Er Hitachi plasma så dårlig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Hitachi plasma så dårlig?

Jeg ser at Hitachi sine plasmaskjermer så godt som aldri diskuteres her. På min forespørsel skrev Jackant at Hitachi var bare drit uten at han begrunnet dette nærmere.

Det som er så snodig er at jeg alltid synes Hitachi-skjermene er de som ser best ut i butikken. Jeg er fullstendig klar over at det kan skyldes hvordan de er satt opp, og hvilke signal inn de har. Men skulle jeg kun gått ut fra der jeg ser når jeg går og myser i butikkene, så ville jeg hatt Hitachi øverst på ønskelisten.

Snakket med en Expert-mann igår. Han var selvsagt rask med å snakke om fortreffeligheten til Hitachi sine plasmaskjermer. Det var et av de mest solgte merkene i Europa, tror jeg det var han sa, og det hadde vunnet mange internasjonale tester.

Kan noen gi utfyllende info hvorfor jeg bør styre unna dette merket?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det ikke er så mye snakk om Hitachi sine plasmaer (og fujitsu) er at det er plasmaer basert på alis panel. Alis panelene er ganske bra på vanlige tv sendinger, men er ganske ubrukelige til HD matriale og til bruk med f.eks en scaler.
    Men som sagt til sitt bruk, vanlige tv sendinger så er Hitachi skjermene ganske gode, Men ikke bedre enn f.eks Panasonic th-37pa30 som i tillegg til å være bedre også er ca. 10K billigere!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paa av minimal konkurranse på denne er prisene alt for høye. Hitachi har begrensninger på hvem som kan selge disse og dermed blir det liten eller ingen konkurranse på disse og dermed blir de alt for dyr i forhold til f.eks PA30/PA50.

En ulempe med disse er at de ikke forsinkrer lyden på TV signal slik at lyd og bilde ikke stemmer overrens selv på egne høyttalere. (gjelder iallfall 37PD5200)

De som selger disse anbefaler selvsagt Hitachi siden de tjener penger som gress på disse. Gjelder også Hitachi projektorer.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det ikke er så mye snakk om Hitachi sine plasmaer (og fujitsu) er at det er plasmaer basert på alis panel. Alis panelene er ganske bra på vanlige tv sendinger, men er ganske ubrukelige til HD matriale og til bruk med f.eks en scaler.
    Jeg har er scaler til min Hitachi 42 PD5200. Kjøre 1080i til plasmaen og vil påstå at jeg har et bilde som overgår alle ctr fjernsyn jeg har hatt. Alle mine venner som har sett plasmaen får hakeslepp når de ser kvaliteten på bilde. Nærmere HD kommer du ikke.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi skjermene ser jo helt forjævli ut også :shock:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes designet på TVene på ingen måte er noe skimse av! Nyeste modell kommer faktisk også med motorisert fot, DET er fancy det!

Bildekvalitetsmessig er jeg imidlertid enig i at Hitachi ligger noen hakk etter f.eks. Panasonic og Pioneer, men på ingen måte "ulevelig". Jeg hadde selv en PD5200 32" plasma en periode, og til vanlig TV-bruk var dette en helt OK skjerm. Litt etterslep var nok TVens største aber... Skarpheten var imidlertid helt enorm, og ingen screendoor var heller å se, selv om du så stikker nesa helt opp til skjermen.

Får Hitachi ordnet med etterslepet, har jeg i utgangspunktet ingen motforestillinger mot ALIs, selv om jeg selvsagt er en smule skeptisk til type "interlaced" bildefremvisning. Imidlertid har jeg lest at en skal være forsiktig med å sammenstille "standard" CRT-interlaced med ALIs-interlaced, uten å helt forstå hvorfor, men det er jo et faktum at ALIs panelene på ingen måte fremstår som flimrete i samme grad som en 50 Hz CRT-TV. Litt flimmer kan en imidlertid se i de helt lyse scener, men det kan en jo også på en Panasonic PW6 skjerm...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevne at fujitsu sin nye 40 serie 50 tommer ikke er basert på alis.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ser jo fortsatt fordømt stygge ut. Men det er nå min mening. Pioneer har de eneste skjermene som er virkelig pene.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sdk
    Kan jo nevne at fujitsu sin nye 40 serie 50 tommer ikke er basert på alis.
    Alis finnes ikke større enn 42 så det er ingen bombe. De som er større bruker ofte E-AlIS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    De ser jo fortsatt fordømt stygge ut. Men det er nå min mening. Pioneer har de eneste skjermene som er virkelig pene.
    Antar at du snakker om utsende på selve tven. Men 50 tommeren bruker panasonic glass 55 tommer og oppover bruker e-alis.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sdk
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Antar at du snakker om utsende på selve tven. Men 50 tommeren bruker panasonic glass 55 tommer og oppover bruker e-alis.
    Er utseendet på selve tv'en ja, selvsagt

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av den nye Hitacie 7200. Får bare 6 av 6 stjerner. Da er den vel dårlig og har et drittdesign :roll: :roll:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=213210

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert fin den, men det er tross alt dinside som gjør testen da...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er vel smaken som baken når det gjelder design på selve apparatet. Bildekvalitet er noe helt annet, vette!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man tar bort høytalerne ser den sannelig ikke så gærn ut spør du meg... Se bl.a. her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=213215&bid=8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •