Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nettopp fått en Viewpia 32" i hus og er fornøyd med denne. Men når jeg prøver å få 1368x768 fra pc'en får jeg et vertikalt felt i midten av skjermen som ser ut til å skurre. (ikke sikker hvordan jeg skal forklare det bedre.) Merker dette kun når jeg setter bakgrunnen til annenhver hvit og svart pixel. Noen som har noen mulige løsninger til dette problemet? Bruker powerstripe og har forsøkt å følge instruksjonene gitt her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ampz
    Hej,

Vi svenskar har hittat ett antal problem med Viewpias LCD skärmar.
    Jag ser att ni också upptäckt en del av dessa problem.
    Jag har sammanfattat det mesta i ett dokument som har skickats via leverantören till tillverkaren.
    Om ni är intresserade av vad vi hittat så ligger dokumentet här: http://www.brolinembedded.se/misc/viewpia.zip
    Mange av disse "problemene" har jeg også opplevd, men de kan vel ikke kalles direkte feil. Auto switching fungerte ikke med min gamle CD MHW tuner, men denne er nå byttet til en nyere modell og auto fungerer.

SVT's test bilde er 16:9 Letterboxed, og det takler IKKE denne TV'n. Den må ha 16:9 native da de sorte stripene i letterboxed formatet inneholder bildeinformasjon og TV'n da tolker signalet som 4:3. En kjedlig detalj, men en som forsvinner når HD-TV kommer.

Digital ut fungerer kun med HDMI kilde.

Til slutt en liten notis til den/de som mener at LG og Philips ikke samarbeider, og at denne TV'n ikke har LG/Philipspanel. Ford og Mazda, Opel og GM, Renault og Nissan, ingen sammarbeider, de hater hverandre!!! :wink: Ikke tro alt du leser og hører...

PS. TV'n er produsert i hvilket land? Sjekk esken... Hint, Philips har hovedkontor i samme land.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shanizar
    Jeg har nettopp fått en Viewpia 32" i hus og er fornøyd med denne. Men når jeg prøver å få 1368x768 fra pc'en får jeg et vertikalt felt i midten av skjermen som ser ut til å skurre. (ikke sikker hvordan jeg skal forklare det bedre.) Merker dette kun når jeg setter bakgrunnen til annenhver hvit og svart pixel. Noen som har noen mulige løsninger til dette problemet? Bruker powerstripe og har forsøkt å følge instruksjonene gitt her...

Det er instillinger i meny'en på tv'n som fjerner dette, tror det ligger under et valg som heter pc control.

Newcomer snill2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Kanalskift og svitching mellom tekst tv og tv.

Sitat Opprinnelig postet av cryptic
    Jeg har en Viewpia 37" og er godt fornøyd så langt. Samme problem med audio in på min TV når jeg ville ha PC lyd på TV høytalerne. Kan virke som at det er jackinngangen som skal brukes ved bruk av DVI (jeg bruker DVI) og RGB og phonoinngangen når man bruker component?? Har ikke testet jack koblingen ennå, må kjøpe kabel.

Jeg fikk vite at hvis en TV er HD Ready, så skal dette stå i front av TVen, hvis ikke er det noe tull og tøys. Kan noen fortelle meg om dette er riktig?
    Har akkurat installert og testet viewpia 32 lcd litt. Bilde og lyd or flott, synes jeg, men hver gang jeg skal skift kanal eller svitche til teksttv kommer det en lyd fra tven, et lite "knepp". Kunne noen som leser dette innlegget sjekke dette p[ sin tv og gi tilbakemelding.
    Takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis gjekk det?? Har samme problemet med å få overført lyd frå TV til receiveren. Fungerte det med Scart out??? Har prøvd den optiske, men det gjekk som forventa, det fungerte ikkje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Kompromiss

Sitat Opprinnelig postet av snill2
    Har akkurat installert og testet viewpia 32 lcd litt. Bilde og lyd or flott, synes jeg, men hver gang jeg skal skift kanal eller svitche til teksttv kommer det en lyd fra tven, et lite "knepp". Kunne noen som leser dette innlegget sjekke dette p[ sin tv og gi tilbakemelding.
    Takk.
    Dette har jeg også på min 32", noe må da gå på bekostning av lav pris. Men andre produsenter av billige TV'er klarer jo å lage de uten sånne ting, så man har jo lov til å spekulere. Skal bli artig å se om og hvilken respons svenkene får på henvendelsen til produsenten. Når man ser alle kompromissene på Viewpia'en, kan man jo tvile på om det er mulig å rette på noe ved hjelp av "firmware" ihvertfall. Hvor skal man i såfall mate den inn i TV'en?
    Jeg synes ihvertfall at jeg tross alt har fått ganske så mye TV for pengene, lyden er ikke allverden, men det retter jeg på ved å kjøre ut til stereo'en gjennom DVD opptakeren. Det finnes heldigvis en løsning på det meste.

Newcomer snill2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmvare og oppgraderinger paa viewpia.

Har tatt kontakt med elprice anng. oppd. p[ viewpia 32 lcd. Selskapene som tar rep. paa disse er:
    http://www.fagelektronikk.no/

Jeg skal levere tv der grunnet feil med syncen naar jeg kjorer vhs. Det er ca 100 tver som er levert Norge som har dette problemet. Det skal ifolge elprice rettes med en oppgradering... Vi faar se. :wink:

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vellereina
    Korleis gjekk det?? Har samme problemet med å få overført lyd frå TV til receiveren. Fungerte det med Scart out??? Har prøvd den optiske, men det gjekk som forventa, det fungerte ikkje.
    den funker vel kun sammen med hdmi..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt fornøyd med avspilling av DVD på Viewpia'n min - ikke misforstå da bildedkvaliteten er meget bra. Har koblet min Pioneer DVD spiller til TV'n med Component kabel og kjører progressivt scan. Her får jeg en relativt bred stripe uten bilde oppe og ned som ikke lar seg fjerne. Kan heller ikke "Zoome" den bort da zoom funksjonen er borte med progressivt scan.

Hvis jeg tar bort progressivt scan så blir det noe bedre da jeg kan bruke zoom og fjerne det meste av stripen oppe og nede. Har liten erfaring med widescreen og ser at tekstingen går ut på dette feltet så det skal kanskje være sånn ? Samme problem enten jeg bruker Component eller scart (progressivt scan virker ikke på scart).

Andre med samme erfaring ?

PS. Scart out fungerer greit for å ta lyd ut til stereo anlegg - bruker det selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, mange fornøyde eiere her, men var innom Elprice for å se om skjermen virkelig er så god som det kan virke som. Ble ikke uten videre imponert, så det er "mye-for-pengene"-skjerm, men ingen "et-kupp!"-skjerm.

Slit med helsa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er ikke helt fornøyd med avspilling av DVD på Viewpia'n min - ikke misforstå da bildedkvaliteten er meget bra. Har koblet min Pioneer DVD spiller til TV'n med Component kabel og kjører progressivt scan. Her får jeg en relativt bred stripe uten bilde oppe og ned som ikke lar seg fjerne. Kan heller ikke "Zoome" den bort da zoom funksjonen er borte med progressivt scan.

Hvis jeg tar bort progressivt scan så blir det noe bedre da jeg kan bruke zoom og fjerne det meste av stripen oppe og nede. Har liten erfaring med widescreen og ser at tekstingen går ut på dette feltet så det skal kanskje være sånn ? Samme problem enten jeg bruker Component eller scart (progressivt scan virker ikke på scart).

Andre med samme erfaring ?

PS. Scart out fungerer greit for å ta lyd ut til stereo anlegg - bruker det selv.
    De fleste nye DVD filmer kommer i Anamorphic Widescreen format, dette medfører at man får sorte striper over og under også på 16:9 Tv'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er den heldige eier av en Viewipa 37". Det jeg lurer på er hva som er best av component og dvi. Jeg har en HDMI DVD spiller (Samsung DVD-HD945, tror det er det den heter), alt funker helt fint når jeg spiller av DVD filmer, men har aldri prøvd Component, er dette bedre? Hvilken oppløsning er best når jeg bruker HDMI/DVI 720p eller 1080i... Dette er sikkert elementære ting for noen av dere, men håper på noen gode svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Elprice på Nordås

Hei.
    Jeg var i Elprice-butikken på Nordås for å se på Viewpia TV-ene. De hadde ikke fått koplet opp noe HD-utstyr da, så jeg fikk ikke sett hvordan hva framtiden vil bringe.
    Jeg fikk sett vanlig TV-bilde på viewpia TV-ene, men det var helt klart mye dårligere bilde på dem enn på de andre TV-ene der. :shock:
    De hadde noe NRK2 jukeboks gående på TV-ene. Tekst, spesielt på 37" og 42" var voldsomt grøtete, og bildene på viewpia-ene var dårligere enn på gamle TV-er fra 70-tallet. :sad:
    Jeg har vanskelig for å tro at så mange syns at bildet er OK til godt på disse TV-ene hvis Elprice på Nordås sine utstillings-viewpiaer gir representative bilder.
    Er det andre her på forumet som har vært å sett på viewpia TV-ene i Elprice butikken på Nordås og som kan si om det er representative bilder TV-ene der har?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte min Viewpia 37 på elprice i Ålesund. Bilde på Tv`n der var direkte elendig, og det gjaldt alle TV ene. Trur det er sånn i dei fleste butikkane. Eg fekk brukbart bilde med vanleg uteantenne heime. Blir nok ei canal digitalpakke snart, men for all del, eg er veldig fornøgd med TV`n og med DVD avspeling så er det veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovev
    Hei.
    Jeg var i Elprice-butikken på Nordås for å se på Viewpia TV-ene. De hadde ikke fått koplet opp noe HD-utstyr da, så jeg fikk ikke sett hvordan hva framtiden vil bringe.
    Jeg fikk sett vanlig TV-bilde på viewpia TV-ene, men det var helt klart mye dårligere bilde på dem enn på de andre TV-ene der. :shock:
    De hadde noe NRK2 jukeboks gående på TV-ene. Tekst, spesielt på 37" og 42" var voldsomt grøtete, og bildene på viewpia-ene var dårligere enn på gamle TV-er fra 70-tallet. :sad:
    Jeg har vanskelig for å tro at så mange syns at bildet er OK til godt på disse TV-ene hvis Elprice på Nordås sine utstillings-viewpiaer gir representative bilder.
    Er det andre her på forumet som har vært å sett på viewpia TV-ene i Elprice butikken på Nordås og som kan si om det er representative bilder TV-ene der har?
    Har ikke vært i nevnte butikk, men jeg kan ikke forstå annet enn at dette må være pga dårlig kildesignal.
    Har anskaffet en 32" Viewpia og er godt fornøyd.
    Sammenligner bildet med min Panasonic 32" CRT toppmodell (fra 2001), med samme signalkilde...(digital parabol på scart/RGB + DVD på S-video), og mener at Viewpia'n er generelt bedre.
    Nå er vel ikke svart like svart på Viewpia'n som på Pana'n, men synes at "opplevd" sortnivå i bildet er helt greit.
    Vet ikke om kvaliteten på vanlig antenneinngang, da jeg ikke bruker denne.

Kan det evt. være at de som klager på bildekvaliteten på Viewpia LCD har vannvittig høye krav....? ;-)
    Husk, den koster tross alt bare 10 laken.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Å sammenligne denne tv'n med CRT tv til samme pris blir helt feil, det blir som å sammenligne bananer og appelsiner. Ja begge deler er frukt, men det er 2 forskjellige ting. Det er klart du får mye mer for pengene når du kjøper CRT, CRT tv'n veier jo 75kilo, LCD'n veier jo bare 15 kilo !! Det ser ikke så veldig fett ut å ha en 36" crt tv hengene på veggen, men en gigantisk festeannordning og forsterket vegg.

Men seriøst...
    Man må sammenligne denne tv'n med LCD tv'er, eller til nød Plasma Tv'er. Og det jeg har sett av andre LCD og Plasma Tv'er sier meg at jeg har fått en grei tv til en bra pris.

Nå bruker jeg kun TV'n i sammenheng med HTPC, og tar ned både satelitt og analoge kabelnett. Når jeg kjører analog kabelnett rett inn i tv'n er det nødt til å være bra kvalitet, spesielt å kjøre zoom mode kan skape problemer på mørke scener med rask bevegelse og dårlig kvalitet. Ellers ligger det et denoise filter som det ikke ser ut som man kan skru av på analoge signaler, jeg tror jeg hadde foretrukket å kunne se uten dette. På Satelitt blir kvaliteten bedre, men fortsatt avhengig av kvalitet på sending. HDTV/HTPC blir knall.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Qpvision 32" et bedre valg da?

Eller er det stort sett det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har _sett_ ikke testet qpv ved et par annledninger, men kun med dvd og satelitt kilde. Det var ingen ting ved disse som gjorde at jeg heller ville ha dem, men som sagt det var bare en demo i butikk lokalet, jeg fikk ikke testet dem skikkelig med forskjellige kanaler.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Viewpia 37" og den krever bra signal. Generelt er jo dagens TV standard avleggs på disse skjermene med lav oppløsning og interlaced scan. Sett derimot på en skikkelig film over bra spiller med progressivt scan og Component kabel så skal jeg si du får knall bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av Ventura
    Har ikke vært i nevnte butikk, men jeg kan ikke forstå annet enn at dette må være pga dårlig kildesignal.
    Har anskaffet en 32" Viewpia og er godt fornøyd.
    Sammenligner bildet med min Panasonic 32" CRT toppmodell (fra 2001), med samme signalkilde...(digital parabol på scart/RGB + DVD på S-video), og mener at Viewpia'n er generelt bedre.
    Nå er vel ikke svart like svart på Viewpia'n som på Pana'n, men synes at "opplevd" sortnivå i bildet er helt greit.
    Vet ikke om kvaliteten på vanlig antenneinngang, da jeg ikke bruker denne.

Kan det evt. være at de som klager på bildekvaliteten på Viewpia LCD har vannvittig høye krav....? ;-)
    Husk, den koster tross alt bare 10 laken.....
    Jeg hadde håpet at billedkvaliteten var bedre enn den jeg opplevde. Det var MEGET stor forskjell på viewpiaene og de andre flat-TVene i butikken enten det var LCD eller plasma. Viewpiaene hadde som jeg sa ikke noe bedre billedkvalitet enn TV-er fra 70-tallet. Jeg hadde lest en del på forhånd her på forumet før fruen og jeg tok turen til Nordås for å se på viewpiaene. Hvis opplevd billedkvalitet var i nærheten av hva en del brukere av dette forumet mente, var vi forberedt på å reise hjem med en ny TV i bagasjen. Vi måtte dog skuffet reise hjem igjen uten noe bagasje. Om det var TV-ene som var feil innstilt, eller om det var kvaliteten på TV-ene som var dårlig kan ikke jeg si noe om. TV-ene kan være meget gode og personalet i butikken elendige, eller motsatt. Når man reiser til en butikk for se på et utstyr som koster gjerne over 20 lapper så forventer man å få god service, og at personalet kan sine ting. Jeg vet ikke hva som var galt.

Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •