Tv med UPC analoget signal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv med UPC analoget signal

Har nettopp kjøpt ny leilighet so no er det tid på å få inn ein ny tv. Problemet er at eg ikkje veit hva eg ska kjøpe. Eg har begrenset med penger so eg vil ikkje over 20 000 for eit tv. Tv'en vil bli koblet til ein DVD spiller...og analoget kabel annlegg frå UPC.

Eg hadde i utgangs punktet tenkt på ein Panasonic 37" P50 plasma,men er no meir usikker. Er det vits å kjøpe eit flat tv no siden eg bare vil få analoget signal frå UPC? Tv'n vil stort sett bli brukt til å sjå tv og film. Eg er ikkje den som e mest kresen på bildekvaliteten men vil selvsagt ha så bra bilde som muligt.

Det eg ønsker er eit tv på ca 37", men kan nok gå ned til 32". Tilkoblings muligheter er middels viktig. Sortnivå er viktigere enn synsvinkel. Det at tv'n er HD klar er ikkje det som er viktigest no. Men ønsker bra kvalitet på bildet.

Bør eg då satse på plasma, lcd eller crt og i tillfelle hva vil dere her inne anbefalle av merker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri noe smart å spørre slike spørsmål på et slikt forum, da du alltid vil få flere svar enn det er brukere og alle vil ha forskjellige meninger

Det beste er dermed å gjøre seg opp sin egen mening. Det som er sikkert er at en 42" plasma foret med analog kabel-tv vil vise ganske grovkornete bilder som avhengig av titteravstanden vil være holdbart eller ikke. I så måte er kanskje en 37" plasma bedre. En lcd har bedre oppløsning, på bekostning av sortnivå og responstid. Best billedkvalitet får du på en 32" crt, men så var det dette med gulvplassen da..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    takker for svar No har det seg sånn at gulvplass ikkje er noe problem, men eg ønsker ikkje å bruke veldig masse penger på ein crt sjerm som eg kommer til å bytte ut om ikkje so alt for lang tid uansett da eg håper UPC legger digitalt nett ein gang

Men eg veit lite om CRT sjermer...faktisk mindre enn LCD og Plasma (har drevet å sett rundt og lest veldig mykje om slike sjermer no i lang tid). Er det noen CRT sjermer som ligger uder 10 000 som er kjent for å være veldig bra?

Takker for alle kommentarer og svar

Håper vel egentlig at noen kommer å seier at 37" plasma fungerer veldig bra på UPC analogt :? men tviler litt på det :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjøpte jeg i alle fall en Loewe Aventos 32" crt for litt siden, med tanke om å skifte den ut når plasma/lcd-teknologien ble billigere og bedre (3-4 år). Kosta i underkant av 10.000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet Lefdal sitter på en haug med 32" Crt tv`er fra (tror det var) Panasonic. 100% flate, med quintrix billedrør. Innebygget sub, og veldig skarpe og gode bilder ved god signalkilde. Innkjøpsprisen var visstnok 6100,- hos dem og skulle selges for 9900,- med mulighet for rabatter, men en venn av meg kjøpte den til 6000,- nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •