Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 34 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en Viewpia 37" og er godt fornøyd så langt. Samme problem med audio in på min TV når jeg ville ha PC lyd på TV høytalerne. Kan virke som at det er jackinngangen som skal brukes ved bruk av DVI (jeg bruker DVI) og RGB og phonoinngangen når man bruker component?? Har ikke testet jack koblingen ennå, må kjøpe kabel.

Jeg fikk vite at hvis en TV er HD Ready, så skal dette stå i front av TVen, hvis ikke er det noe tull og tøys. Kan noen fortelle meg om dette er riktig?

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Her er mitt førsteintrykket etter en kvelds intens testing av Viewpia 37" LCD.

Når det gjelder TV sliter jeg med dårlig signal levert av UPC over et gammelt anlegg som snart skal oppgraderes. Jeg kan si en ting og det er at et dårlig signal ikke gir deg bedre bilde på denne TV'n. TV krever nok et bra signal for å lever bra bilde og bilder blir ikke bedre på en 37"....., men lyden er helt OK. Å scanne inn kanalene gikk greit selv om noe av menysystemet er litt knotete. Finishen er litt plastic...men det gjelde mange TV'r nå.

Min 5 år gamle DVD spiller, CyberHome - en av de første som kom men MP3, var den ikke særlig glad i og som for TV så blir ikke bilde bedre av å forstørres opp. Det blir nok en ny DVD spiller og flerkanalshøytalere (Philips LX8500W ?).

Koblet også opp Laptop'n og det var andre boller. Selv med bare VGA kabel (det finnes DVI også) var bildet helt suppert i PC modus og DVD avspilling ga kjempebilde på skjermen. Ingen problemer med dårlig kontrast etter det jeg kunne se. Fikk ikke testet lyden da jeg ikke hadde 3.5mm/3.5mm kabel. Fikk ikke 3.5/2xPhone til å virke. I manualen står det at man skal koble seg til 3.5mm audio inn. Får skaffe kabel idag.

Kanskje noen kan bekrefte at de ikke går å koble PC med 3.5mm plugg til hvit/svart phono merket audio inn bak på TV'n ?? Brukte overgangskabel som har fungert andre steder.

Førsteintrykket er at skjermen gir et meget godt bilde så lenge kilden er god, men støy og forvrenging synes mye bedre på en stor skjerm. Lyden er grei men finishen er litt plastic. Betjeningen gikk stort sett greit. Nå få jeg ut å skaffe hjemmekinoanlegg slik at jeg får testet den skikkelig før returfristen går ut.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg bestilt en 32"'r :O venter spent..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cryptic
    Jeg har en Viewpia 37" og er godt fornøyd så langt. Samme problem med audio in på min TV når jeg ville ha PC lyd på TV høytalerne. Kan virke som at det er jackinngangen som skal brukes ved bruk av DVI (jeg bruker DVI) og RGB og phonoinngangen når man bruker component?? Har ikke testet jack koblingen ennå, må kjøpe kabel.

Jeg fikk vite at hvis en TV er HD Ready, så skal dette stå i front av TVen, hvis ikke er det noe tull og tøys. Kan noen fortelle meg om dette er riktig?
    Ikke lett å finne en kabel med 3.5 mm hann i begge ender. Var innom en haug plasser i dag. Dermed ble det også hjemmekino anlegg. Dette løste problemet med PC lyden da det bare var å koble seg inn på audio in på forsterkeren

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av age
    Vel fargesynet mitt er helt up to date.. Iallefall var den så skuffende at kompisen min som skulle ha en slik, ikke ville ha den. Han kjøpte 37" Pana PA50 istedenfor..

Mulig det var noe gale med skjermen... Men bra at du er fornøyd da..
    Dette var et av mine store ankepunkter også (se post langt tilbake i denne tråden...)

Mulig man ikke ser hvor blå denne skjermen hvis man ikke sammenligner med noe annet, men jeg sammenlignet direkte med en billig 32" Philips LCD, og den var mye sortere enn Viewpia (og det gikk ikke å justere det bort...)

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

viewpia

har selv kjøpt en viewpia 37" og er stor fornøyd, har jobbet med og selge plasma
    og lcd i ca 4år. og hadde aldri kjøpt denne, hvis den ikke hadde vært god.
    har koblet den opp med parabol og får konge bilde, har og prøvd den med analog antenne og fikk overaskende godt bilde.
    det som jeg har sett folk har skrevet om er at den blir lilla med skrå synsvinkel og det stemmer. men prøv og finn noe som er bedre til samme pris. jeg har ikke funnet det og synes nærmeste konkurrent er hitachi 37" men koster 10000 mer!!

kommer ikke til å angre et sekund..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hercule

han kompisen din som kjøpte pa50, hva gjør han når HD kommer??
    den koster jo 3000-4000 mer og er en plasma ikke lcd.(pluss at bord/veggfeste kommer i tillegg)
    kan være enig at bildet på pa50 er bra, men mangler alt de fleste ser etter i dag, dvi, HDMI, HDCP, VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Ny Viewpia LCD / mini-test

Da fikk jeg min nye 32" LCD i hus og tenkte å dele mine inntrykk med alle:

Design er jo smak og behag.... Synes den er ganske pen, men savner avtagbare høyttalere.
    Selv om TV'en er av plast, virker den godt sammenskrudd og solid. Står stødig på medfølgende fot.
    Bra med tilkoplinger, men kunne ønske en audio UT....
    Lyden er litt mye "boks" i forhold til min CRT, men funker greit til vanlig TV-bruk.
    Switching mellom innganger går vel litt tregt, men en plass må de vel ha spart inn for å få den lave prisen.
    Bildekvalitet:
    (Har fra før en Panasonic TH-32PG50 CRT (toppmodell i 2001) som sammenligning).
    Jeg kjører 2 digitale paraboltunere over Scart og Asono DVD-spiller over S-video (ikke testet komponent, da jeg bruker det på projektoren.)
    Utrolig lyssterk, men kontrastomfanget kunne vært ett hakk bedre. Ikke det at det er dårlig, men synes at hvitt har en tendens til å bli veldig lyst om man skal ha med alle detaljer i mørke partier. Evt. kunne det være på sin plass med mulighet for justering av lysstyrken.
    Betraktningsvinkel er VELDIG optimistisk spesifisert med 176 grader båre horisontalt og vertikalt....
    Horisontalt er det ikke så ille, men mer enn rundt 45 grader så blir bildet lilla (noen har tidligere nevnt dette med lilla-stikk på disse skjermene).
    Vertikalt skal man ikke bevege seg så mange grader før lilla-fargen kommer.
    Det er helt tydelig at den yter best med gode signaler, men synes den gjør en kjempejobb på digital parabol via scart. Kanaler som er mye komprimert er ikke helt topp, men f.eks. NRK og TV2 synes jeg er helt knall!
    Generell bildekvalitet på DVD via S-video er også veldig bra!
    Fargegradering pga 8 bit signalbehandling har ikke jeg sett noe til, så jeg antar at dette har mer med inn-signalet å gjøre enn TV-ens prossessering.
    Etterslep ved bevegelse er også herlig fraværende. (Så en rockekonsert på DVD, og med kamera på trommisen med lyse trommestikker mot mørk bakgrunn klarte ikke jeg å oppfatte noe etterslep. Kanskje dette også er betinget av signalkvaliteten...?)

Min konklusjon:
    Kjempebra TV til prisen. Enormt lyssterk, og med god kontrast.
    Litt skuffet over betraktningsvinkel, men ingen problemer med seerposisjonen noenlunde rett forfra og i øyehøyde.
    Skarpe, fine bilder med god fargemetning og fin kontrast.
    Litt kresen på signalkvalitet - dritt inn = dritt ut!
    Har ingen problemer med å anbefale denne LCD'en som en første flatskjerm i påvente av ny (og kanskje bedre) teknologi om 5-6-7 år...

Løp og kjøp!:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har spent følgt med i diskusjonen om denne skjermen. Kikket litt på elkjøp idag - for å sammenlikne de forskjellige modellene (dog ikke Viewpia ..) og jeg ble overveldet av hvor dårlig bildet faktisk blir i forhold til "gammeldagse" CRT-TV'er. De LCD-TVene som likevel så veldig bra ut var fra LG, RZ 26LX2 og RZ 32LX2. Problemet er bare at sistnevnte koster dobbelt så mye som Viewpia'en som er samme størrelse..

Spørsmålet mitt blir da - er det noen som har fått sammenliknet disse to skjermene, LG RZ26LX2 og Viewpia 32" LCD-TV'en, ved siden av hverandre?

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjermstørrelse

Heisann

har en Viewpia 37 som jeg har koblet en bærbar PC til. Problemet er at jeg ikke får satt størrelsen på oppløsingen større enn 800x600. Det virker som noe har låst seg. Er det noen som vet hvordan jeg skal fikse det?

Roy

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er trolig at PC'n ikke igjenkjenner TV som en monitor og derfor velger standard VGA oppsett. Høyre klikk på bakgrunnen og velg Settings-Advanced-Monitor og fjern krysset ved "Hide modes the montor cannot display". Deretter kan du velge en annen oppløsning.

Selv bruker jeg 1280x1024 på min og det funker meget bra. Skal vist gå å fikle til 1366x768 med spesialprogramvare, men da tror jeg det blir meget fortegnet bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viewpia 37

Eg kjøpte Viewpia 37 i går. Var litt skeptisk i og med dei hadde veldige dårlege signal på Elprice butikken i Ålesund. Kobla den opp heime med vanleg antenne uttak og bildet er faktisk utruleg bra. Vurderte også 32" men angrar ikkje i det heile tatt på at eg gjekk for 37". Har sett plasma tv hjå venner frå både pioner og panasonic som er 10 - 20000 dyrare som etter min meining er dårlegare og meir etterslep enn på Viewpiaen.
    Sitat Opprinnelig postet av tom1986
    har selv kjøpt en viewpia 37" og er stor fornøyd, har jobbet med og selge plasma
    og lcd i ca 4år. og hadde aldri kjøpt denne, hvis den ikke hadde vært god.
    har koblet den opp med parabol og får konge bilde, har og prøvd den med analog antenne og fikk overaskende godt bilde.
    det som jeg har sett folk har skrevet om er at den blir lilla med skrå synsvinkel og det stemmer. men prøv og finn noe som er bedre til samme pris. jeg har ikke funnet det og synes nærmeste konkurrent er hitachi 37" men koster 10000 mer!!

kommer ikke til å angre et sekund..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe sorround anlegg i går og skaffet samtidige en Component kvalitetskabel og koblet til Component inngangen på min Viewpia 37". Stilte deretter inn DVD'n på Progressive Scan. Det ga Kongebilde - anbefales for de som har slike muligheter

Det eneste angkepunktet jeg har med TV'n nå er at jeg synes det svarte kunne vært litt svartere når man sammenlikner med rammen rundt. Man kan alltid stille på lysstyrken (noe noen hevder ikke går ann:???: ) med da blir de mørke senene veldig mørke... Noen som har tips på optimal innstilling ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kikket på Viewpia 32" LCD-TVen på Elprice i går, og var veldig positivt overrasket av bildekvaliteten. Det som derimot var kjipt med skjermen var blåskjæret som kom ganske fort når man så på den fra en annen vinkel. Det var dog en DVD-film som stod på, ettersom jeg ikke har verdens beste TV-signal - er det noen grunn til at jeg bør revurdere et evt. kjøp av denne skjermen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hyp3z
    .....ettersom jeg ikke har verdens beste TV-signal - er det noen grunn til at jeg bør revurdere et evt. kjøp av denne skjermen?
    Hei, jeg kjøpte en Viewpia 37" for en mnd siden ca. Jeg har analog kabeltilknytning fra UPC som visstnok skal være veldig dårlig, og lest masse om at disse tvene er veldig kresen på signalet. Jeg hadde dermed veldig lave forventninger til "tv-bildekvaliteten". Men ble utrolig positivt overrasket over hvor bra det egentlig ble! Bildet er mer enn godt nok synes jeg. Kjører component / progressiv fra DVD og glimrende bilde der. Koble til PC og kjøre noe HD materiale er helt konge! Eneste negative jeg finner med tven er lilla- skjæret ved side-innsyn og til dels sortnivå. Noe man først legger merke til når man sammenlikner med den sorte rammen rundt skjermen, burde man ikke laget denne rammen mørkegrå?

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt viewpia 32"rn et par dager nå, og er kjempefornøyd!
    veldig overraska over hvor bra bildet ble med vanlig kabel, sleng på en dvd og bildet blir enda bedre, selv med scart gjelder å skaffe en dvdspiller med dvi eller hdmi nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Vi svenskar har hittat ett antal problem med Viewpias LCD skärmar.
    Jag ser att ni också upptäckt en del av dessa problem.
    Jag har sammanfattat det mesta i ett dokument som har skickats via leverantören till tillverkaren.
    Om ni är intresserade av vad vi hittat så ligger dokumentet här: http://www.brolinembedded.se/misc/viewpia.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d_stenvig
    Du kunne ikke gitt en detaljert gjennomgang om hvordan du fikk til dette over VGA? (med rette verdier o.l). Har en 26", vil det da bli andre settings enn til deg som sikkert har større?

Har nå fått det til med 1368x768, men bildet blir en del uskarpt. Sikkert fordi skjermen ikke vil gå til høyere enn 60hz (Har dere samme problemet?). Igge; hvordan fikk du det til med 1289x768? Der kan jeg vertfall kjøre 85hz..
    Sorry litt sent svar.

- Bruk VGA kabel (jeg har ikke fått til DVI enda, hvis noen har fått til 1:1 1280x768+ på Viewpia så fortell advanced timings!)
    - Bruk 1 svart og en hvit pixel tiled background i windows (da ser du eksakt når du har fått det til, alt skal være "rent" grått uten "stolper av feil")
    - Med X800 brukte jeg Powerstrip - ref timings fra min tidligere mail
    - Med Geforce7800GTX bruker jeg default 1365x768 (eller noe slikt RART, husker ikke helt er ikke hjemme, fikk dette kortet i går og er ikke ferdig med oppsett, skal gi DVI en ny runde i dag selv om det sikkert er nyttesløst). Har ikke fått til 1368x768 (som ER den beste oppløsningen) enda, timingsene som var postet tidligere i denne threaden førte til "Out of Range" for meg. (hvis du skal bruke powerstrip så lær deg FØRST hvordan du kan shortcutte til "adapter defaults" oppløsning slik at du ikke må restarte når du faller ut i "out of range"

Har skrevet til Viewpia i dag og spurt etter advanced timings eller windows driver. Tror ikke jeg får svar, men håper jo jeg tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og forresten har ikke Hz noe å si på LCD skjermer (slik det gjørt på CRT'er). Kjør alt på 60 hz du.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Viewpia 37" i dag og kan bare konstatere at jeg er veldig enig med "Ventura" sine erfaringer. Syntes bildet ser meget bra ut så lenge man ser det innen 45 grader forfra.

Eneste problemet jeg støtte på var at da jeg aktiverte "progressive" bilde i dvd-spilleren, så forsvant bildet fra skjermen. Bruker komponent kabel. Må jeg sette opp tv'en på en spesiell måte, eller skal den autodetecte dette? Har selvfølgelig bildet på komponent inngangen (har kun den koblet til).

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyGTV
    Fikk min Viewpia 37" i dag og kan bare konstatere at jeg er veldig enig med "Ventura" sine erfaringer. Syntes bildet ser meget bra ut så lenge man ser det innen 45 grader forfra.

Eneste problemet jeg støtte på var at da jeg aktiverte "progressive" bilde i dvd-spilleren, så forsvant bildet fra skjermen. Bruker komponent kabel. Må jeg sette opp tv'en på en spesiell måte, eller skal den autodetecte dette? Har selvfølgelig bildet på komponent inngangen (har kun den koblet til).
    Kjører Progressive på min Pioneer DVD og VP 37". Kan ikke huske at jeg aktiverte noe spesielt på TV'n - det fungerte med en gang ! Du har vel valgt Component input :???:

Side 19 av 34 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •