Viewpia lcd skjermer (NB! Teknisk) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 34 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 673
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan tage lyden fra scartindgangene ved hjælp af en adapter eller et specielt kabel og på den måde føre lyden videre til et lydanlæg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk Samson.

Har noen målene til skruefestene bak på 37" skjermen?
    Skal kjøpe veggfeste og lurer på om denne passer: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307704&cks=PRL

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.yatack.no/product?product_id=218494

Dette stativet er samme som de selger på elprice, jeg har kjøpt et slik og det passer utmerket. Prisen hos Yatack er jo nesten halve av Elprice.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Jeg har ingen dekoder. Jeg tar kabelTV-signalet rett ut fra veggen via en antennekabel som går videre rett inn på TVen.

2. Jeg har ingen scart-ut på TVen.

Noen som fortsatt kan fortelle meg hvordan jeg får lyden fra TV-signalet til reciveren (AV 330) min?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DJ ZooL se her:

http://tinyurl.com/c6zc4

og her:

http://tinyurl.com/aett2

Begge ting kræver dog, at der er en analog lydindgang på receiveren.

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fant Jeg ut hvorfor det er så lite klager på optisk lyd utgang som ikke fungerer:
    Som andre også har funnet ut er det Hdmi/Dvi kablen som aktiverer såvell optisk lyd utgang (separat) og lyd fra enhet som f.eks hardisk opptaker( Hdmi/Dvi) til tv, så da har Jeg ikke noe å si i mot skjermen på dette området.

Jeg bruker Pioneer dvr 920 og det gir optimal lyd Hdmi/Dvi på analoge sendinger fra UPC til Viewpia og hjemmekino reciver som henter fra optisk lyd utgang på Viewpia.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan festes selve veggfestet til skjermen egentlig? Er det spor i bak kant av tv’n så de bare sklis på plass,eller skrus det fast?

Og hva bruker dere for å fjerne smuss og fingermerker fra lcd skjermen.??
    Jif ,papir, fiberklut , skjermrens??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nevnte vogels feste så skrur man opp en skinne på veggen. Så er det 2 justerbare skinner som skrus fast i tv'n. Så henges tv'n på veggen bare, ved hjelp av spor i skinna. Skruer for å feste i tv'n medfølger. Skruer til vegg må du kanskje kjøpe avhengig av hva slags vegg du har. Det følger med noen ganske kraftige bolter og plugger.

Skinna på veggen virker å være konstruert på en slik måte at man hovedsaklig får belastning nedover og ikke så mye utover.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med feste som er vribart med to armer. Noen som har forslag på hva som vil passe??
    Alla dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...5-B18801E2DF0E

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samson
    DJ ZooL se her:

http://tinyurl.com/c6zc4

og her:

http://tinyurl.com/aett2

Begge ting kræver dog, at der er en analog lydindgang på receiveren.
    Jeg har begge deler. Kabler og plugger mangler jeg ikke. Men hvor mener du jeg skal koble disse? På TVen? Man får da ikke noe ut av scartkontaktene på TVen vel? Det du viser meg her er nok for å koble til f.eks. DVD-spillerens scartutgang. DVD-spilleren min har egne utganger for lyd, så derfra får jeg fint lyd inn på reciveren. Skulle jeg brukt det du viser meg her måtte jeg ha hatt en scartkontaktutgang i veggen der TV-signalet mitt kommer ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loggon
    Nå fant Jeg ut hvorfor det er så lite klager på optisk lyd utgang som ikke fungerer:
    Som andre også har funnet ut er det Hdmi/Dvi kablen som aktiverer såvell optisk lyd utgang (separat) og lyd fra enhet som f.eks hardisk opptaker( Hdmi/Dvi) til tv, så da har Jeg ikke noe å si i mot skjermen på dette området.

Jeg bruker Pioneer dvr 920 og det gir optimal lyd Hdmi/Dvi på analoge sendinger fra UPC til Viewpia og hjemmekino reciver som henter fra optisk lyd utgang på Viewpia.
    DVS. at hvis jeg ikke har noe som helst utstyr med HDMI-inngang/utgang får jeg ikke noe lyd ut fra den optiske lydutgangen på TVen? Ingen måte å "lure" TVen til å sende noe ut her? Er vel kanskje slik at den må ha et høykvalitets lydsignal (HDMI) inn på TVen for at den skal sende det ut? Hvis det ikke finnes noe analog til digital-dekoder inni?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ ZooL
    Jeg har begge deler. Kabler og plugger mangler jeg ikke. Men hvor mener du jeg skal koble disse? På TVen? Man får da ikke noe ut av scartkontaktene på TVen vel?
    Du skal forbinde fra scart på tv'et til lydindgangen på din receiver.
    Jeg har ikke et Viewpia tv (desværre), men det virker på mit gamle Panasonic CRT, når jeg bruger en scart adapter.
    Prøv det! :wink:

Newcomer loggon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av loggon

DVS. at hvis jeg ikke har noe som helst utstyr med HDMI-inngang/utgang får jeg ikke noe lyd ut fra den optiske lydutgangen på TVen? Ingen måte å "lure" TVen til å sende noe ut her? Er vel kanskje slik at den må ha et høykvalitets lydsignal (HDMI) inn på TVen for at den skal sende det ut? Hvis det ikke finnes noe analog til digital-dekoder inni?
    Det var en som sa at Scart utg. kunne brukes men det er kanskje litt haltene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Samson
    Jeg har begge deler. Kabler og plugger mangler jeg ikke. Men hvor mener du jeg skal koble disse? På TVen? Man får da ikke noe ut av scartkontaktene på TVen vel?
    Du skal forbinde fra scart på tv'et til lydindgangen på din receiver.
    Jeg har ikke et Viewpia tv (desværre), men det virker på mit gamle Panasonic CRT, når jeg bruger en scart adapter.
    Prøv det! :wink:
    8) Du er sannelig ikke dum du. Fungerte perfekt! Tusen takk for hjelpa!

Men til dere andre som får lyd ut av den optiske utgangen; Jeg har altså ikke mulighet til dette siden jeg ikke har noe som helst utstyr hvor den andre enden av HDMI-kabelen passer... Den som ikke er DVI, altså den andre enden... Kjøpte meg nemlig en bra toslinkkabel til dette formålet, synd hvis jeg ikke får brukt den :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gått til anskaffelse av Viewpia 37" og er så langt fornøyd. Hovedårsaken til at jeg valgte LCD og ikke plasma var problemer med gjennskinn da stuen har en god del sollys. Skjermen fungerte bra til vanlig tv-titting og DVD, men var skuffende til playstation. Er det mulig å gjøre innstillinger som gjør bildet mer klart når jeg spiller? Evt er det noen kabler/tilkoblinger som kan bedre dette? Min playstation er nå koblet til min DVD-opptaker som igjen er koblet til skjermen vha en scartkabel. Er det forresten noen som har funnet en ideel innstilling av kontrast, farger og skarphet? Jeg bruker foreløpig fabrikkoppsett og synes det virker greit nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde med bilde fra PCen min via DVI. Spiller et ganske så grafisk sett sinnsykt bra rollespill online. Bildet blei så bra at det var like før jeg gikk i bakken. Faktisk like bra som på min 19" BenQ 12 MS monitor. Det eneste jeg stilte på for å få dette til var brightness fra 50% til 80%. Jeg tror ikke det er TVen din det er noe "galt" med, men heller måten du har kablet tingene på. Eventuelt noe innstillinger. Dog kan jeg dessverre ikke hjelpe deg mer på vei da jeg ikke har en PS.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toft
    Jeg har nå gått til anskaffelse av Viewpia 37" og er så langt fornøyd. Hovedårsaken til at jeg valgte LCD og ikke plasma var problemer med gjennskinn da stuen har en god del sollys. Skjermen fungerte bra til vanlig tv-titting og DVD, men var skuffende til playstation. Er det mulig å gjøre innstillinger som gjør bildet mer klart når jeg spiller? Evt er det noen kabler/tilkoblinger som kan bedre dette? Min playstation er nå koblet til min DVD-opptaker som igjen er koblet til skjermen vha en scartkabel. Er det forresten noen som har funnet en ideel innstilling av kontrast, farger og skarphet? Jeg bruker foreløpig fabrikkoppsett og synes det virker greit nok.
    Hvilket signal sender du ut fra PS2? composit, rgb, svideo eller komponent? Det er veldig stor forskjell på composit og de andre 3. På min Sanyo Z2 prosjektor var PS2 nesten ubrukelig før jeg tok i bruk s-video, da ble det veldig bra. Komponent er enda bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra PS2 til DVD-opptakeren bruker jeg den som fulgte med konsolen. Tror det er en komposit med en scart-overgang. Fra DVD-opptakeren til skjermen bruker jeg en Scartkabel. Skal sjekke om det blir bedre med S-video kabel fra DVD til skjerm.

Bildet ble noe bedre når jeg stilte bildet på skjermen (PSM) fra Dynamic til Gamer, men er fortsatt ikke fornøyd. Kanskje jeg må gå til innkjøp av en Component kabel fra playstation til DVD-opptakeren eller bør jeg koble direkte fra playstaion til skjermen, dvs. ikke via DVD-opptakeren da jeg ikke har component-kobling mellom DVD-opptakeren og skjermen?

Får forresten et spørsmål når jeg spiller Pro Evolution soccer om jeg skal bruke NTSC (60 Hz) eller PAL (50 HZ). Klarer ikke å se at dette gir forskjell på bildekvaliteten. Etterslep er forresten et stor problem, men dette har vel ikke noe med tilkoblingen å gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja anbefaler at du går til innkjøp av component overgang fra PS2 direkte til skjerm. Det bør gi en stor forbedring i bildekvalitet.

Når det gjelder etterslep er vel det en svakhet i skjermen selv om det skal være 8ms responstid og trodde det var bra nok. Har ikke testet PS2 på viewpiaen så har ingen erfaring når det gjelder det.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Etterlepet kan også skyldes dårlig signalkilde, da av type PS2 via komposite video. Test heller komponent, for ser du etterslep også der, har TVen garantert laaaaangt fra 8 ms oppdatering. En "ekte" 8 ms LCD skal vise svært lite etterslep. Tester om dagen Samsungs 32" LCD-TV, og foruten begredelig sortnivå (som jo er det samme for alle dagens LCD-skjermer), er etterslep ikke noe tema så langt (selv på vanlige TV-signaler). Spesifikasjonene tilsier at denne Samsung skjermen har 8 ms oppdatering, altså samme som Viewpia. Uansett bør du teste en bedre tilkobling, for komposite video er det mest begrensede du kommer borti av tilkoblinger i dag!

Side 15 av 34 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •