Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 673
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jagrodal
    Jeg får mye lysere bilder når jeg bruker dvi og komponent m/progressive scan. Har derfor begynt å bruke kompoent interlaced. Dette gir samme lysstyrke som tv-signalene har slik at jeg slipper å justere brightness når jeg skal se film.

Noen andre som opplever samme fenomen? Jeg har en Denon dvd 1910. Mulig at det er denne som er synderen?

PS: Justerte opp gammainnstillingen på dvd-spilleren. Dette får frem flere detaljer i mørke parti. Anbefales til viewpia.
    Kan ikke si at jeg opplever dette når jeg kjører Prog scan på min Pioneer. Jeg kan kalibrere dette separat på spilleren slik at det stemmer med TV'n, selv om jeg ikke har gjort det da jeg synes det ser bra ut. Antar du kan gjøre det samme. Interlaced gir deg definitivt dåligere bilde - i hverfall hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyse bilder ved DVI og komponent m/progressive scan

Jeg kan justere brightness på dvd-spilleren ja, men selv om jeg setter den på minimum, så er bildet fortsatt veldig lyst. TV-en må da settes på omtrent 55 for å få mørkt nok bilde, mens på TV-signaler bruker jeg omtrent 70 i brightness. Synes også at det forsvinner mer detaljer i mørke partier når jeg skrur ned brightness så mye på dvd-spilleren og TV-en. Derfor bruker jeg inntil videre interlaced.

Tror jeg må få testet spilleren på en annen TV, eller få testet en annen spiller på min TV.

PS: Hvor mye brightness (og kontrast) bruker dere andre som kjører progressive scan via f.eks dvi?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Var på Elprice i går og tittet kjapt på Viewpia 32" LCD. Bildet er jo helt på trynet når man beveger seg litt ut på siden. Rett og slett tragisk dårlig. Sortnivået er jo lysegrått. Men prisen er jo god. Hadde bare bildekvaliteten vært det samme...
    Jeg har kun sett 37" , men også den var heller dårlig ved sideinnsyn.

Men, ved siden av hang det en Hisense 37" som var utmerket ved sideinnsyn, hadde et bedre bilde, og kostet 1000kr mindre

Noen som kjenner mere til denne modellen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner stor sett intet om Hisense på nett, men merket er vistnok et nytt kinamerke

http://www.displaybank.com/eng2004/c..._type=&s_word=

Newcomer campod sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg har kun sett 37" , men også den var heller dårlig ved sideinnsyn.

Men, ved siden av hang det en Hisense 37" som var utmerket ved sideinnsyn, hadde et bedre bilde, og kostet 1000kr mindre

Noen som kjenner mere til denne modellen?
    Hmm hvilken butikk var dette i?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen med 100% sikkerhet si at de 4 hullene bak på skjermen følger VESA standard. Hvis ja, hva er avstanden mellom hullene?

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av l0hre
    Kan noen med 100% sikkerhet si at de 4 hullene bak på skjermen følger VESA standard. Hvis ja, hva er avstanden mellom hullene?
    GODE GUD!
    Regner med at noen her har denne TVen. Er det INGEN av dere som kan klare å be-/avkrefte dette?
    Er flere som lurer på dette, inkludert undertegnede.

Kom igjen! Går an å ofre litt av seg selv her?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.... jeg skrev allerede på denne tråden i mai (se side 4 i tråden) at de 4 hullene på baksiden er plassert i et rektangel med avstand 20,5 x 24 cm. (hxb). Om dette er VESA standard er det kanskje andre som vet.

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Tja.... jeg skrev allerede på denne tråden i mai (se side 4 i tråden) at de 4 hullene på baksiden er plassert i et rektangel med avstand 20,5 x 24 cm. (hxb). Om dette er VESA standard er det kanskje andre som vet.
    Har lest hele tråden, men det har nok gått meg hus forbi. *flau*
    Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel en som hadde prøvd med et b-tech feste her på forumet, men ikke fått den til å passe.
    Dessuten er vel VESA festene standardiserte til 75x75. 100x100, 200x200 i millimeter? 205x240 høres derfor ikke ut til å passe noen av dem.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vær vennlig forhold prisdiskusjon i korrekt forum. Denne tråden er allerede så lang at vi i det minste må passe på at informasjonen er relevant i mer enn en uke! På forhånd takk!

Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne tven (37") å se fotball på?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på kilden, tv'n er knall å se fotball på syns jeg, hvis kilden er bra. Nå bruker jeg stort sett satelitt sendinger over DVI da (htpc) Syns også det blir bedre med analoge sendinger via htpc enn direkte på pc'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Dårlig bilde med Prabol

Har nylig kjøpt en Viewpia 37", har paraboltilkopling men er likevel ikke fornøyd med bildet. Varierende kvalitet fra kanal til kanal, fotball på Canal Digital er ikke særlig "tiltalende", samme er Eurosport. Bildene på NRK og TV2 er også litt uklare, synes nesten bildekvaliteten varierer fra dag til dag . Har Pioneer 1 kr's dekoder fra canal digital med scart kontakt til TV'n. Kan dålig bilde skyldes dårlig tuner eller billig scartkabel? Vet ikke er ganske grønn på dette feltet. Bildene på Xbox'n er også mildt sagt dårlig, bruker originalkabelen som fulgte med tilkoplet AV2, har bestilt kompnentkabel til Xbox'n regner med at det blir bedre da. Som sagt litt skuffet, ok TV'n ligger i nedre prisklasse, men likevel.

Noen anbefalinger for å bedre seerforholdene, vil det hjelpe å kjøpe en kvalitets scart kabel?, Har koplingen mellom kabelen fra parabolen til tuneren noe å si her?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du stilt inn TVn ? Bruk THX instillingsprogrammet som følger med Starwars filmene eller noe annet. Min var forøvrig ganske perfekt innstilt fra fabrikk på Standard innstilling, men det hjalp på svarnivået med en liten finjustering. Har ikke parabol med synes bildet er blitt bra etter at UPC fikk innstillt analog-kabelsignal i området.

Klart noe å hente på bra kabler. Laget mine egne kabler fra veggkontakt til TV. Brukte kvaliteskabel beregnet for fast anlegg. Stor forskjell fra den hyssingen du normalt får kjøpt. Bruker også progressive kvalitetskabel fra DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om man har byttet ut panelet i 37"? For litt over 1 måned siden var jeg nede i det lokale supermarkedet hvor jeg så den for første gang. Det som overassket meg var at den mistet så mye av farvene ved sideinnsyn. I går var jeg i det samme supermarkedet igjen, og nå var det like godt som alle de andre ved sideinnsyn?

Det nytter desverre ikke å spørre de som jobber der da de vet absolut intet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en oppdatering av firmware og processor rundt september. Mulig dette gjør utslag på tendensen til blå/sort ved sidesyn.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia og vintersport

Hei.

Er ny i dette forumet - men må si meg mektig imponert over kunnskapsnivået etter å ha skummet alle 27 sider i denne tråden.

Eier selv et Viewpia 32" LCD TV og er ganske godt fornøyd. Component kabel på DVD gjorde underverker :smile:

Har allikevel et par spørsmål angående innstillinger og bildekvalitet;

Har nettopp fått installert fiber fra Lyse med digital dekoder - men synes bildet ble sterkt forverret i forhold til tidligere analoge signaler. Bruker en gullbelagt monster SCART fra dekoder til TV. Bildet er grøtete og når bakgrunnen er snø (skiskyting, hopp, langrenn osv.) er lyset så skarpt at alle detaljer i landskapet forsvinner.

Et annet problem (som jeg ser går igjen i noen poster på forumet) er bruk av PS2. Også her er lyset for sterkt slik at bildekvaliteten forringes. Menyer med hvit bakgrunn blir umulige å lese og lyse felter i spill som WRC4 og FIFA05 blir knall hvite og helt uten detaljer. Alt blir blurry.

Har prøvd å justere contrast, brightness, color og sharpness uten hell. Selv om jeg kjører på lave verdier på disse - er bildet fortsatt ikke akseptabelt.

Noen gode tips til hvordan skjermen skal kalibreres?

Forstår også av diskusjonen at riktige kabler bør benyttes - hva anbefales til PS2 (Kobler PS2 rett i TV). Og hva anbefales mellom digital dekoder og TV (dekoder har mulighet for SCART, S-video og gul video + rød-hvit audio).

Erfaringer, løsninger og andre gode tips mottas med takk. :grin:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm - trodde alt ble bare bedre med digitalt....men det er jo en fare for at bilder komprimeres ihjel når flere og flere kanaler skal presses inn på den samme bandbredden.

Har analog kabel fra UPC. Sjekket nettopp Sportsrevyen - ingen problemer med snø og bakgrunn. Så også Vertical Limit på TV3 her om dagen med masse fine alpebilder og masse snø - ikke noe problem.

Har justert min TV med THX progrommet du finner på Starwars DVD. Har også prøvd å bruke DVE (Digital Video Essensials) -DVD'n men da synes jeg bildet ble alt for mørkt. Faktisk er standard instillingen på min Viewpia 37" nær optimal. Disse programmen fungere dermed bare på DVD men så lenge TV'n min ser relativt lik ut på TV og DVD funker det på et vis. For ren TV kalibrering savner jeg faktisk det gamle gode prøvebildet som de hadde på NRK i gamle dager...

Når det gjelder PS2 har jeg ingen erfaring - for gammel :razz: - men Internett surfing med PC funker greit selv om jeg foretrekker PC LCD skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

[QUOTE=Ingeniør'n]Hmm - trodde alt ble bare bedre med digitalt....men det er jo en fare for at bilder komprimeres ihjel når flere og flere kanaler skal presses inn på den samme bandbredden.

...bare for moro skyld - byttet jeg om på scart inngangene på dekoderen - det gjorde underverker. Sylskarpt bilde - helt konge :grin: . Endelig har min digitale tilværelse startet. Nå gjenstår det bare å få orden på bildene fra PS2, så er alt i orden.

Forresten...er det meningen at det skal være forskjell på scart inngangene på tven? :?

Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •