Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 34 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpia på vegg

Jeg er HELT sikkert ikke den første som spør om dette, men denne tråden har blitt så sabla lang, så jeg spør likevel istedet for å sitte i timesvis å lete.

Hvordan henger jeg min 26"'ers Viewpia på veggen? Jeg har kjøpt Vogel veggfeste. Men må jeg skru av det panelet bak TVn i tillegg til foten?

:?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

piping og tekst tv

Sitat Opprinnelig postet av TheMan
    Kjøpte meg en Viewpia 37lcd. Og det er et par ting som er ganske irriterende, det kommer jævnlig små pip fra skjermen, klokken nullstiller seg når en slår av tven, og klokken på tekst-tv henger seg opp, altså stopper. Noen andre som har vært borti dette med pipelyd og tekst-tvklokken?
    Har akkurat samme problem! Har hatt en 2 ganger til rep allerede, nettopp pga piping og tekst tv. Er sugen på å heve kjøpet men vi får se. tror bare at tven er ekstremt nøye på signaler, fikk bedre kontakt og da forsvant nesten pipingen. Men likevel, den pipingen er UTROLIG irriterende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av estag
    Har akkurat samme problem! Har hatt en 2 ganger til rep allerede, nettopp pga piping og tekst tv. Er sugen på å heve kjøpet men vi får se. tror bare at tven er ekstremt nøye på signaler, fikk bedre kontakt og da forsvant nesten pipingen. Men likevel, den pipingen er UTROLIG irriterende.
    Jeg har hatt en 26" i en del måneder nå. Jeg har vært svært fornøyd hittil. Det med zoominga av 16:9 er selvfølgelig litt irriterende, men fordelen med det er at man kan Zoome 4:3 signaler uten at hodet til folk forsvinner ut av bildet, og jeg slipper dermed å bruke Panoramic funksjonen (liker ikke hvordan bildet blir). Ellers er det jo irriterende med at den går tilbake i 16:9 modus når man skrur av og på tekst TV, men det får nå bare være (Hvorfor bruke Tekst tv når man har Internet).

Den pipelyden oppdaget jeg faktisk første gang i går, men da var jeg nesten oppi TVn, så jeg kan ikke akkurat si jeg har vært mye plaget med det. Men jeg er faktisk litt bekymret for at gledene mine kan være kortvarige. Det er jo en god del som har rapportert defekte skjermer på dette forument, så det kan jo hende skjermene ikke er av noe særlig kvalitet likevel... håper på det beste.

-Mario

Newcomer snill2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

piping

Sitat Opprinnelig postet av Aparicio
    Jeg har hatt en 26" i en del måneder nå. Jeg har vært svært fornøyd hittil. Det med zoominga av 16:9 er selvfølgelig litt irriterende, men fordelen med det er at man kan Zoome 4:3 signaler uten at hodet til folk forsvinner ut av bildet, og jeg slipper dermed å bruke Panoramic funksjonen (liker ikke hvordan bildet blir). Ellers er det jo irriterende med at den går tilbake i 16:9 modus når man skrur av og på tekst TV, men det får nå bare være (Hvorfor bruke Tekst tv når man har Internet).

Den pipelyden oppdaget jeg faktisk første gang i går, men da var jeg nesten oppi TVn, så jeg kan ikke akkurat si jeg har vært mye plaget med det. Men jeg er faktisk litt bekymret for at gledene mine kan være kortvarige. Det er jo en god del som har rapportert defekte skjermer på dette forument, så det kan jo hende skjermene ikke er av noe særlig kvalitet likevel... håper på det beste.

-Mario
    Samme problem her - men har "kjeftet" litt på kabeltvleverandør og de sjekka linja mi - borte! Lyden er der signalet er dårlig.
    Ellers må dere sjekke siste nummer av Lyd og Bilde - gjett hvem som er testvinner!!!

Tio

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Det er en ting jeg ikke skjønner på Viewpia'en min :-o

Hva er forskjellen på 16:9 og Panorama under ARK-knappen? Syns begge gir 16:9 jeg???

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snill2
    Samme problem her - men har "kjeftet" litt på kabeltvleverandør og de sjekka linja mi - borte! Lyden er der signalet er dårlig.
    Ellers må dere sjekke siste nummer av Lyd og Bilde - gjett hvem som er testvinner!!!

Tio
    Gidder ikke kjøpe det bladet for å sjekke. Kom med et lite resyme a....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og Bilde-testen

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    kontrast, lysstyrke, farge, skarphet, bildestøy: 8+ på alle
    lyd: ca 7
    brukervennlighet: 10-
    Tilkoblinger 10
    pris/kvalitet 9
    TOTALT: 9+ (Testvinner)

Viewpia scorer vel mest på bildejusteringsmulighetene, men også greit på de fleste bildeegenskapene. Ikke like godt sortnivå som viewsonic, men mer naturlige farger. Hyundai får bemerkelsen best bilde, men scorer ikke like bra på andre deler av testen.

Konkurrentene:
    Viewsonic: 8+
    Hyundai: 9
    DiBoss: 6+
    Video 7: 8+

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det dere kjøper Viewpia LC32IE21 ? Elprice? den siden kommer jeg ikke inn på for øyeblikket.. men i lyd og bilde sier de at det er komplett som har den, mn det har de jo ikke..eller bare jeg som er ute å kjører?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia = Elprice

Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Hvor er det dere kjøper Viewpia LC32IE21 ? Elprice? den siden kommer jeg ikke inn på for øyeblikket.. men i lyd og bilde sier de at det er komplett som har den, mn det har de jo ikke..eller bare jeg som er ute å kjører?
    Har aldri sett at Komplett har hatt Viewpia ? Der tror jeg Lyd og Bilde roter. Du finner dem hos Elprice. Ikke så dyre frakten heller da det kostet meg NOK 300,- å få en 37" fra Elprice i Bergen til Lier.

http://www.elprice.no/

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Faktisk bra saker

Jeg mener disse skjermene er uslåelige i samme prisklasse, og at man minimum må opp rundt 6000.- for å finne noe bedre (f.eks) Panasonic TX32LX52F, glem LG, JVC, SONY og endel andre...
    God erfaring... står og sammenligner disse 8 timer om dagen.

Newcomer dinsdale sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha sett en optisk utgang på denne tv`en. Det hadde vært fint, for da kunne jeg koblet Xbox 360 direkte til surround og det samme med tv`en. Hvis det ikke er optisk utgang, hvilke lyd utganger det da, og hvilke av disse er den beste å bruke?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

viewpia-viewsonic

Er vel elprice som har en av disse..husker ikke, men det er optisk utgang. Husker jeg så det på gamla sin 32".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det slipper du
    http://www.komplett.no/mlf/produkt/d..._LCD_RETTA.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt en Philips DVP5900 og koblet opp via HDMI/DVI-kabelen til min Viewpia LCD 32''. Intet bilde! TVn "flipper" mellom "No signal" og "DVI-ramma" i øvre høyre hjørne. Scart er uproblematisk BTW...

Noen som kan bistå en novise?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du fått fikset DVD problemet ?

Har du fått orden på problemet? Du fikk vel med en spesiell DVI/HDMI kabel når du kjøpte TV'n. Tror du må bruke den. Valg av rett format og input er det vel unødvendig å spørre om ?

Selv er jeg i tenkeboksen mht skaleringsspiller. Står mellom Philips DVP5900, Samsung HD-850 og BKK/Oppo 971H. Problemene du har med phillips skremmer meg litt med det er mulig jeg tar en tur til Siba og "låner" en phillips for helga.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått orden på problemet? Du fikk vel med en spesiell DVI/HDMI kabel når du kjøpte TV'n. Tror du må bruke den. Valg av rett format og input er det vel unødvendig å spørre om ?

Selv er jeg i tenkeboksen mht skaleringsspiller. Står mellom Philips DVP5900, Samsung HD-850 og BKK/Oppo 971H. Problemene du har med phillips skremmer meg litt med det er mulig jeg tar en tur til Siba og "låner" en phillips for helga.
    Har ikke løst problemet.

Vet ikke om det dekkes av din antakelse om unødvendige spørsmål mht rett format/input, men DVDen har fire ulike innstillinger for HDMI (480p/576p/720p/1080i ,samt en autoinnstilling), Har prøvd alle disse. Hvis du med rett input mener å velge "DVI" som input, så har jeg valgt den.

Jeg kjøpte tidligere en DVD-spiller med HDMI på Elkjøp, og den var kresen på hvilke DVD-filmer den klarte å vise via HDMI (filmen Alexander var en av de få den klarte). Leverte spilleren tilbake og trodde det var feil på denne, men nå er jeg usikker på om det er TVn eller kabelen som er problemet. Eller kan det være at jeg ikke bruker rette instillinger? Kanskje det er andre forumlesere som har forslag til innstillinger for den konkrete DVD-spilleren?

Hvis du gjør et forsøk i helga, venter jeg i spenning på dine erfaringer.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Siba Liertoppen var tom for DVP 5900

I følge internett er SIBA Liertoppen, min nærbutikk:razz: , tom for DVP 5900. Da blir det heller ingen testing :-x selv om HDMI kabelen stod klar.

Ellers ble jeg enda mer betenkt etter at jeg leste at noen opplevde av spilleren har problemer med å lese trykte Musikk CD, mulig kopibeskyttede. Kan du teste det i samme slengen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Nå har plutselig jeg fått samme problem også

Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Irriterende at vga-innstillinger blir borte når TV'n skrus av. Den hopper tilbake til 1024x768 når tv skrus på, slik at 1368x768 må velges på nytt, + at fase-greiene også må stilles inn på nytt. Ikke veldig kone-vennlig det der... Hadde det bare vært å skru på HTPC + tv, og så dukker ting opp hadde det vært flott. Å måtte stille inn tv'n for hver gang gjør det mindre fristende å bruke pc'n, selv om det bare tar noen sekunder å stille inn.

(SS)
    Tro det eller ei, nå har jeg plutselig fått samme problemet. Til tross av at jeg ikke skrur av TV med annet enn fjernkontrollen. Hvis TV'n har stått av en liten stund, går den tilbake til 1024x768 istede for 1366x768 på instillinger, forbanna irriterende!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ViewPia 37"

Jeg har en Viewpia 37" LCD som jeg har koblet til PCen. Har problemer med å få et perfekt bilde på skjermen. Har prøvd alle slags oppløsninger, men teksten på skjermen blir på en måte litt uklar (uskarp). Når jeg i Paint-programmet i Windows zoomer inn og tegner 1 pixel svart, og zoomer ut igjen til 100% bilde, kan denne ene pixelen bli til 2 pixler på skjermen. Jeg bruker idag VGA kabel mellom PC og LCD, kjøpte igår DVI-D kabel, men får et veldig rødt bilde når jeg bruker den. Noen som har opplevd samme problemer som meg, og har funnet en løsning?

Eivind :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du bruker VGA kabel må du huske å sette riktig oppløsning på tv'n også.

For å få riktig pixel mapping bruker du oppløsning på 1368x768 på skjermkortet (hvis du ikke skulle være så heldig å kunne velge 1366x768 da) også velger du 1366x768 på tv'n, også må du gjøre noen fininstillinger i menyen på tv'n for å justere det perfekt. For å kunne justere perfekt bruker du vedlagte bilde som bakgrundsbilde, husk å velge at bilde skal legges "side ved side" og ikke sentrert eller strukket ut.

Når du har vedlagte bilde som bakgrund og perfekt justering vil du få en perfekt grå bakgrund, hvis du har svarte "striper" som beveger seg må du fortsette finjusteringa på tv'n.

EDIT, for meg viser vedlegget seg direkte i meldingen og ikke som et vedlegg, hvis så er tilfelle for andre også kan det være litt vanskelig å få tak på det, ettersom bilde bare er 2x2 pixel. Men du ser en svart prikk, trykk på den og velg å lagre den eller bruke den som bakgrund

Side 30 av 34 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •