Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 673
    Newcomer campod sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb

Hmm.. jeg leste gjennom den testen, men de sa ikke noe særlig om pc-bruk..
    Og hvis man kjører signalet gjennom en bra DVD spiller så burde det gå... Det er 14 dagers returrett? ikke sant? Har veldig lyst på den ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy?

Testen sier at Viewpiaen oppvarter med svært støyfulle bilder, noe jeg ikke har lagt merke til... Mulig jeg har voldsomt gode mottaksforhold via kabelen. Uansett synes jeg de la litt vel mye vekt på akkurat dette da de satte karakteren. Tatt i betraktning i at den er halvparten så dyr som de fleste andre fortjener den nok bedre enn en 2-er.

Min mening om TV-en:
    -Greit nok bilde ved analog kabel-tv, men sannsynligvis mye bedre med en ekstern tuner.
    -Sliter litt med sortnivået ved mørke scener (detaljer forsvinner). Eller er dette ikke noe problem. Scener utendørs er til tider meget bra.
    -Meget god lysstyrke.
    -Gode bilder fra DVD via DVI.
    -Kjedelig at 16:9 letterbox-signaler fra analoge kilder ikke kan strekkes helt ut.
    -Kjedelig at det ikke er mulig å ha separate bildeinnstillinger for hver inngang.
    -Sinnsykt bra med HD-materiale fra PC.
    -Fungerer utmerket som PC-skjerm ved korrekt oppløsning.
    -Lite etterslep.
    -Lyden er faktisk brukbar til nyheter og lignende!
    -Stygg fjernkontroll, men denne kan lett byttes ut.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med jagrodal. Blir litt feil å sette karakter ut fra det man ser uten å ta hensyn til pris. Blir som å sammenliken en Mercedes til en halv mill med en Skoda pickup uten å ta hensyn til pris. Så fort som teknologien går nå ville jeg aldri brukt 20 000,- på en 32 tommer - så mye ser jeg ikke på TV og om kort tid vil prisene falle dramatisk.

Ellers kjenner jeg meg ikke helt igjen i omtalen. Kan heller ikke si at jeg har lagt merke til støy i bildet. Er enig med omtalen at TV-tuneren ikke er helt god hvis signalet er dårlig og kan gi litt "grøtet" bilde, mulig det er det han mener er støy. Får den imidlertid godt signal så blir også bilde bra, som fra DVD Componet med prog.scan. Lurer også litt på om Viewpia har gjort noe dumt ifm de oppdatering av elektronikken i det siste. Leser at testkaren slett ikke likt Pixelplus teknologien til Phillips og slo den av. En trøst kanskje er at Samsung'n som har fått toppscore mange andre steder kun får 3 selv om den nesten koster det dobbelte. Sier vel også noe om han som har testet og hva slags testmateriale han har benyttet, noe han forøvrig sier svært lite om...

Når jeg var rundt for å se på TV så jeg mange Panasonic. Synes ikke at Panasonic var så mye bedre en det andre som ble presentert, at det rettferdig gjorde forskjellen i pris. Smører Panasonic godt tro ?

Newcomer campod sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hodebry! Hadde akkuratt bestemt meg for å kjøpe denne tv´en, og gikk inn på elprice.no for å bestille, og hva fant jeg ikke på forsiden...
    Scansonic 37" HD-klar LCD TV til 13995,-

Ble virkelig forvirra nå, hva er best sett bort i fra pris.. (som er nesten lik..)

Scansonic 37" eller Viewpia 37" ? ? ? ?

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viewpiaen har oppgitt et kontrastforhold på 1200:1, imot 600:1 på scansonic.
    Lysstyrken er også noe høyere på viewpia.

Var forresten nede på elprice på strømmen idag, og kikket på viewpia. Fikk ikke noe mindre lyst på den akkurat.
    De hadde koplet den til en pc(vga) og viste WMVHD-klipp. Intet annet enn nydelig.
    Nå skal det nevnes at jeg ikke er supersær når det gjelder lyd/bilde altså.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elprice i går og tittet kjapt på Viewpia 32" LCD. Bildet er jo helt på trynet når man beveger seg litt ut på siden. Rett og slett tragisk dårlig. Sortnivået er jo lysegrått. Men prisen er jo god. Hadde bare bildekvaliteten vært det samme...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken - Delt

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig skulle jeg ønske jeg var mindre opptatt av detaljer. AV-verden hadde vært enklere da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Var på Elprice i går og tittet kjapt på Viewpia 32" LCD. Bildet er jo helt på trynet når man beveger seg litt ut på siden. Rett og slett tragisk dårlig. Sortnivået er jo lysegrått. Men prisen er jo god. Hadde bare bildekvaliteten vært det samme...
    Kan ikke si jeg la merke til dette. Stod ca 40 grader på siden, uten at det sorte ble grått. Mer mørke-mørkelilla kanskje, men ikke så mye at jeg ville betalt 5000,- mer for en annen tv.
    Og en annen ting... Det er da LG/philips panel på disse TVene? Vil ikke da denne TVen ha samme synsvinkel som andre dyrere TVer med samme panel? Bare lurer.

Egentlig skulle jeg ønske jeg var mindre opptatt av detaljer. AV-verden hadde vært enklere da.
    Vet det. Uvitenhetens lykksalighet(eller hva det heter)!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det, men LCD er dårligere der enn plasma. IMHO.

Newcomer BoSJo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat kjøpt meg en 37".

Nej kvaliteten er ikke 100%, men prisen taget i betragtning er kvaliteten 99% på denne TV.

Aldrig i verden om jeg bruker 20K og opefter, godtnok er kvaliteten bedre men ikke tilsvarende pris økningen.
    Venter hellere til at der kommer noe som ligger bare lidt tettere på kvaliteten til det gode gamle Bilderør.

Jeg kjører DVD P.Scan over Komponent, og er fornøjd, kopler jeg til over VGA fra PC og loader litt HD klip........uha HD come on.

Kjikker man på alverdens dyrer skjerme som godtnok har litt skarpere bilde og er bedre i sort fargen, og så kjikker på prisen......det er ikke vert det.
    Etter slep er der på dem alle, og de dyrer skjerme med skarpere bilde levere en litt for kunstig farve kontrast i mine øjne kontra bilde rør.

Min mening, er du ikke freak (i god mening) og har lyst på mange flate tommer, da er Viewpia et godt kjøp som man har råd til å skjifte om 1-2 år.

Just my 2 cents

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det resonementet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mulig det, men LCD er dårligere der enn plasma. IMHO.
    Det er ingen hemmelighet. Men skal du ha plasma med litt decent oppløsning, koster det skjorta.

Er forresten også enig med bosjo.
    Det er en rivende utvikling i dette feltet, og jeg har ikke økonomi til å betale 20000,- for noe som vil være utdatert i løpet av et år.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen.

Utviklingen her går med rasende fart om noen år er vi kommet mye lenger og hvorfor skal man plutselig bruke 3-10 ganger så mye penger på å kjøpe TV bare fordi den er flat ? Sist geng jeg kjøpte TV var det en Samsung 28" til ca 5'

Dette blir litt som å diskutere stereoanlegg. Noen synes det er bra med et minianlegg til 2' og er godt fornøyd, mens andre (som frekventerer dette fora) bruker 100-200' og forsatt ikke helt fornøyd....

Greit nok jeg kunne nok også ønsket meg enda bedre TV en den 37" Viewpia jeg har men den dekker mitt behov. Den står i hjemmekino'n og brukes stor sett til Film, 71 grader Nord osv. Til daglig bruk synes jeg forsatt 28" i stua duger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sobchak
    Her er en fersk test av Viewpia'n. Kan ikke si den ga meg lyst til å kjøpe den akkurat :???:

http://forbruker.no/digital/tester/t...cle1145661.ece
    Jeg må bare le av den testen der. De folka der har ikke mer peiling enn ola nordmann! De nevner blant annet ikke hvor sinnsykt bra bilde det blir fra PC via DVI. Ja, jeg har den selv og er mektig imponert når jeg bruker den til å spille et av de beste grafiske rollespillene på Internett - Final Fantasy XI. I tillegg skriver de: "Noen HDMI-inngang finnes riktignok ikke, men DVI-inngang og medfølgende HDMI til DVI-kabel fikser digitalbiffen. Så får det heller være at vi må strekke separate lydkabler, og at DVI-standarden ikke er like formatfleksibel som HDMI." Jeg mener å ha lest av kompetente personer at denne DVI-inngangen kan ta imot lydsignaler fra HDMI-"pluggen" via ledige pinner i DVI-pluggen. Så det skal altså ikke være nødvendig å strekke en egen lydkabel. Og toppen av kransekaka: Vinneren av testen koster 23.000,- NOK, taperen, altså denne skjermen jeg omtaler her koster 9.900,- NOK!!! For en sammenligning! Dette er min personlige mening, så får andre mene og syns hva de vil. Ha en fin dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ ZooL
    Jeg må bare le av den testen der. De folka der har ikke mer peiling enn ola nordmann! De nevner blant annet ikke hvor sinnsykt bra bilde det blir fra PC via DVI. Ja, jeg har den selv og er mektig imponert når jeg bruker den til å spille et av de beste grafiske rollespillene på Internett - Final Fantasy XI. I tillegg skriver de: "Noen HDMI-inngang finnes riktignok ikke, men DVI-inngang og medfølgende HDMI til DVI-kabel fikser digitalbiffen. Så får det heller være at vi må strekke separate lydkabler, og at DVI-standarden ikke er like formatfleksibel som HDMI." Jeg mener å ha lest av kompetente personer at denne DVI-inngangen kan ta imot lydsignaler fra HDMI-"pluggen" via ledige pinner i DVI-pluggen. Så det skal altså ikke være nødvendig å strekke en egen lydkabel. Og toppen av kransekaka: Vinneren av testen koster 23.000,- NOK, taperen, altså denne skjermen jeg omtaler her koster 9.900,- NOK!!! For en sammenligning! Dette er min personlige mening, så får andre mene og syns hva de vil. Ha en fin dag.
    Fullstendig einig. Har Viewpia 37 og det er ein god TV. Panasonic er oppskrytt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyse bilder ved DVI og komponent m/progressive scan

Jeg får mye lysere bilder når jeg bruker dvi og komponent m/progressive scan. Har derfor begynt å bruke kompoent interlaced. Dette gir samme lysstyrke som tv-signalene har slik at jeg slipper å justere brightness når jeg skal se film.

Noen andre som opplever samme fenomen? Jeg har en Denon dvd 1910. Mulig at det er denne som er synderen?

PS: Justerte opp gammainnstillingen på dvd-spilleren. Dette får frem flere detaljer i mørke parti. Anbefales til viewpia.

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Den har DVI, men støtter den HDCP?

Svaret er ja, dette er faktisk en veldig ok skjerm for pengene...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ ZooL
    Jeg må bare le av den testen der. De folka der har ikke mer peiling enn ola nordmann! De nevner blant annet ikke hvor sinnsykt bra bilde det blir fra PC via DVI. Ja, jeg har den selv og er mektig imponert når jeg bruker den til å spille et av de beste grafiske rollespillene på Internett - Final Fantasy XI.

Nå er det vel slik at de teste skjermene til tv-bruk, ikke spill bruk. De fleste (men seff ikke alle)kjøper vel en tv for å se tv og film på den, ikke å spille på den.
    Jeg syns også de fleste skjermer klare å vise animerte filmer og spill ganske bra uansett, så det blir litt svakt argument å bruke til å si at skjermen er knallbra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Nå er det vel slik at de teste skjermene til tv-bruk, ikke spill bruk. De fleste (men seff ikke alle)kjøper vel en tv for å se tv og film på den, ikke å spille på den.
    Jeg syns også de fleste skjermer klare å vise animerte filmer og spill ganske bra uansett, så det blir litt svakt argument å bruke til å si at skjermen er knallbra.
    De fleste, ikke alle. Det er også større sjangs for at noen bruker en LCD-TV til PC enn en plasma-TV til PC. Når man tester en skjerm/TV skal alle faktorer taes med. Ikke legge vekt kun på TV-titting og drite i prisen og signaler inn via andre kilder. I tillegg skriver du så generelt som det går an. "De fleste". "Ganske bra". Vet du hvor rask responstid denne TVen har? Vet du hvor skarpe farger du får via DVI (du kan faktisk kjøre DVD-filmer på PCen din, og ut av DVI-porten på skjermkortet)? Vet du hvor mye denne TVen TOTALT sett gir for pengene? Det vet jeg, og slipper derfor å bruke generelle ord og setninger hele veien. Prisen for vinnerskjermen er over det dobbelte av denne! Skjermen er knallbra til 9.900 NOK!

Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •