Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 34 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gammel gammel tråd dette. Men kan jo nevne for de som enda har viewpia at jeg fint fikk satt opp 2 stk viewpia med 1:1 pixelmapping over dvi.
    Fikk det ikke til tidligere. Forskjellene fra da til nå er vel nyere power strip og jeg har byttet skjermkort til et av de nye raedon hd korrtene.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som kan ha peiling på hva som har skjedd med min tv? jeg har en 37tommers viewpia lcd tv som har begynt å flimre grønt over hele skjermen den gjør det samme hvilken kilde jeg benytter på tven

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia LC-37IE11 og PS3 problemer

:cry: Hei,

Får ikke bilde på viewpia med PS3 40GB versjon, har forsøkt alle mulige løsninger fra mange forskjellige kilder. Er koblet til med HDMI til DVI kabel. Har ingen problemer med å få det til å virke på en ASUS 22" pc skjerm. Men uansett hva jeg gjør får jeg bare blinking mellom no input og DVI oppe til høyre på skjermen.

Noen andre som har samme problemet evt løsning?

Alle steder jeg leser om LC-37IE11 står det at det skal være HDCP støtte, mistenker det er her problemet ligger..

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaldarmannen
    :cry: Hei,

Får ikke bilde på viewpia med PS3 40GB versjon, har forsøkt alle mulige løsninger fra mange forskjellige kilder. Er koblet til med HDMI til DVI kabel. Har ingen problemer med å få det til å virke på en ASUS 22" pc skjerm. Men uansett hva jeg gjør får jeg bare blinking mellom no input og DVI oppe til høyre på skjermen.

Noen andre som har samme problemet evt løsning?

Alle steder jeg leser om LC-37IE11 står det at det skal være HDCP støtte, mistenker det er her problemet ligger..
    Fungerer helt fint hos meg, PS3-40 og LC-37IE11. Ikke gjort noe spesielt, bare koblet opp med hdmi-dvi-kabel. Både 720p og 1080i fungerer fint.

(SS)

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld!
    Jeg drar i gang denne gamle tråden med et lite spørsmål.
    Hvor får jeg kjøpt et veggfeste til min Viewpia LC32IE22?
    Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et universalfeste, men jeg ser liksom noen plass for å feste slike veggfester bakpå skjermen.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    God kveld!
    Jeg drar i gang denne gamle tråden med et lite spørsmål.
    Hvor får jeg kjøpt et veggfeste til min Viewpia LC32IE22?
    Jeg tenkte jeg skulle kjøpe et universalfeste, men jeg ser liksom noen plass for å feste slike veggfester bakpå skjermen.
    Min 37-tommer har 4 hull på standard plasser på baksiden for universalfeste. Kjøpte vel på elprice tror jeg, var det vogel tro?

(SS)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... jeg må dra fram tv'en å sjekke om det er noen hull dær for et slik vegg feste. De har jo billige veggfester på Biltema. Noen som har erfaring med disse biltema veggfestene?

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med GET PVR som har fått Get sin fjernkontroll til å styre Viewpia'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte for snart tre år siden en Viewpia 37" LCD tv. Den siste uken har det vært problemer med å få tv'en ut av standby modus. Lampen på TV'en lyser enten rødt eller gult når den står i standby, men hverken fjernkontroll eller påknappen på selve TV'en får den ut av standby. Etter en god del forsøk fungerer det. Å dra ut kontakten eller bruke hovedstrømbryteren har ingen effekt. TV'en går fint i standby så snart strømmen er tilbake, men kommer ikke videre fra standby.

Har noen vært borti noe liknende? Antar den må leveres inn til rep, men... :-?

Edit:

Det ble reparasjonssak av dette. Et døgn tok det faktisk å få det fikset. Jeg ba i tillegg om at de så på problemet jeg har hatt siden tv'en var ny om at "zoom" modus ikke zoomet bildet helt ut. Det ble fortsatt en sort stripe oppe og nede uansett. Dette er nå fikset! Endelig helt fornøyd!

I følge servicelappen har de gjort følgende:
    Skiftet repkit mainboard.
    Skiftet memory.

Aner ikke hva det betyr, men dette gikk jo fort og greit.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.. Tråden lever fortsatt=)
    Noen som plages av pipelyder fra sin Viewpia skjerm? Min avgir høyfrekvente pipelyder innimellom som er litt plagsomt. Dette kommer og går, men bruker å forsvinne etter bytte av kanal eller signalkilde.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd dette, men.
    HKO: Jeg har prøvd å få til 1:1 pixelmapping på min Viewpia, men får det ikke til. Kan du dele med oss hvordan du fikk til dette?=)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld. Jeg har lite problem angående min VIEWPIA 37" skjerm. Problemet er som følger; både meg og en venn av meg er lykkelige eiere av PS3 (jeg kjøpte min nylig), men jeg ser en vesentlig forskjell når det gjelder grafikken på våre to TV'er. Jeg har en VIEWPIA 37" med "glatt" svart belegg rundt, hvor man ser et speilbilde - mens vennen min har en VIEWPIA 37" med et matt svart belegg rundt skjermen. Både menyer og utseendet er identisk på våre to TV'er(sammen med prisen og forhandler, Elprice). Hvordan kan det ha seg at hans grafikk er slående, mens min grafikk er noe uklar, og rett som det er langt under mine forventninger? Jeg har lest litt gjennom tråden, og ser at det følger en HDMI/DVI kabel med TV'en, vil denne fungere sammen med min PS3? Jeg var helt sikker på at dette TV'et ikke hadde en HDMI inngang av noe slag før i natt da jeg leste dette. Foreløbig bruker jeg en sånn kabel med 5 utganger på ene siden, samt en ledning inn i PS3'en. (To røde, en hvit, en grønn og en blå inngang i TV'en) for HD-kvalitet. Min venn har akkurat den samme kabelen. Hva kan problemet være? Vil kvaliteten bli bedre hvis jeg bruker denne HDMI/DVI kabelen? Jeg beklager hvis jeg utrykker meg veldig uforståelig, men jeg er 16 år gammel og har generelt veldig dårlige kunnskaper om slikt. Takk på forhånd! PS: Ja, innstillingene mine på TV'en og PS3'en er så klart stilt inn for optimal ytelse. 1080i oppløsning osv på PS3'en.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fryseboks1
    God kveld. Jeg har lite problem angående min VIEWPIA 37" skjerm. Problemet er som følger; både meg og en venn av meg er lykkelige eiere av PS3 (jeg kjøpte min nylig), men jeg ser en vesentlig forskjell når det gjelder grafikken på våre to TV'er. Jeg har en VIEWPIA 37" med "glatt" svart belegg rundt, hvor man ser et speilbilde - mens vennen min har en VIEWPIA 37" med et matt svart belegg rundt skjermen. Både menyer og utseendet er identisk på våre to TV'er(sammen med prisen og forhandler, Elprice). Hvordan kan det ha seg at hans grafikk er slående, mens min grafikk er noe uklar, og rett som det er langt under mine forventninger? Jeg har lest litt gjennom tråden, og ser at det følger en HDMI/DVI kabel med TV'en, vil denne fungere sammen med min PS3? Jeg var helt sikker på at dette TV'et ikke hadde en HDMI inngang av noe slag før i natt da jeg leste dette. Foreløbig bruker jeg en sånn kabel med 5 utganger på ene siden, samt en ledning inn i PS3'en. (To røde, en hvit, en grønn og en blå inngang i TV'en) for HD-kvalitet. Min venn har akkurat den samme kabelen. Hva kan problemet være? Vil kvaliteten bli bedre hvis jeg bruker denne HDMI/DVI kabelen? Jeg beklager hvis jeg utrykker meg veldig uforståelig, men jeg er 16 år gammel og har generelt veldig dårlige kunnskaper om slikt. Takk på forhånd! PS: Ja, innstillingene mine på TV'en og PS3'en er så klart stilt inn for optimal ytelse. 1080i oppløsning osv på PS3'en.
    Her selv Viewpia TV'n du beskriver, den med blank svart ramme (LC-37E11). Jeg kan bekrefte at den er vesentlig bedre på HDMI enn den komponent inngangen du trolig bruker. Er ikke sikker med tror det duger men en standard HDMI/DVI kabel her hvis du ikke har den kabelen som fulgte med TV'n når den var ny.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye! Er i full gang med å lete etter kabelen nå. Regner med at det er mulig å kontakte Elprice og eventuelt få/kjøpe en ny kabel, hvis min nåværende er forduftet?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fryseboks1
    Takker så mye! Er i full gang med å lete etter kabelen nå. Regner med at det er mulig å kontakte Elprice og eventuelt få/kjøpe en ny kabel, hvis min nåværende er forduftet?
    Tror det skal fungere med en HDMI kabel + en slik en: Biltema Norge alternativt en kabel med HDMI i en ende og DVI i den andre. Kjøpte en slik hos Biltema for en stund siden men finner den ikke igjen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd PS3'en min på kompisen min sin TV. Har fått bekreftet at det er min TV som sliter med noe, og skal senere i kveld lage en rapport om problemet. Besøker Elprice i morgen og hører hva de kan ha å si. Regner jeg at de tar den inn til reperasjon, eller at vi får en ny TV hvis vi er heldig / de har hatt mange problemer med den serien før.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har peiling på dette med pixelmapping? Jeg skulle så gjerne fått til dette på min viewpia. Bildet er stort sett bra med datamaskinen koblet til nå, men tekst blir ikke bra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Ingen som har peiling på dette med pixelmapping? Jeg skulle så gjerne fått til dette på min viewpia. Bildet er stort sett bra med datamaskinen koblet til nå, men tekst blir ikke bra.
    Skaff deg en Laptop med HDMI eller (trolig også HDMI som jeg ikke har prøvd). Da går det meget bedre enn VGA i alle fall.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få til pixelmapping på vga. På HDMI er det ikke mulig, ettersom den ikke oppgir riktig oppløsning via HDMI-handshakingen. I vga-EDID-dataene er det også feil, så de må overstyres for å få det til. Lenge siden jeg hadde en pc koblet til, men mener jeg fikk det til i linux en gang...

|<

Side 33 av 34 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •