QPV42HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: QPV42HD

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

QPV42HD

Jeg har tenkt å bruke ca 20.000-30.000 på en PlasmaTV og har funnet en QPV42HD med bordstøtte/veggfeste + høytalere for 25.000.

Noen formeninger om dette er et godt kjøp? TVen kommer til å brukes til film fra PC/DVD, fotball fra C+, og kanskje xbox..

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo litt hvor høye krav du stiller da. Jeg er vel litt over middels fornøyd med min skjerm. En SD. Spørs om HD er så veldig mye bedre, kan ikke huske at det var så stor forskjell.

Men det er jo billig da.

Det min skjrem er dårlig på er panoreringer og bildeprossesering. Kanskje ikke den beste skjermen når det gjelder sortnivå heller.

Et tips til. Kjøp tv med innebyggde høytallere(eller dropp det), det vil fort bli umoderne med de klossene hengende på siden. Er dessuten kraftig overpriset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en HD og er kjempefornøyd! Men det er nok DVDO boksen som presser det ytterste ut av skjermen... Det, og en Dreambox som TV kilde.

Ja, det feil og mangler, men rent personlig synes jeg bildet er det beste jeg har sett på noen TV under kr. 60.000 - 70.000, stod og så på en 43" Pioneer og en 42" Panasonic PA30 tilkoblet DVD i en butikk og syntes bildet hjemme var vesentlig bedre. Selv på TV, DVD hjemme er enda bedre.

Men man kommer ikke unna at det er en god del smak og behag, noen synes det er greit med dårlig oppløsning og skrikende farger bare panoreringene er bra, andre elsker høy oppløsning og godtar panoreringsfeil og graderinger. Hvis du har mulighet til å teste en skjerm på eget utstyr er jo det det beste, da vet du hva du får.

Synes ellers at tuneren på HD'en er rimelig elendig - ikke kjøp den hvis du kun skal bruke den stort sett til TV og bare har en antenneleding som signalkilde! Da ville jeg heller sett på andre løsninger.

Og dropp høytalerne hvis du kan, de ser ikke så ille ut, men skjermen ser vesentlig mer proff ut uten og lyden gjennom de fleste anlegg er nok bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden har jeg en Panasonic 28" som kosta noe sånt som 2000 kr for litt over et år siden, og jeg syns egentlig den holder i massevis, så tror ikke jeg stiller verdens høyeste krav :)

Når det gjelder høytalere så er dette noe jeg vil komme tilbake til siden (spare opp litt penger igjen og kjøpe noe ordentlig opplegg). Imellomtiden er sikkert de som fulger med gode nok for min del :)

Forøvrig kommer jeg til å bruke skjermen minimalt til vanlig tv. Det eneste er fotball fra canal+, men da disse signalene er mye bedre enn vanlige tv-signaler og kommer inn via Scart, så vil vel disse bli bedre?

Takk for svar sålangt :)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil bli ganske fornøyd med en digital dekoder så lenge du kjører RGB over scart. Noe hakking på panorering f.eks. på fotballkamper fordi skjermen kjører 60 Hz og dekoderen leverer 50 Hz, men om ikke lenge leverer forhåpentligvis Canal+ en dekoder med DVI utgang og da blir det knall...

Eller kjøp en DVDO boks med en gang hvis du har råd! Det finnes leverandører som bundler DVDO HD og QPV HD sammen...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurr
    Eller kjøp en DVDO boks med en gang hvis du har råd! Det finnes leverandører som bundler DVDO HD og QPV HD sammen...
    Jeg er ny på området, hva er en DVDO boks?

Tar også imot linker til leverandører som bundler DVDO HD og QPV HD sammen - må si TVen frister iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVDO er en avansert videoprosessor. Søk er på forumet, så får du en masse info, eller se http://www.dvdo.com/

Forhandlerlink er sendt deg som en PM. Ikke se på prisene, de er nok ikke oppdatert på en stund...

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du sende en link PM til meg oxo?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt.

Jeg har sett både HD og SD, og ja det hjelper godt med nesten dobbelt så mange pixels... Men hvis kilden er dårlig betyr det jo ikke all verden, fra NTSC kilder er forskjellen sikkert ikke all verden, da har jo SD det den trenger. Men jeg orker ikke å se på NTSC DVD'er lenger!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fare for at det blir litt for dyrt for meg å tenke på denne DVDO saken i første omgang, tror jeg heller jeg får komme tilbake til det senere da budsjettet mitt foreløpig ikke kan strekke seg noe særlig over 25k.

Men takk for link, sendte en mail og hørte så får vi se :)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •