Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 34 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt for mye prat om elprice, angrerett osv... vi vil høre mer om skjermen. Erfaringer... synspunker.....

For å avslutte saken om angrerett (evt. ta det i en annen tråd):
    Følgende punkter gjør at angrerett bortfaller:

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side
    b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
    c) varer som raskt forringes fysisk.

Min tolkning er at det å ta TV'n ut av esken, og prøve den ikke kommer i konflikt med disse punktene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kemil
    Akseln , er du fortsatt happy med viewpia skjermen ??? :roll:
    Ja helt klart - og liker den bare bedre og bedre Bildet kan konkurrere med hvilken som helst av andre lcd-tv-er på markedet, bortsett fra kanskje Philips 9986.

Bruker den stort sett til å se vanlig tv i stua og til dette formålet fungerer skjermen

Ingen planer om å returnere den.....

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan er Viewpia 37 i forhold til f.eks. Philips 37PF9946?

Fant sistnevnte til under 10k på finn.

Roy

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 9946 støtter nok bare opp til 480p.. Så den store forskjellen ligger nok der ja.

Viewpia - 720p
    Philips 9946 - 480p

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    37PF9946 er en plasma mens den andre er en LCD.

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    37PF9946 er en plasma mens den andre er en LCD.
    Vet det, men for meg som er helt grønn på området, og som kommer til eventuelt å bruke skjermen mest til TV-titting, med noe dvd-film til, så aner jeg ikke om jeg bør gå for f.eks. en Viewpia 37, en QPV 32/37 LCD, eller plasma...

Vil helst ikke bruke mer enn 15k på ny skjerm.

Roy

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter ennå på flere og mere utfyllende brukererfaringer fra både 32" og 37"...

Lurer litt på om jeg skal ha 32" eller 37" selv... er jo ganske stor forskjell på bildestørrelsen da. Er litt vanskelig da man får 32" for under 10 lapper (+ frakta), og 37" 16000 lapper fra elprice...

Hvordan er det å kjøre f.eks xbox på slike tver? Nedskalerer den xboxsignalet OPP, eller blir oppløsninga satt NED? jeg skjønner ikke det der helt jeg.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AvIOn

Hvordan er det å kjøre f.eks xbox på slike tver? Nedskalerer den xboxsignalet OPP, eller blir oppløsninga satt NED? jeg skjønner ikke det der helt jeg.
    Den nedskalerer i hvert fall ikke opp...
    Enten skalerer den signalet opp. Ellers så skalerer den signalet ned. Dette er avhengig av om signalet har høyere eller lavere oppløsning enn den fysiske oppløsningen på skjermen. Fra xbox vil standard 576i (evt. p) skaleres opp for å fylle skjermen. Det finnes vel en HD pakke til xbox? Hvis denne gir 720p skaleres også dette signalet opp. Hvis den derimot gir 1080i skaleres signalet ned.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-pakken til xbox fungerer bare hvis du har en xbox som sender NTSC signal. De xbox'ene som blir solgt her til lands er innstilt til bare å sende PAL signal.
    Men det er fullt mulig å bytte signalet på en xbox fra PAL til NTSC; dette vil gi støtte for 480p i de fleste spill hvis man har HD-pakken. Bare noen få spill har støtte for 720p og enda færre 1080i.

For å bytte signalet: How to Enable High Definition on your Unmodded Xbox (PAL)
    (se http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=262740 for informasjon om hvordan man kan bruke en vanlig usbstick istedet for en egen mega-x-key eller action replay stick.)

For bilder av de forskjellige skjermoppløsningene, se: http://www.users.bigpond.net.au/paulgun/xbox/video/

PS! Jeg vet ikke om dette er brudd på lisensavtalen med Microsoft, eller om det faktisk er ulovlig å gjøre. Men det virker rart om det skulle være ulovlig, siden hd allerede er tilgjengelig for amerikanske brukere av xbox.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til dere som har litt peil...
    Jeg har lest litt specs på både Viewpia 37, QPVision QPV37 LCD-HD05, samt den urbillige QPVision QPV42SDL. (plasma)
    Og jeg ser at contrast er oppgitt til:
    1000:1 for Viewpia 37
    600:1 for QPVision QPV37 LCD-HD05
    3000:1 for QPVision QPV42SDL

Kan man stole på disse tallene? Betyr tre ganger så høy kontrast i favør plasma'en i praksis noe for bildekvaliteten?
    Ja jeg vet at Viewpia'en og Qpvision LCD'en har høyere oppløsning, men tre ganger så høy kontrast bør jo bety noe, eller?
    Synes å huske å ha sett et skrekkeksempel på hva dårlig kontrast kan gjøre med bildet et eller annet sted...?!? Et bilde av en nyhetsoppleser på NRK, der man ikke ser noen detaljer på jakken hans. Hele jakken er sort med null nyanser. Slik at du ser ikke kraven eller noe, alt er bare sort. Det så helt forferdelig ut.
    Jeg sier ikke at det er slik Viewpia tv'en er, men siden jeg ikke har sett den selv så håper jeg noen av dere som har kjøpt den kan dele deres erfaringer med kontrasten. Er 1000:1 mer en nok?

Jeg går å sikler etter litt større tv, min 32" crt er litt liten. (Jeg bruker projektor til film, så tv'en skal kun brukes til tv.)

Mvh C

Endring: Jeg fant det bildet jeg nevner over med dårlig kontrast, det var i en test av en Atec 42" LCD tv på Dinside.no: http://www.dinside.no/php/art.php?id=214143
    (Denne Atec tv'en har oppgit kontrast 400-1000:1, hva nå det betyr)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte elprice i dag. De hadde akkurat fått inn en stor forsyning skjermerm, så de skulle begynne å sende ut i morgen.
    Noen som har erfaring med kabler mellom pc og lcd skjerm?
    Skjermkortet mitt har 3 utganger, 1 vga, 1 s-video og 1 dvi. Burde jeg gå for dvi kabel? Hvor får man kjøpt en dvi kabel på rundt 10 meter billig??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kan du fortelle i hvilken butikk fikk du denne info?( det er jo klart Bergen, men hvor i Bergen) ??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt, håper denne sendes idag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er en nybegynner på tv fronten å vurderer sterkt 32 tommeren til viewsonic med mindre noen kan gi meg en grunn til ikke å kjøpe den. har lest debatten på dette forumet og alt i alt virker det som alle er fornøyd med skjermen.
    vil denne skjermen være bra for en som vil brukle den mest til fotballkamper og playstation spill? leste et sted at noen plasma skjermer var dårlige på fotballkamper og håper at dette ikke er tillfelle med lcd skjermer?er skjermen alt i alt en god deal?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mente viewpia32 tommer i forrige innlegg. ikke viewsonic

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test selv. Om du ikke er fornøyd kan du alltids sende tven tilbake på angreretten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1:1 Pixel mapping

Jeg venter på 32" fra Elprice nå, men er jo veldig spent på om den klarer 1:1 pixelmapping. Blir deppa om den ikke klarer det. Elprice linker forøvrig til en fil på produktisden for skjermen:
    http://admin.elprice.no/admin/ImageA...thumb_0002.gif

På bildet står det at den klarer 1366x768 i 60hz/49,020Khz. Kanskje verdt å prøve i powerstrip. Noen eiere av skjemen her som kan prøve dette kanskje? Ellers så gjør jo jeg det når jeg har fått skjermen.

Gleder meg! Projektoren blir vel glad nå for litt avlastning til tv-titting og lyse dager

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar fra Elprice:

Ang ulike spesifikasjoner:
    Det er kommet spørsmål om hvorfor spesifikasjonene til Elprice avviker fra det som finnes på indtek sine sider. Årsaken til dette er at spekken på www.indtek.co.kr er for TV med et panel (CMO) som Indtek leverer på det asiatiske markedet. Panelet som sitter i TV'ene som Elprice har på lager er siste generasjons LG.Philips, med betydelig bedre spesifikasjon enn CMO panelet.

En nettbutikk hevder at de venter på leveranser av Viewpia 32" med Kontrast: 550:1 og Lysstyrke: 500 cd/m2. Samme selskap viste for 3 uker siden Kontrast: 1200:1 og Lysstyrke: 600 cd/m2 på sine sider for det samme produktet. Kan synes som om de ønsker å spre forvirring I markedet. TV'ene som Elprice leverer har Kontrast: 1200:1 og Lysstyrke: 600 cd/m2 og kommer med følgende paneler:
    32": LC320W01
    37": LC370W01
    se spekken her: http://www.lgphilips-lcd.com/homeCon...prd100_j_e.jsp

Ang angrefrist:
    Elprice følger selvsagt norske regler her - det er som en skribent påpeker ikke mulig å avtale seg vekk fra disse reglene. Vi skal oppdatere informasjon om dette på våre WEB-sider.

Ang forskjell på ulike modeller med samme størrelse:
    LC37IE11 og LC37IE21 har identisk elektronik men ulik look, men panelene varierer avhengig av hvilke markeder de leveres til. I prinsippet er det bare designet som er ulikt - men vær imidlertid OBS på at det LC-37IE11 som pt. produseres for det Europeiske markedet og som har LG.Phillips panel. Dersom noen kommer over LC37IE21 er disse høyst sansynlig importert direkte fra Korea, og da sansynligvis med CMO panel. Elprice har bare tatt inn Viewpia med LGphillips panel.

Ang målene på apparatene:
    26": 818.8* 138.5 *508.6 (B*D*H)
    32": 950 * 169 *569.9 (B*D*H)
    37": 1094 * 235 *662.5 (B*D*H)

Ang HDMI støtte:
    Alle Viewpia som Elprice selger har HDMI støtte. Apparatene leveres med en HDMI-kabel som pulgges inn I DVI tilkoblingen på Tven. Noen synes det er pussig, men forklaringen er som følger:Når man kobler til den medfølgende HDMI-kabelen til DVI puggen på TV'en, vil elektronikken i TVen sjekke om det er et DVI eller et HDMI signal som mottas. Ved bruk av HDMI kabelen har m.a.o. DVI socket'en på TVen ikke noe med DVI å gjøre lengre, men brukes til overføring av HDMI signal fra din DVD til Viewpia fjernsynet. (HDMI signalet blir selvsagt ikke konvertert til DVI protokoll/format)

Håper dette oppklarer uklarheter

Mvh

Elprice

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette med HDMI via DVI kontakten er korrekt, høres det jo brillefint ut...

-R

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at den skjermen som deal.no annonserer er identisk med den som Elprice.no selger?

Ut fra den spesifikasjonen deal.no oppgir, ser det ut som om det er den samme skjermen som http://www.indtek.co.kr/product1.php har på sine sider, og ikke en LG.Philips skjerm.

Side 6 av 34 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •