Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 673
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mel
    Hvilken avspiller ble benyttet (Media Player)?
    Hvilken skjermoppløsning ble benyttet under Windows?

Selv har jeg prøvd 2 ting (mot en Philips 37PF7320)
    1.: Windows satt opp i 1024x768. Avspilling av små HD-demoer. Ser veldig bra ut, men fyller ikke skjermen slik jeg ønsker.
    2.: Satt opp en kraftigere pc (DVI). 1024x768 i Windows. Via spillet Counter Strike ble skjermen satt opp med Widescreen og 1280x768. Bildet ble først svart men valgte da HD-input i stedet for PC-D(igitalt) på tv'en. Da ble bildet helt rått og fylte skjermen.

Lurer også på følgende : Hvis pc'en(windows) med det rette skjermkortet settes i 1366x768 eller 1280x768. vil jeg da kunne/måtte sette tv'en rett i HD-input modus for å få se bildet ??

Finnes det eventuellt noen software/hd-spillere som setter skjermen over i HD-modus ???

mvh
    Morten
    Kjørte filmen med PowerDVD 6 og skjermoppløsning 1280x768, men tror ikke dette spiller så mye rolle da PowerDVD justerer dette selv. Jeg valgte PC-input. Filmen fylte hele skjermen ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri vurdert 42" Viewpia dersom jeg så mye på TV.. period..

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Tetsuo
    Vurderer sterkt å kjøpe 42" av denne skjermen. Men lurer på om noen har testet noen av modellene med digital parabol og scart kontakt?

Ser en del TV, og er avhengig av at den takler det på en bra måte. Har sett LCD skjermer som legger et digitalt slør på bildet, spesiellt ved kamera bevegelser. Dette er for eksempel veldig godt synlig når det vises fotballkamper (ikke at jeg ser på det ).

Noen som har erfaringer med dette?
    Jeg er ingen TV-freak, men ser mye på TV via UPC Digital på min 42". Har ikke merket noe slør eller andre ting, men så ser jeg heller ikke på fotball. :-)

Jeg bruker altså digital kabel + scart-kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC på Viewpia + andre ting

Hei!

Jeg gikk for en 26" Viewpia, da jeg verken har stor lommebok eller leilighet. Jeg er så langt veldig fornøyd (jeg er ingen super freak heller og gikk fra 14" reise TV til denne). Jeg merker også et slags slør over bildet av og til. Jeg har UPC analog kabel, og regner med det er dårlig signal som forårsaker dette. Jeg skal prøve å kjøpe en bedre antennekabel(min er alt for lang) og kanskje et strømfilter (har fått en del tilbakemeldinger om at en renere strømkilde gir mye bedre bilde og lyd). Har ikke fått prøvd skjermen på DVD enda, da jeg ikker har spiller. Men jeg skal anskaffe en HDMI DVD, og jeg er veldig spent!

Mitt spørsmål
    Når det gjelder PC signalet, så er jo det krystallklart på 1024x786... MEN, jeg får ikke til widescreen oppløsningene! Jeg har prøvd med Powerstrip, og det funker bare ikke. Kan det kanskje være at jeg rett og slett har for dårlig skjermkort (GeForce 440/64mb/GO)? Er det bare meg som har misforstått hvordan powerstrip fungerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruke powerstrip? Som forklart tidligere fungerer dette utmerket med nvidia's egne drivere. Du kan lage en ny oppløsning med nvidia driverne.

PS! Husk at du må endre oppløsning på tv'n også hvis du bruker vga kabel !

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fiks av oppløsninger + zoom

http://www.prisjakt.nu/forum/index.p...dpost&p=818144

ii ) För befintliga ägare: Antingen kommer de att byta ut ett chip eller en hel modul (fick inte klart besked på detta) och BTW ombesörjer detta för de av oss som önskar problematiken åtgärdad utan kostnader för oss utan BTW eller Viewpia kommer att bära den kostnaden. Tekniker finns klara men BTW måste få mer info innan de kan gå ut här och säga exakt hur det ska gå till. Direkt en process är upprättad så kommer info i denna tråd så att de av oss som vill få det fixat kan skicka in våra maskiner till BTW/Serviceverkstad.

Gjelder dette oss i Norge også tro? Noen i elprice som kan svare?

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Hvorfor bruke powerstrip? Som forklart tidligere fungerer dette utmerket med nvidia's egne drivere. Du kan lage en ny oppløsning med nvidia driverne.

PS! Husk at du må endre oppløsning på tv'n også hvis du bruker vga kabel !
    Sukk... jeg har prøvd alt mulig nå. Dette vil bare ikke fungere hos meg. Jeg tror kanskje det kan ha noe med driverne å gjøre. Jeg har noen litt gamle drivere(dette fordi standard NVidia driver ikke kan brukes på GO kort på laptoper). I tilegg tror jeg kanskje jeg får problemer siden hovedskjermen er laptop displayet som er digitalt. Jeg har en Dell Inspiron 8200. Er det noen andre som har fått dette til?

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som aner hvilken vesa-standard det er på viewpia 32"'rn `?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    En liten test med noen bilder, er litt rask i svingene... så ta en titt her: http://www.hardlydesign.com/jupp/tv.htm

please dont flame , jeg liker tven iallefall
    Konge bra vurdering. Hadde journalistene i ulike medier vært like flink, så hadde det ikke vært noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenthlar
    Hvordan kan denne skjermen kalles HD-ready, når den ikke takler 1080i (1920 x 1080) som er et krav for å kalles HD-ready.... og hva er egentlig forskjellen på: 1080i - 1920x1080 interlaced og 1080p - 1920x1080 progressive?
    Jeg skal forsøke å forklare.
    Bildene på tv er bygd opp av 25 bilder i sekundet. Interlaced betyr at disse 25 bildene egentlig består av 50 delbilder. Disse 50 delbildene blir satt sammen (interlaced) av annen hver horisontale linje til 25 hele bilder. Dette skjer så fort at vi ikke klarer å få det med seg.
    Progressive betyr at de 25 bildene er 25 enkeltstående bilder. Film som er skutt på god gammel analog film er progressive.
    Disse tekniske detaljene har forsåvidt ikke så mye å si for mannen i gata, men heller for film- og tvtekniske folk i bransjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Aparicio
    Sukk... jeg har prøvd alt mulig nå. Dette vil bare ikke fungere hos meg. Jeg tror kanskje det kan ha noe med driverne å gjøre. Jeg har noen litt gamle drivere(dette fordi standard NVidia driver ikke kan brukes på GO kort på laptoper). I tilegg tror jeg kanskje jeg får problemer siden hovedskjermen er laptop displayet som er digitalt. Jeg har en Dell Inspiron 8200. Er det noen andre som har fått dette til?
    Ha! Jeg fant ut hva som var problemet! VGA KABLEN... argh! ops: Jeg viste ikke at skjermen kom med VGA kabel (trodde man bare fikk HDMI kabel, som jeg faktisk ikke fikk, men fikk tilsendt senere), så jeg dro på Clas Olson og kjøpte en ganske lang VGA kabel. Den var tydeligvis ikke noe tess, fordi skjermdriveren NEKTA å gi meg widescreenoppløsninger med den. Så skulle jeg prøve den kabeln som fulgte med, og eureka.

Eneste problemet er at jeg ikke får til å sette oppløsningen på 1360x768, det blir bare 1369x765...
    Jeg fikk det til... yeee 1 til 1 pixelmapping!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aparicio
    Ha! Jeg fant ut hva som var problemet! VGA KABLEN... argh! ops: Jeg viste ikke at skjermen kom med VGA kabel (trodde man bare fikk HDMI kabel, som jeg faktisk ikke fikk, men fikk tilsendt senere), så jeg dro på Clas Olson og kjøpte en ganske lang VGA kabel. Den var tydeligvis ikke noe tess, fordi skjermdriveren NEKTA å gi meg widescreenoppløsninger med den. Så skulle jeg prøve den kabeln som fulgte med, og eureka.

Jeg fikk det til... yeee 1 til 1 pixelmapping!
    Merket du noen forskjell i bildekvalitet, da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Farger

Hei,

kjøpte meg nettopp en viewpia 32" men sliter litt med brightness på AV-kanalen, spesielt når jeg spiller ps2. Er det noen som har erfaringer med dette, spesielt er problemet stort når jeg spiller fifa 2005, banen blir helt usannsynlig lys på midten, og veldig mørk i skyggen. Bruker vanlig scart fra fra ps2 til Tv.

Er det noe jeg kan gjøre med innstillingene eller noe annet?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som kontrast kan ha for høy instilling. Husk også å velge RGB på scartinngangen på tv'en, og ikke komponent eller s-video. Vet ikke om denne skjermen gjør det automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk Viewpia 32" skjerm i dag. Den fungerer fint til TV, og den er strålende som pc-skjerm. Har koblet den til min bærbare data med vga kabel.

Det jeg lurte på var om dere har noen tips til å få opptimalt bilde. Jeg tenker på justering av brightness og kontrast. Hvilke instillinger fungerer best?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrainMan
    Jeg fikk Viewpia 32" skjerm i dag. Den fungerer fint til TV, og den er strålende som pc-skjerm. Har koblet den til min bærbare data med vga kabel.

Det jeg lurte på var om dere har noen tips til å få opptimalt bilde. Jeg tenker på justering av brightness og kontrast. Hvilke instillinger fungerer best?
    Jeg får kjempebilde med å bryke "dynamic" på fargeinstillinger. Ellers fungerer "game" instillingen faktisk veldig bra på spill (har prøvd bla.a counter strike)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BrainMan

Her er det helt klart smak og behag som gjelder. Selv liker jeg å bruke Standard eller Mild - sysnes Dynamic og Game gir alt for knall/unaturlige farger.

Har skaffet meg en kalibrerings DVD (DVE - Digital Video Essensials) men den har forløpig vært en skuffelse. Har bare fulgt veiledning på skjermen og dette gir meg alt for mørkt bilde. Videre fungerer jo denne bare mot video signal og hjelper ikke på innstilling av TV-signal som kanskje er det største problemet. Skal studere bruksanvisningen litt nærmer når jeg får tid - mulig jeg gjør noe feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alternativer til Viewpia 32" ?

Hei!
    Har etter mye lesing blant annet på forumet her fått meg en av disse jeg også. Kan dessverre ikke si meg helt fornøyd, men så har jeg heller ingen erfaring med andre modeller. Det jeg sliter med er, som også flere har nevnt her, etterslep, lite eller ingen synlige detaljer i mørke partier i bildet, det lyseblå sløret som dukker opp hvis man sitter litt til side for midt foran skjermen.
    Jeg regner med at dette til en viss grad skyldes at jeg bare har "moderat gode" signaler fra analog upc. Jeg merker at etterslepet forsvinner ved avspilling av dvd. Uansett hadde jeg håpet og trodd det ville vært litt bedre og vurderer derfor sterkt å returnere den.

Er det noen som har en klar formening om alternativer som er tydelig bedre, men uten å gå opp mer enn til 14-15000? Skjønner at det ikke er lett å gi et entydig svar, men gjør et forsøk! :-) Hva med D-Boss eller Samsung LE-32R51B f.eks.?

Mvh, Firecrest

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev litt om Viewpia 37" for en stund siden, vil bare legge til at etter at jeg har flyttet og dermed fått digitalt fiber-kablelTV har min Viewpia fått seg et nytt liv. Det var litt middels med dårlige analoge kabel-signaler der jeg bodde sist. Men nå er det kjempebra. Å se på TV er som å se på DVD. Sortnivået har også blitt mye bedre og det er ikke blurrete som det var før. Så det er signalet som er det viktige her. Og enda har jeg ikke fått teste så mye HD-signaler. Knall å vite at det ser så bra ut selv om bare 1/3 av pixlene er "i bruk", med HD-tv blir det fantastisk.

Skal skaffe meg Xbox 360 når den og HDMI-kabelen når de kommer. Det er faktisk en tanke at man må benytte en spillemaskin for å få de eneste ukomprimerte HDTV-signalene i "verden". Alle andre kilder vil være fra middels til høyt komprimerte. Altså vil en neste generasjons spillekonsoller vise de beste bildene vi har sett. Jula blir bra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var greit å høre.

Har UPC kable fra separat UPC anlegg på Tranby i Lier. Dette anlegget har vært mildest talt elendig i det siste året og ikke noe morro å se på en 37 " LCD. Tror nok Viewpia har spart inn litt på TV-tuneren slik at det fordres et bra signal.

UPC har i lenge tid snakket om å koble dette anlegget til UPC's anlegg i Drammen i månedskiftet August/September. Nå er dette utsatt i gjen til Desember !

Jeg har lurt på å skifte til Parabol fra Canal Digital men ville vente til jeg så hvordan det ble med signalet fra UPS's anlegg i Drammen (analogt). Nå er jeg imidlertid så møkk lei dette at jeg tror jeg skifter før dette skjer.

Side 23 av 34 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •