Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 673
    Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Så nå har du tven på service bare for dette problemet? Dette gjelder jo alle 37" såvidt jeg vet, så blir spennende for oss andre og se om de får fikset dette for deg. Blir nok et lite rush av tv'er inn til butikkene/service da...
    Så vidt jeg vet gjelder vel dette alle 16/9 tv når man bruker analoge signaler. Da må du bruke som for å få rett bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med Viewpia og 16:9 ved analoge sendinger er feil med zoomen. Når en kanal sender 16:9 sendes den som oftest som letterbox (fordi at folk som ikke har 16:9 funkksjon på TV-en skal kunne se sendingen noenlunde normalt.) En WS tv må da zoome for å dekke hele skjermen, men her feiler altså Viewpia. De eldre modellene zoomer ikke rett, og det blir svarte striper over og under uansett hvordan du prøver å stille inn.

Som nevnt tidligere i denne tråden en gang har svenske kjøpere av Viewpia blitt tilbudt en ny "chip" som skulle fikse dette problemet. Elprice er blitt gjort oppmerksom på dette, men ser ikke ut som de ser på problematikken som noe problem, og avviser at ny "chip" eksisterer. Nå er det ikke allverdens problem for meg, så gidder ikke krangle med Elprice om dette, gjør det heller slik at jeg ikke handler der flere ganger

Har selv Viewpia og UPC analoge sendinger. Hos meg er det kun NRK jeg har dette problemet. Sender TV2 noe som helst i 16:9? Eventuelt noen som vet hvordan UPC videreformidler dette signalet? Hos meg får jeg aldri "stripene" på TV2, så kanskje UPC sender signalene som 16:9 og ikke letterbox?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av stisor
    Som nevnt tidligere i denne tråden en gang har svenske kjøpere av Viewpia blitt tilbudt en ny "chip" som skulle fikse dette problemet. Elprice er blitt gjort oppmerksom på dette, men ser ikke ut som de ser på problematikken som noe problem, og avviser at ny "chip" eksisterer.
    jeg har sjekket litt rundt og fant også noe på et svensk forum hvor det var snakk om å bytte en chip, nå leste jeg ikke igjennom hele tråden ettersom den var ganske lang. Men det kom aldri noe bekreftelse på at de kunne fikse den så langt jeg leste, istede kom det "rykter" om at værken software oppdatering eller bytte av "chip" var nok til å løse problemet.... mulig det kom noe mer senere i tråden...

Elprice har foreløpig ikke kommet med noe mer info til meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    jeg har sjekket litt rundt og fant også noe på et svensk forum hvor det var snakk om å bytte en chip, nå leste jeg ikke igjennom hele tråden ettersom den var ganske lang. Men det kom aldri noe bekreftelse på at de kunne fikse den så langt jeg leste, istede kom det "rykter" om at værken software oppdatering eller bytte av "chip" var nok til å løse problemet.... mulig det kom noe mer senere i tråden...

Elprice har foreløpig ikke kommet med noe mer info til meg.
    Er nok samme forumet jeg leste om "chipen". Mener å huske at zoom var en av tinga som ble løst, men som du sier er tråden lang, og orker ikke lese gjennom på ny for å finne det ut.

Men hva med nye Viewpia, har disse også problemer med zoom? (zoomer ikke nok horisontalt?) Disse blir vel levert med den nye "chipen" (kom ca. august i fjor tro jeg).

Ellers er det som irriterer meg mest holdninga til Elprice her. Det at en WS tv ikke kan vise letterbox 16:9 sendinger riktig er etter min mening en feil med tv-en, men det virker som Elprice overser problemet,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå skjønner jeg ingenting her..

Prøver å få til et ok bilde fra laptop'en på pc'en, men av enellerannen grunn er plutselig wxga-valgene på tv'en grået ut. Jeg får altså ikke valgt hvilken oppløsning jeg skal kjøre på tv'en? Noen som har en anelse om hvorfor i all verden dette har skjedd? :|

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei... jeg har litt problemer med å få til lyd med HDMI kabel på min viewpia LC32IE21. Jeg trodde først at Tv'en ikke støttet lyd på hdmi inngangen, men etter at jeg har lest litt hær så ser det ut som om den gjør det likevell. Jeg fikk heller ikke med noen HDMI kabel i esken med tv'en, bare en dvi til HDMI plugg. Jeg har prøvd å lese alle sidene i denne tråden, men jeg har sikkert gått glipp av noe så arrester meg hvis jeg kommer med noe som er diskutert mange ganger før

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være lyd på denne spesialvarianten av PCI kontakt ja. Jeg fikk med en PCI-HDMI kabel og den fungere både billedmessig og lydmessig. Tror ikke du skal behøve å mekke noe i menyene for at det skal virke men mulig det på enables på det du kobler til. Snakk også med leverandøren om du trenger en spesiell HDMI kabel.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre hær som har kjøpt denne tv'en å bare fått med en svart DVI til HDMI plugg? Jeg får ikke lyd i hværtfall. Har kikket gjennom alle menyene og bruksanvisningen. Fikk heller ikke med noen norsk bruksanvisning Ikke at det spiller noen rolle, men. Litt frustrerende dette med lyden. Jeg hadde tenkt å koble til Playstation via component, men det går jo ikke nå som jeg må bruke den tilhørende lydutgangen til dvd spilleren istedet for til playstation.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det jeg skrev ovenfor. Jeg satt meg ned for å se et par episoder scrubs i går og da fikk jeg lyd via hdmi inngangen. Skjønner ikke hvorfor det plutselig skulle funke nå. Da jeg skulle se Underworld Evolution for et par dager siden var det IKKE noe lyd å få. Har ikke fiklet med noen innstillinger heller. Jeg får skylde på dvd spillern. Philips dvp 9000s. Den er virkelig et krydder i hværdagen. Jeg gleder meg til den dagen jeg får skaffa meg en ny dvd spiller. Da skal jeg bruke philipsen som søkke på min neste havfisketur!

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andjoha
    Ok, nå skjønner jeg ingenting her..

Prøver å få til et ok bilde fra laptop'en på pc'en, men av enellerannen grunn er plutselig wxga-valgene på tv'en grået ut. Jeg får altså ikke valgt hvilken oppløsning jeg skal kjøre på tv'en? Noen som har en anelse om hvorfor i all verden dette har skjedd? :|
    Har opplevt dette noen ganger. Vet ikke hvorfor det skjer, men det løser seg når jeg a) sjekker oppløsning på laptop (vil ha 1360x768) og b) bytter frem og tilbake mellom ekstern/intern skjerm på laptoppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feil på autoformat 4:3 -16:9

Min Viewpia 32" har en feil på stilling AUTO. Den er koblet til Canal Digital paraboltuner via SCART/RGB:
    Ved automatisk skifte mellom disse aspektene (AUTO-stilling) blir 4:3 riktig i proporsjoner, men 16:9 blir trukket ut til sidene som den skal, MEN OGSÅ i høyden! Således mister jeg både mesteparten av underteksten nede og NRK1 /TV2-logoen oppe. Bildet går tilsynelatende i zoomfunksjon istedet for 16:9. For å få riktig aspekt høyde/bredde må jeg derfor gripe til fjernkontrollen og taste ARC-knappen for å komme til 16:9, som gir riktig bildeformat.
    Så switcher sendingen til 4:3, og jeg må taste gjentatte ganger på ARC-knappen for å komme til AUTO igjen. Så switches til 16:9 ...bla bla bla....

Den ble derfor levert til ELPRICE i Sandnes som har
    videresendt den til Solberg Elektriske på Bryne. Der har den vært i 5 uker (!) i påvente av nytt mainboard. Skal nå være testet og funnet iorden. Hentet i forgårs.

Det er den ikke!!!! Samme aspekt-feil, og nå har jeg ikke lys i strømindikatoren eller glede av fjernkontrollen, fordi det som ligger bak disse to hullene i karosseriet ikke er satt riktig på plass eller evt. koblet til...
    Utrolig irriterende!!! Noe hjelp å få??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Feil på autoformat-nytt mainboard, se over

Glemte en ting: Mens jeg tidligere hadde en DVI kontakt har jeg nå kun en HDMI-kontakt. Nyere og bedre mainboard, da tydeligvis? Bildet er bra ellers. Jeg skal få Solberg Radio/TV til å koble til strømlyset og fjernkontroll-sensoren, det er kanskje bare forskjøvet inni karosseriet eller ikke koblet til, men mitt spørsmål er:
    MÅ JEG LEVE MED FEIL ASPEKT som i innlegget ovenfor??%#?%% :twisted:
    Jeg har også et 37" VIEWPIA lcd i stuen som IKKE har slike aspekt-feil / feil proporsjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Oppdatering: Fikk ny TV!

Se mine to poster over.
    Etter mye om og men, to besøk på verksted, og mye bæring av 32" Viewpia til og fra hytta, har Elprice, .Sandnes, gått med på å erstatte min TV medsplitter ny og forbedret modell (husker ikke navnet, men har høyttalere under og ikke på siden) helt ny modell, se Elprice.no. Dessverre ikke den med USB-kobling og minnekortplasser, men allikevel.
    Sitter på hytta, nettopp montert; Vesentlig bedre bilde, og autoformat (stilling Auto - skifte mellom 4:3 og 16:9) skjer nå helt korrekt. Jeg er svært godt fornøyd, og takker Marianne på Elprice for at dette gikk iorden.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tv'n tilbake fra andre gangs service, og den gang virker det utrolig nok som om dem har klart det. Foreløpige tester (har ikke fått testet nøye) gir inntrykk at tv nå klarer å vise 16:9 signaler relativt bra.

Software er oppdatert (ny eeprom) legger merke til at det nå står hdmi i menyen og ikke dvi (selv om det fortsatt er dvi kontakt)

pixelmapping på dvi er endret, ved å kjøre 1368x768 som gir perfekt vga, så resulterte det i 2 søyler før, nå gir det noe tendenser til rutemønster, mulig justeringer på grafikkortet kan hjelpe mot dette.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Da er tv'n tilbake fra andre gangs service, og den gang virker det utrolig nok som om dem har klart det. Foreløpige tester (har ikke fått testet nøye) gir inntrykk at tv nå klarer å vise 16:9 signaler relativt bra.

Software er oppdatert (ny eeprom) legger merke til at det nå står hdmi i menyen og ikke dvi (selv om det fortsatt er dvi kontakt)

pixelmapping på dvi er endret, ved å kjøre 1368x768 som gir perfekt vga, så resulterte det i 2 søyler før, nå gir det noe tendenser til rutemønster, mulig justeringer på grafikkortet kan hjelpe mot dette.
    Gikk det på garanti eller måtte du betale for det ?

Nå kjører jeg parabol og der er det supert bilde og ikke problemer med 16:9 så jeg vet ikke om jeg gidder å få det fikset. Man vet jo aldri hvordan fremtiden blir så om det ikke koster annet en litt plunder kan det hende jeg får det gjort.

Meld tilbake når du har testet mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe 32"`eren. Er det ett godt kjøp?? Elprice har denne til 6995,- nå, med gratis frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også å kjøpe Viewpia 32 " (den med minnekortleser og USB) Dog er jeg usikker på om denne er det beste kjøpet ?? Noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 32 sider med poster burde dere vel strengt tatt kunne finne ut selv om det er det beste kjøpet osv.? Lese litt mer, tenke litt og sammenligne med andre skjermer er nok det som skal til. Ingen her vet hva som er "best" for akkurat deg. Ut ifra alle erfaringene her er det ingen tvil om at dette ikke er noe møkkaTV, og jeg får vel gjenta meg for X-gang: Kjøpte en 32" Viewpia juni 2005, og er fortsatt strålende fornøyd. Super TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er ihvertfall fornøyd!

Det var da også et svar! Selvfølgelig må man vel kunne få fortelle litt om sine erfaringer, hvordan man opplever Elprice som selge disse osv. ?? Jeg trodde det var en av hensiktene med slike diskusjonsfora....

Som du vil se av postene litt over her, fikk jeg nytt av Elprice, den nye typen med høyttalerne under, svart kabinett, men uten USB/minnekortleser.
    JEG er ihvertfall nå svært fornøyd - bildemessig mye bedre enn den gamle med sølv kabinett og høyttalere på siden. Så da så...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Vekker en litt gammel tråd)

Jeg har en Viewpia 32" tv, som jeg forsåvidt er godt fornøyd med. Nå tenkte jeg at jeg skulle koble en nyinnkjøpt media pc til den med HDMI. Dette fungerer fint med den medfølgende HDMI - DVI overgangen, med lyd og alt (vel og merke bortsett fra at jeg ikke får til 1x1 pixelmapping, men det har vel fortsatt ingen fått til skjønner jeg).

Men spørsmålet er som følger: Kan jeg kjøpe en 5m lang HDMI - DVI kabel og fortsatt får lyd?
    Kan jeg jeg evt. kjøpe en 5m lang DVI skjøte ledning og få bruke overgangen som fulgte med på starten av denne?
    Finnes det evt. HDMI skjøte kabler, altså Hunn til Hann, har nemlig ikke sett dette noe sted.

Det er en viss mulighet for at dette er allerede besvart, men det er en fryktelig lang tråd og det er lett å gå glipp av noe...

Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •