Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

Sitat Opprinnelig postet av jolly
    I elprice butikken på Nordås visste dei HD-materiale (fra pc) på viewpia 32"en (litt mørkt bilde, kanskje ikkje kalibrert skikkelig??). Fekk også sjekket den med dvd på forespørsel, men ikkje med tv signal (dei hadde ikkje).

Siden eg var på jakt etter ein grei tv til stova, gjekk eg for den mot at eg fekk byttet den inn viss den var dårlig på tv signal. Har no hatt tven i ei vekes tid, og er fornøyd med den. Det er ein god tv prisen tatt i betraktning, og den støtter HD når den tid kommer
    Jeg ser at du har vært i samme butikk som meg for å se på viewpia-TV. Hvordan opplevde du billedkvaliteten på viewpiene vs de andre TV-ene de hadde utstilt?
    Når jeg var der hadde de ikke noe HD-materiale klart. Jeg fikk heller ikke låne noen fjernkontroll til TV-ene for å prøve å stille bildene bedre. Som jeg har skrevet i andre innlegg i denne tråden opplevde jeg billedkvaliteten på viewpiane som mye dårligere enn på de andre TV-ene i butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia 32" erfaringer

Kjøpte vår Viewpia 32" via Elprice. Har nå hatt den i 2 uker og inntrykket så langt er at dette er en meget bra TV for pengene. Javisst kunne visningen av analoge TV-bilder vært bedre og elektronikken i apparatet mer "strømlinjeformet". Men for under 10 000 er dette en kjempe-TV akkurat i disse dager. Vi bruker den mest til kabel-TV (nyheter/sport/etc) og DVD.

Pluss:
    - Bildekvaliteten med progressiv scan over komponent mot DVD!
    - Oppfriskningshastigheten på bildet.
    - Kvaliteten på bildet ved tilkoblet PC (har kun testet VGA så langt).
    - Kjapp 1000 siders Tekst-TV.
    - Lyden var overraskende bra (brukes kun ved ren TV-titting).
    - HDMI.
    - HDTV.
    - Lav vekt.
    - Lav pris!

Minus:
    - Sortnivået kunne vært bedre.
    - Dårlig signalkilde gir dårlig bilde. Enkelte kanaler på Kabel virker å ha et "slør" foran seg, spesielt ved panorering.
    - Klikker og mister lyden et øyeblikk når Tekst-TV slås på.
    - Går alltid tilbake til 16:9 når Tekst-TV har vært i bruk.
    - Klokka nullstilles hver gang TV'en slås helt av.
    - Usikker på levetid og evt. reparasjonskostnader: Plastikkfølelse.
    - Kun 1 tuner gjør PIP mindre nyttig.

Annet:
    - Har lest at noen klaget på at svitsjing mellom kanaler går tregt. Jeg opplever at det går hurtigere om man trykker "ok" etter å ha valgt kanal. Trykker man "neste kanal" så går det også relativt kjapt.
    - Fiolettskjæret som man opplever når man ser på skjermen fra siden kommer først til syne når man i tillegg ser på skjermen ovenfra og ned. Holder man seg på horisontal- eller vertikalaksen i forhold til skjermen så er det ikke problematisk.
    - Visuelt: 32" LCD > 32" CRT.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har en 37" og deler stort sett din oppsummering. Når det gjelder tregt kanalskifte antar jeg du mener kanal 0-9. Dette kommer at den er satt på to siffers kanalvalg. Hvis du trykker 05 i stedet fo 5 når du skal velge forhandsvalg 5 går skiftet lynraskt, ellers venter TV'n litt i fall du ønsker å velge 50 !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

32"

Nå har jeg hatt Viewpia 32" i noen dager, og jeg skal gi mine inntrykk av denne. Jeg har testet litt mot PC med VGA kabel, ingenting avansert enda og har ikke rett oppløsning og aspect ratio enda men kvaliteten ser likevel bra ut. Jeg har brukt det mest til TV foreløpig mens jeg har koblet opp andre ting, og det jeg kan si er at TVen er så god som du gjør den til. Jeg bruker analog kabel, og f.eks. TV3 med Seinfeld ser meget bra ut, fotball på TV2 ikke så bra, litt bedre på Viasat Sport, osv. Sterkt varierende med andre ord. Det man derimot kan se er at på det beste er det et meget bra bilde, når du gir den lite å jobbe med så er det derimot ikke så tilgivende.

Folk her inne begynner å sammenligne den mot CRT og PC skjermer og jeg vet ikke hva, og jeg må si jeg var skeptisk før jeg fikk prøvd den. Og jeg har enda ikke fått koblet den skikkelig til PCen. Men jeg må nok si at jeg føler det er bare tøv. Jeg har ikke tenkt til å ha LCD skjerm til PCen, mest pga. jeg designer og det ikke finnes noen i normal prisklasse som takler bra farger og kontraster og svart og samtidig kan spilles på. Har en helt fantastisk CRT 19" hjemme med Diamondtron og 21" Trinitron på jobben, stort bedre bilde får du ikke. Men man kan ikke sammenligne en 32" tv mot det heller Og sammenligner jeg mot dyrere plasma tv'er osv. så synes jeg størrelse og kvalitet er meget bra, uten tvil. Det var ikke aktuelt for meg å ha en stor CRT TV i min lille kåk, så det passer bra.

Framover blir det å prøve å få til et bedre bilde fra PC til TV, og at innstillingene holder seg når jeg switcher mellom video og desktop osv. Må nok handle meg en DVI kabel da jeg bruker DVI utgang men har en konverter slik at den funker med VGA kabel til TV. Jeg får lese litt erfaringer her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Burde ikke denne falle litt i pris snart? Har vel vært 9990,- for 32-tommeren i 3-4 måneder snart? Har sinnsykt lyst å kjøpe.. har penger men ikke samvittigheten :wink:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Starwars II HD 1080p

Så har jeg gjort det - kjørt min første HD 1080p film på min Viewpia 37" - og hvilken opplevelse :razz:

Filmen - "Starwars II Klonene kommer HD 1080p" (1920x1080) spilte aldeles utmerket og hvilken dataljrikdom! De som har vært usikker på om Viewpia har vært klar for HD - glem det, dette klarte det med glans selv om Viewpia ikke har full 1080 oppløsning!

Filmen som er på 11 gig ble hentet på nettet - hvor ellers får man slik i dag? Måtte flytte min stasjonære Athlon XP-M m/Radeon 9600 og koble den til DVI inngangen da dette ble for mye for min laptop. Selv min trimmede XP-M hadde litt problemer med å henge med i svingene innimellom så det greves en kraftig PC for å drive en 1080 film.

For å sammenlikne kjørte jeg en standard Starwares II DVD i progressivt scan parallellt for å kunne sammenlikne. Bildet er nesten like bra men standard DVD har mye lavere oppløsning og ble derfor mye mindre detaljrikt sammenliknet med 1080. Dette kunne sees spesielt tydelig på scener som klonefabrikken og oversikten over milioner av kloner i reagensglass og natursener. Her var det stor forskjell i detaljer ja.

Jeg må bare si: Viewpia eiere gled dere til HD materiale blir tilgjengelig på TV og DVD. Det eneste skåret i gleden så langt - 11Gig får ikke plass på DVD....

Edit: Det var 1080p og ikke 1080i...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Etter jeg ble servert HD på en "lavoppløst" 480p DLP forstod jeg den enorme begrensningen dagens kildemateriale representerer... Samtlige videofremvisere, selv vanlige CRT TV, og selvsagt inkludert Viewpia, vil virkelig bevege seg i kvantesprang mhp bildekvalitet når vi får ekte HD servert i stua!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest igjennom alt ang. Viewpia på dette forumet har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe en. Jeg har bare noen få spørsmål:

Kan komponent inngangene spille både PAL og NTSC?

Er dette fjernsynet virkelig så bra som folk vil ha det til? Jeg vil gjerne høre fra noen som har testet hovedsaklig DVD'er, både med Scart og komponent.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ajantic1987
    Etter å ha lest igjennom alt ang. Viewpia på dette forumet har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe en. Jeg har bare noen få spørsmål:

Kan komponent inngangene spille både PAL og NTSC?

Er dette fjernsynet virkelig så bra som folk vil ha det til? Jeg vil gjerne høre fra noen som har testet hovedsaklig DVD'er, både med Scart og komponent.
    Viewpia er helt klart en bra avspiller. Jo bedre signal du putter inn jo bedre bilde får du. Har testet bilde på både DVI (HD) og D-sub/PC, DVD over Scart og Komponent/prog scan, og anbefaler det siste på vanlig DVD. På HD materiale må du bruke DVI eller HDMI (tror jeg).

Tror ikke PAL eller NTSC skal være noe problem. På TV kan du velge, på DVD vet jeg ikke men jeg har spilt av en del filmer jeg har hentet:razz: men har ikke sjekket om opphavet var PAL eller NTSC.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er følgende:
    Jeg har en laptop med radeon 9000 mobility sjermkort. Kortet har to utganger: vanlig sjermutgand (vga?) og s-video. Hva er den beste måten å tilkoble viewpia 32"? Hvilken kabel bør jeg kjøpe?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andredob
    Spørsmålet er følgende:
    Jeg har en laptop med radeon 9000 mobility sjermkort. Kortet har to utganger: vanlig sjermutgand (vga?) og s-video. Hva er den beste måten å tilkoble viewpia 32"? Hvilken kabel bør jeg kjøpe?
    Helt klart VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt meg en Viewpia 32", gleder meg som en unge

Jeg bestilte på Onsdag, de sendte den på torsdag - jeg har ikke fått den ennå. Hvor lang tid tok det for dere å få den? (Oslo)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maniac
    Har også bestilt meg en Viewpia 32", gleder meg som en unge

Jeg bestilte på Onsdag, de sendte den på torsdag - jeg har ikke fått den ennå. Hvor lang tid tok det for dere å få den? (Oslo)
    Bor på Tranby ved Drammen. TV'n var på plass i Drammen over natta. Deretter brukte Norcargo et døgn på å få levert pakken. Årsaken til dette er at de alltid ringer dagen i forveien for å avtale tid for levering.
    Du bør sjekke pakkesporingen og finne ut hvor den står. Hvis du har stor bil kan du kanskje hente den selv og spare litt tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, jeg har ikke bil

på pakkesporinga står det slik i 3 dager nå:
    Siste hendelse -------- Postnr/ Sted ----- Tidspunkt -------- Mottatt av
    Losset Linjebil/Båt ----- 0102 OSLO ------ 26.08.2005 07:25

De har ikke ringt eller noe, håper den kommer i det hele tatt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker optisk utgang ved bruk av dvi inngangen på tv og inn i dvd spilleren?

har både optisk på forsterkeren og dvd spilleren men gidder ikke kjøpe kabel hvis det ikke funker!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dor123
    har både optisk på forsterkeren og dvd spilleren men gidder ikke kjøpe kabel hvis det ikke funker!
    Optisk digital utgang fungerer kun hvis du har koblet HDMI-DVI fra en kilde med HDMI. DVI-DVI vil ikke gi lyd da DVI kun er video.

DVI kontakten på Viewpiaskjermen er litt spesiell da den er konfigurert som en HDMI kontakt med både video og audio. Det er egentlig en HDMI kontakt forkledd som DVI... :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg nokså datakyndig, men blir litt lei av å mekke med VGA kabelen nå. Powerstrip har jeg alltid synes har vært noe dritt, og når jeg prøver med det nå får jeg ikke engang til å la være å bruke extend desktop funksjonen hvis jeg vil ha bilde på tven i det hele tatt. Får ikke til annet enn å stretche bildet på tven, må jeg bare gi opp og kjøpe DVI kabel istedet og drite i om ikke man får helt native resolution?!

Har noen en oppskrift til Ati kort? Jeg ser de har diskusjon på et tysk forum også ang. denne TVen, www.hifi-forum.de ellernoe slikt, men jeg kan ikke et kløyva ord tysk, og Babelfish er ikke helt stabil på teknisk snakk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42" viewpia

Er det noen som har testet 42" versjonen. Har den samme type LG/Phillips matrise som 37" skjermen. Og finnes det også her to versjoner å forholde seg til her? (Gammel og ny)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt å kjøpe 42" av denne skjermen. Men lurer på om noen har testet noen av modellene med digital parabol og scart kontakt?

Ser en del TV, og er avhengig av at den takler det på en bra måte. Har sett LCD skjermer som legger et digitalt slør på bildet, spesiellt ved kamera bevegelser. Dette er for eksempel veldig godt synlig når det vises fotballkamper (ikke at jeg ser på det ).

Noen som har erfaringer med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Filmen - "Starwars II Klonene kommer HD 1080p" (1920x1080) spilte aldeles utmerket og hvilken dataljrikdom! De som har vært usikker på om Viewpia har vært klar for HD - glem det, dette klarte det med glans selv om Viewpia ikke har full 1080 oppløsning!
    Hvilken avspiller ble benyttet (Media Player)?
    Hvilken skjermoppløsning ble benyttet under Windows?

Selv har jeg prøvd 2 ting (mot en Philips 37PF7320)
    1.: Windows satt opp i 1024x768. Avspilling av små HD-demoer. Ser veldig bra ut, men fyller ikke skjermen slik jeg ønsker.
    2.: Satt opp en kraftigere pc (DVI). 1024x768 i Windows. Via spillet Counter Strike ble skjermen satt opp med Widescreen og 1280x768. Bildet ble først svart men valgte da HD-input i stedet for PC-D(igitalt) på tv'en. Da ble bildet helt rått og fylte skjermen.

Lurer også på følgende : Hvis pc'en(windows) med det rette skjermkortet settes i 1366x768 eller 1280x768. vil jeg da kunne/måtte sette tv'en rett i HD-input modus for å få se bildet ??

Finnes det eventuellt noen software/hd-spillere som setter skjermen over i HD-modus ???

mvh
    Morten

Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •