Pioneer fortsatt Kongen..??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer fortsatt Kongen..??

Heisann..!!!

Ser en forhandler kjører PDP435-HDE til ca. 36.000 og jeg lurer derfor på om dette fortsatt er den beste plasma-skjermen på markedet, eller om det finnes andre skjermer som gir mer bilde for pengene (i ca samme prisklasse). Hvis ikke er det vel en reell fare for at det tilbudet blir litt vel fristende..!!

Håper på mange gode innspill. Takker så mye på forhånd og ønsker ellers alle sammen ei riktig god helg!!!

mvh
    msvenn

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes bildeprosseringen er en smule "dårlig" på denne. Har foreløbig bare sett Panasonic og sony skjermer med skikkelig god prossesering.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne sammen med en qpvision hd, og det var stor forskjell i bildekvaliteten, og detaljene i bilde. 435 var mye bedre. Men bevegelse i bilde virket noe hakkende, og faktisk syns jeg qpv var bedre på bevegelser, gitt mye glattere, men qpv var som sagt ikke var i nærheten når det gladt farger og detaljer.

mao råbra på still bilder, ikke fullt så imponerende med bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en veldig bra TV til en god pris, men dette er ikke den beste plasmaskjermen på makedet. Det er Panasonic TH-42PHW7, og den vil koste deg omtrent det samme.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    36k for så dårlig billedkvalitet er galskap.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robertras..!!!

Mener du at det er dårlig billedkvalitet på Pioneer skjermen? Eller mener du at det er mer value for money med projektor?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krone for krone er det kansje ikke den beste skjermen, men ser man bort ifra prisen og ser mer på selve bildet så stikker pioneer av men seieren.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robertaas tror at kontrast/fargegjengivelse er alt her i verden. Han vil heller ha et lite bilde ut av en stor boks enn et stort bilde fra en flat skjerm ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robertaas er en fornuftig mann han.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robertaas skjønner ikke at plasma og projektor som oftest ikke brukes likt (hvor ofte ser du dagsrevyen på projektoren?) en 42" eller 50" plasma er et bra kompromiss mellom en "vanlig" tv og projektor, du får langt mere kinofølelse enn med en 32" crt samtidig som det fortsatt går fint å se vanlige tv programmer, spille xbox osv.
    Det er ingen tvil om at plasma og lcd tv`er er billedmessig underlegen en god crt tv, men til gjengjeld får man en langt større skjerm med et bredere bruksområde.
    Jeg tror du kanskje har sett litt for mange gamle plasmaskjermer Robert.
    De nye skjermene til NEC, Pioneer og spessielt Panasonic har mer enn tilfredstillende billedkvalitet ved 2,5-3 meters avstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig ikke de større plasmaene er så veldig bra kompromiss. De er for store til å se på dagsrevyen på og for lite til å se film på.

I tillegg er det jo kjedelig å kun få sett tegneserier på skjermen hele dagen også da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Synes bildeprosseringen er en smule "dårlig" på denne. Har foreløbig bare sett Panasonic og sony skjermer med skikkelig god prossesering.
    Da tørr jeg påstå at den Pio.skjermen du har sett...ikke har vært ordentlig satt opp og justert

Det er faktisk en og annen fallgruve i oppsettet på disse skjermene...som kan få skjermen til å yte MYE dårligere

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Så denne sammen med en qpvision hd, og det var stor forskjell i bildekvaliteten, og detaljene i bilde. 435 var mye bedre. Men bevegelse i bilde virket noe hakkende, og faktisk syns jeg qpv var bedre på bevegelser, gitt mye glattere, men qpv var som sagt ikke var i nærheten når det gladt farger og detaljer.

mao råbra på still bilder, ikke fullt så imponerende med bevegelser.
    Igjen...disse skjermene "hakker" ikke...OM de er satt opp rett

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Dette er en veldig bra TV til en god pris, men dette er ikke den beste plasmaskjermen på makedet. Det er Panasonic TH-42PHW7, og den vil koste deg omtrent det samme.
    Panasonicen har bedre sortnivå...men dette går på bekostning av detaljene i det samma sortnivået Tror jeg foretrekker å se hva som foregår i mørke filmer jeg gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msvenn
    Robertras..!!!

Mener du at det er dårlig billedkvalitet på Pioneer skjermen? Eller mener du at det er mer value for money med projektor?
    Det han mener er at skylappene han har på seg ikke lar ham se ANDRE folks behov

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Synes egentlig ikke de større plasmaene er så veldig bra kompromiss. De er for store til å se på dagsrevyen på og for lite til å se film på.
    Kan du utdype denne? Hvorfor kan ikke 43" brukes til tv-titting?

...og heller ikke til film-titting? Hva er det du ivl frem til? At vi alle må bygge oss kjellestue...og bygge hjemmekino?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Kan du utdype denne?
    For tv-titting med de dårlige signalene vi har tilgang til i Norge viser en 40" eller 50" alt for mye støy og artefakter. Dessuten blir en mer sliten i øynene av å titte på en stor skjerm enn en liten skjerm.

Til film synes jeg ikke 40" gir noe særlig mer filmfølelse enn en 32".

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pioneer fortsatt Kongen..??

Heisann..!!!

Ser en forhandler kjører PDP435-HDE til ca. 36.000 og jeg lurer derfor på om dette fortsatt er den beste plasma-skjermen på markedet, eller om det finnes andre skjermer som gir mer bilde for pengene (i ca samme prisklasse). Hvis ikke er det vel en reell fare for at det tilbudet blir litt vel fristende..!!

Håper på mange gode innspill. Takker så mye på forhånd og ønsker ellers alle sammen ei riktig god helg!!!

mvh
    msvenn
    Må vi ikke glemme hva trådstarter egentlig ville ha svar på!
    Han ville ha meninger om skjermen, ikke om plasma generelt.

alpher: kan hende det, men panasonicen som sto ved siden av hadde samme kilde, og begge skjermene skulle være kalibrert. Sier ikke at det er en elendig skjerm av den grunn, men ville kanskje sett nermere på Panasonic TH-42PHW7.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Kan du utdype denne?
    For tv-titting med de dårlige signalene vi har tilgang til i Norge viser en 40" eller 50" alt for mye støy og artefakter. Dessuten blir en mer sliten i øynene av å titte på en stor skjerm enn en liten skjerm.

Til film synes jeg ikke 40" gir noe særlig mer filmfølelse enn en 32".
    Jeg bruker 42" min på digitalt signal fra UPC(digital dekoder), og det funker helt fint. Men jeg er enig i at et analogt signal ikke er det store på store plasmaskjermer. Men det vil vel gjelde store skjermer uansett.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robertras..!!!

Å si at Pioneeren har dårlig bildekvalitet er for meg "helt på jordet"...
    Vet at det er mange meninger rundt dette med bildekvalitet og når det kommer til sortnivå, ja da har ikke pioneeren mye å stille opp med i forhold til en f. eks. en CRT. Men bildekvalitet er jo også mye annet.
    Jeg har en Pioneer 435, en Benq 7800 og en 36" Hitachi CRT m. prog.scan/100 hz.
    Har en Pioneer 868, div sat. tunere og xbox koblet opp imot disse.
    Jeg må bare ærlig innrømme at etter jeg fikk Pioneeren har det blitt mye mindre projektor titting på meg...
    Hvorfor? Fordi det er utrolig morsomt å se hvor bra bilde man får med kombinasjonen Pio 435 og 868 via HDMI. Knivskarpe, lyssterke bilder med herlige farger og detaljer som verken min CRT eller projektor kommer i nærheheten av. Også detaljer i mørkere scener/områder som forsvinner på projektor /CRT kommer godt fram på pioneeren.
    Som alpher sa i en tråd før her så er det viktig å få skjermen riktig kalibrert og innstilt før du får det beste ut av den.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •