Skal ha plasma i høy prisklasse. Pioneer, Panas. eller LG...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha plasma i høy prisklasse. Pioneer, Panas. eller LG...

Har kommet til at jeg har ventet lenge nok. Det kommer jo helt sikkert noe bedre til lavere pris om jeg venter :? , men det vil jo alltid være gyldig.

Har tenkt å kjøre digitale TV-signaler fra parabol og kjøre progressivt skan fra DVD via komponent.

Om jeg skal klaske 30-40 k på bordet, hva skal jeg velge? Ser at Elkjøp nå har den prisbelønte PDP-435 til 43 000, noe som nesten er overkommelig. De opplyser ikke om det er HDE eller FDE, så da er det vel FDE. Jeg vet det er noen funksjoner som mangler på FDE, bl.a. bilde-i-bilde. Men billedkvaliteten skal vel være den samme, eller?

Jeg har forstått at Pioneeren dessverre ikke har det beste sortnivået. På papiret skal vel en modell som LG RZ-42PY10 med oppgitt kontrast 5000:1 være best her, eller har jeg misforstått?

Veldig mange her skryter av Panasonic sine modeller, spesielt med tanke på sortnivå. Er det noen her som har sett TH-42PHW7?

Var også en tur innom Expert. Når det gjelder plasma i høy prisklasse, så virker det som de kjører kun Hitachi. Dette merket kjenner jeg ikke til, og jeg har ikke sett det diskutert i dette forum. Er det dårlige greier, eller?

Takker på forhånd for svar

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er HDE versjonen som koster 43k. Pioneer har redusert veiledende til denne prisen den siste uken.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del styr unna hitachi. Mer dritt for mye penger skal du lete lenge etter.

Hørt mye positivt om panasonicskjermen. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt meg tid til å skjekke denne ut nermere.

Eller....

Philips 50PF9966. Denne skal jo også være brukbar har jeg hørt, men da nermer vi oss 50K raskt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Skal ha plasma i høy prisklasse. Pioneer, Panas. eller L

Hva er viktigst da?
    At Det er høyprisklasse eller bra bilde??

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    For all del styr unna hitachi. Mer dritt for mye penger skal du lete lenge etter.

...

Philips 50PF9966. Denne skal jo også være brukbar har jeg hørt, men da nermer vi oss 50K raskt.
    Nå har vel Hitachi fått en god del skryt for sine paneler (bl.a. i lyd og bilde), så*en nærmere begrunnelse hadde vel vært på sin plass. Mange som klager på ALIS paneler, men det har jo Phillips som du nevner også.

:?:

G

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt nysgjerrig på den LG skjermen du nevner, noen som har noe på den. Egen/andres erfaring evnt. noen tester?

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner du de erfaringene du trenger på PY10. 1010 poster å lese deg igjenom

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder sortnivå, bra fargegjengivelse og minimalt med graderinger så er det ingen som slår panasonic sin 7 serie. Veldig synd at så godt som ingen butikker har denne skjermen inne slik at folk kan se hva en bra plasma skjerm kan prestere.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU sier noe der. Problemet er jo at panasonic ikke vet hvor bra TV de har på lager. Snakket med de og de selger jo nesten ikke PW7, til tross for at det er verdens mest solgte plasma TV. Helt utrolig at de ikke fronter denne mere, spesielt med det designet som mange tiltrekkes av. Tror faktis jeg bestiller meg en slik 42PWD7med sort ramme til uka, om jeg finner det for godt. Pluss et compoennt kort eller 2 og HDMI kort. Men så er det fristende å vente til prisen på PV500 kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vanskelig . Trodde egentlig at Pioneer 435 var en "bankers", men så var det dette med sortnivå, da. Var og så på en 435 på lørdag, og jeg var ikke synderlig imponert over nettopp sortnivået.

På den annen side sier jo mange at Panasonic sine plasmaer ikke presterer så bra på detaljnivå i mørke partiet. LG sin PY10 sliter jo med sin DVI-inngang har jeg forstått, så det frister ikke så mye det heller.

Jeg skal innrømme at jeg har en følelse at plasma er kommet litt for kort ennå. :?

Har jo en mulig "reveutgang": kjøpe meg nå en god CRT 36" 16:9 til overkommelig pris (10-12 k for en god Philps mener jeg å ha sett, men har ikke sjekket i det siste), og vente noen år med den større investeringen.

Jeg er uansett lei av å kjøre widescreen-film på min 29" 4:3 :roll:

Men uansett har jeg lyst å sjekke Panasonic 42PWD7. Jeg bor i Haugesund, men kan alltids ta meg en tur til enten Stavanger eller Bergen på lørdag for å sjekke. Noen som vet om butikker disse stedene som har denne utstilt? Skal også til Oslo om tre uker - butikker som har den der?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nok uansett ikke den eneste som setter seg på gjerdet og venter..
    JEg er også sugen på en fet plasma, men har prøvd et par og synes ikke det er verdt pengene enda.
    Og jeg har kun ett krav :
    Like bra bilder på analoge tv signaler som min Thomson 28" crt widescreen tv som kostet 4500k for 4 år siden.

Håper panasonic pa50 blir løsningen for min del

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er det ingen butikker i Oslo som har 7 serien inne :twisted:
    jeg måtte til Sverige for å se på herligheten.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det fristende å vente til prisen på PV500 kommer.
    Sjekk www.prisjakt.nu der får du billigste pris i Sverige + EU. og den er slett ikke verst...[/quote]

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt fujitsu sin ny 40 serie 50 tommer fra hifiklubben, på specialbestilling koster 65 tusen. Her en link til avforums. Så ikke at du skrev 30-40 tusen. ops:

http://www.avforums.com/forums/showt...ge=1&pp=15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •