PC-tilkobling på PA50 + DVE - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tenkte på det du skrev her:

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    En forvalter altså en viss datamengde, som en kan velge å benytte til en mengde parametere, inkludert sendemetode (progressivt/interlaced), syncmetode, fargemetode (RGB/komponent), antall linjer osv. osv.
    Det er ingen problem heller å sende 480i over komponent.

Det som uansett er HELT klart, er at en ikke får mer enn 240/288 linjer fra en PC eller annen progressiv kilde over S-video/scart/phono eller lignende!
    Hvis vi kan være enig om at RGB scart og komponent interlaced er av samme kvalitet så er jo vår alles kjære ekspert Per Johnny en sterk forkjemper for 1080i foran 720p grunnet at med en deinterlacer så vil man i praksis ha 1080p fra en progressiv kilde (film). Derfor tror jeg han vil være enig om at fra PC som også er progressivt i praksis vil 480i være lik 480p såfremst ikke deinterlaceren kødder det til. Får bare håpe han svarer snart slik at vi amatører kan få et skikkelig svar.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Når Per Johhny hevder at 1080i kan encodes til noe som er mer tilnærmet 1080p enn 540p betyr ikke det at han hevder at 1080i=1080p... Jeg tror de kaller dette for transkoding eller noe slikt, der en gjenoppbygger det interlacede grunnlaget til et "progressivt" bilde. Med gode transkodere/deinterlacere (kjært barn har mange navn), skal en kunne hente inn en hel del av kildegrunnlaget, men ingen har såvidt jeg har forstått hevdet at en klarer hente inn alt... Det Per Johhny sier er at det kan være mulig å hente inn mer enn et 720p signal kan levere, og igjen stoler jeg mer på Per Johhnys praktiske erfaring enn diverse smarte forklaringer rundt omkring på nettet!

Uansett må det jo være greit å innse at 480i fra PCens s-video utgang på ingen måte tilsvarer VGA, det må du være enig i?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Per Johhny hevder at 1080i kan encodes til noe som er mer tilnærmet 1080p enn 540p betyr ikke det at han hevder at 1080i=1080p
    Jo faktisk på 1080i fra progressiv kilde (film) så mener han at 1080i = 1080p. (orker ikke finne noen tråd om det) Jeg er enig med han i det siden kilden er progressiv.

Uansett må det jo være greit å innse at 480i fra PCens s-video utgang på ingen måte tilsvarer VGA, det må du være enig i?
    Det blir som å spørre meg om at Trondheimsjentene er bedre enn Oslo jentene. JA SELVSAGT :-)

Ha en flott helg. Nå skal jeg se Hitch i hjemmekinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Så bare at min navn var nevnt her. Er sent og jeg har drukket ett par øl, pluss at dere forstyrrer meg mitt i noe HD-titting. HeHe.

Så jeg har bare fått skummet dete. Generelt så kan all 480i, 576i og 1080i som stammer fra en progressiv kilde (så lenge det ikke har blitt frame-rate-konvertert - har skjedd med noe PAL-material), og har 2:2 eller 3:2 sekvensen intakt så kan det de-interlaces tilbake til det opprinnelige progressive bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Og til trådstarter. Drit i alle overganger og slikt. Det er bare dårlige investeringer. Bytt skjermkortet ditt til et Geforce 6600GT kort med komponentutgang. Disse kortene er meget billige og vil gi deg langt bedre resultat enn de andre løsningene. Ved å kjøre 480p vil du også få et ekte 16:9 signal fra PC og ikke 4:3 som du gjør når du kjører via S-video, RGB scart eller kompositt.

Jeg har testet dette på PA50 med meget godt resultat.
    Jeg har samme plasma/skjermkort men får bare grå bilder, noen forslag til hva som kan være galt?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •