Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hejduk
    Har alltid ment at DVI gir bedre bilde enn VGA, men med 1024 * 768 ser jeg ikke store forskjellen.

1360 * 768 gir ganske mye dårligere farger med VGA, samt at det ser ut som om den skalerer litt, da det blir litt "uskarpt". Vanskelig å forklare.
    Kan det være at det som kommer på vga inngangen blir skalert til 1024x768 hvis det har en høyere oppløsning? :?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått satt opp TV'en i stua. Vanlig TV (fra parabol mottaker) er faktisk veldig bra synes jeg. Måtte imidlertid justere ned litt kontrast osv (som stod på 95%). Panoreringer er overraskende bra. Lyden er også bra til å være TV'lyd.

En negativ ting er at alle kontaktene sitter på baksiden av skjermen. Vanskelig tilgjengelig hvis du skal koble til ett videokamera for eksempel. Dette problemet forsvinner når jeg kobler opp forsterkeren med muligheter for å ha en fast kabel fra denne.

Har ikke fått sett mer på oppløsning fra PC.

Synes dette er mye skjerm for pengene jeg. Kona og jeg har allerede bestemt at den skal beholdes.

Skal legge opp noen bilder senere når jeg får tid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan virker kvaliteten på foten og selve "kassa". Er den grei nok til denne prisen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått skjermen (32") i hus og satt den opp. Hentet den selv og det stod også en 37" på samme pall og ventet på en heldig eier

Her følger en kjapp gjennomgang:

Boksen inneholder følgende: TV med ferdig påmontert fot, strømkabel, HDMI til DVI kabel, RGB (analog pc-skjerm)-kabel, S-VIDEO-kabel, fjernkontroll og bruksanvisning. Alle koplinger er på baksiden av tv-en og den har DVI, AV1/AV2 (SCART), S-VIDEO, component og optisk lyd.

Kanalsøk gikk ganske raskt og den la inn riktig navn på NRK, TV2 og SVT2. Greit funksjon for å sortere og endre navn på kanalene. Zap-ing mellom kanalene går ganske kjapt, men bytte mellom intern tuner og eksterne kilder er tregt (2). Valg av eksterne kilder må etter det jeg har funnet ut gå via ”Input” knappen og så velge kilde.

Jeg får tv-signalet fra en digital UPC-dekoder. Det er merkbart forskjell på billedkvaliteten på digitalt signal og analog signal. Digitalt er det veldig bra, mens det på det analoge blir et noe difust eller "soft" bilde.

Har lekt meg litt med diverse billedinnstillinger, men ikke funnet det som er mest optimalt enda. Det er en del forhåndsinnstillinger og det kan virke som om ulike innstillingene virker best til ulik bruk (f.eks. tv og dvd).

Kvaliteten på kassa virker grei, selv om den kan virke litt plastikk. Foten kunne med fordel vært mindre og ikke så klumpete som den er.

Det er et par irriterende ting som ikke fungerer eller som jeg ikke har funnet ut av:
    - Skjermen bytter ikke automatisk over til eksterne kilder når jeg kjører signal fra disse. Valg av dekoder og DVD må derfor gjøres manuelt
    - Har ikke funnet noe sted å zoome manuelt fra 4:3 til 16:9. Her fungerer kun de presatte oppsettene 16:9, 14:9, 4:3, zoom, panorama.

Lyden er ikke al verden, men det hadde jeg heller ikke ventet. Har justert ned bassen litt da jeg syntes den ga litt ”hul” lyd på standardoppsett.

Foreløpig konklusjon er at tv-en gir mye for pengene. Den har et bra bilde, klare farger og helt grei kontrast (sort virker faktisk ganske sort). Text-tv har stort minne (1000 sider) noe som er bra for oss nyhetsavhengige. Vil nok anbefale at tv-en koples til digitale signaler i stedet for analoge og er usikker på om jeg vil anbefale denne hvis man ikke har tilgang til digital tv.

Skal se om jeg får tatt noen bilder litt senere.

Er det andre som har tips til hvordan tv-en bør stilles inn eller andre erfaringer?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette hørtes jo bra ut!

Noen som har sett tester av de nye (er det egentlig nye) LG LCD'ene noe sted? De var jo også ganske billige og så pene ut.

Kan høyttalerne på Viewpa skjermen taes av?

Edit: Og hvordan er etterslep og sortnivå?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viewpia skal bruke siste LG paneler, men det har ikke den nye LED-LCD typen. Etterslep er blant de bedre jeg har sett på LCD, men sortnivå er ikke helt sort. OK til vanlig tv, men ikke helt på topp til film.

For meg er dette en helt OK tv til å ha i stua og egentlig tenk som en midlertidig løsning til det kommer bedre skjermer til høsten/vinteren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilder da?

"ett bilde sier mere en 1000 ord"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd denne med konsoll?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd den med X-box og her er den helt konge. Flotte farger. Det samme gjelder tegnefilm.

Høyttalerne på skjermen kan ihvertfall ikke enkelt tas av.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å ta gode bilder, men her er i alle fall noen forsøk...

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er fjernkontrollen? Hadde vært fint med et bilde av den også... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia 32' LCD

Ville bare si til dere som vurderer Viewpia LCD Tv at jeg mottok mitt eksemlar i går(32') og som mange andre, var litt skeptisk til specs'n kontra pris(9995,-). Dette har Viewpia gjort til skamme!! TV'n virker meget god, tilkoblingsmulighetene mange og brukervennligheten utmerket! Når det gjelder bildekvalitet, er det vel en kjennsgjerning at LCD generellt sliter litt med sort/gråtone, så også her, om enn ikke i nærheten av langt dyrere merker. Jeg er i det hele tatt meget imponert over TV'n og anbefaler alle å ta en nærmere titt på den. Panelet er Phillips, og det skulle borge for kvalitet. Nevner til slutt at jeg også er meget godt fornøyd med Elprice.no, som selger Viewpia. God oppfølging og rask leveransetid.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På oppfordring. Fjernkontrollen er faktisk ganske bra, selv om den er i plast. Luken nederst åpnes opp for tilgang til txt og pip-funksjoner

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bilder og erfaringer, spennende! Har selv bestilt en 37" for en god tilbake som jeg venter spent på. Fikk alle dere som har fått skjermen mail med sporingsnummer i posten før dere mottok den?

Har ikke fått det selv nemlig, men håper uansett at den er på vei. :roll:

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sortnivået så farlig grått ut... Hadde vært fint med en referanse da, er rammen/bordet TV'en står på sort? Synes bordet så sortere ut enn det som var på skjermen :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Det sortnivået så farlig grått ut... Hadde vært fint med en referanse da, er rammen/bordet TV'en står på sort? Synes bordet så sortere ut enn det som var på skjermen :cry:
    Du har jo en referanse i den sorte rammen rundt selve panelet?!!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Sitat Opprinnelig postet av Xvani
    Du har jo en referanse i den sorte rammen rundt selve panelet?!!
    Var derfor jeg spurte om den var helt sort

Den er altså det :?:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra bildene akseln kan det se ut som du har fått levert en Viewpia LC-32IE21. Du fikk fra elprice ikke sant?

Har sjekket med deal.no og de leverer LC-32IE11.

Dette til info, såvidt jeg vet er det kun estetiske forskjeller.

Hvordan er titte/synsvinkelen, hvor langt ut på sidene kan du sitte før bildet blir grått / blått?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og deal.no kan fortsatt ikke levere

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter spent på bruker erfaring av VIEWPIA 37 bilder ville vært fint !

Side 3 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •