Panasonic TH42PA50 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk se Panasonics 42" PA50 og PV500 stilt opp ved siden av hverandre med HDsignal fra HD1 kanalen igår.

Var ikke mye forskjell på bildekvalitet spør du meg.
    SÅ forskjellen når jeg gikk veldig nærme da.

Dersom forskjellen ikke er større på SD skjermer og HD skjermer kan jeg ikke forstå hva som kan forsvare prisforskjellen på 10k på disse to skjermene.

Misforstå meg rett....... Det var Knallbra bilde på PV500 skjermen, men det var også knallbra bilde på Pa50 skjermen også.

Er det andre ting som gjør HD skjermen verdt de ekstra pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også og kikket på disse to skjemermene hos Lefdal i går. De hang ved siden av hverandre og det ble vist en eller annen demo med godt signal (husker ikke hva det var). Her ble det vist bilder med store kontraster, små detaljer, fotballkamper, actionscener fra idrett etc. Jeg klarte ikke på ca 1,5m avstand å se noen forskjell mellom de to skjermene. Vet at den finnes der, men hva er poenget å betale 10.000 ekstra når man ikke klarer å se noen forksjell med det blotte øye.

Forøvrig hang det en Pioner der også med samme input. Den hang et par meter unna men konklusjoene blir den samme. Jeg klarte heller ikke å se at den skulle være noe bedre på bilde enn Panasonicene.

Konklusjon: Jeg kommer til å kjøpe PA50.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Som nevnt ved en rekke anledninger; kildematerialet er den største svakheten i dagens bildekjede, mens oppløsning selvsagt er bra og viktig, men på ingen måte avgjørende for bildeopplevelsen gitt passende sitteavstand! Faktorer som kontrast, oppdateringsfrekvens og fargehåndtering er etter min mening langt viktigere hos dagens utvalg skjermer. HDMI er imidlertid noe jeg ville foretrukket, gitt at DHCP om ikke så alt for lenge kan bli et problem ved 720p-kjøring fra f.eks. XBOX/PS3... Uansett er heller ikke HDMI "make or break", men etter ming mening mer vesentlig enn oppløsningen!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gitt at DHCP om ikke så alt for lenge kan bli et problem ved 720p-kjøring fra f.eks. XBOX/PS3
    Vil den da få automatisk IP adresse da eller :lol: ?

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg sitter på forumet å leser, tenker jeg at jeg bare MÅ ha PV500 eller en annen høyoppløst skjerm. Når jeg så kommer i butikken og ser hvor bra PA50 er, tenker jeg heller hva skal jeg med HD, dette er jo sinnsykt bra bilde!?

HD kommer ikke på noen år ennå, og om noen år kan jeg heller kjøpe en høyoppløst til stuen og flytte PA50 inn på soverommet eller noe..

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor unna alt av demo-muligheter, må derfor stole litt for mye på tester & forumer som dette.

Har bare sett HD på en 50", men den har jo 1366*768, så det blir jo litt mer enn 42PV500,. Det var utrolig bra! (Vel, har sett HD på min 24" Dell monitor også, det var også meget bra )

Men 37/42PV500 har tross alt 92% flere pixler enn PA50, mener dere at det knapt er synelig forskjell?

Tror jeg går for PV500 uansett, HDMI & PC inngang er ønskelig + finere finish etter det jeg forstår.
    Snuste litt på 50PV500, men det blir for liten avstand når det vises SD signaler. Satser heller på 50" om "noen" år når HD er tilgjengelig i stor skala.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med xbox360 og ps3 på 42PA50? (Tenker på at den kun har komponent ingang som støtter 720p/1080i)
    Vil xbox360/ps3 ha komponent utgang? Hvis ikke, hvordan skal man da oppnå 720p/1080i med xbox360/ps3 på denne skjermen.?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA 50 støtter 720p via komponent!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men støtter ps3 og xbox360 komponent, eller får de kun dvi/hdmi?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange maskiner tror du de får solgt hvis de bare har hdmi/dvi.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    De vil garantert støtte komponent, spørsmålet er om de fjerner muligheten for 720p... Det skal du ikke være for sikker på at de gjør, det er i så fall et veldig hinder for mange med 720p-støttede TVer og projektorer... Microsoft er veldig opptatt av bred markedsstøtte denne gangen, og da er slike sære sperrer veldig farlig.

Tiden vil vise med andre ord, men for å være sikker må en selvsagt kjøpe en skjerm med DHCP-støtted DVI/HDMI-inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA50 støtter vel 1080i også, så om de enten støtter 720p eller 1080i så er man vel trygg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nekter å tro de kommer til å kjøre DHCP ut ved spilling.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •