Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 34 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BingoBonzo
    Sitat fra Manging Director James Doh i Indtek (sitter i Amsterdam):

We use LG LCD Panel model number (LC370W01)

(Dette i en email med svar på spørsmål om panelet i 37")

Info om LG.Philips panelet:
    http://www.lgphilips-lcd.com/homeCon...prd101_j_e.jsp

Angående spekken skriver Indtek selv i sin brosjyre de samme opplysningene som du finner på LG.Philips sine sider. Det er heller ingen forskjeller på 32" og 37".

Det er heller ingen teknisk forskjell på de forskjellige IE modellene til viewpia innenfor 32" og 37" størrelsene, kun kosmetiske forskjeller utifra ViewPia sin brosjyre.

Jeg antar at det er en del "pushing" fra de enkelte butikkene sin side + endring av modeller som fører til denne forvirringen.
    Nå er det en stund siden jeg leste gjennom hele tråden, men hva vil egentlig en contrast ratio på 1200:1 WITH AI si? I følge spec arket på det LG-Phillips panelet som er nevnt ovenfor (LC370W01) så er contrast ratio (typical) på 500:1 og brightness (typical) på 500. Spec arket finner du her: http://www.miko.se/Datablad/LGP/LC370W01-A5.pdf. Bla ned til kapittel 4 og sjekk ut Optical Specifications for panelet.. så da høres vel 1200:1 (WITH AI) rimelig bøg ut spør du meg...

Ellers, er det noen som vet hvilket panel 26 tommeren(e) er basert på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet ut og kan bekrefte at vesa veggfeste passer på 32"en?
    Clas Ohlson selger vesa 10x10cm med arm og tilt for 498,- Vil denne passe?? Varenr: 38-1780 hos http://www.clasohlson.no/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når vil prisen synke?

Hei, er det noen som vet når prisen på ViewPia vil synke? Jeg har tenkt å kjøpe en 37" om 2 uker og lurer på om jeg burde vente...

-Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Chip som retter feil..

Så på dette svenske forumet her at det kommer en chip som retter Zoom-problemene og oppløsning i 1280*720 og 1366*768.

Den blir tilbydt av nettbutikkene i sverige som gratis oppdatering og kan settes inn på egenhånd uten at garantien brytes.

Noen som vet om elprice også tilbyr denne oppdateringen, eller om de tv'ene allerede er oppdatert?

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AceBoss
    Så på dette svenske forumet her at det kommer en chip som retter Zoom-problemene og oppløsning i 1280*720 og 1366*768.

Den blir tilbydt av nettbutikkene i sverige som gratis oppdatering og kan settes inn på egenhånd uten at garantien brytes.

Noen som vet om elprice også tilbyr denne oppdateringen, eller om de tv'ene allerede er oppdatert?
    Fikk disse svarene fra elprice:

Det var tidligere apparater som hadde noe problemer med å vise riktige bilder
    på f.eks. VHS. Problemet lå i en "IC" som nå er oppgradert på skjermer som sendes fra oss idag (de "gamle" skjermene kan også oppgraderes med den nye IC'en).
    Utover dette kjenner jeg ikke til noe om et oppgradering av disse skjermene.
    Vår servicpartner Camera og Videoteknikk kan bytte disse chipene. Se www.camera.no

Påpekte at det ikke var dette problemet jeg snakket om, fikk da dette svaret:

Kjenner ikke til denne saken.
    Du kan kontakte Camera og videoteknikk, de har nok mulighet for å finne ut mer om dette.

Har sendt spørsmålet dit, ikke fått svar ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Fikk disse svarene fra elprice:

Det var tidligere apparater som hadde noe problemer med å vise riktige bilder
    på f.eks. VHS. Problemet lå i en "IC" som nå er oppgradert på skjermer som sendes fra oss idag (de "gamle" skjermene kan også oppgraderes med den nye IC'en).
    Utover dette kjenner jeg ikke til noe om et oppgradering av disse skjermene.
    Vår servicpartner Camera og Videoteknikk kan bytte disse chipene. Se www.camera.no

Påpekte at det ikke var dette problemet jeg snakket om, fikk da dette svaret:

Kjenner ikke til denne saken.
    Du kan kontakte Camera og videoteknikk, de har nok mulighet for å finne ut mer om dette.

Har sendt spørsmålet dit, ikke fått svar ennå.
    Har også vært i kontakt med elprice om dette etter å ha lest prisjakt.nu tråden. Fikk også først svar at dette kjente de ikke til, og henviste til servicepartner osv. Men de ville gjerne ha link til den svenske tråden dette ble tatt opp.
    Sendte dem den, og fikk tilbakemelding de skulle sjekke det litt mer opp, så får vi se om det skjer noe.

Feila har ikke vært noe stort problem for meg, men har merket at NRK sender mer og mer i letterbox widescreen nå, og kunne godt tenkt meg å fått sett dette i full skjerm dersom det eksisterer oppgradering som fikser det.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet de ihvertfall om dette! Sendte url til poster som omtaler problemet i begge mailene mine. Både NRK og TV2 sender litt blanding av anamorfisk og letterbox 16:9. Elling-programmet akkurat nå f.eks er i 16:9 letterbox med 2-logoen i det svarte feltet... Hotell Cæsar går derimot i ekte 16:9 anamorfisk... Ihvertfall med digital tuner.

(S)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruke tv'en som monitor

er ny bruker ved dette forumet, og må si jeg er mektig imponert over den tekniske kunnskapen mange av dere besitter, leste testen som var lagt ut her og må si den var meget bra, eneste jeg syntes manglet var mer snakk om det rundt databruk. Jeg vurderer å kjøpe denne tv'en for å bruke den som en dataskjerm og ikke som en tv. Vil ha en svær pc monitor med andre ord:P Sitter på en 17 tommer gammel crt skjerm med bare 85 hz i 1024x768 så er sannelig på tide å bytte ut skjermen.

Jeg lurer på hvordan det er å bruke skjermen til daglig som en datamonitor, er den upraktisk sånn sett? Leser mye om justeringer og slikt. Er ikke så veldig datakyndig av meg så regner med at det ikke er altfor mye tweaking? Er mye snakk om at dvi inngangen ikke fungerer som den skal fordi oppløsningen ikke er riktig. Vil det si at jeg vil ha svarte kanter rundt? Og hører at mange her kjører mindre oppløsninger enn det skjermen har som maks oppløsning, hvordan fungerer det? Blir det et sentrert bilde i midten av skjermen? Jeg vil helst bruke skjermen til sitt optimale, altså bruke hele bredden.

Den skal brukes til mye surfing,kontorarbeid og mye film(divx,dvd), noe spilling også selvsagt

Sitter på et gammelt geforce ti4800se, regner med at det håndterer en slik skjerm?

Leser at skjermen er problemfri hvis man bruker vga inngangen, er dette sant? I så fall er det mye kvalitetstap i forhold til det å bruke dvi inngangen?

Takker for alle mulige svar

EDIT:Er det noe form for veggfeste man kan kjøpe som har en "arm" som støtter denne tv'en/i mitt tilfelle dataskjermen:P Og er skjermledningen som følger med lang?

Mvh

ny ivrig bruker Roman!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om hvordan Viewpia 32" er på analog kabel-tv?
    Har vært på Elkjøp en tur og kikket på skjermene de har der, dem har koblet opp kabel-tv med så godt signal som mulig uten bruk av digital tuner.

Men bildet suger BIG TIME!!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Noen som har noen formening om hvordan Viewpia 32" er på analog kabel-tv?
    Har vært på Elkjøp en tur og kikket på skjermene de har der, dem har koblet opp kabel-tv med så godt signal som mulig uten bruk av digital tuner.

Men bildet suger BIG TIME!!
    Ikke den mest følsomme TV-tuneren nei, uten å ha så veldig mye annen å sammenlikne med enn en eldre Samsung 28". Har en relativt dårlig analog UPC linje og vurderer sterkt å skifte til Digital parabol. På DVD med Komponent/Prog scan er bildet meget bra.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra camera og videoteknikk (Servicepartner, elprice)

Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Nå vet de ihvertfall om dette! Sendte url til poster som omtaler problemet i begge mailene mine. Både NRK og TV2 sender litt blanding av anamorfisk og letterbox 16:9. Elling-programmet akkurat nå f.eks er i 16:9 letterbox med 2-logoen i det svarte feltet... Hotell Cæsar går derimot i ekte 16:9 anamorfisk... Ihvertfall med digital tuner.

(S)
    Svar fra camera og videoteknikk:
    De konkrete problemstillingene du refererer til her har så langt ikke vært noen problemstilling her hos oss annet enn at jeg har registrert det av omtale. Når det gjelder konkrete løsninger på disse eventuelle problemene, så sitter vi på nye main board som er oppdatert med den nye versjonen software. På et senere tidspunkt får vi nok også separte chiper som kan byttes.

Det er viktig her å være klar over at de oppdaterte main boardene ikke kun er oppdatert med en software oppgradering, men også med ny microprosessor. De chipene som har vært referert til i Sverige er kun software oppdateringer og løser nok ikke alle problemer.

Håper du finner svaret tilfredstillende

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia 37 og Xbox 360

Til dere som har denne tven
    http://www.elprice.no/modules/module...MenuArr=&mid=#

Jeg har tenkt til å kjøpe meg denne tven ,pga av Xbox 360. Men er redd for at den ikke kommer til å duge som HDTV ! Har jeg noe å frykte eller tror dere denne kommer til å vise meget bra bilde og skarphet med xbox 360. Har hørt på flere forumer at man burde skaffe seg en HDReady tv når man skal kjøpe seg en Xbox 360 da detaljene kommer bedre frem.

Lcd er visst best på Xbox har jeg hørt. Men jeg har over 300 Dvd filmer så film er jeg også veldig interssert i !.

Til dere som har testa den med HD matriell er den bra ? Eller er jeg nødt til å kjøpe meg en dyrere. Har veldig lyst på denne tven. Har 5.1 system også så høytallerne på tven bryr jeg meg ikke så mye om !

Tusen Takk for hjelpen
    Mvh
    Magnus

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette innlegget blir for langt utenfor tema. Vennligst ta PS2/Xbox kabler i egen tråd under "gaming"-kategorien.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradert Viewpia ?

Her er hva en svensk fyr skrev på prisjakt forumet.

hej

har mailat fram och tillbaka direkt med viewpia.

jag ställde denna fråga till dem

We have in Sweden discovered a number of faults in the viewpia lcd:s and the majority of these problems would be taken care of with the next version of the viewpia lcd.

When will they be available for us in Sweden?

och svaret jag fick för en minut sedan blev

We upgraded the software and are replacing the micom.
    From the September cargo, all goods are upgraded.

Så detta är väl en positiv nyhet?! Vad är micom förresten?

Ha det

SÅ er det bare å vente for oss som har tenkt til å bestille nå eller hva tror dere ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey

Er det kombinert HD/DVI ingang ? Ser ikke noen egen inngang til Viewpia 37 !? sånn som her

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Hey

Er det kombinert HD/DVI ingang ? Ser ikke noen egen inngang til Viewpia 37 !? sånn som her
    Du bruker DVI inngangen på TV'n. Du skal ha fått med en kabel som har DVI kontakt i ene enden og HDMI kontakt i andre enden. I følge Elprice bruker de noen ledige kontakter i DVI kontakten til å overføre lyden slik at du skal ha full HDMI funksjonalitet. Det stemmer nok da HDMI er Digital overføring av lyd og bilde (DVI + lyd).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Du bruker DVI inngangen på TV'n. Du skal ha fått med en kabel som har DVI kontakt i ene enden og HDMI kontakt i andre enden. I følge Elprice bruker de noen ledige kontakter i DVI kontakten til å overføre lyden slik at du skal ha full HDMI funksjonalitet. Det stemmer nok da HDMI er Digital overføring av lyd og bilde (DVI + lyd).
    Ok ,men hvordan kobler jeg til den andre enden i dataen ? Jeg kobler DVI kontakten i tveen ,men HDMI kontakten går ikke ann å koble i pcen. Jeg skal spille av HD matriale fra pcen i 720P hva gjør jeg da ? Bruker en vanlig DVI kabel med DVI kontakt i begge ender ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Ok ,men hvordan kobler jeg til den andre enden i dataen ? Jeg kobler DVI kontakten i tveen ,men HDMI kontakten går ikke ann å koble i pcen. Jeg skal spille av HD matriale fra pcen i 720P hva gjør jeg da ? Bruker en vanlig DVI kabel med DVI kontakt i begge ender ?
    Da bruker du standard DVI kabel og overfører lyden vha scart-pluggen på TV'n. Det beste er selvfølgelig å overføre lyden med optisk kable, men jeg tror ikke den optiske lydkontakten virker uten at du bruker en HDMI kabel :-? . Dette har jeg lest uten å ha testet det selv. Selv skaffet jeg en scart kontakt med phono kontakter og ut/inn skifter på kontakten.

Selv har jeg kjørt en film i 1080i format med PowerDVD 6 og det fungerte fint hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roman
    er ny bruker ved dette forumet, og må si jeg er mektig imponert over den tekniske kunnskapen mange av dere besitter, leste testen som var lagt ut her og må si den var meget bra, eneste jeg syntes manglet var mer snakk om det rundt databruk. Jeg vurderer å kjøpe denne tv'en for å bruke den som en dataskjerm og ikke som en tv. Vil ha en svær pc monitor med andre ord:P Sitter på en 17 tommer gammel crt skjerm med bare 85 hz i 1024x768 så er sannelig på tide å bytte ut skjermen.

Jeg lurer på hvordan det er å bruke skjermen til daglig som en datamonitor, er den upraktisk sånn sett? Leser mye om justeringer og slikt. Er ikke så veldig datakyndig av meg så regner med at det ikke er altfor mye tweaking? Er mye snakk om at dvi inngangen ikke fungerer som den skal fordi oppløsningen ikke er riktig. Vil det si at jeg vil ha svarte kanter rundt? Og hører at mange her kjører mindre oppløsninger enn det skjermen har som maks oppløsning, hvordan fungerer det? Blir det et sentrert bilde i midten av skjermen? Jeg vil helst bruke skjermen til sitt optimale, altså bruke hele bredden.

Den skal brukes til mye surfing,kontorarbeid og mye film(divx,dvd), noe spilling også selvsagt

Sitter på et gammelt geforce ti4800se, regner med at det håndterer en slik skjerm?

Leser at skjermen er problemfri hvis man bruker vga inngangen, er dette sant? I så fall er det mye kvalitetstap i forhold til det å bruke dvi inngangen?

Takker for alle mulige svar

EDIT:Er det noe form for veggfeste man kan kjøpe som har en "arm" som støtter denne tv'en/i mitt tilfelle dataskjermen:P Og er skjermledningen som følger med lang?

Mvh

ny ivrig bruker Roman!
    Hei.Kan desverre ikke svare på alt det tekniske akkurat nå, men jeg vet at det finnes veggfeste med arm, da jeg bruker en slik selv....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Da bruker du standard DVI kabel og overfører lyden vha scart-pluggen på TV'n. Det beste er selvfølgelig å overføre lyden med optisk kable, men jeg tror ikke den optiske lydkontakten virker uten at du bruker en HDMI kabel :-? . Dette har jeg lest uten å ha testet det selv. Selv skaffet jeg en scart kontakt med phono kontakter og ut/inn skifter på kontakten.

Selv har jeg kjørt en film i 1080i format med PowerDVD 6 og det fungerte fint hos meg.
    Hva med å sette denne i pcen. Da får du både lyd og bilde med en DVI/HDMI kabel gjør du ikke ?

http://www.pcworld.no/produktguiden/...kt_id/S2190774

Side 24 av 34 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •