Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 34 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil bare rose elprice for å komme på banen når det gjelder informasjon om produktene sine, og kanskje minske litt av forvirringen der ute (til tross for de har noe av skylden i forvirringen selv).

Når det er sagt, så håper jeg flere poster sine brukererfaringer med viewpia-tv'ene så snart de testet dem.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elprice
    Ang HDMI støtte:
    Alle Viewpia som Elprice selger har HDMI støtte. Apparatene leveres med en HDMI-kabel som pulgges inn I DVI tilkoblingen på Tven. Noen synes det er pussig, men forklaringen er som følger:Når man kobler til den medfølgende HDMI-kabelen til DVI puggen på TV'en, vil elektronikken i TVen sjekke om det er et DVI eller et HDMI signal som mottas. Ved bruk av HDMI kabelen har m.a.o. DVI socket'en på TVen ikke noe med DVI å gjøre lengre, men brukes til overføring av HDMI signal fra din DVD til Viewpia fjernsynet. (HDMI signalet blir selvsagt ikke konvertert til DVI protokoll/format)
    Betyr dette at DVI porten også kan ta imot lyd? Trodde det var slik at HDMI signalet også overfører lyd, mens DVI må ha egen lyd-kabel? Eller tar jeg feil her??

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Ang HDMI støtte:
    Alle Viewpia som Elprice selger har HDMI støtte. Apparatene leveres med en HDMI-kabel som pulgges inn I DVI tilkoblingen på Tven. Noen synes det er pussig, men forklaringen er som følger:Når man kobler til den medfølgende HDMI-kabelen til DVI puggen på TV'en, vil elektronikken i TVen sjekke om det er et DVI eller et HDMI signal som mottas. Ved bruk av HDMI kabelen har m.a.o. DVI socket'en på TVen ikke noe med DVI å gjøre lengre, men brukes til overføring av HDMI signal fra din DVD til Viewpia fjernsynet. (HDMI signalet blir selvsagt ikke konvertert til DVI protokoll/format)
    Betyr dette at DVI porten også kan ta imot lyd? Trodde det var slik at HDMI signalet også overfører lyd, mens DVI må ha egen lyd-kabel? Eller tar jeg feil her??
    Tror ikke du leste godt nok, det er en HDMI-port, men bruker samme kontakt som DVI. Dermed sendes så vidt jeg skjønte både lyd og bilde.

Eller så var det kanskje jeg som ikke leste godt nok :?

Roy

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI kontakter har ikke mulighet for overføring av lyd. Men er ellers kompatible med hverandre når det gjelder bilde.

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forsto det, er Viewpia sin "DVI-kontakt" laget slik at den overfører lyd også. Det er ikke en DVI-kontakt i den forstand, da elektronikken i Viewpia'en bruker den som DVI-kontakt når den får DVI-signaler, og som HDMI-interface når den mottar HDMI-signaler gjennom den medfølgende HDMI-DVI-kabelen.

-R

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVI socket'en på TVen ikke noe med DVI å gjøre lengre, men brukes til overføring av HDMI signal fra din DVD til Viewpia fjernsynet
    Slik jeg leste dette fra Elprice, så er det hdmi-signal som overføres, dvs. både lyd og bilde. Poenget er vel hva slags signaler som sendes via socketen og hvilke signaler som kommer ut på andre siden. Dersom det er hdmi, dvs. lyd og bilde på begge sider av kontakten, så spiller det liten rolle om den ser ut som en dvi-kontakt eller hdmi...

eller...

Roy

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercule
    Slik jeg forsto det, er Viewpia sin "DVI-kontakt" laget slik at den overfører lyd også. Det er ikke en DVI-kontakt i den forstand, da elektronikken i Viewpia'en bruker den som DVI-kontakt når den får DVI-signaler, og som HDMI-interface når den mottar HDMI-signaler gjennom den medfølgende HDMI-DVI-kabelen.

-R
    du kom før meg, og forklarte det i tillegg mye bedre enn det jeg fikk trøkt ut

Roy

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er færre pinner på en DVI kontakt enn en HDMI kontakt. Så har vel antatt at de ekstra pinenne blir brukt til lyd. Men jeg er overhodet ingen ekspert på området :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    royervin har rett.

HDMI signalet sendes via pinnene i den tilkoblingen som er merket DVI - den overfører da BÅDE lyd og bilde på pinnene som finnes i pluggen. At det er færre pinner i DVI enn HDMI betyr vel at det er endel ubrukte pinner i HDMI standard-pluggen.

Mvh

Elprice

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt. Er det Elprice selv som har registrert seg som bruker her inne? DET er kundeservice det. Setter pris på slike ting (hvis det er tilfelle)

Men nå må jeg på jobb.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AvIOn
    Morsomt. Er det Elprice selv som har registrert seg som bruker her inne? DET er kundeservice det. Setter pris på slike ting (hvis det er tilfelle)

Men nå må jeg på jobb.
    Det er ikke akkurat negativt, nei. (med mindre de prøver å lure oss opp i stry, da )

Roy

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor er pluggen merket DVI når det er en HDMI plugg?? Det er jo helt meningsløst...

Eneste forskjell på DVI og HDMI er jo nettopp at HDMI leverer lyd også...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er merket DVI fordi du kan koble en DVI kabel til dem og sende et DVI signal via den.

Det er en added feature at man OGSÅ kan få et HDMI signal gjennom den samme pluggen

Mvh

Elprice

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt, HDMI er jo bakoverkompatibel med DVI - men skjønner jo at man må skrive DVI der så folk skal skjønne at det går ann å koble til bare dette også..

Beste hadde kanskje vært å skrive: HDMI/DVI

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville vært litt upresist å skrive HDMI på kontakten - fordi HDMI standarden også definerer hvordan kontakten skal se ut (og den er ikke lik DVI kontakten), og det krever en adapter eller en kabel i tillegg (medfølger TVene fra Viewpia) før den kan kalles HDMI - men av diskusjonen her kan vi helt klart konstatere at det skaper rom for mye forvirring at det bare står DVI på kontakten.

Mvh

Elprice

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville vært litt upresist å skrive HDMI...
    Hei Elprice, har du sett innleggene om 1:1 pixelmapping her? Er det oppnåelig med den nye 32"? Enten via DVI eller VGA fra en PC.

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tror nok ikke at de vil svare på din personlige ordre per forum altså... men nice try :O :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    hehe, tror nok ikke at de vil svare på din personlige ordre per forum altså... men nice try :O :lol:
    Bestillte på søndag men har ikke fått sendingsbekreftelse ennå, leveringstid var 3-5 dager når jeg bestillte. Tror muligens de har fått mye å gjøre med å levere denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pamundse
    Bestillte på søndag men har ikke fått sendingsbekreftelse ennå, leveringstid var 3-5 dager når jeg bestillte. Tror muligens de har fått mye å gjøre med å levere denne modellen.
    Bestillte forrige uke fikk to forskjellige sendingsnumre igår ettermiddag, men ingen av dem virker ved oppslag hos NorCargo.

Får vel være litt tålmodig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bestillte også søndag, fått sendingsnr, men funker ikke her heller.
    Kanskje nor-cargo har et problem??

Side 7 av 34 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •