Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 34 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Et enkelt spørsmål. Er det vanlig antenne-kabel inngang på Viewpia 32"?

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det i allefall på 42"ern.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanlig antenne kablel på min 32" ihvertfall, hvorfor lurer du på det egentlig? Er jo en TV med tuner og da er det en selvfølge at antenneinngangen er på plass.

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke PC-bilde

Koblet PCen opp med den medfølgende skjermkabelen til min Viewpia 37, men det dukket ikke noe bilde opp, enda jeg valgte PC/RGB i Input-menyen. Noen som vet hva jeg gjør feil?

Roy

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det an å bruke VESA-standard veggfeste på 32"ern, eller må jeg kjøpe det til 1500?

svar: du må bruke det elprice selger. men de har fått inn et nytt nå som heter SMS (merkelig nok), som er bedre og gjør at tv'n kommer nærmere veggen. pris:1500.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes det noen spess grunn til å ikke kjøpe denne tvn en av de kommende dagene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest alle trådene her, men vil bare dele min mening og betraktninger om lcd skjermene Viewpia.

Jeg var svært spent på å se billedkvaliteten på disse prisgunstige lcdtv'ene da de kom i elprice butikken for en stund tilbake. Når de endelig kom, må jeg si meg SVÆRT skuffet over kvaliteten, bildet var helt fiolett. Side ved side med plasmaen Panasonic 37PA50, så var det bare å le...

Viewpia var definitivt ikke tingen for meg..!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av age
    Når de endelig kom, må jeg si meg SVÆRT skuffet over kvaliteten, bildet var helt fiolett. Side ved side med plasmaen Panasonic 37PA50, så var det bare å le...
    Du så vel ikke tilfeldigvis på tv'n fra siden av ? du skal ikke langt ut på kanten får bilde blir blått eller fiolett, men i sittestilling midt forann er det ikke slik.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Sitat Opprinnelig postet av kay
    Du så vel ikke tilfeldigvis på tv'n fra siden av ? du skal ikke langt ut på kanten får bilde blir blått eller fiolett, men i sittestilling midt forann er det ikke slik.
    Er de ikke også slik at man ved relativt enkle grep kan få ting til å se eller høres ut slik man selv vil. Kanskje selgeren ville at kjøperen skulle velge Panasonic'n da han tjente best på den. Var nettopp innom Elkjop og mye rart å se. Der var det en billig Philips som sto ved siden av en rådyr Panasonic. Philips'n viste en DVD film mens Panasonic'n var koblet til en noe dårlig NRK1. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg ikke skjønt noe da Philips'n hadde mye bedre bilde....

Det er vel også noen som har blitt lurt av høytaler selgere som hadde en subwoofer diskret plassert i lokalet og som koblet den inn når det passet ham.

For øvrig står den en eske med Viewpia 37" og venter på meg på NorCargo Lier....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kay
    Hei Kay,
    Nei, kikket på den fra alle kanter. Satt rett foran, og var svært overrasket over hvor lite som skulle til i synsvinkel før bildet ble vesentlig dårligere. Bildet var også fiolett da jeg satt rett foran..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har absolutt ikke de samme erfaringene, lilla har jeg ihvertfall ikke sett. Synsvinkelen er heller ikke særlig annerledes enn andre lcd-tver. På dette punktet er vel plasma generelt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av age
    Hei Kay,
    Nei, kikket på den fra alle kanter. Satt rett foran, og var svært overrasket over hvor lite som skulle til i synsvinkel før bildet ble vesentlig dårligere. Bildet var også fiolett da jeg satt rett foran..

Vel, folk kan ha de merkeligste opplevelser av ting. Har selv en viewpia, og er enig at bildet blir lilla når innsynsvinkelen er stor, men å si at bildet er lilla rett forfra...Når sjekket du fargesynet ditt sist? (kan det ha vært noe feil på tv-en?)

Selvfølgelig har også innstillingene på tv-ene mye å si. Har sjelden eller aldri vært innom en butikk hvor de har jobbet hardt med å finne gode innstillinger.

Jeg er storfornøyd med min viewpia, og har ingen problemer med å anbefale den. Kontrasten er det eneste jeg vil kritisere, og ikke ihvertfall fargegjengivning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Vel, folk kan ha de merkeligste opplevelser av ting. Har selv en viewpia, og er enig at bildet blir lilla når innsynsvinkelen er stor, men å si at bildet er lilla rett forfra...Når sjekket du fargesynet ditt sist? (kan det ha vært noe feil på tv-en?)

Selvfølgelig har også innstillingene på tv-ene mye å si. Har sjelden eller aldri vært innom en butikk hvor de har jobbet hardt med å finne gode innstillinger.

Jeg er storfornøyd med min viewpia, og har ingen problemer med å anbefale den. Kontrasten er det eneste jeg vil kritisere, og ikke ihvertfall fargegjengivning.

Vel fargesynet mitt er helt up to date.. Iallefall var den så skuffende at kompisen min som skulle ha en slik, ikke ville ha den. Han kjøpte 37" Pana PA50 istedenfor..

Mulig det var noe gale med skjermen... Men bra at du er fornøyd da..

Newcomer thomas28 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er optical out på baksiden. (firkantet plugg ved antenneinng.) kjøp en optisk kabel som du kobler til forsterker

Newcomer thomas28 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikke tro alt dere ser

det er vel ikke rart at elprice ikke akkurat fronter viewpia skjermen på beste måte. Avansen er jo til å le av (innpris 14450,-) Hadde jeg drevet butikk så hadde jeg jo mye heller frontet en skjerm med bedre avanse i butikken. Viewpia skal jo bare pirre folks interesse (derfor tv/avis/buss reklame)
    I selve butikken er det null problem å forvirre folk til å tro at en annen skjerm er MYYYE bedre, og bare litt dyrere. Ikke tro alt dere ser og hører i butikken.
    Been there done that

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mitt førsteintrykket etter en kvelds intens testing av Viewpia 37" LCD.

Når det gjelder TV sliter jeg med dårlig signal levert av UPC over et gammelt anlegg som snart skal oppgraderes. Jeg kan si en ting og det er at et dårlig signal ikke gir deg bedre bilde på denne TV'n. TV krever nok et bra signal for å lever bra bilde og bilder blir ikke bedre på en 37"....., men lyden er helt OK. Å scanne inn kanalene gikk greit selv om noe av menysystemet er litt knotete. Finishen er litt plastic...men det gjelde mange TV'r nå.

Min 5 år gamle DVD spiller, CyberHome - en av de første som kom men MP3, var den ikke særlig glad i og som for TV så blir ikke bilde bedre av å forstørres opp. Det blir nok en ny DVD spiller og flerkanalshøytalere (Philips LX8500W ?).

Koblet også opp Laptop'n og det var andre boller. Selv med bare VGA kabel (det finnes DVI også) var bildet helt suppert i PC modus og DVD avspilling ga kjempebilde på skjermen. Ingen problemer med dårlig kontrast etter det jeg kunne se. Fikk ikke testet lyden da jeg ikke hadde 3.5mm/3.5mm kabel. Fikk ikke 3.5/2xPhone til å virke. I manualen står det at man skal koble seg til 3.5mm audio inn. Får skaffe kabel idag.

Kanskje noen kan bekrefte at de ikke går å koble PC med 3.5mm plugg til hvit/svart phono merket audio inn bak på TV'n ?? Brukte overgangskabel som har fungert andre steder.

Førsteintrykket er at skjermen gir et meget godt bilde så lenge kilden er god, men støy og forvrenging synes mye bedre på en stor skjerm. Lyden er grei men finishen er litt plastic. Betjeningen gikk stort sett greit. Nå få jeg ut å skaffe hjemmekinoanlegg slik at jeg får testet den skikkelig før returfristen går ut.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I elprice butikken på Nordås visste dei HD-materiale (fra pc) på viewpia 32"en (litt mørkt bilde, kanskje ikkje kalibrert skikkelig??). Fekk også sjekket den med dvd på forespørsel, men ikkje med tv signal (dei hadde ikkje).

Siden eg var på jakt etter ein grei tv til stova, gjekk eg for den mot at eg fekk byttet den inn viss den var dårlig på tv signal. Har no hatt tven i ei vekes tid, og er fornøyd med den. Det er ein god tv prisen tatt i betraktning, og den støtter HD når den tid kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomas28
    det er optical out på baksiden. (firkantet plugg ved antenneinng.) kjøp en optisk kabel som du kobler til forsterker
    Jeg har prøvd denne utgangen, men får den ikke til å virke. Tror dette er et ganske vanlig problem. Flere har rapportert om tilsvarende problemer.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Jeg har prøvd denne utgangen, men får den ikke til å virke. Tror dette er et ganske vanlig problem. Flere har rapportert om tilsvarende problemer.
    Slik skal det vel ikke være ? Tror det var en som hadde TV'n inne til service som meldte at det var feil på en Eprom på en av modellene i 32". Jeg ville tatt det opp med Elprice.

Meld gjerne tilbake til oss som ikke har anledning til å teste det.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du få digital lyd ut uten først å ha digital lyd inn, da?

Side 18 av 34 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •