Panasonic TH42PA50 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    enig der..lite HD....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt før(og det er mulig jeg høres dum ut for de som har sett mye HD; det har nemlig ikke jeg, bortsett fra sporadisk i butikker); jeg tror 'folk flest' vil ha problemer med å skjønne hvorfor man skal betale så mye mer for HD når man på en god SD skjerm kan se porer og eventuelle skjeggstubber i huden samt individuelle hårstrå som måtte stikke ut av håret på folk - generellt god skarphet og detaljer. Jeg lurer selv. Greit for å kunne koble PCen på men... Men dette blir vel for en separat diskusjon.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. HD-hysteriet er bare en salgsgimmik. Men det er jo positivt også, for ettersom produsentene lager flere og bedre HD-skjermer ramler de raskere i pris, noe som igjen fører til at SD-skjermene som er "dårligere" vil bli presset ENDA lavere i pris.. Det kommer forbrukerne til gode!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å koble til pc til denne skjermen.
    Mener å husek å ha lest et sted at den ikke har pc inngang, men det går vel an å koble til pc via en annen inngang?? Eller er jeg helt på jordet her nå ?? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan jo bruke s-video...kompositt o.l
    Jeg har denne koblet opp mot onkyo recieveren min som oppkonverterer til komponent. Bruker da s-video inn til recieveren fra laptop hvis jeg trenger noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne TVen grei å henge på vegg, eller har den sånn "svai" i bunnen som PA30 også har? Blir litt avstand mellom tv og vegg, eller går det greit? Så akkurat en PA30 og så ut som den ikke ville bli så pen hengende på en vegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen svai på denne. Den er nå som "alle andre" plasmaer med flat bak...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allikevel synes jeg det er kronglete å ha skjermen hengende på veggen nesten uansett hvordan type man kjøper. Tenker da på tilkoblinger, det er omtrent umulig å koble noe til/fra etter man har fått den opp på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, som du ser tidligere her, så er alt hos meg koblet til reciever...hvis man planlegger litt, så kan denne settes slik at det er lett å få den inn og ut av rack/skap...og koble til nye kilder der...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok det. Nå er det derimot ikke alle som har receiver, spesielt ikke med HDMI-switching.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nok

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke HDMI noe tema med DENNE skjermen, men sånn på generell basis..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe en PA50E selv, og lurer derfor på ett par ting som jeg tror dere kan hjelpe meg med. I og med at denne tvn kun har komponent ingang som støtter 720p/1080i, så lurer jeg på åssen parabol utstyr jeg trenger for å koble opp tunern direkte i komponent ingangen på tv`n. Vil helst slippe unna omkoblingsbokser og slikt.(Mister vel bra med signal på det) Finnes det tunere med egne komponent utganger? Eller sender de hdtv signal ut på scart kontakten og slik at man kan bruke en scart-komponent kabel. Grunnen til at jeg spør er at jeg ser andre plasma skjermer har dvi og hdmi inganger. Er derfor litt redd for å komme hjem med utstyr som kun støtter hdmi/dvi inganger og ikke komponent, og få koblet opp en parabol tuner til komponent ingangen uten at jeg taper signal på hdtv sendingene. Fint om noen har noe insikt i dette og kunne tenke seg å delt det med en newbie som meg selv :shock:

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tuneren som finnes i da gog tar inn Euro1080 og HD1 sender ut i DVI, component, scart og VGA. Via scart får du da kun "vanlig signal". Snakker vi om dagens CD og VIA tunere bruker du scart som er det optimale for disse tunerene.

Denne Tvèn med componet og sending fra HD1 var jævlig bra for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tunern har egen komponent utgang, det var godt å høre

Også godt å høre at kvaliteten ble bra. Tenkte jeg skulle koble opp xboxn via komponent også, men vetke om det blir best å kjøre rgb/scart fra xboxn og komponent fra parabol tunern. Eller om det blir best å bruke en slags boks eller kobling som gjør at jeg kan ha begge delere koblet til komponent ingangen. Noen tips? Tusen takk for svaret foresten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det er mye på gang, så finner du ingen tunere med HDMI/DVI utgang for øyeblikket. Den eneste tuneren med komponent(1080i) er denne Qality tuneren som de bruker i butikkene som viser HD-bilder.
    Kjøper du deg en "omkoblingsboks" så er ikke problemet signal foringelse. Heller motsatt, men så koster sånt(dvdo) flesk.
    Gjennom Scart utgangen vil du ikke få HD bilde, men et veldig bra PAL bilde.
    Problemet kommer om noen år når de bestemmer seg for kopibeskytte alt som sendes. Da er det bare HDMI/DVI som gjelder, og du vil ikke få bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda. Det var jo ikke så oppmuntrende. Så du mener at man kan kaste denne tv`n hvis de begyner å kryptere sendingene? Er jo litt bedritent at man kun kan bruke den til dvd og xbox og ikke hdtv sendinger hvis dette er tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Så tunern har egen komponent utgang, det var godt å høre

Også godt å høre at kvaliteten ble bra. Tenkte jeg skulle koble opp xboxn via komponent også, men vetke om det blir best å kjøre rgb/scart fra xboxn og komponent fra parabol tunern. Eller om det blir best å bruke en slags boks eller kobling som gjør at jeg kan ha begge delere koblet til komponent ingangen. Noen tips? Tusen takk for svaret foresten
    Dette kalles en hjemmekino reciver!

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aubi
    Problemet kommer om noen år når de bestemmer seg for kopibeskytte alt som sendes. Da er det bare HDMI/DVI som gjelder, og du vil ikke få bilde.
    Det vil nok alltid være mulig å sende signalet via analog utgang, ihvertfall på norske komersielle kanaler. Noe annet kan være med betalingstjenester. NRK kan ikke begynne å sende kryptert om 3 år får så å kreve at alle kjøper seg en TV som her digital inngang. Krypteringen er vel først og fremst myntet mot film verdenen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, gratulerer med nytt TV, men vær vennlig ta priser og forhandlere under korrekt fora!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •