Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 673
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Håper den nye modellen har avtagbare høyttalere.. Det er det eneste som nå hindrer meg i å kjøpe en slik en...
    Utseendemessig er det ikke noe som skiller den "nye" modellen fra den gamle, dvs at høytalerne dessverre ikke kan tas av.

Er egentlig ganske skeptisk til det som Elprice sier i forhold til spesifikasjoner. Modellnummeret er det samme som før og det er umulig for oss konsumenter å sjekke hvilken spekk tv-en vi har kjøpt faktisk har.

MEN så lenge den fungerer fint-fint, så har jo papir-spekken mindre å si :lol:

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Håper den nye modellen har avtagbare høyttalere.. Det er det eneste som nå hindrer meg i å kjøpe en slik en...
    Utseendemessig er det ikke noe som skiller den "nye" modellen fra den gamle, dvs at høytalerne dessverre ikke kan tas av.

Er egentlig ganske skeptisk til det som Elprice sier i forhold til spesifikasjoner. Modellnummeret er det samme som før og det er umulig for oss konsumenter å sjekke hvilken spekk tv-en vi har kjøpt faktisk har.

MEN så lenge den fungerer fint-fint, så har jo papir-spekken mindre å si :lol:
    Det er jo ikke utenkelig at Elprice leverer en ny modell, men jeg stoler ikke på det før jeg får se nye spesifikasjoner fra annet hold. Opplevde noe lignende med den nye 37-tommers LCDen fra Toshiba, den lå ute i mange nettbutikker lenge før den dukka opp på Toshibas egne websider. Den er fortsatt et alternativ for meg, vil komme på ca. 18000 inkl. mva. og frakt fra Tyskland.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdrag fra melding til Elprice (25.05.2005):
    ...er alle LC37IE11, som dere levere, med lysstyrke: 600 cd/m2 og kontrast: 1200:1 eller har dere LC37IE11 med lysstyrke: 500 cd/m2 og kontrast: 1000:1 også ??
    Hvad er forskel mellem LC37IE11 og LC37IE21 ??

Utdrag fra melding fra Elprice (25.05.2005):
    Vi har kun LC37IE11 med lysstyrke: 600 cd/m2 og kontrast: 1200:1
    Jeg kjenner ikke til den andre modellen og vet derfor ikke forskjellen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stoler ikke helt på disse spesifikasjonene til Elprice. For hvorfor er det ikke andre som har slike paneler med den kontrasten.

Og jeg vil tro at produsenten ville oppdatere sin nettside.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG-Philips har paneler med samme spesifikasjon, 8ms og 1200:1 - det er vel en link til dette tidligere i tråden. Og det er jo også hevdet fra Elprice at det er LG-Philips panel.

Indek er forøvrig også et firma som vistnok består av avhoppere fra LG, så det er vel ikke usansynlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra Manging Director James Doh i Indtek (sitter i Amsterdam):

We use LG LCD Panel model number (LC370W01)

(Dette i en email med svar på spørsmål om panelet i 37")

Info om LG.Philips panelet:
    http://www.lgphilips-lcd.com/homeCon...prd101_j_e.jsp

Angående spekken skriver Indtek selv i sin brosjyre de samme opplysningene som du finner på LG.Philips sine sider. Det er heller ingen forskjeller på 32" og 37".

Det er heller ingen teknisk forskjell på de forskjellige IE modellene til viewpia innenfor 32" og 37" størrelsene, kun kosmetiske forskjeller utifra ViewPia sin brosjyre.

Jeg antar at det er en del "pushing" fra de enkelte butikkene sin side + endring av modeller som fører til denne forvirringen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 32" står det at den er laget i Nederland. Kan være at det er forskjeller på den europeiske modellen og den opprinnelige koreanske....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min 37" er laget i Nederland...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modrica: Hva med å gi oss en (subjektiv) mening om 37"-en? Har du fått testen den ut ennå? (ulike kilder, analog/ digital, DVI, oppløsninger fra disse mm)

Gjerne fra andre også, dersom det er noen flere som har fått den...

Spesifikasjons-rotet gjør vel at man ikke kan stole helt på butikkene, men at man bør se selv for å vite om bildet er bra nok for bruken tv'n er ment for hos den enkelte...

Prisen virker jo fristende, men spørsmålet er om man bør holde seg til litt mer seriøse aktører. Jeg har i hvert fall ikke noe godt inntrykk av elprice/deal/viewpia når det gjelder denne tv'n.

Er det noen som kan si om tv'ene faktisk er HD- ready? Vet den har det som skal til av tilkoblingsmuligheter (selv om den ikke har HDMI). Men kan det være andre faktorer som gjør at den ikke er HD- ready? Jeg finner ingen ting i spesifikasjonene om at den støtter HDCP (kan være at jeg har oversett det). HDCP-støtte via HDMI/DVI er jo et av kravene for HD-Ready-labelen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deal. no har bekreftet at de får inn helt ferske modeller fra fabrikk nå, så tviler på at det er noe forskjell på deal og elprice sine...

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte selv en 37" fra Deal forrige helg. De har nå satt "Forventet inn uke 23". Får de inn noe før da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan jo bruke angrefrist hvis en ikke er fornøyd.

Angrefrist og retur av varer
    Elprice gir alle internettkunder 14 dagers angrefrist. Fristen gjelder fra du har mottatt varen.

Retur av vare skjer ganske enkelt ved at du returnerer varen sammen med Ordrebekreftelsen eller Ekspedisjonsbekreftelsen (den får du pr. e-post når vi sender varen). Ét av disse formularene må vedlegges varen for at du skal få pengene tilbake. I tillegg er det en forutsetning at varen returneres i original emballasje, og at varen ikke er tatt i bruk.

"..I tillegg er det en forutsetning at varen returneres i original emballasje, og at varen ikke er tatt i bruk..."
    Denne linjen gjelder ikke slik jeg har forstått norske lover. Noen andre som vet mer om det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev en mail til elprice.no om akkurat dette for et par dager siden. Dette er hva jeg fikk som svar:

"Vi er stort sett veldig grei.....
    Veldig viktig at varen kommer tilbake iden stand den var mottatt.
    Ved retur til oss, skal varen se ubrukt ut.... (krever nøye nedpakking ved retur - hvis du har prøvd den)"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elprice er stort sett greie som følger norsk lov...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre :wink: . Jeg er også stort sett grei..kjører stort sett etterfartsgrensene +10 km/t, men ikke alltid :P. Noen fler som kan fortelle om erfaringer med skjermen? Hvilken kabel bør man bruke fra pc? akkurat nå har jeg vanlig sånn phono kabel som går fra pcen til en scart adapter. Greit bilde på vanlig tv. Hvor får man tak i billig vga eller dvi kabel om man trenger det da?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenulv
    "..I tillegg er det en forutsetning at varen returneres i original emballasje, og at varen ikke er tatt i bruk..."
    Denne linjen gjelder ikke slik jeg har forstått norske lover. Noen andre som vet mer om det?
    Tja, nå er dette faktisk ikke regulert i angrefristloven. Tror punktet ble tatt ut etter høringene før loven ble vedtatt. Kommentaren fra departementet var at det er vanskelig å lovregulere dette i detalj. Noen varer vil helt klart ikke kunne returneres etter bruk, mens andre varer vil dette ikke være noe problem. Departementet henviser til at de ønsker at grensene trekkes opp via rettspraksis. Vet ikke om vi har noen dommer på dette området enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal viewpia leveres tilbake ??? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei håper og tror ikke det..

Fikk mail i dag fra elprice om utsending mandag/tirsdag. Har ventet en stund nå så får håpe det stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAMME HER;;; :wink: