Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 34 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 673
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    It's gives a good picture for digital cable. But earlier reports (which I can't confirm as I don't have analogue TV) says it's not so good with analogue TV. There's also some noice in the picture, and I would guess that they've cut down on electronics controlling the panel.

I don't think this TV has any poorer contrast than any other LCD. It's just for DVD watching the contrast is not good enough for me, so I would advice people going to watch a lot of DVD to buy plasma. But for normal TV viewing and a digital decoder I think you'll be very happy with this, especially for the price.

However with my Denon 2910 and upscaling the picture to 720p it gives a very detailed picture and nice picture in bright scenes, so don't get me wrong, it's just the contrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The picture is good even with analogue tv signal, I expected the worst when I tried it, but I was impressed. I just got one myself, and I'm going to keep it. It is also good with dvd, but black level could be better. For xbox it wasn't all that impressive, but I have to give it another try with the hd pack.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått inn en 26" viewpia.. Bruker den til PC. Det jeg lurer på, er om det ikke finnes noen widescreen innstilling i windows eller noe, for alt blir jo strukket når jeg skal bruke hele skjermen. Surfing, bilder, film - you name it, alt blir "strukket".. Hvordan unngår man dette, men samtidig kan benytte seg av hele skjermen?

...eller...

Hvordan (powerstrip eller annet) kan jeg kjøre bilder i f.eks 1280x768 uten at det blir strukket, eller at ikke noe "detter vekk" fra skjermen..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d_stenvig
    Har nettopp fått inn en 26" viewpia.. Bruker den til PC. Det jeg lurer på, er om det ikke finnes noen widescreen innstilling i windows eller noe, for alt blir jo strukket når jeg skal bruke hele skjermen. Surfing, bilder, film - you name it, alt blir "strukket".. Hvordan unngår man dette, men samtidig kan benytte seg av hele skjermen?
    Har du satt skjermoppløsningen i Windows til 1366 x 768?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.. hvordan gjør jeg det..? Kan virke som om powerstip ikke gjør noe til meg.. Kanskje fordi ATI catalyst bestemmer "over" powerstrip?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Til de av dere som har kjøpt Viewpia apparater, så skal det vites at hverken LG eller PHILIPS har NOE som helst med disse aparatene, philips og lg har forsåvidt heller ikke NOE med hverandre å gjøre, det er blandt annet fordi de har diverse krangler på motorene, xd engine fra lg eller pixel plus.

den skjermen du desidert får mest for pengene på er 37pf9975
    eller 42pf7320..

dette er EKSTREMT råe skjermer,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, og hvilken tv har du da?

Jeg har hørt at det er philipspaneler. Har viewpia 37 og har sett tilsvarende philips. bortsett fra menyene er de rimelig like i kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Igge
    Hei,

Det fungerer fint i 1024x768 - altså en 3:4 oppløsning.

Problemene oppstår når du vil bruke hele bredden på skjermen, altså 1366x768, 1368x768, 1360x768, 1280x768 eller 1280x720.
    Jeg har ikke fått til noen av disse med DVI.

Med VGA kabel fungerer forslaget over veldig godt, både i 1366x768 OG (!) 1280x768 (som fungerer i Battlefield 2). Får å få dette til må du bruke et program som heter Powerstrip. Egentlig svært rart at Philips, Viewpia eller de norske grossistene har informasjon på dette. Spesifikasjonene i Viewpia manualen er svært mangelfulle.

Men

De som lager powerstrip sier at native oppløsning vil kunne finnes for alle DVI digitale oppløsninger - det må "forskes" for å finne riktige verdier.

Avslutnigsvis vil jeg bare si at nå er jeg meget godt fornøyd med skjermen, selv om jeg ikke bruker DVI kabel, og har bestemt meg for å behold den.

Men JA - det er en god del skjær i skjøen hvis du vil bruke PC og oppløsninger over 1024x768.

Noen som har prøvd å spørre Viewpia eller Philips? Formoder ikke at Deal har peiling liksom.

Du kunne ikke gitt en detaljert gjennomgang om hvordan du fikk til dette over VGA? (med rette verdier o.l). Har en 26", vil det da bli andre settings enn til deg som sikkert har større?

Har nå fått det til med 1368x768, men bildet blir en del uskarpt. Sikkert fordi skjermen ikke vil gå til høyere enn 60hz (Har dere samme problemet?). Igge; hvordan fikk du det til med 1289x768? Der kan jeg vertfall kjøre 85hz..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innstillinger

Heisan. har en 37 viewpia. Noen som forklare meg hva jeg gjøe når jeg velger i menyen setup\wxga? noen som vet hva de innstillingene gjør konkret?
    Lurere forresten på hva som må gjøres for å få opp 1280*720 under video i bf2 og, ser det var noen som hadde fått det til. Jeg får ikke opp noen wide oppløsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke LG/Philips

Ser at en her på forumet ikke sier det er noe LG/Philips-samarbeid. Svaret er forøvrig det samme jeg fikk fra en som jobbet på Elkjøp.

LG/Philips er forøvrig notert på børsene i både USA og Korea, så at det ikke eksisterer blir vel en noe merkelig påstand.
    :lol:
    http://www.lgphilips-lcd.com/homeCon...cmn000_j_e.jsp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et litt snodig problem..

Plutselig har tv'en min sluttet å bytte over til av1 automatisk når jeg kjører en signalkilde der :| Tidligere gikk den automatisk over til av1 når jeg f.eks slo på dekoderen, men det har den slutta med, uten at jeg skjønner hvorfor..

Kanskje jeg har kommet borti en instilling eller noe uten å være klar over det selv?

Andre forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert viewpia 37" som min nye tv men vakler mellom denne og den kommende hugoson 37" som hifiklubben selger. Er det noen som har vært så heldig å kunne sammeligne en hugoson med en viewpia?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Viewpia 37", men sliter med dårlig bilde ved bruk av playstation. Noen som har tips til innstilling av kontrast, farger mm. som gir OK bilde når du bruker konsoll?

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tofte :-)

Aner ikke hva du har av kabel mellom tv'n og ps2'n da..
    Har du vanlig composite så er det vel svært lite å gjøre for å få bilde bedre.

Jeg har ViewPia 37" og xbox med komponent kabel - Bilde er så rått at jeg blir helt betatt hver gang jeg fyrer opp tv'n og xboxen :-)

Så - harru bare dritt kabel - så prøv å se hva du kan få av bedre kabler til ps2.. Jeg hakke hatt ps2 på år og dager så aner lite hva du får av kabler, men noe bedre enn den lakrislissa burde være mulig å få taki.

Mvh
    Rolf

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio ut

er litt usikker på om dette er behandlet tidligere i tråden, men dere får ha meg unnskyldt...

Hvordan får jeg koblet TV-lyd fra Viewpia 37 til hjemmekinoreceiveren min?

Fant kun audio in på baksiden av TVen.

Roy

Newcomer hercule sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvordan gikk det med dette? Returnerte du skjermen? Noen har nemlig hevdet at Elprice ikke har fått noen skjermer i retur...
    Beklager sent svar, har vært i USA et par uker...

Ja, returnerte skjermen rundt 15. juni, og står fremdeles for det jeg har skrevet om den... :-|

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royervin
    er litt usikker på om dette er behandlet tidligere i tråden, men dere får ha meg unnskyldt...

Hvordan får jeg koblet TV-lyd fra Viewpia 37 til hjemmekinoreceiveren min?

Fant kun audio in på baksiden av TVen.

Roy
    Du kjoper en scart "plugg" som ogsaa kan sende ut. (ofte en in/out knapp paa disse). Sett denne til out, og plugg audiokablene i den.

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Du kjoper en scart "plugg" som ogsaa kan sende ut. (ofte en in/out knapp paa disse). Sett denne til out, og plugg audiokablene i den.
    Takker, skal prøve på det.

Roy

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercule
    Ja, returnerte skjermen rundt 15. juni, og står fremdeles for det jeg har skrevet om den... :-|

-R

Prøver å forstå at du har så dårlig inntrykk av den - Men gjør det vanskelig å forstå, er så super fornøyd med denne tv'n - Syntes den leverer langt bedre bilde enn min fars 42" Philips til (den gang - 1år) 45.000,-

Men men Ikke alle kan være fornøyd - Glad jeg er ;-)

.rolf.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor dyp denne skjermen er:
    Viewpia 37" LCD TV, HD-ready, 8ms

(Mål m/fot: B*D*H (1094 * 235 *662.5)mm)

235mm er vel med bordstativet, men hvor dyp blir den med veggstativ?
    Noen som vet?

MVh
    Ole Anders

High Definition - HD TV forberedt
    Widescreen (16:9 format)
    Tekst-tv (1000s minne)
    Oppløsning: 1366x768
    Lysstyrke: 600 cd/m2
    Kontrast: 1200:1
    Responstid: 8 ms. (lav responstid gir best bilde)
    Synsvinkel: H178/V178
    Tilkoblinger: 2xSCART, S-Video, DVI(HDCP)
    Øvrige tilkob: D-Sub/PC Audio in, Comp. DVD
    Bilde i Bilde
    3D kamfilter
    2 x 15 Watt stereo høyttalere (innebygget)
    Norsk bruksanvisning og skandinavisk menu
    Inkludert tilbehør: Bordsokkel,Strømkabel,HDMI kabel
    Mål m/fot: B*D*H (1094 * 235 *662.5)mm

Side 17 av 34 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •