Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 673
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    normalt så er det 1 scart som sender RGB og en som kun sender kompositt / S-video signal... veldig varierende fra tv til tv.. typiske biigmerker har ofte bare 1 med RGB og resten uten. jeg kjenner ikke den aktuele skjermen som blir diskutert her, så hva den har får noen andre fortelle.. men generelt sett, så er det forskjell på Scartene...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scart

Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    normalt så er det 1 scart som sender RGB og en som kun sender kompositt / S-video signal... veldig varierende fra tv til tv.. typiske biigmerker har ofte bare 1 med RGB og resten uten. jeg kjenner ikke den aktuele skjermen som blir diskutert her, så hva den har får noen andre fortelle.. men generelt sett, så er det forskjell på Scartene...
    Stemmer det ja. Viewpia har kun en Scart med støtte for RGB. Når det gjelder lyse bilder, så har jeg som tidligere nevnt problemer med dette fra DVI og komponent m/progressive scan. Skrur jeg av progressive får komponentbilder passe lysstyrke. Har også prøvd både DVI fra PC og Denon DVD 1910, og begge gir for lyse bilder. Ingen andre som har samme problem?

Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye modeller?

Vil det komme nye modeller av Viewpia-tvene snart?
    Vurderer selv en 37"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har et forslag hvordan jeg kobler opp Viewpia tv'en min til Logitech z-5500? Prøvde med optisk, men det funket dårlig p.g.a. at jeg ikke bruker den DVI-hdmi kabelen kom fulgte med tv'en. Viewpia har jo ikke coax, og pc'en bruker direkte linja. Xbcx 360'en har jeg på komponent inngangen på tv'en. Har veldig liten peiling på dette området. Setter pris på alle forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Vel det er færre pinner på en DVI kontakt enn en HDMI kontakt. Så har vel antatt at de ekstra pinenne blir brukt til lyd. Men jeg er overhodet ingen ekspert på området :lol:

Her er skjemaet for DVI og HDMI
    http://www.networktechinc.com/technote.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grå lyse bilder ved SCART inngangene og S-video

Jeg får veldig grå og lyse bilder når jeg bruker SCART og S-video inngangene. Jeg sendte en mail til Elprice for og høre om de visste om dette problemet. Men de henviste meg til deres service partner Camera & Videoteknikk i Bergen. Jeg sendte en mail til de og de mente en modul eller noe måtte være ødelagt. Så nå skal den på service, håper det hjelper :wink:

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xhristian
    Noen som har et forslag hvordan jeg kobler opp Viewpia tv'en min til Logitech z-5500? Prøvde med optisk, men det funket dårlig p.g.a. at jeg ikke bruker den DVI-hdmi kabelen kom fulgte med tv'en. Viewpia har jo ikke coax, og pc'en bruker direkte linja. Xbcx 360'en har jeg på komponent inngangen på tv'en. Har veldig liten peiling på dette området. Setter pris på alle forslag
    Du kjører Optisk fra Componentkabelen på Xbox 360 til logitech anlegget ditt. Den optiske utgangen er helt i roten av kabelen. For å koble Tv-sendinger vet jeg ikke, har hverken logitech eller viewpia.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AceBoss
    Jeg får veldig grå og lyse bilder når jeg bruker SCART og S-video inngangene. Jeg sendte en mail til Elprice for og høre om de visste om dette problemet. Men de henviste meg til deres service partner Camera & Videoteknikk i Bergen. Jeg sendte en mail til de og de mente en modul eller noe måtte være ødelagt. Så nå skal den på service, håper det hjelper :wink:
    HAHA! De kunne ikke reparer den TV'en. FORDI!! den skulle rett og slett være sånn.... :!: Uff uff uff....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Hjemmesiden til Viewpia at det er en 46" tilgjengelig av denne modellen, noen som vet om denne kommer til norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Viewpia 37lcd. Og det er et par ting som er ganske irriterende, det kommer jævnlig små pip fra skjermen, klokken nullstiller seg når en slår av tven, og klokken på tekst-tv henger seg opp, altså stopper. Noen andre som har vært borti dette med pipelyd og tekst-tvklokken?

Newcomer snill2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pip fra lyden

Har en 32" med samme problemet med lyden som du har. Har analog kabel og der kanalkvaliteten er dårligst piper det mest. Nrk 1 har aldri piping....Heller ikke når jeg kjører dvd. Jeg kjører lyden ut fra dvd opptaker og da slipper jeg dette.....
    Pipingen er mest hørbra (selvsagt ) på lavt volum...
    Firmwareoppdatering? Tv er nok litt kresen på signal.... :shock:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Piping i TV og signalkvalitet

Jeg har hatt min Viewpia 37 side august 2005 og kan ikke si jeg har hørt noe piping overhodet ? Nå er vel den TV'n jeg har også av en litt tidligere versjon enn den som selges i dag.
    Når det gjelder klokka internt i TV har jeg ikke brydd meg om å stille den. Klokka på tekst TV'n blir da oppdatert over eteren . Ja TV er nok litt kresen på signal men skaff deg et bedre signal så skal du se det blir greie på det og. Jeg hadde flere runder med UPC hos meg før de innså at det var feil på anlegget. Offisielt var det ingen feil......

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Innstillinger blir borte

Irriterende at vga-innstillinger blir borte når TV'n skrus av. Den hopper tilbake til 1024x768 når tv skrus på, slik at 1368x768 må velges på nytt, + at fase-greiene også må stilles inn på nytt. Ikke veldig kone-vennlig det der... Hadde det bare vært å skru på HTPC + tv, og så dukker ting opp hadde det vært flott. Å måtte stille inn tv'n for hver gang gjør det mindre fristende å bruke pc'n, selv om det bare tar noen sekunder å stille inn.

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrur du av tv'n med fjernkontroll eller på selve tv'n ?

Min husker oppløsningen, men fase instillinger tror jeg blir feil også når jeg skrur av med fjernkontroll.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    skrur du av tv'n med fjernkontroll eller på selve tv'n ?

Min husker oppløsningen, men fase instillinger tror jeg blir feil også når jeg skrur av med fjernkontroll.
    Skrur helt av med knappen på selve tv'n om natta.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få lyd fra lydkortet på PCen og ut til høytalerne på TVen? Har koblet til med en tilslutningskabel 3,5 mm stereoplugg til 2 stk RCA hannkontakter, men ble ikke lyd.

*edit* Fant mini jack kontakt bak der også, får prøve den i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoreHead
    Til de av dere som har kjøpt Viewpia apparater, så skal det vites at hverken LG eller PHILIPS har NOE som helst med disse aparatene, philips og lg har forsåvidt heller ikke NOE med hverandre å gjøre, det er blandt annet fordi de har diverse krangler på motorene, xd engine fra lg eller pixel plus.

den skjermen du desidert får mest for pengene på er 37pf9975
    eller 42pf7320..

dette er EKSTREMT råe skjermer,
    Så det stemmer ikke at viewpia lager softwaren til LG, og at LG har eier interesser i viewpia ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG Philips er et joint-venture selskap eid av LG og Philips- LG Philips er notert på Nasdaq-børsen i USA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd fra min VP 32 tommer til forsterker?!

Heisann,bare lurer på om det er lyd ut på denne TV i hele tatt?? prøvd og få lyd fra tv og inn i min http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124254&cks=PLS via optisk og analoge kabler men ikke en dritt skjer!er det noe annet jeg må stille på på tv får og få lyd eller finns det ikke noe utgang for lyd i hele tatt?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scart = Audio ut....

Scart... omtalt flere ganger i tråden. Skaff deg en scartplugg med omskifter for ut inn samt kabel. Optisk og audio ut virker kun sammen med HDMI/DVI kabel etter det jeg husker.

Side 28 av 34 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •