Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 34 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk)

Viewpia lcd skjermer er i salg her i Norge til utrolig lave priser og med tilsynelatende svært gode spesifikasjoner. Er det noen som har erfaring med disse skjermene eller vet om noen tester?

Produsentens hjemmeside: http://www.indtek.co.kr/eng/product1_7.php

Specs på 32 tommeren:

HDMI (High Definition - HD TV forberedt)
    Widescreen (16:9 format)
    Tekst-tv (1000s minne)
    Oppløsning: 1366x768
    Lysstyrke: 600 cd/m2
    Kontrast: 1200:1
    Responstid: 8 ms. (lav responstid gir best bilde)
    Synsvinkel: H178/V178
    Tilkoblinger: 2xSCART, S-Video, DVI
    Øvrige tilkob: D-Sub/PC Audio in, Comp. DVD, RS-232C
    Bilde i Bilde
    3D kamfilter
    2 x 10 Watt stereo høyttalere (innebygget)
    Engelsk bruksanvisning og skandinavisk menu
    Inkludert tilbehør: Bordsokkel,Strømkabel
    [/url]

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du finner noen som har en slik skjerm i dag. Det kan være at den også selges under andre navn, men har ikke funnet noen enda.

Har selv bestilt en 32" og vil legge ut erfaringer så snart jeg har fått den (de sier en gang etter 10.5).

Etter det jeg kan se, så gir denne skjermen klart mest for pengene i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en forespørsel på 37" varianten vedr. mer specs. De henviste til nevnte web side, men poengterte at den skjermen de fikk inn hadde bedre specs ettersom det var nyere modell med et Philips/LG panel.

Har prøvd å finne info på nettet, men ser ikke ut til å være spesielt utbredt merke.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er disse displayene fra LG-Philips som leveres (32" og 37")

http://www.lgphilips-lcd.com/homeCon...prd100_j_e.jsp

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo ikke spesielt mye mer info å oppdrive der.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke annet enn at det spekken stemmer med det som elprice oppgir og at det dermed virker som om det sitter en LG-Philips skjerm i Viewpia tv-ene. For min del er det godt nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig blir man litt tryggere på kjøpet når man vet at det er et LG Philips panel, men er det andre ting som påvirker kvaliteten ?

Noen snarveier må de jo ta for å holde prisen nede, selv om selve spec'en ser veldig bra ut.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Kan nok ikke vente at resten av tv-en holder høy kvalitet til den prisen. Fjernkontrollen er f.eks. sikkert ikke av de beste.

Men likevel virker prisen veldig bra i forhold til spekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å punge ut 15K for noe man ikke har sett, fordelen er at man har angrefrist. Ifølge elprice kan man ikke ha tatt i bruk produktet hvis man skal bruke angrefrist, men det er vel lovstridig ? Man må jo kunne teste produktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du leverer tilbake produktet i original emballasje (og den ikke er skadet) og det ikke kan påvises forringelse/skade på produktet, er angretten 14 dager ved fjernsalg annet telefonsalg. Det vil f.eks. si over Internett. Elprice kan derfor ikke påberope seg at kun brutt original-emballasje er nok for at angreretten forsvinner. Brutt emballasje gjelder kun lyd- bildeopptak (CD/DVD) og datamaskinprogrammer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt i lovdata, og kan bekrefte det du skriver ja.

Men det er ikke uvanlig at nettbutikker tolker loven litt til sin fordel. Har sett den med at gjenstanden ikke kan være tatt i bruk også hos andre nettbutikker, og ble derfor litt usikker. De sparer seg kanskje for at noen ikke gidder å "angre" når de leser web butikken sin "tolkning" av loven.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forstå at små nettbutikker vil prøve å unngå lovbestemmelsene i angrefristloven på dette punktet, da det fort kan bli dyrt dersom det blir misbrukt... Men loven er ganske klar på dettet punktet, og dersom du sjekker sidene til forbrukerombudet, så ser du også dette temaet diskutert. Dersom du ikke har mulighet til å teste et produkt du har kjøpt er denne loven null verdt. Generelt ville jeg nok selv vært ganske skeptisk til å kjøpe et såpass dyrt produkt uten å ha sett kvaliteten på forhånd. Kanskje det er så dårlig at det er derfor de sier at produktet ikke kommer under angrefristloven :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. angrerettloven er ufravikelig
    2. det står ikkenoe i loven om at varen ikke kan tas i bruk, eneste unntak fra loven er som følger
    -----
    a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side
    b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
    c) varer som raskt forringes fysisk.

Loven gjelder heller ikke for musikk/video/programvare dersom varen er forseglet og merket slik at man forstår at angrerett bortfaller når man bryter forseglingen.
    -----

Nettbutikker kan derfor ikke lage sin egen variant av angrefristloven, eller ha vilkår som er dårligere for forbruker en det som er nevnt i loven. De kan heller ikke velge hvilke produkter som kommer under angrefristloven.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har DVI, men støtter den HDCP?

DVI uten HDCP er langt mindre interessant...

Ellers virker de ganske like Diboss. Søk på forumet så kan du lese om problemene med de skjermene...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser på de koreanske sidene så har den HDMI kontakt med HDCP i spesifikasjon som står ved siden av skjermen, men dette er jo en "gammel" modell. Hvis man ser på spesifikasjon under så står det at den har DVI kontakt !?!

Elprice henviser jo til spesifikasjon på koreanske sidene, men at det er nyere panel, så da må man jo gå utifra at den har HDCP.

Det står jo også at den har DVB-T, det er vel ikke så vanlig ??

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt treg, men jeg kan ikke se at Eprice viser til de koreanske sidene og jeg kan heller ikke se noe om HDCP på de koreanske sidene.

Om denne er lik Diboss så vil man antagelig få problemer med å vise signal som ikke er skalert til 1366x786.

Jeg har også liten tro på at det finnes to helt forskjellige Viewpia LC-32IE21, en med 550:1 og en med 1200:1 i kontrast. Med en så stor oppgradering ville de nok kostet på seg et nytt modellnummer. Jeg tipper at det heller er den nye "dynamiske kontrasten" det er snakk om.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henvisning til de koreanske sidene har jeg og flere fått pr mail, hvis du ser i spesifikasjon som står ved siden av skjermen der så står det hdcp, men ikke i spesifikasjon under.

Jeg anntar at de modellene som elprice får inn er nyere utgaver med nyere panel (LG/Philips) men at spesifikasjon på tilkoblinger ellers er ganske lik.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia LCD 37

Fått beskjed fra Elprice på at Viewpia LCD 37 har: DVB-T, HDMI og DVI med HDCP.
    ------------------------------------------------------------------------
    til robertaas:
    Fått beskjed på at kontrasten er ikke den nye "dynamiske kontrasten" men kontast egenskapene på selve panelet..
    email fra Elprice:
    Sjekk: http://www.indtek.co.kr/
    Ang. oppløsning:
    Vi får levert disse med et bedre panel (LG/Philips)
    På sidene står oppløsning oppgitt lavere (fordi det er med en rimligere panel)
    Husk - Du kan velge Engelsk språk på førstesiden..

Lykke til...
    email fra Elprice:
    Vi har ikke kjøpt andre modeller enn det vi har for salg i nettbutikken våres... (partikjøp)
    Kanskje tar vi noen andre modeller - neste gang??
    Det er mye bra å velge i markedet.. (her går det på pris - vi vil ha mest mulig for pengene)

Det mener vi at vi har fått på de modellene vi har tatt inn...

Har kjempetro på denne, har selv bestilt meg en Viewpia 37" LCD TV til "gammel pris" dvs. 14.990,- (leveringsdato 10.05.2005)

Ny pris er 15.995,- (leveringsdato 20.05.2005)

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt 32". Når jeg i utgangspunktet hadde tenkt å svi av 30K på en LCD-tv var terskelen veldig lav for å bruke 10K i denne omgang på en TV som virker helt grei - og så vente et års tid til teknologien blir enda bedre før jeg så kjøper en ny 37".

Kanskje ender jeg opp med at summen totalt sett likevel blir under 30K og jeg da står igjen med en ny 37" og en billig, men helt grei 32"...

Fikk opplyst fra Elprice at de hadde kjøpt inn 42 stk, og at de hadde solgt ca. 25 til nå (i går).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Viewpia LCD 37

Sitat Opprinnelig postet av Modrica
    Har kjempetro på denne, har selv bestilt meg en Viewpia 37" LCD TV til "gammel pris" dvs. 14.990,- (leveringsdato 10.05.2005)

Ny pris er 15.995,- (leveringsdato 20.05.2005)
    Jeg sendte en forespørsel ang. pris pga uoverenstemmelser på elprice sin hjemmeside og reklame jeg har sett, og fikk svar i går hvor de sa at prisen er 14995kr for 37", og at prisen på hjemmesiden var feil. Men jeg måtte referere til reklamen for å være sikker på å få den til den laveste prisen .... :shock:

Har forøvrig lyst til å teste denne skjermen selv...

Side 1 av 34 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •