Pioneer fortsatt Kongen..?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    pioneer er fortsatt best!!!!! kombinert design og kvalitet lt en god sum... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    pioneer er fortsatt best!!!!! kombinert design og kvalitet lt en god sum... 8)
    Dette er det mange mener uten noen gang å ha vert i nærheten av en HD Panasonic skjerm. Eller har du det?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av msvenn
    Mener du at det er dårlig billedkvalitet på Pioneer skjermen?
    Ikke nødvendigvis i forhold til andre plasmaskjermer, men i forhold til billedkvaliteten du kan få på en gammeldags billedskjerm så stiller alle plasmaskjermer fremdeles i katrgorien "keiserens nye klær".

Bruk øynene selv før du kjøper plasma. Se på vanlig materiale og ikke demomateriale eller tegnefilmer som ser bra ut overalt. Det mest avslørende for plasma er en live TV-kamp. Se om hud ser ut som hud, om gress ser ut som gress og om himmelen ser ut som himmel. Eller blir alt seende ut som grøt? Og beveger bildet segt naturlig eller bryter det opp og hakker?

Jeg har sett siste generasjon Pioneer plasma 10-15 forskjellige steder med forskjellig materiale og for meg er i alle fall kjøp uaktuelt selv om prisen falt til godt under 10k.

36k er fremdeles mye penger for de fleste og det er antagelig snakk om minst 1k i måneden i skjermens levetid. Det er i alle fall mye å betale for dårligere billedkvalitet enn det du antagelig har idag.
    Eller mener du at det er mer value for money med projektor?
    En prosjektor har et helt annet bruksområde. Man må kontrollere lyset i rommet og man får viftestøy. Prosjektor til Dagsrevyen er altså ikke å anbefale, men for film vil den lett slå plasma både på kvalitet, pris og billedstørrelse.

Det er også en sannhet med modifikasjoner at man får et større bilde med plasma. Plasma blir som oftest hengt rett på vegg bak der for TV-apparatet stod før. Om man går fra 3 m avstand til en 32" til 4m avstand til en 43" plasma vil bildet faktisk se litt mindre ut fra godstolen.

Det var ikke meningen å starte en religionskrig, men jeg synes det i "fagbladene" og også her på forumet er altfor mye ukritisk omtale av plasma som kan gi inntrykk av at plasma idag er et billig/godt kjøp. Jeg mener det fremdeles er et godt stykke igjen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du er vel kategorisk mot plasma. 36k er mye penger, svært mye for meg, men for andre er det ikke så mye. Folk bruker ofte en halv million på en bil som de bruker 45 minutter daglig, mens en TV som brukes 5-10 timer skal man være kjip på.

Det som er viktigst med en TV er at opplevelsen er bra. Opplevelsen er sammensatt av bildekvalitet og størrelse. Tror nok de aller fleste oppfatter bildekvaliteten som mer en bra nok på Pioneer og at opplevelsen blir best med 43" kontra 32". Og det er en grunn til at de fleste apparater leveres med bordfot. De settes nemlig ofte på samme bordet som den forrige.

OG du er veldig pesimistisk når det gjelder levetid på plasma. Har en kompis som har hatt en modell i over 2 år nå. Virker ikke som den har planer om å ta kvelden med det første.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    For tv-titting med de dårlige signalene vi har tilgang til i Norge viser en 40" eller 50" alt for mye støy og artefakter. Dessuten blir en mer sliten i øynene av å titte på en stor skjerm enn en liten skjerm.

Til film synes jeg ikke 40" gir noe særlig mer filmfølelse enn en 32".
    Så...skal vi bare sette oss på ræva...å gjøre noe annet enn å se på tv da eller? Neida...seriøst OM...man har det rette forutsetningene (ordentlig plasma+parabol eller fks canal digitals dekoderboks i det minste) så lar det seg fint gjøre å nyte tv-sendinger på en 43" Pioneer ihvertfall...DET kan jeg gå god for!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pioneer fortsatt Kongen..??

Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    alpher: kan hende det, men panasonicen som sto ved siden av hadde samme kilde,
    Blinker plenty røde varsellamper hos meg ihvertfall...når skjermene er koblet til samme kilde...mest sannsynligvis med PLENTY billige videoforsterkere mellom parabolen og de 30-40 tv'er de har utstilt

og begge skjermene skulle være kalibrert.
    Hjelper ikke om de er aldri så mye kalibrert om ikke grunninstillingene er gode...og DET er de ikke fra fabrikk ihvertfall

Sier ikke at det er en elendig skjerm av den grunn, men ville kanskje sett nermere på Panasonic TH-42PHW7.
    Panasonicen er vel den eneste andre skjermen (enn Pio 435HDE) jeg har sansen for...om man ser på billedkvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Som alpher sa i en tråd før her så er det viktig å få skjermen riktig kalibrert og innstilt før du får det beste ut av den.
    Det er nettopp her 99,9% av butikkene som selger Pionerr skjermer...OG sikkert en og annen av de som har kjøpt Pioneers skjermer har bomma også. Fabrikksinstillingene er FY-FY!

For å snu litt på flisa...så er det VELDIG enkelt å stille en Pio skjerm slik at den ser dårligere ut enn en hvilken som helst billig-plasma....'n thats a fact!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ikke nødvendigvis i forhold til andre plasmaskjermer, men i forhold til billedkvaliteten du kan få på en gammeldags billedskjerm så stiller alle plasmaskjermer fremdeles i katrgorien "keiserens nye klær".
    Nå må du ikke gjøre dette til enda en plasma vs projektør-greie da

Bruk øynene selv før du kjøper plasma. Se på vanlig materiale og ikke demomateriale eller tegnefilmer som ser bra ut overalt.
    Sant nok... Aller helst skulle man brukt samme dvd...på en dvd-spiller koblet via HDMi/DVi....og ikke minst så må skjermen være ordentlig satt opp....og det er de i 99,9" av tilfellene IKKE hos el-varehusene

Det mest avslørende for plasma er en live TV-kamp.
    True....derfor jeg liker Pioneer best

Se om hud ser ut som hud,
    Check...

om gress ser ut som gress og
    Chekc

om himmelen ser ut som himmel.
    Check

Eller blir alt seende ut som grøt?
    Check...ingen grøt her nei

Og beveger bildet segt naturlig eller bryter det opp og hakker?
    Check...om man har justert riktig

Jeg har sett siste generasjon Pioneer plasma 10-15 forskjellige steder med forskjellig materiale og for meg er i alle fall kjøp uaktuelt selv om prisen falt til godt under 10k.
    Som jeg her påpekt utallige ganger før...så godt som ingen av de "vanlige" forhandlerne setter opp Pioneer skjermen rett

36k er fremdeles mye penger for de fleste og det er antagelig snakk om minst 1k i måneden i skjermens levetid.
    Vel...noen av oss vil ha det beste Så....får andre folk kjøpe billig-utstyret

Det er i alle fall mye å betale for dårligere billedkvalitet enn det du antagelig har idag.
    Hadde en rimelig expensive Sony 29" CRT før Pio plasman kom i hus....og noe forskjell er det nok...sortnivå ikke minst Men...uansett hvordan du vrir og vender på det...så ble det en HELT ANNEN opplevelse å se film gitt...og det IKKE bare pga den økte størrelsen...men pga at oppløsninga på Pioskjermen fikk frem like mange og kanskje til og med FLERE detaljer utav fks LOTR:TTT-DVDn

En prosjektor har et helt annet bruksområde. Man må kontrollere lyset i rommet og man får viftestøy. Prosjektor til Dagsrevyen er altså ikke å anbefale, men for film vil den lett slå plasma både på kvalitet, pris og billedstørrelse.
    Projektør er ikke for alle

Det er også en sannhet med modifikasjoner at man får et større bilde med plasma. Plasma blir som oftest hengt rett på vegg bak der for TV-apparatet stod før. Om man går fra 3 m avstand til en 32" til 4m avstand til en 43" plasma vil bildet faktisk se litt mindre ut fra godstolen.
    LOL
    :lol:

Det var ikke meningen å starte en religionskrig, men jeg synes det i "fagbladene" og også her på forumet er altfor mye ukritisk omtale av plasma som kan gi inntrykk av at plasma idag er et billig/godt kjøp. Jeg mener det fremdeles er et godt stykke igjen.
    Yepp...ingen tvil om at du det er din mening her nei

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett en 30-40 timer på HD1 (1080) med PDP505HDE og det er et veldig bra bilde. Detaljene er bare helt vanvittige. Har sett på alt ifra konserter til dokumentarer, klarer ikke rive meg vekk fra skjermen. Ikke fordi det er interessant, men fordi bildet er så bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Nå har jeg sett en 30-40 timer på HD1 (1080) med PDP505HDE og det er et veldig bra bilde. Detaljene er bare helt vanvittige. Har sett på alt ifra konserter til dokumentarer, klarer ikke rive meg vekk fra skjermen. Ikke fordi det er interessant, men fordi bildet er så bra.
    Hihi...tøft! Har sjøl testa en og annen WMV-HD-snutt...og funnet det meget interesant..men jeg har forstått det slik at "ordentlig" HD (mao ikke HD-WMV/HD-DIVX) skal være laaaaanggt bedre enn dette også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlihet. Om du forventer noen seriøse svar bør du kanskje lære deg skikkelig bruk av sitering, alpher.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk øynene selv før du kjøper plasma. Se på vanlig materiale og ikke demomateriale eller tegnefilmer som ser bra ut overalt. Det mest avslørende for plasma er en live TV-kamp. Se om hud ser ut som hud, om gress ser ut som gress og om himmelen ser ut som himmel. Eller blir alt seende ut som grøt? Og beveger bildet segt naturlig eller bryter det opp og hakker?

Jeg har nettopp sittet og sett Charlton - Man. Utd på en kanal som heter TPS Star fra parabol og kan med hånden på hjertet si at Pioneeren klarer dette vel så bra/på høyde med en 36" CRT (jeg kan ikke se noen store forskjeller). Noen kanaler som f.eks. Viasat Sport og Kanal Digital kan ha forferdelige overføringer på enkelte fotballkamper, og at Pioneeren skal lage gull ut av gråstein er vel litt for mye og forlange for disse sendingene ser også elendige ut på en 36" CRT.

Det er mange instillingsmuligheter på Pioneeren og hvis du f.eks. har sett en fotballkamp med Pure Cinema satt til Advanced(noe jeg vil tro de fleste, hvis ikke alle, utstillingsmodeller er satt til), ja da vil du få en forferdelig opplevelse med hakking osv. Er derimot skjermen riktig innstilt etter materialet du ser på tør jeg påstå at den hadde vært fullt på høyde med en CRT på samme størrelse...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Herlihet. Om du forventer noen seriøse svar bør du kanskje lære deg skikkelig bruk av sitering, alpher.
    Hva er så "skikkelig bruk av sitering" i din bok da gutten min?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett en god gammeldags billedskjerm på 43 eller 50"? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Hva er så "skikkelig bruk av sitering"
    Tja. Fjern et par tusen linjeskift samt smilefjes så er du på god vei. Men det viktigste er likevel å fjerne unødvendig sitering. Tror jeg brukte opp hele skrollehjulet på musen min av å lese innlegget ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips for butikkbesøket...

Til dere som tror dere vet hva en Pioneer kan yte etter å ha vært i "15 butikker":

Be om å få låne fjernkontrollen, og skru av samtlige "forbedringer" under "Picture" -> "Pro Adjust" i menyen. Hvis du i tillegg drar av litt skarphet og setter ned fargeintensiteten noen hakk, vil du oppleve en HELT annen TV.

Som Alpher påpeker er Pio nesten aldri justert på denne måten i butikken. Dette har flere årsaker. Den viktisgtste er uvitenhet (spesielt siden Pioneer selv, uvisst av hvilken grunn, skryter voldsomt av disse "forbedringene"). En annen ting er at butikken har bedre avanse på andre produkter og derfor bevisst unnlater å stille inn det de ikke vil selge. Som flere har opplevd, har Expert f.eks. et voldsomt behov for å selge Hitatchi for tiden...

Hvis du virkelig vil sette fyr i ræv... kan du f.eks. koble til en PC og kjøre demoklippene fra http://www.divico.com/. Fri og bevare meg vel for en kvalitet! Selv har jeg koblet PCen til med HDMI (som Pio selv sier ikke funker), men det fungerer som en kule, og gir aldeles nydelig bildekvalitet. Har et Nvidia-basert grafikkort, og siste drivere har aldeles ypperlig HDTV-støtte med mange justeringsmuligheter.

Jeg har selv hatt PDP-435HDE noen måneder, og det eneste jeg har å påpeke i mitt oppsett når det gjelder TV-sendinger (parabol, Force 536s-CV-tuner) er litt graderingsproblemer i ansikter i mørke scener i noen sendinger og i enkelte vanskelige overganger i himmelhvelvinger osv. Dette kan imidlertid like gjerne skyldes MPEG-komprimering/spare båndbredde på satelitten. Ikke vet jeg. Sortnivået er ikke noe issue som jeg plages med i hverdagen, og TVen hakker ikke i det hele tatt (under forutsetning av ovennevnte justeringer).

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er greit å bruke noen av Pro Adjust innstillingene jeg, men man må bruke de eller slå de av etter hva man ser på(DVD, satelitt, Fotballkamper, vanlig tv-sendinger osv)... F.eks har jeg DNR på low ved de fleste TV-sendinger(satelitt) da dette etter mitt syn fjerner vesentlig støy i bildet samtidig som det ikke går ut over detaljene i bildet.
    Adv. Pure Cinema(75Hz) og Standard Pure Cinema(100Hz) bruker jeg også ofte, men som sagt det kommer an på hva som vises og sendes til skjermen... Har også stilt fargetemperaturen selv etter min smak på min skjerm og selv om dette tok litt tid synes jeg det var vel verdt den tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    Synes det er greit å bruke noen av Pro Adjust innstillingene jeg, men man må bruke de eller slå de av etter hva man ser på(DVD, satelitt, Fotballkamper, vanlig tv-sendinger osv)...
    Jeg er ikke uenig med deg i dette. Hvis du har et svært bevisst forhold til bruken av disse virkemidlene, forstår hva de gjør og hvor de passer, kan de sikkert i en del tilfeller forbedre bildet. Poenget mitt er at de også kan ødelegge bildet totalt, spesielt når TVen mottar et signal som ikke egner seg. Da oppstår alle problemene som ekspertene her i forumet påpeker (hakking, etterslep, bildestøy osv.). Fabrikkinnstillingen på denne TVen er at alt er skrudd på, i tillegg til alt for høy fargemetning og skarphet. Hvis man løper rundt og sammenligner TVer på denne måten, blir det lett litt tullete å trekke den endelige konklusjonen om Pioneers bildekvalitet.

Hvis jeg har forstått Alpher riktig, er dette også hans poeng. Både han og jeg har nok blitt mildest talt overrasket over hvor vanvittig mye bedre bildet blir med litt justeringer....

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @RulleRask.
    Ja, da er vi enige :wink: .

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det jeg har solgt min projektor, og nå trolig er ferdig med å vurdere kjøp av plasma (har ikke sett den nye Panasonicen enda), så er jeg enig Pioneer er fortsatt kongen, og jeg tror nok jeg ender opp med denne. Nå er det bare å finne en butikk med en god pris før jeg kjøper.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •