Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 34 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se der ja! Tusen takk Kay.

Eivind :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Kvaliteten på slik "merkevare".....?

Må si jeg så mest på specs og ikke navnet når jeg kjøpte denne tv'n - og er også stort sett fornøyd med den til den bruken jeg har (HTPC) Men selvfølgelig er man litt skeptisk når man handler et slikt merke man aldri har hørt og (selv google hadde ikke mye å by på når jeg bestilte) Nå snart et år etter at jeg fikk TV'n begynner ting å skje.... er det kvaliteten på komponenter som ikke er god ???

Først for en stund siden begynte tv'n å glemme instillingene jeg satt for VGA inngngen, dvs. at tv'n hver gang jeg skrudde den på var satt tilbake til 1024x768 oppløsning. Lite praktisk når pc'n kjører 1366x768.... vel jeg byttet til DVI og var kvitt det problemet, selv om jeg nå ikke fikk perfekt pixel mapping.

Nå dukker neste problem opp... Etter at tv'n har stått skrudd av en periode (snakker da om standby f.eks. natta over) så reagerer den ikke på fjernkontollens av/på knapp, den er helt "død" selv ikke av/på knappen på selve tv'n gir utslag. For å få tv'n til å skru seg på er jeg nødt til å vippe hovedbrytern på tv'n av og på, da først virker både knappen på fjernkontroll og tv igjen....

Noen som har vært borti lignende ? Ser med skrekk og gru hvis det ikke finnes noe løsning og tv'n må sendes i retur. Heldig vis har jeg et elprice utsalg ikke langt unna, men vil de ta imot tv'n der, kan jeg kreve å få levere den der ?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Må si jeg så mest på specs og ikke navnet når jeg kjøpte denne tv'n - og er også stort sett fornøyd med den til den bruken jeg har (HTPC) Men selvfølgelig er man litt skeptisk når man handler et slikt merke man aldri har hørt og (selv google hadde ikke mye å by på når jeg bestilte) Nå snart et år etter at jeg fikk TV'n begynner ting å skje.... er det kvaliteten på komponenter som ikke er god ???

...
    Noen som har vært borti lignende ? Ser med skrekk og gru hvis det ikke finnes noe løsning og tv'n må sendes i retur. Heldig vis har jeg et elprice utsalg ikke langt unna, men vil de ta imot tv'n der, kan jeg kreve å få levere den der ?
    Hvordan gikk det med TVen din, måtte du levere den inn? Jeg vurderer selv viewpia nå... og kjekt å vite om tven varer lenger enn et år
    --
    Thorbjørn

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømforsyningen på min røk etter 1 år. Måtte inn på rep. Var visst en ganske vanlig feil, men ble rettet på garanti - så er ok igjen nå - i alle fall i ett år til :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    ...Jeg vurderer selv viewpia nå... og kjekt å vite om tven varer lenger enn et år
    Jeg har hatt Viewpia 32"LCD i snart 1 år nå. Har vært veldig fornøyd, helt til jeg gikk til innkjøp av en HDD-Opptaker...Det viser seg å være umulig å kjøre tv signalene (fra Lyse dekoder) gjennom opptaker og i tven. Bildekvaliteten er helt horribel. Opptakeren kan ikke stå i standby modus - den er nødt til å være påslått for at tv-bildet skal få den kvaliteten som man ønsker.

Jeg har testet på mine foreldres tv, og her funker dette slik som det skal.

Skal levere TV til uka, og har fått bekreftet at dette er en garantisak. På Elprice snakket de om å bytte AV innganger for å få dette til å virke. Satser på at det ordner seg.

Utenom dette - vil jeg absolutt anbefale en Viewpia - DVD med komponent er feks kanonbra.

Mvh Runar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skruer til veggfeste til montering av tv til festet

Hei
    Noen som vet hvilke type skruer som brukes til å feste veggfeste til en Viewpia 37"? Fulgte ikke med skruer til det settet jeg kjøpte...

(NB vi snakker så klart ikke om å feste stativet til veggen, men til selve tv,n...)

Takknemlig for svar

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det hadde vært fint med noen tips om hvilket veggfeste man kan benytte med denne. Har 32 tommeren selv.

Cyberdog

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKEA har jo en løsning til en skammelig lav pris...

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    IKEA har jo en løsning til en skammelig lav pris...
    Og den fungerer fint på din Viewpia?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIKS
    Hei
    Noen som vet hvilke type skruer som brukes til å feste veggfeste til en Viewpia 37"? Fulgte ikke med skruer til det settet jeg kjøpte...

(NB vi snakker så klart ikke om å feste stativet til veggen, men til selve tv,n...)

Takknemlig for svar
    Har du ikke en eske med skruer i kjellern da :-D Om ikke får du det pluss stativ til 398,- på Biltema (24-721). Passer trolig det mest. Om ikke er det bare å returnere innen en uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg 32tommern på fredag. Når jeg monterte den opp i går kveld ble jeg strålende fornøyd med et meget bra bilde.

Men etter 15-20 min ble det plutselig helt jævlig, bildet fikk et grønnskjær over hele skjermen og ble mildt sagt utrolig irriterende.
    Dette er uavhengig av DVD eller Tuner. Kjører TV igjennom HDD/DVDspillern min fra Phillips, men det fungerte ikke med "hjemmekino-dvd'en" heller.

Har testet nesten alt av innstillinger, men "gleden" blir bare midlertidig siden det raskt kommer tilbake til "flimrebildet".

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg 32tommern på fredag. Når jeg monterte den opp i går kveld ble jeg strålende fornøyd med et meget bra bilde.

Men etter 15-20 min ble det plutselig helt jævlig, bildet fikk et grønnskjær over hele skjermen og ble mildt sagt utrolig irriterende.
    Dette er uavhengig av DVD eller Tuner. Kjører TV igjennom HDD/DVDspillern min fra Phillips, men det fungerte ikke med "hjemmekino-dvd'en" heller.

Har testet nesten alt av innstillinger, men "gleden" blir bare midlertidig siden det raskt kommer tilbake til "flimrebildet".

Noen tips?
    [Merkeleg. Eg har hatt Viewpia 37 i 1 år no. Bruker vanleg scart mellom Parabol tuner og TV. Fungerer heilt fint. Lyden koplar eg til heimekino anlegget.]

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd litt mer, og plutselig var alt bare velstand! Har ikke hatt noen problemer på de 15timene TV¨'en har vært på de to siste dagene.

Kan kanskje ha vært noe "innkjøringsproblem"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up ikke helt bra

Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvordan gikk det med TVen din, måtte du levere den inn? Jeg vurderer selv viewpia nå... og kjekt å vite om tven varer lenger enn et år
    Tv'n har nå vært på reprasjon i 25 dager ! og de nevnte problemene er fikset, dog gjenstår et problem som skaper stor frustrasjon. Det er klin umulig å få tv'n til å håndtere 16:9 sendinger på riktig måte. Uansett om jeg velger 16:9, zoom eller panorama så klarer den ikke å vise 16:9 sendingene til nrk og tv2 riktig, bilde blir klemt sammen med svarte streker over og under. Ikke spesielt kult med tanke på at de fleste sendingene kommer til å gå i widescreen fra midten av neste måned.

Er også skuffet over Elprice som sender ut tv'n igjen med en feil som er tydelig spesifisert på serviceordren.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'n har nå vært på reprasjon i 25 dager ! og de nevnte problemene er fikset, dog gjenstår et problem som skaper stor frustrasjon. Det er klin umulig å få tv'n til å håndtere 16:9 sendinger på riktig måte. Uansett om jeg velger 16:9, zoom eller panorama så klarer den ikke å vise 16:9 sendingene til nrk og tv2 riktig, bilde blir klemt sammen med svarte streker over og under. Ikke spesielt kult med tanke på at de fleste sendingene kommer til å gå i widescreen fra midten av neste måned.

Er også skuffet over Elprice som sender ut tv'n igjen med en feil som er tydelig spesifisert på serviceordren.
    Kjent problem, i hvert fall for de med kabel. Tror det er en del som må skiftes som prosessorer/chip'r for å fikse dette. Holder ikke med en ny firmvare tror jeg. Løsningen er å kjøpe parabol. Der fungerer alt perfekt:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Løsningen er å kjøpe parabol. Der fungerer alt perfekt:-D
    Det er vel ikke akkurat en løsning, mer en måte å jobbe rundt problemet.

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    16:9 fungerer perfekt med min Viewpia 42" og UPC sin digitale kabeltv-dekoder. Så gleder meg til mere 16:9 fra NRK. Håper TV2 og co får opp farten også. Og discovery-kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det fungerer på digitale sendinger men ikke analoge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia Black Edition

Noen som har hørt noe om denne viewpia LN-32IEA2.
    Fikk et veldig bra tilbud når jeg var innom Elprice i dag. De hadde vist akurat fåttt en leveranse.

Eneste jeg vet er at den har Samsung panel og ikke Philips.

Eneste specene jeg har fra den, er fra en dansk side.

Skærmstørrelse: 32"
    Format: 16:9 WXGA
    Oppløsning: 1366 x 768
    Lysstyrke: 600 cd/m2
    Kontrast: 1200 : 1
    Responstid: 8 ms.
    Betragtningsvinkel: 178 x 178
    Audio udgangseffekt: 2 x 15 W (RMS)
    TTV hukommelse: 1.000 sider

Tilkoblingsmuligheter: 2 x scart, Audio IN
    HDMI, RGB (PC)
    2 X Component
    Optisk, S-video

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så nå har du tven på service bare for dette problemet? Dette gjelder jo alle 37" såvidt jeg vet, så blir spennende for oss andre og se om de får fikset dette for deg. Blir nok et lite rush av tv'er inn til butikkene/service da...

Side 31 av 34 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •