeptisk da min forhandler via sin kontakt i Panasonic Norge ville understreke overfor meg (som tenker å bestille PV500E) at en HD-skjerm vil gi "et ikke helt optimalt" bilde med dagens TV-signaler enn en SD-skjerm.

Det var fordi en SD-skjerm med 480 linjers oppløsning "passer akkurat" til dagens TV-sendinger (stemmer det forresten - er det ikke 576 linjer?), med HD-skjerm må man skalere, og fordi dette er en tung prosess, så derfor blir ikke resultatet 100%.

Hvorfor følte han seg nødt til å understreke dette? Jeg hadde ikke stilt noen spørsmål om HD kontra SD. :? Er PV500E spesielt dårlig på vanlige TV-signaler?? :roll:

Uansett synes jeg fortsatt det er litt bakvendt å investere > 20 000 kroner på en SD-skjerm nå. Allerede i september skal jo Canal Digital komme med en HD-kanal. Man vet jo ikke hvor fort HD-sendinger og HD-DVD vil komme. En slik TV bør jo vare minst 10 år.... :roll:

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bruggern
    Uansett synes jeg fortsatt det er litt bakvendt å investere > 20 000 kroner på en SD-skjerm nå. Allerede i september skal jo Canal Digital komme med en HD-kanal. Man vet jo ikke hvor fort HD-sendinger og HD-DVD vil komme. En slik TV bør jo vare minst 10 år.... :roll:
    Dette er et godt poeng! Det synes jeg DU skal understreke for selgeren. Jeg ville aldri kjøpe en SD skjerm i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må få gang på de, e de ingen som har tenkt å kjøpa denne tven å sei kor dritbra an e sånn at eg og kan bestilla snart? eller jaffal finna en test eller noge

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette er jo en PHD7 med penere design og tuner da... Er allerede en velkjent modell på AVSforum.com, og der får den topp skussmål.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en smule skeptisk da min forhandler via sin kontakt i Panasonic Norge ville understreke overfor meg (som tenker å bestille PV500E) at en HD-skjerm vil gi "et ikke helt optimalt" bilde med dagens TV-signaler enn en SD-skjerm.

Det var fordi en SD-skjerm med 480 linjers oppløsning "passer akkurat" til dagens TV-sendinger (stemmer det forresten - er det ikke 576 linjer?), med HD-skjerm må man skalere, og fordi dette er en tung prosess, så derfor blir ikke resultatet 100%.

Hvorfor følte han seg nødt til å understreke dette? Jeg hadde ikke stilt noen spørsmål om HD kontra SD. :? Er PV500E spesielt dårlig på vanlige TV-signaler?? :roll:

Det var vel for å bli kvitt "gamle" SD modeller som de har på lager 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh....
    Syntes fremdeles det går an å kjøpe TV uten HD-ready logo jeg.

Mener å ha sett PHD7 i england...men er ikke helt 100% sikker....
    Hvis det var den, så var det en særdeles vakker skjerm det!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette er et godt poeng! Det synes jeg DU skal understreke for selgeren. Jeg ville aldri kjøpe en SD skjerm i dag.
    Da regner jeg med at du kun vil satse på LG sin plasma som er den eneste HD skjermen på markedet. Skjermer som taper 62% av oppløsningen har jeg litt problemer med å kalle HD skjermer. (1024 x 768).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman skrev:
    Da regner jeg med at du kun vil satse på LG sin plasma som er den eneste HD skjermen på markedet. Skjermer som taper 62% av oppløsningen har jeg litt problemer med å kalle HD skjermer. (1024 x 768).

Hvilken LG-skjerm er det du tenker på og hvilken oppløsning har den?

Så vidt jeg har skjønt, så er det 720p som er planlagt som HD-sendinger i Europa. Hvordan kan man tape 62% på en 768-linjers TV da?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig så sender den eneste kanalen 1920 x 1080.

Dette er også oppløsningen som nok blir på de fleste HD-DVD/Blue ray utgivelser.

XBOX 360 tilbyr 1080i på alle spill. Det samme vil sikkert PS2 gjøre.

Oppløsningen på LG er 1920 x 1080 og den er på 71" (koster ca 450k)

På 720p vil bare XGA tape ca 20%, mens WGA skjermer taper 55%.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...i tillegg skaper det visse komplikasjoner ved bruk med PC at pixlene er avlange... 4:3 oppløsning med 16:9 visningsforhold gir "widescreen" bilder når du kjører "korrekte" signaler inn (f.eks. native 1024x768)...

På film er uansett ikke dette noe stort problem, og på vanlige TV-signaler skalerer TVen dette korrekt. PC skal en jo uansett være forsiktig med på plasma.

Jeg lever uansett godt med min DLP-TV på 1280x720 jeg... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder HK DVD 25 via kompnent til panasonicen til vi får HD spillere eller er den langt fra god nok og bør kastes på sjøen og jeg bør straks gå til anskaffelse av ny spiller med hdmi ut som skalerer opp til 720p?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    LG sin plasma er da ikke den eneste HD skjermen på markedet!
    Flere produsenter har 1920x1080 skjermer.
    Jeg har mer tro på de nye LCD skjermene enn plasma. LED-LCD virker svært lovende. Også LG's EEFL-LCD er et framskritt i forhold til tradisjonell teknikk. Jeg er også spent på de nye SED skjermene. Optimistene har vel tro på at vi får se slike i år.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er også oppløsningen som nok blir på de fleste HD-DVD/Blue ray utgivelser.

XBOX tilbyr 1080i eller 720p på alle spill.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da regner jeg med at du kun vil satse på LG sin plasma som er den eneste HD skjermen på markedet.
    LG sin plasma er da ikke den eneste HD skjermen på markedet!
    Flere produsenter har 1920x1080 skjermer.
    Fint, da kan du vel linke til butikker som selger disse.

Jeg vet ikke om noen iallfall, men du er så skråsikker så da regner jeg med at du har rett. (og ikke kom å si at du tenkte på Samsung som er vist på messe og slikt for de er ikke kommet på markedet enda)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XBOX tilbyr 1080i eller 720p på alle spill.
    Ja, det har jeg vel ikke sagt noe om?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger nå iallefall å kjøpe en "HD-Ready" skjerm nå, har sett slike skjermer med HD-demo materiale på og det var fantastisk.

Så får jeg heller flytte den ut av Tv-stua når Ekte-HD-TV skjermer når samme prisnivå som feks PV500E og det meste går i HD-format.

Er det 1080i man trakter etter? Er ikke 720p det som er valgt til fremtiden i Europa? (-UK?)

Et interesang sak:
    Resyme fra "Ljud & Bild" nr 4, 2005:

"Det miste punkt øye er i stand til å se på 310cm er 0.9mm, det tilsvarer punktene i en 42" plasma som viser 576 linjer (standard TV).
    Med 1080 linjer må du flytte frem til 166cm, eller øke skjermen til 80" hvis du vil bli sittende på 310cm."

Jeg får det da til å bli ca 250cm med 720p, og at jeg må opp i en 60" for å bli sittende i Ekornes'n på 310cm med det signalet.

Eller man kan sitte på gjerdet på 100m avstand og vente på at Nirvana når TV-verden og prisene er på oppnåelig nivå.
    Hver sin strategi

EDIT: 50 & 60" jeg så med HD har større oppløsning, 1366x768.
    De på 42" som kjørte produsentens demo var så bra at jeg trodde det var HD, men selgeren sa det var vanlige signaler. Regner med at det var minimalt komprimert, for det var meget pent.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •