Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 34 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk det til å virke nå ja. Snodig.. kjøpte nemlig en Pioneer DVD-recorder sammen med tv-en og den spurte om progressive scan under installasjonvegviseren. Men prøvde å sette manuelt etterpå, og da funket det som bare det. Bruker kun component ja.

Men jeg syntes tv'en var overbevisende. Prøvd nå både i vanlig dagslys og i nattmørke og det ble bra. Men kan se all mpeg komprimeringen på dvd filmene mine.. :? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ey,skulle det ikke være med en DVI-HDMI overgang til denne tvn? kan ike se at det var med noen til meg...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med en HDMI-DVI kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Saknad kabel HDMI-->DVI

Sitat Opprinnelig postet av harol
    Det følger med en HDMI-DVI kabel.
    Jag råkar veta att Viewpia har skickat ut en batch apparater och missat att skicka med kabeln. Felanmäl detta till er återförsäljare så skickar Viewpia ut en kabel åt er. Så gjorde de i Sverige i måndags.

Mvh

Micke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd og feila en god del nå på viewpa'en min, får bare 1024x768 og 1280*1024 til å fungere, andre oppløsninger gjør at all skrift blir blurry..hva gjør jeg feil? så en eller annen her som hadde fått 1368*768 til å funke bra, dette funka ikke til meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bruke riktig oppløsning på pc'n og tv'n !!

Ble også veldig skuffet første gang jeg satt pc'n til 1368x768 og så skjermbilde på tv'n, så oppdaget jeg at det var valg i meny'en. Tv'n sto på 1024x768 oppløsning. Når jeg byttet til 1366x768 i tv'n ble det så meget bedre.

Jeg klarer å få perfekt pixel mapping med vga kabel, problemet er at neste gang jeg skrur på tv'n så er den ikke nødvendigvis helt perfekt igjen. Med DVI så får jeg ikke perfekt pixelmapping, ettersom man ikke får sendt 1366x768 på DVI. Men bildekvaliteten er jo knall uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får snart en 32" av denne her. Jeg har UPC kabeltv med vanlig antennekontakt i veggen ser det ut for, har ikke flyttet inn enda og vet faktisk ikke om det er "aktivisert", men lurte på hva folk anbefaler meg å koble til.

Jeg har kjøpt LCD fordi jeg vil ha sjangsen til å slenge PCen på TVen. Jeg kommer til å kjøre lyd gjennom PCen sitt lille 5.1 THX (hehe) anlegg, da leiligheten ikke er så stor likevel. Kjører også DVD og filmer ellers gjennom PCen.

Ser at folk sliter med å få riktig oppløsning/bildeforhold med DVI, skal jeg bare gå for VGA kabel? Jeg er meget datateknisk men ikke AV messig dyktig, frister likevel litt å teste DVI sakene folk snakker om. Når det gjelder antenneuttaket i veggen, hvordan kobler man det til TVen, er det en slik tilkobling på det eller er det sånn avleggsgreie at man må bruke noen overgangsplugger?

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble TV-antenna rett på.

Men hvis du skaffer deg digital dekoder fra UPC får du mye klarere og skarpere bilde. Men gammeldags TV-antenne gir greit nok signal hvis du ikke er tv-frik.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker kay, det hjalp mye! skal begynne å styre med pixelmapping jeg også nå, det er ikke helt bra enda her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1:1 1368x768, VGA

For dere som sliter med å oppnå 1:1 på 1368x768 på en VGA kabel, gjør følgende:
    På PC:

- Innstaler Powerstrip.
    - Bruk verdien "1368x768=1368,80,128,200,768,3,5,22,84750,3"( uten hermetegn) i advanced timings, eller hva det nå heter til dere...

På TV:

Sett oppløsning WXGA: 1366x768
    Bredformat 16:9 (seff)
    Velg "Auto" i "pc-kontroll"

Nå vil dere sannsynligvis ha noen blurrete små striper. Disse fjernest enkelt ved å justere litt på H & V .pos innstillingene i PC kontroll. (kan ikke gi verdier, da de varierer)...

Ring når noen finner ut av DVI innstillinger!

Og så lurer jeg på en ting:

Vil en helt vanlig DVD spiller gi bedre bilde på component, enn en PC som spiller av DVD over VGA?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Viewpia 32"

Så har endelig Viewpia kommet inn i stua mi også. Etter å ha hengt i forumet her en måneds tid, var all tvil feid av veien. Starten ble heller dårlig, da jeg kom hjem og hadde rigga til TV'n, viste det seg at den ikke lot seg slå på. Da var det tilbake til Elprice (Ålesund), for å få en ny. Dermed så var jeg i gang. Det kan jo også nevnes at jeg også kjøpte Pioneer DVR 530 sammen med TV'n. Når jeg nå hadde fått kobla opp sakene, var det å begynne å finne ut hvordan jeg skulle få lyd hit og dit. Da var det at det dukket opp forskjellige ting som viste kompromissene som gjør denne TV'n så billig. Å kjøre lyden ut gjennom stereoannlegget lot seg ikke gjøre, hverken med den analoge eller den optiske utgangen, fordi disse aktiveres av HDMI utgangen når den taes i bruk. Siden jeg ikke har utstyr (eller ihvertfall ikke vet hvordan jeg evt kan benytte kabelen som medfølger) som er HDMI klart, ser jeg ingenting måte jeg kan bruke disse alternativene. Men......
    løsningen ble rett og slett en vanlig scart kabel for å kunne benytte DVD til avspilling, og få lyden ut i TV'n. (Denne løsningen er vel og merke for guttungen når det skal vises Tom og Jerry og den slags) Løsningen min ble en komponentkabel, samt at jeg kjører lyden ut til stereoanlegget via DVD opptakeren. Dermed har jeg oppnådd både optimalt bilde og lyd (tror jeg).
    TV'n ellers synes jeg virker grei, selv om man kanskje må gjøre manuelt ting som på andre apparater gjøres automatisk?
    Uten at jeg så langt har finstilt bilde noe serlig, må jeg ihvertfall kunne si at TV'n gir VELDIG GOD valuta for pengene. Tror man skal være ganske kresen for å kunne forsvare en uttalelse om at dette er simple greier.
    Har jeg feila på veien til å gjøre disse erfaringene, så er jeg veldig interessert i å få vite om noe av det jeg hart gjort kan gjøres annerledes/bedre/enklere.
    MVH Afrika.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d_stenvig
    For dere som sliter med å oppnå 1:1 på 1368x768 på en VGA kabel, gjør følgende:
    På PC:

- Innstaler Powerstrip.
    - Bruk verdien "1368x768=1368,80,128,200,768,3,5,22,84750,3"( uten hermetegn) i advanced timings, eller hva det nå heter til dere...

På TV:

Sett oppløsning WXGA: 1366x768
    Bredformat 16:9 (seff)
    Velg "Auto" i "pc-kontroll"

Nå vil dere sannsynligvis ha noen blurrete små striper. Disse fjernest enkelt ved å justere litt på H & V .pos innstillingene i PC kontroll. (kan ikke gi verdier, da de varierer)...

Ring når noen finner ut av DVI innstillinger!

Og så lurer jeg på en ting:

Vil en helt vanlig DVD spiller gi bedre bilde på component, enn en PC som spiller av DVD over VGA?
    Takker for tips om innstilling i Poverstrips - det skal jeg nytte meg av.

Ellers har jeg meget god erfaring med Pioneer DVD, progressive og Component kabel. Dette gir meget bra bilde på min Viewpia 37. På PC siden har jeg bare testet en litt eldre laptop med ATI Radeon kort på VGA inngangen og det gir på langt nær samme bilde. Jeg har testet på "Ringenes Herre 1" som har meget godt bilde da dette varierer mye fra film til film. Det sies at det beste kortet for DVD avspilling i dag er GeForce 6800. Hadde planer med å bygge opp en PC for videoavspilling men etter å testet DVD spiller/progressivt scan/Componet tror jeg jeg dropper det foreløpig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Afrika
    Så har endelig Viewpia kommet inn i stua mi også. Etter å ha hengt i forumet her en måneds tid, var all tvil feid av veien. Starten ble heller dårlig, da jeg kom hjem og hadde rigga til TV'n, viste det seg at den ikke lot seg slå på. Da var det tilbake til Elprice (Ålesund), for å få en ny. Dermed så var jeg i gang. Det kan jo også nevnes at jeg også kjøpte Pioneer DVR 530 sammen med TV'n. Når jeg nå hadde fått kobla opp sakene, var det å begynne å finne ut hvordan jeg skulle få lyd hit og dit. Da var det at det dukket opp forskjellige ting som viste kompromissene som gjør denne TV'n så billig. Å kjøre lyden ut gjennom stereoannlegget lot seg ikke gjøre, hverken med den analoge eller den optiske utgangen, fordi disse aktiveres av HDMI utgangen når den taes i bruk. Siden jeg ikke har utstyr (eller ihvertfall ikke vet hvordan jeg evt kan benytte kabelen som medfølger) som er HDMI klart, ser jeg ingenting måte jeg kan bruke disse alternativene. Men......
    løsningen ble rett og slett en vanlig scart kabel for å kunne benytte DVD til avspilling, og få lyden ut i TV'n. (Denne løsningen er vel og merke for guttungen når det skal vises Tom og Jerry og den slags) Løsningen min ble en komponentkabel, samt at jeg kjører lyden ut til stereoanlegget via DVD opptakeren. Dermed har jeg oppnådd både optimalt bilde og lyd (tror jeg).
    TV'n ellers synes jeg virker grei, selv om man kanskje må gjøre manuelt ting som på andre apparater gjøres automatisk?
    Uten at jeg så langt har finstilt bilde noe serlig, må jeg ihvertfall kunne si at TV'n gir VELDIG GOD valuta for pengene. Tror man skal være ganske kresen for å kunne forsvare en uttalelse om at dette er simple greier.
    Har jeg feila på veien til å gjøre disse erfaringene, så er jeg veldig interessert i å få vite om noe av det jeg hart gjort kan gjøres annerledes/bedre/enklere.
    MVH Afrika.
    Sammer erfaring at eneste utgang for lyd går via Scart, men dette er vel gankje normalt for TV ? Det som imidlertid er litt betenkelig er at det tilsynelatende ikke er noen som får den optiske utgangen til å virke ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sammer erfaring at eneste utgang for lyd går via Scart, men dette er vel gankje normalt for TV ? Det som imidlertid er litt betenkelig er at det tilsynelatende ikke er noen som får den optiske utgangen til å virke ?

Som det står i tidligere poster aktiveres optisk ut ved at man tar i bruk HDMI-utgangen. Dvs man må ha dvd-spiller eller tilsvarende med HDMI for å kunne benytte optisk ut. Betenkeligheten er derfor over...

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Du må bruke riktig oppløsning på pc'n og tv'n !!

Ble også veldig skuffet første gang jeg satt pc'n til 1368x768 og så skjermbilde på tv'n, så oppdaget jeg at det var valg i meny'en. Tv'n sto på 1024x768 oppløsning. Når jeg byttet til 1366x768 i tv'n ble det så meget bedre.
    ¨

Finner ikke ut hvor jeg setter oppløsningen på TV-skjermen. Nå står den på 800x600, og det er litt puslete...

Roy

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens

Har kjøpt meg en Viewpia 37" lcd tv og er kjempe fornøyd med tv'n. Har bare to spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med.

Har en Phillips DVP720SA dvd spiller som jeg matter med komponent kabler (fra clas ohlson) inn på Viewpia'n min.

Jeg får kjempe bra bilde, er ikke det. Men når jeg skruer på progresive scan på dvd spiller, så flimrer bilde litt før det kommer tilbake. Når bildet kommer tilbake er det mye dårligere enn når jeg hadde progresive scan av.

Hva kommer dette av ?
    Er det noe jeg må slå på i tv menyen ?
    Blir det rett og slett dårligere fordi det er billige komponent kabler fra clas ohlson ?
    Er det stor forskjell på bilde kvalitet hvis man har progresive scan av\på ?

Begynner også å vurdere om jeg skal skifte ut dvd spilleren min, til en dvd spiller med dvi. Slik at jeg kan få brukt den kabelen som følgte med. Er det stor forskjell på komponent og dvi ?

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si fra hvis dere får noen respons på brevet! Mon tro om det er mulig med en firmwareoppgradering av tv'n på noen måte...

(SS)

Sitat Opprinnelig postet av Ampz
    Hej,

Vi svenskar har hittat ett antal problem med Viewpias LCD skärmar.
    Jag ser att ni också upptäckt en del av dessa problem.
    Jag har sammanfattat det mesta i ett dokument som har skickats via leverantören till tillverkaren.
    Om ni är intresserade av vad vi hittat så ligger dokumentet här: http://www.brolinembedded.se/misc/viewpia.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du det blir gjort noe med disse problemene da? Og i såfall, vil det komme oss som allerede har kjøpt disse TV-ene til gode? Finnes vel ikke så gode muligheter for å oppgradere firmware på TV-en. :-)

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om viewpia 32" følger vesastandard for veggfeste? dvs at man kan kjøpe universalfeste i stedet.. koster halvparten av hva det originale festet koster.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke universal feste ja!